Loading...
nl

mijn foto

jo
jo nov 29 '06
ik denk dat hij dat wwel wilde maar niet wilde dat ik me er mee ging bemoeien of eerlijk was over onze relatie, en dat het allemaal niet zo goed gaat als hij de mensen wil laten denken..
ik heb het ook goed gemaakt! maar hij zegt ja daar heb ik nu nog wat aan! ja dan ben je uitgepraat..
Dus ja het is een raar en moeilijk mannetje... maar ja dat is iedereen volgens mij...
gr Jo
Thomas A
Thomas A nov 29 '06
mensen hebben weldegelijk iets met elkaar te leren. Dat wat de ander in jou raakt, zit er dus bij jou anders zou dat niet geraakt kunnen worden en dat geld ook andersom. Dat betekent dan nogal eens dat je dingen voelt waarvan je liever niet hebt dat ze van jou zijn. Herken je dus een raar en lastig mannetje..... zou je wel eens raar en lastigheid in je kunnen hebben. Nou en? Daar kun je heel goeie dingen mee trouwens.

Je komt in het leven precies de mensen tegen die je raken, alleen zien we dit soms liever niet.

Weet dat je goed bent zoals je bent en dat is die ander ook. Maar als de een niet verder wil leren en de ander wel, dan kun je uit elkaar groeien en dat terwijl je alles bij elkaar kunt leren......

Liefs

thomas

spiegeltje spiegeltje
jo
jo nov 30 '06
ik ben ook echt wel lastig hoor !!! ik ben zelfs heel moeilijk! maar dat vind ik niet moeilijk.. hihi
nu begrijp ik wel wat je zegt die vorige post vond ik wazig... hihi
Liefs Jo
Thomas A
Thomas A nov 30 '06
Ja ik kan wazig zijn; te ver van te tastbare taal.

ik ben ook vaak helemaal niet hier........

so what, ik kan daar goed mee leven en toch de dingen doen die belangrijk zijn. Voel mij niet zo een aarde mens
jo
jo nov 30 '06
Als jij je daarbij prettig voelt moet je dat vooral doen! dat is toch het belangrijkste dat je je zelf prettig voelt.

Wat voor een mens voel je je dan?
Maak jij ook je eigen wereldje?

Liefs Jo
Thomas A
Thomas A nov 30 '06
Wat voor mens ik mij voel? Een beschouwer zou ik dan zeggen. Aan de andere kant, ik heb mijn hele leven tot voor kort, als sieraadontwerper/edelsmid gewerkt. Leefde wel helemaal van mijn eigen vormgeving. Ja ik maak wel mijn eigen wereldje, ook nu met mijn bevindingen en schrijfwerk van de laatste tijd. Leef het laatste jaar een beetje een wat teruggetrokken bestaan en dat is allemaal heel relaxed mag ik zeggen. Breng de dag door met schrijven, wat huishouden, muziek maken (en schrijven) en verder bouw ik verder aan onze praktijkruimte naast het huis en daar maak ik ook een geheel eigen bouwsel van.

zoiets

Thomas
jo
jo dec 1 '06
klinkt idd erg relaxed als ik dat zo lees em sieraadontwerper/edelsmid is wel een hele creatieve baan! Heb je dan ook bewust gekozen voor een wat terug getrokken bestaan?
Als ik teveel vraag moet je het zeggen he!!

Gr Jo
yannick
yannick dec 1 '06
thomas je had het er over dat je ook vaak niet hier bent. en op welke dementie bevind je meestal dan ;)?? of begrijp ik dat verkeerd. ik voel me ook geen aardmens, voel me meestal hier ook niet thuis. je moet kunnen kiezen: of je leeft met iedereen mee, of je leeft in je eigen wereld.ik pas me aan. heb je een speciale missie om op deze wereld te leven, of ben jij hier voor ervaring enz?
weet jij nog precies wat je in je vorige levens was? :)

groeten yannick
jo
jo dec 1 '06
he yannick
Heb jij een bepaalde missie hier op aarde?
of ben je voor de ervaring?
Kan het trouwens dat iemand nog uit zichzelf weet wat ie in een vorig leven was?
het is tegen mij verteld dat ik het vroeger wel wist want ik was altijd mijn baby aan het zoeken op het kerkhof, dus dat wist ik zelf nog maar de rest niet.. en meteen antwoord op de vorige vraag ;)
En weet jij het nog??
yannick
yannick dec 1 '06
ik ben hier voor een missie en ook voor de ervaring.
dat kan heel goed, als ik goed nadenk weet ik nog wie ik in mijn vorige levens was. vaak zag ik dit ook in een flits(soort filmpje). ik leefde in Duitsland was erg machtig en rijk. ik had toen veel min punten, en moest nog veel leren, daarvoor was ik een arme visser in Indonesië.
Daar voor een piraat ergens in Azië. en dan heb ik het over hier op aarde. En verder heb ik nooit gezocht. Ik kan zo dat antwoord krijgen maar wat geweest is, is geweest. ik kan nog veel na vertellen over veel vragen die bij de meeste mensen open blijven. maar daar geloof ik zelf in. en ik heb het zo ervaren.
Thomas A
Thomas A dec 1 '06
Yannick, ik heb geen idee wat ik in vorige levens geweest ben. Wel weet ik dat je meerdere levens hebt en ook dat mensen van mij zeggen dat ik al een oude ziel ben. Wel heb ik veel met India en ook met indianen. Ik speel klassiek indiase muziek (sitar) en doe aan handboogschieten en er zijn meer levenshoudingen die meer aziatisch dan europees zijn aan mij. Ik hecht mij amper aan aardse zaken en kan deze meestal gemakkelijk loslaten.
Missie voor mij?; er zijn voor mijn medemens, maar ook creëren/vormgeven.

Thomas
yannick
yannick dec 2 '06
euhm okee ;). als ik aan indianen denk, geeft me dat ook een geod gevoel. ik droom ook vaak over ze. blij zijn met alles wat je hebt, en geen zorgen om je heen. vechten om eten enz. eigen materialen maken. en ze werken natuurlijk veel met en bovennatuurlijke. veel plezier maken. zo hoort en mens eigenlijk te leven . ook bij meerdere culturen, werken ze goed met het leven. zo denk ik daar over. misschien in de toekomst waar we allemaal naar toe werken ;)een goddelijke wereld. waar veel naar verlangt word. we komen steeds een stap dichter bij. Maar zijn er nog lang niet..

thomas ik heb soms het gevoel dat je met je ziel af en toe ergens anders bent, klopt dat??
Je zoekt de rust in jeleven, en voelt je daar op je gemak.
Af en toe ben ik met mijn ziel ergens anders, vaak doe ik dit in mijn slaap, of in de avond.
Er zijn veel methodes voor het verplaatsen van je ziel, en je kan daar veel mee doen.
Maar ik probeer altijd op beide voeten op de grond te staan.

yannick
Thomas A
Thomas A dec 2 '06
Ja Yannick, daar sla je de spijker op zijn kop. Ik ben maar amper in deze wereld. Voor mijn eigen gevoel sta ik maar met een been in deze wereld en met het andere been in een andere. Ik ben er gelukkig mee en kan zo ook in mijn eigen leven staan. Door de jaren heen ben ik mij steeds bewuster geworden dat deze dualistische en sterk materialistische wereld niet mijn thuis is maar deel uitmaakt van mijn reis en een stuk leerschool is. Toch niets werelds is mij vreemd en ik heb hier ook veel te leren.
Soms denk ik dat mijn geboorte alles te maken heeft mat mijn staat van zijn. Ik werd bijna dood geboren en de artsen hebben er veel aan moeten doen mijn hart op gang te kunnen krijgen. Mijn moeder mocht mij niet zien direct na de geboorte, ik had zuurstofgebrek en was helemaal blauw. Ik kan mij voorstellen dat mijn ziel zich in deze bijna dood toestand zich niet goed in mij heeft kunnen hechten. Symbiose tussen mij en mijn ouders heeft ook nooit plaats gevonden, maar dat is een verhaal apart. Wezenlijk ben ik dus een heel onthecht mens. Er ligt een antwoord in mijn incarneren bij 2 ouders die niet echt voor mij zouden gaan zorgen.
Stilte is heel belangrijk voor me, dit omdat ik dan het meest contact met mijn ziel maak, maar dit geld eigenlijk voor iedereen zo.

Mijn ziel is veel ergens anders en ik bevind mij nu in een positie dat het ook kan. Ik hoef even niets en neem veel tijd voor beschouwing en introspectie. De meeste tijd schrijf ik hele stukken over allerlei aspecten van het leven en verder neem ik aan een paar fora deel.
Vanaf januari ga ik voor een stichting werken die opkomt voor de belangen van kinderen van ouders die het moeilijk hebben (4 - 18 jaar) en dat is werk wat ik eigenlijk altijd al heb willen doen. Geen gemakkelijke baan, wel een mooie. Ik heb er niet eens naar gezocht; het kwam gewoon op mijn pad en men vroeg mij!!! Ik hoop ergens medio volgend jaar mijn eigen praktijk van de grond te krijgen, die geheel in het teken staat van procesbegeleiding van mensen. Hier ligt een mogelijkheid en deze wil ik graag gestalte geven.

Maar inderdaad Yannick in de wereld waarin ik mij happy voel, is geen dualisme!!!!!!..

Thanks en een fijne dag

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 2 '06
Gaaf thomas! Ik vind het mooi om te lezen dat je dit kunt gaan doen. Zo te lezen is jouw leven verre van makkelijk, maar gelukkig sta je open voor de uitdagingen die het biedt. Het heeft je tenslotte gemaakt tot wie je nu bent. Ik ben erg benieuwd naar de stukken die je hebt geschreven over jouw wereldbeeld. Mocht je het leuk vinden om het te delen, dan weet ik wel een plek waar je dit zou kunnen doen ;).
Thomas A
Thomas A dec 2 '06
Leuke reactie NiMS

De komende tijd zal ik nieuwe stukken op het forum zetten. Ben niet altijd even practisch in het waar te plaatsen maar daar hebben we moderatoren voor toch?

Alle goeds
Thomas
yannick
yannick dec 3 '06
interessant thomas ;).
ik weet meer over dan je denkt.
maak jij zelf een eigen wereld??, of kom je vaak in een betrouwbare dementie, 4,5,6,7 bijvoorbeeld. wat ik me afvraag: leer je hun taal kennen? hoe praat je met elkaar. het is een moeilijke taal om te leren, lijkt een beetje op chinees. ik heb soms ook een gevoel dat een deel van me ziel ergens anders bevind, dat gevoel al ik al van jongs afgaan. heb veel mooie dingen mee gemaakt eigenlijk :). heb je micael of metatron enz al mee gemaakt? hoe reis je naar een andere dementie? je zoekt rust,opent een soort van poort. verlaat je ziel en laat engelen je naar dementies leiden is het niet? je moet wel contact maken met je lichaam . je hebt daar natuurlijk een sociale leven omgebouwd ? klikt misschien raar maar heb je daar een vrouw? huis, gezin enz. ?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 3 '06
Wij als moderators zullen ervoor zorg dragen dat het komt te staan waar het hoort :). Daar zijn we tenslotte moderators voor.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420