Loading...
nl

Dochter van 12 jaar

Goud
Goud feb 5 '10

Hallo allemaal,

Ik wil jullie allemaal vragen mij te helpen bij het volgende:

Onze middelste dochter van net 12 jaar zit momenteel middenin een sterke ontwikkeling. Ze is van een zeer stil en bescheiden meisje, dat moeite had haar grenzen aan te geven, ineens in een 'spurt' terecht gekomen. Ze komt beter voor zichzelf op, heeft soms zelfs een grote mond, is ineens regelmatig een woordenwaterval en wordt fysiek ook veel sterker. Ze is een fanatieke sporter en haar spel verbetert hierdoor ook enorm. Dit geeft haar veel zelfvertrouwen. Wij zijn hier natuurlijk heel blij mee voor haar!

Nu heeft zij vorige week iets aan ons verteld en ik vraag me af of deze 'outcome' iets te maken heeft met haar groei. Ze heeft verteld dat ze al jaren "dingen voelt". Ze ziet bijvoorbeeld een man in haar kamer en kan die ook beschrijven. Hij staat altijd voor haar kast. Waar hij staat is het 'koud'. Ze ziet hem niet altijd en hij zoekt ook verder geen contact met haar. Hij kijkt wel naar haar. Ze is niet echt bang voor hem, maar weet ook niet goed wat ze ermee aan moet. Verder voelt ze regelmatig 'energie' om haar heen. Ze omschrijft dat als een soort 'warme hand', die haar aanraakt op pijnlijke plekken na de training bijvoorbeeld. Onze dochter heeft wel aangegeven door deze ervaringen vaak heel moeilijk in slaap te komen. Om haar daarbij te ondersteunen geven we haar sinds een tijdje Sint Janskruid met wisselend effect. Ze slaapt hierdoor wel dieper en soms ook sneller in.

Wat misschien ook nog belangrijk is om te vertellen is dat ze een zeer sterke band heeft met haar jongste zusje, waar ze 13 maanden mee scheelt. Ze slapen al vanaf de geboorte samen in bed en sinds kort wil onze jongste liever alleen slapen. Onze middelste heeft daar veel moeite mee; ze voelt zich sterker in de aanwezigheid van onze jongste.

Ik ben zeer onervaren in deze materie en wil graag meer weten over hoe ik onze dochter hierbij moet begeleiden.

Heel erg bedankt voor jullie moeite!
Delen:
Cialara
Cialara feb 5 '10
Je kunt haar vertellen dat de warme hand die ze voelt de hand van haar beschermengel of gids is. Die is altijd bij haar, en zal haar altijd beschermen en helpen.

Ze mag aan haar gids of beschermengel vragen om te helpen als het even moeilijk is, ze mag ook vragen aan de man in haar kamer om weg te gaan. Ook daarbij kan ze de hulp van haar gids en beschermengel vragen. Stuur liefde en licht naar die man (dit kunnen jullie ook samen doen) en vraag hem terug te keren naar het licht.

Liefs Jorine.
Goud
Goud feb 5 '10
Dank voor je snelle reactie, Eniroj! En ik vind het fijn dat ik dat eerste ook al 'gevoelsmatig' doorhad. Ik heb haar ook verteld dat het waarschijnlijk iemand is die haar komt helpen en dat ze diegene om hulp kan vragen als ze het moeilijk heeft. Maar (en voor jou is dit misschien een beetje rare vraag) hoe stuur je 'liefde en licht naar die man'. Klinkt voor jou vast heel simpel, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen..;)
Cialara
Cialara feb 5 '10
Voel eerst liefde in jezelf. je kunt dat gewoon oproepen... en dan visualiseer je een straal vanaf je hart naar die man toe en zegt in jezelf, ik stuur je liefde en licht. (het hoeft niet hardop wink) Het gaat om je intentie, die is hier het belangrijkste.

Daarna vraag je aan hem of hij naar het licht terug wil gaan, en of zijn gids en of engelen en die van jou en je dochter hem willen helpen om terug te keren.

Ik weet niet of het direct zal lukken, maar je kunt het altijd proberen.

Eventueel kunnen jullie samen, jij en je dochter (en misschien samen met de andere twee kinderen als die er open voor staan) een lichtpoortje maken in haar kamer.

Even kijken of ik terug kan vinden waar ik dat zelf heb neergezet hoe je dat kan doen....
Goud
Goud feb 5 '10
Jeetje, ik moet dat dan wel zelf eerst een keertje gaan oefenen, hoor. Het zelf ervaren, zeg maar. Anders weet ik precies hoe dat gaat bij ons. Dan krijgen we straks zo'n onbedaarlijk puber-lachstuip met z'n vieren en komt er helemaal niks van die straal terecht.
Cialara
Cialara feb 5 '10
Je kunt dat doen zonder dat ze het in de gaten hebben hoor... gewoon in gedachten (of als ze er niet bij zijn wink)

Misschien ook alleen met je dochter.

Een lichtpoortje maken moet je pas proberen als dit niet helpt smileDan leg ik het je nog wel uit.

Liefs Jorine
Emuca
Emuca feb 5 '10
Ik denk ook wel dat je dochter het heel fijn zou vinden om erover te kunnen praten. smile
Cialara
Cialara feb 5 '10
Origineel bericht van: Goud
Jeetje, ik moet dat dan wel zelf eerst een keertje gaan oefenen, hoor. Het zelf ervaren, zeg maar. Anders weet ik precies hoe dat gaat bij ons. Dan krijgen we straks zo'n onbedaarlijk puber-lachstuip met z'n vieren en komt er helemaal niks van die straal terecht.


Ja praten is goed en lachen is gezond laugh

Wij lachen hier thuis ook wat af hoor wink
Goud
Goud feb 5 '10
Dat klopt. Erover praten maakt dat ze haar eigen gevoelens beetje bij beetje kan ordenen. Het is natuurlijk ook best heftig voor zo'n jong meisje. En het gegiebel van haar zussen, kan het misschien ook juist minder 'zwaar' maken voor haar. Of is dat kwetsend voor de man, die ze ziet?

Is het overigens normaal dat ze de man niet kent? Ik bedoel, het is geen overleden opa ofzo. Ze kent hem niet, zegt ze. En ze ziet zijn gezicht niet. Wel zijn lijf en kleding, een groene broek met ribbeltjes en een rode trui zonder opdruk. En hij heeft hele grote voeten met lelijke schoenen. Klinkt dus als een 'gewone' man en helemaal niet 'geest-achtig'. Maar zijn gezicht ziet ze niet.

Ik realiseer me ineens hoe stom dit waarschijnlijk allemaal klinkt, maar goed...eerste stapjes, he!

Dank tot nu toe!
Goud
Goud feb 5 '10
Onze reacties hebben elkaar gekruist, Eniroj. Maar het doet me goed om te zien dat we het ook wat minder 'zwaar' mogen maken. Hoe oud zijn jouw kinderen?
Cialara
Cialara feb 5 '10
Mijn kinderen zijn 12, 10 en 3. Ik heb een heel topic over mijn zoon hier geschreven, met zijn spirituele ontwikkeling. En er zijn meer verhalen over kinderen hier op het forum. Ga hier maar even een kijkje nemen:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/forums/25/1/Ervaringsverhalen.html

Hier staan alle ervaringsverhalen van forumleden in.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara feb 13 '10
Hoi Goud,

Ik was benieuwd of je al iets ondernomen had met je dochter.... en hoe dat dan gegaan is smile

Liefs Jorine

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki