Loading...
nl

reader gezocht voor paard

Ayasha
Ayasha feb 5 '10
Ik heb er drie staan dus als je echt wil kijken wat je er bij voelt wil ik de andere twee gerust plaatsen. smileEn ik ga er op door om te zorgen dat er duidelijkheid is, want wat op dit moment gebeurt is geen kwestie van slechte energie maar van miscommunicaties. wink

Voor de geïnteresseerden:

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-...1_1962850_n.jpg
Dit is Explosion

En dit is Pharaon smile
Delen:
admin
admin feb 5 '10
Die bovenste witte, doet me aan m'n vorige hond Bots denken..
**kracht**

ik ga het op me laten inwerken, en zien wat er uit de bus komt...
Marenubium
Marenubium feb 5 '10
Hey Ayasha, voel je alsjeblieft niet zo 'aangevallen', nergens voor nodig smile
Je hoeft er niet zo 'op' te zitten als je begrijpt wat ik bedoel wink
En kun je je volgende paardjes misschien als nieuw topic aanmaken???
Is wat toegankelijker voor anderen! (ook ivm het 'doorscrollen', hihi)

En is die eerste een lusitanier/lusitano?
ps: Met 'readings aanbieden' wordt hier bedoeld: readings aanvragen denk ik.

Een nieuw topic zou ik althans op prijs stellen!
Dankjewel alvast.
Ayasha
Ayasha feb 5 '10
Als NiMS dat okee vind wil ik dat doen... *kijkt hierbij vragend naar NiMS*

Nee, die 1e is een Welsh B smileAl heeft ie veel weg van een spanjaard, op elk gebied. smile
Marenubium
Marenubium feb 5 '10
Haha..gewoon om zaken/topics gescheiden te houden.
Denk niet dat Nims daar problemen mee zal hebben.

Maar hieruit maak ik op dat je wel degelijk iets geholpen bent door de eerste reading.
Anders zou je het niet nog eens doen lijkt me, hihi.
Vind ik wel weer leuk smile
Dus bedankt voor je vertrouwen alvast.
Ayasha
Ayasha feb 5 '10
ja hoor! Ik ben zeker geholpen door je reading! laugh
Madame was vandaag trouwens in een erg goed humeur. Ben haar manen aan het laten groeien wat in houd dat er ook wat meer onderhoud aan is... Vond ze vandaag heerlijk, hoofdje laag, oogjes half dicht en soezen maar... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 5 '10
Zo, meteen maar even een nieuw topic van gemaakt wink
Ayasha
Ayasha feb 5 '10
He bedankt NiMS!!!
Maryssa
Maryssa feb 6 '10
Hallo Ayasha,

De foto van Explosion trekt erg mijn aandacht dus ik ga eens kijken wat ik kan lezen:

* Wat last van het rechteroog? Beetje branderig gevoel..

* Volgens mij is het een paard met een eigen willetje en gaat gewoon ook bokken als er iets gedaan moet worden waarvoor de zin ontbreekt. Heeft geen zin in hoeven uitkrabben geeft niet uit zichzelf een been op.

* Van nature een vrij vurige blik in de ogen; beestje met temperament volgens mij. Leiding nodig anders gaat het mis, krijg even een momentje te zien dat ie kan happen als hij te maken heeft met iemand die niet duidelijk is..

* Hmm ook bij dit paard krijg ik mn tanden te voelen..dit maal linksonder een hoektand..

* Ik krijg de blaas te voelen..heeft dit paard last of last gehad van blaas of urinewegen?

* Hmm veel bewegingen maken met het hoofd van boven naar beneden krijg ik te zien als je wilt aaien maar ook gewoon alleen op stal doet dit paard dat.

* Gevoeligheid van rechteroor..ik weet niet of dat met die hoofdbewegingen te maken heeft.

* Er zit ook een soort van gespannenheid en ongeduldigheid in het beestje. Het duurt allemaal te lang het paardje wil aan de slag en wil niet te lang wachten.

* Krijg ook een beetje een terneergeslagen gevoel erbij (misschien logisch hij heeft op de foto een beetje de stand met het hoofd zo naar beneden) maar toch.. alsof ie niet helemaal in zn hum is; krijg het verdorie niet scherp wat dat is..

Nou Ayasha, dit was het 2e paard dat ik ooit heb gelezen. Ben benieuwd of het een beetje klopt..

Gr. Maryssa
Ayasha
Ayasha feb 6 '10
Hoi Maryssa,

Rechter oog branderig... Zal morgen eens kijken of hij misschien last heeft van een traan oogje... Heb dat vandaag niet gezien maar heb er ook niet specifiek op gelet en hij is goed in dingen verbergen.

Hij heeft zeker een eigen willetje, hij is wel heel netjes opgevoed, als je zegt "voet" dan geeft hij zijn been maar je moet het zelf oppakken, hij gaat dan wel makkelijk mee (je hoeft er niet aan te sleuren) maar hij doet niet meteen zijn voet omhoog zo snel je voet zegt. Bij vreemde wil hij wel eens "bokken" en gewoon blijven staan laughAls ik dan zeg: "Ex, Voet!" dan doet ie het wel :')

Hij heeft beslist temperament en ook leiding nodig. Hij is sowieso vrij happerig al hapt hij niet door (hij dreigt vnl) maar als hij merkt dat je niet sterk in je schoenen staat heb je heel veel kans dat hij wel door bijt. Hij is nog hengst, dus hij is sowieso wat bijteriger en dominanter van nature dan een ruin. smile

Tanden... Hij heeft links wel 2 tandjes die scheef staan, kan het zijn dat hij daar wat last van heeft?

Blaas zegt me niets maar ik houd het in het oog! smile

Hij is nogal nerveus, gooit inderdaad snel met het hoofd en schuurt graag... Hij gooit vaak met het hoofd enz. Is vnl ongeduld denk ik... Weet niet of hij het doet als hij alleen is (dan ben ik er immers niet :P) maar dat kan wel...

Oortjes zal ik ook een keer op letten of het te linken is met de hoofdbewegingen... smile(of dat hij misschien een wondje heeft oid)

Ongeduldig is hij beslist... Heethoofdje.... laugh

Ik weet wat je bedoelt met je laatste punt... Het klopt... Vind je het erg als ik nog heel even wacht met het te verklaren? Er is nl nog wat mee verbonden dénk ik... Maar ik wil niemand beïnvloeden en kijken of ik niet de enige ben die het zo voelt.... Maar het klopt!
admin
admin feb 6 '10
Ok, ik heb ook de tweede foto van het paard gezien, en daar ziet ze/hij (ik denk hij) enorm vertederend uit.
Hij voelt niet aan als een paard in een wei laugh, meer als een huisdier, dat bij het gezin hoort. Daarom dacht ik ook gelijk aan m'n hond van vroeger..
Hij voelt zichzelf ook anders dan de andere paarden. Hij houdt ook van andere dieren. Wil daar eigenlijk evengoed mee omgaan. Bekijk hem daarom veelzijdiger, dat zal hem én jou goed doen.
Hij heeft een enorme kracht, een stukje eigenwijsheid, maar dat is niet hetzelde als "willen bepalen", doch wel een heel openheid aan zoveel meer dan alleen maar datgene willen doen dat een paard moet doen.
Raar he.. Hij zou evengoed met mensen met een lichamelijke 'beperking' kunnen rondjes maken. Maar dan later.. als zijn temperament wat milder is, en hij alles heeft aanvaard rondom hem, en hij zich echt thuis voelt in zijn vel. En net zo graag zou ie uren willen rennen in de vrije natuur, zonder zadel, zonder teugels.. zoals de indianen vroeger! yeeeehhh, wild.. hahaaaa laughheerlijk denk ik ook, als dat nog eens kon!!!

Hij is heel erg gevoelig voor de trilling van dankbaarheid en houdt van het feit dat de omgeving blij is met wat ie doet, en tevreden zijn, en voldaan zijn.En zelf wil ie dat ook altijd, dus laat ie makkelijk merken wanneer ie dat niet is! vind ie nodig om dat te laten zien...

Op de andere foto zie ik dat ie ook momenten kan hebben dat ie zijn kracht en zijn energie niet op de juiste manier weet te ventileren.
Die energie moet er wel uit... als het blijft zitten dan komt er wel eens een hap en een snauw, maar dat meent ie niet. Als ie innerlijk weer rustig is, en ontspannen, dan kan alles wel weer wel. Geen idee wat je met dat paard wil gaan doen, maar beperk het niet tot één iets.. veelzijdigheid is het belangrijkste.
En kijk bij hem wat door de vingers, hij is niet stoutmoedig, gewoon een tikkeltje anders dan een paard! hahaha

Liefs
Bellefleur.

Marenubium
Marenubium feb 6 '10
Ahah wat een paardjes heb jij Ayasha smile

Pharaon
Geen makkelijk beestje! Handen vol aan hem lijkt me.
Maar voor jou gaat ie door het vuur, wat vertrouwen al niet kan doen he! Veelzijdig paardje, met een zeer eigen willetje.
Hij doet graag iets voor je, en volgens mij is het er zo 1, dat wanneer een ander op hem rijdt en jij erbij bent, hij NOG harder zijn best doet! Want baasje is er tongue
Maar volgens mij duldt hij niet zo snel anderen op zijn rug.
Hij is al wat langer bij je?
Het is niet echt een makkelijk paard om te lezen, hij zit liever in zijn eigen 'wereldje'. Er komt bij mij dan ook niet zo heel veel door. Misschien later nog smile

Explosion
Zeer expressief, in tegenstelling tot Pharaon.
Hengst ja, inderdaad! En hopelijk mag ie dat nog heel lang blijven!
Vrijbuiter pur sang, show-off. Springen kent ie, maar hij kan zichzelf wat meer laten 'zien' met dressuur. Doe je dressuur met m?
Een klein hartje. Wat een lieverd, en wat is hij tolerant.
Mits hij begrepen wordt. En volgens mij is hij eerder niet goed begrepen en werd hij 'ingekort' of 'ingeperkt'. Hij houdt daar HELEMAAL niet van! Wellicht heeft hij wat problemen met vaststaan? Opsluiting, te lang op de stal staan doe je hem ook geen plezier mee.

Een meneertje ongeduld is hij ook zeker, helemaal als hij weet dat jullie weer aan het werk gaan! Moet je hem vaak inhouden?
Kan ik me iets bij voorstellen.
Pittig karakter, temperamentvol jah, zal hij wel leuk gevonden hebben dat ik m met een spanjaard vergeleek, haha.
Maar zijn streken komen niet voort uit gemeenheid of dominantie, gewoon een beetje baldadigheid. Erg veel energie. Krijgt hij muesli met haver?

Het lijkt ergens wel alsof hij zijn vrijheid mist. Of het is gewoon een dromerig paard wat droomt van oneindige grazige weiden, of hij heeft nu inderdaad minder ruimte dan hij had.
Geen idee smile
Hij is wel ergens 'de weg kwijt', eventjes maar. Alsof hem iets vertrouwds is afgenomen/weggenomen. Hij zal hierdoor zeker wat meer houvast bij jou zoeken, misschien is hij zelfs wel wat aanhankelijker dan normaal?
Nu ja, dat was het eventjes.

Misschien ken je dit boek niet, dan bij deze een tip:
'Paardenpersoonlijkheden' van Klaus Ferdinand Hempfling. Met betrekking tot Pharaon smile
admin
admin feb 6 '10
Ayasha, heb je van Pharaon nog een andere foto,
met deze istie wat moeilijk te lezen,en doe het graag.
dank je wel..

ps. het paard die ik gelezen had was explosion!
Ayasha
Ayasha feb 6 '10
Pharaon is een erg aparte... Hij moet weinig van andere mensen hebben, ik kan alles met hem, maar mijn moeder kan hem niet eens binnen zetten.... Hij is nu 14 jaar bij me... Als jaarling bij me gekomen smileHij zit inderdaad vaak in zijn eigen wereldje... Vrij afgesloten pony. smile

Explosion is 20 jaar dit jaar, dus ik hoop dat hij nog lang hengst mag blijven winkHij is inderdaad een echte show off en we hebben dressuur gereden, inmiddels is Explosion "op pensioen" (we doen geen wedstrijden meer en ik train niet meer zo zwaar met hem)

Heel stoere vent, maar inderdaad, klein hartje. Hij is toen hij 14 was bij mij gekomen, toen mocht hij een uurtje per dag op weide, bij ons mag hij langer op weide, maar met de winter (ijs, sneeuw enz) is hij wat minder buiten gekomen dan normaal. Kan zijn dat hij daarop doelt. smile

Ik moet hem heel vaak in houden, het is een heel lief dier echt... Maar ik heb mijn handen vol aan hem als we trainen laughHij krijgt geen meusli meer, kreeg dat vroeger wel. Nu krijgt hij nog bietenpulp, zemelen en maisvlokken. Ik denk dat ie nog altijd een beetje moet wennen aan het feit dat ie niet meer op wedstrijd gaat enz. smile

Bellefleur: Klopt, Ex is echt net een hondje... Je kan ook serieus met hem spelen zoals met een hond, hij apporteert nog net niet. laugh
Voor mensen met een lichamelijke beperking is hij volgens mij net te ongeduldig maar een paar minuutjes met mijn neefje rondstappen vind ie okee, als hij daarna maar aan het werk mag en zijn energie wat kwijt kan. Met Explosion kan ik echt alles... Hij vind alles even leuk, springen doet ie wel maar niet te hoog... Geen parcourse oid. Een hindernisje een paar keer en dan is het wel goed voor hem. laugh

Hij is niet stout, maar inderdaad... Net wat anders dan andere paarden, er zit gewoon een handleiding bij... laugh

Foto's van Phara:
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-...4_6039967_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-...5_7665311_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-...6_6600317_n.jpg

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie