Ahah wat een paardjes heb jij Ayasha
Pharaon
Geen makkelijk beestje! Handen vol aan hem lijkt me.
Maar voor jou gaat ie door het vuur, wat vertrouwen al niet kan doen he! Veelzijdig paardje, met een zeer eigen willetje.
Hij doet graag iets voor je, en volgens mij is het er zo 1, dat wanneer een ander op hem rijdt en jij erbij bent, hij NOG harder zijn best doet! Want baasje is er
Maar volgens mij duldt hij niet zo snel anderen op zijn rug.
Hij is al wat langer bij je?
Het is niet echt een makkelijk paard om te lezen, hij zit liever in zijn eigen 'wereldje'. Er komt bij mij dan ook niet zo heel veel door. Misschien later nog
Explosion
Zeer expressief, in tegenstelling tot Pharaon.
Hengst ja, inderdaad! En hopelijk mag ie dat nog heel lang blijven!
Vrijbuiter pur sang, show-off. Springen kent ie, maar hij kan zichzelf wat meer laten 'zien' met dressuur. Doe je dressuur met m?
Een klein hartje. Wat een lieverd, en wat is hij tolerant.
Mits hij begrepen wordt. En volgens mij is hij eerder niet goed begrepen en werd hij 'ingekort' of 'ingeperkt'. Hij houdt daar HELEMAAL niet van! Wellicht heeft hij wat problemen met vaststaan? Opsluiting, te lang op de stal staan doe je hem ook geen plezier mee.
Een meneertje ongeduld is hij ook zeker, helemaal als hij weet dat jullie weer aan het werk gaan! Moet je hem vaak inhouden?
Kan ik me iets bij voorstellen.
Pittig karakter, temperamentvol jah, zal hij wel leuk gevonden hebben dat ik m met een spanjaard vergeleek, haha.
Maar zijn streken komen niet voort uit gemeenheid of dominantie, gewoon een beetje baldadigheid. Erg veel energie. Krijgt hij muesli met haver?
Het lijkt ergens wel alsof hij zijn vrijheid mist. Of het is gewoon een dromerig paard wat droomt van oneindige grazige weiden, of hij heeft nu inderdaad minder ruimte dan hij had.
Geen idee
Hij is wel ergens 'de weg kwijt', eventjes maar. Alsof hem iets vertrouwds is afgenomen/weggenomen. Hij zal hierdoor zeker wat meer houvast bij jou zoeken, misschien is hij zelfs wel wat aanhankelijker dan normaal?
Nu ja, dat was het eventjes.
Misschien ken je dit boek niet, dan bij deze een tip:
'Paardenpersoonlijkheden' van Klaus Ferdinand Hempfling. Met betrekking tot Pharaon