Loading...
nl

Mijn verhaal

Talleke
Talleke feb 3 '10
Toen ik 8 jaar was begon er af en toe iets te gebeuren, voornamelijk voorspellende dromen die vooral grappig waren. Op die leeftijd denk je daar verder niet over na. Vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen, ik denk dat ik 20 was ofzo kreeg ik vaak het gevoel niet alleen te zijn, maar ik had angst en sloot me daarvoor af. Dat is tot nu toe altijd heel erg goed gegaan, alleen nu lukt het op een of andere manier niet meer.

Vanaf dat we hier wonen (september 2007) tot een paar weken voor kerst 2009 heb ik hier in huis niets gemerkt. Maar daarna is het begonnen, Er zijn in de afgelopen jaren veel dingen gebeurd, te veel om op te noemen, maar ik merk dat er de afgelopen maanden meer en andere dingen gebeuren.
En het wordt steeds heftiger. Een aantal voorbeelden, deuren die vanzelf open of dicht gaan (geen tocht), lampen aan en uit of langzaam dimmen (ook mijn kinderen en vriend hebben het gezien. Ineens heel koud krijgen, en een kriebel gevoel en tinteling in mijn lichaam, net of er iets door je heen komt. Aanrakingen als ik in bed lig, tikken op mijn hoofd maar ook een tintelend gevoel, net of iemand bv een hand zachtjes op je legt. Blazen op 1 bepaalde plek in mijn gezicht, kriebelen in mijn haren en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu is me eergisteren opgevallen dat als ik door het huis loop ik op bepaalde plaatsen ineens de kriebels krijg en ook van top tot teen onder de kippenvel sta. Als ik dan nog eens rondloop is het soms weer een andere plek en soms ook op dezelfde plek, heel raar gevoel.

Ik heb het gevoel dat ik dus als het ware in een stroomversnelling zit en steeds meer bewust dingen ga voelen en horen en nu ook zien.

We waren foto's aan het terugkijken afgelopen weekend en daar zaten foto's bij van de verjaardag van mijn dochtertje eind oktober 2009 en op een aantal foto's zag ik meteen een aantal gezichten waar ik enorm van schrok. Ik zag ze door het glas van de openslaande deuren naar de gang, op de foto waren we taart aan het snijden met onze rug naar de deuren toe gericht.
Mijn vriend zag helemaal niets op de foto's.

We hebben de foto's aan meerdere mensen waarvan we weten dat die hooggevoelig zijn laten zien en er niets bij verteld van tevoren en allemaal zagen ze die gezichten, niet iedereen zag ze allemaal zoals ik, maar allemaal zagen ze er wel een aantal van.

We hebben alles geprobeerd te relativeren maar er kan geen logische verklaring gevonden worden voor hetgeen ik zie.

Ook geen schaduw van iemand die in de woonkamer bij de tafel staat of noem maar op. Het zijn ook alleen maar gezichten en dus geen lichaam, dus als het iemand in de kamer zou zijn zou je niet alleen een hoofd zien maar ook meer. Daarnaast zijn de gezichten van mensen die ik niet ken.

Ik zou toch graag willen achterhalen wie deze mensen zijn en waarom ik ze zie, weet alleen niet zo goed hoe. Het lijkt alsof ze me in de afgelopen maanden iets duidelijk proberen te maken, alleen weet ik niet hoe ik ze moet begrijpen.

Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?

Groetjes Chantal.
Delen:
admin
admin feb 3 '10
ja hoor, klinkt heel bekend in de oren. ik vind het ook een vrij nuchter verhaal.. een ervaring die volgens mij hier meerdere mensen op het forum hebben of krijgen.
je chakra's gaan meer open, en dan krijg je andere dingen te zien - meer met je geestesoog ga je dan kijken .
Ik zie die gezichten als figuren die overleden zijn, of energieën van mensen die daar gewoond hebben.
waarom jij ze ziet en waarom ze er zijn, daar kan ik je geen antwoord op geven..
Doch krijg je waarschijnlijk wel van anderen hier op Merudi..
Talleke
Talleke feb 3 '10
Waarschijnlijk door de angst die ik vroeger had probeer ik het ook allemaal zo nuchter mogelijk te bekijken en verklaren.

Maar zoals ik al zei zijn de meeste voorvallen niet meer echt te relativeren.

Ik merk ook wel dat het langzaam aan steeds duidelijker wordt en ik idd dus meer zie en voel, dus ws is dit een kwestie van tijd en dan zullen de antwoorden me vanzelf wel toekomen.

Ik ben denk ik een beetje ongeduldig, ik merk dat mijn dochtertje van er in negatieve zin last van heeft, op de momenten dat ik iets voel krijgt zij het ook heel erg koud en daarbij vaak buikpijn of hoofdpijn.

Mijn kinderen weten niets van alles wat gebeurd, ze zien de lampen wel uitgaan enz, maar beseffen het verder niet en dat wil ik ook graag zo houden, maar ik wil niet dat mijn kinderen er de dupe van worden omdat ik de boodschappen niet begrijp.

Ik probeer iedereen er wel voor af te sluiten, bij mijn zoontje werkt dat heel goed, maar bij mijn dochtertje niet meer.

Groetjes Chantal.

Maryssa
Maryssa feb 3 '10
Hallo Chantal,

Dat is behoorlijk schrikken als die gebeurtenissen zich ineens voordoen in je huis.

Is er iemand overleden die je goed kende? Het zou heel goed kunnen dat die persoon contact zoekt. Maar het kan ook een onbekende energie of entiteit zijn die contact zoekt met je om welke reden dan ook. Je geeft aan dat je vanaf je achtste jaar gevoelig bent dus het kan heel goed dat een energie / entiteit dat aanvoelt en jouw hulp vraagt.

Ik herken het gekriebel in mn haar ook maar ik weet dat het mijn oma is en groet haar zelfs als ik het voel. Heb je al geprobeerd om contact te maken met die energie/entiteit? Er tegen praten? In de trant van ik weet dat je hier bent wat kom je doen? Benader het liefdevol maar geef ook aan dat je 's nachts rustig wilt kunnen slapen en je er overdag bijvb weer bent. Bedenk je dat jij altijd sterker bent en dat jij bepaalt wat er in je huis gebeurd. Je kunt ook proberen om hardop uit te spreken dat dit nu jouw huis is en dat jij daarin je leven wilt leiden zonder inmenging van die energie, zeg erbij dat jij nu leeft en dat andere zijn/haar tijd op aarde als mens heeft gehad.

Er zijn wel wat dingen die je zelf kunt doen zoals bijvoorbeeld salie branden (deze heb je in wierookstokjes maar ook in de vorm van salieblaadjes) en hiermee je huis reinigen en een pyramide van licht maken. Er is hierover al wel het 1 en ander geschreven hier op Merudi dus ik zal kijken of ik de links straks even voor je kan bijvoegen.

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/14056/Hoe_verjaag_je_een_geest_uit_j.html#Post14056
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/13790/Je_pyramide_van_licht_en_hoe_j.html#Post13790
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/20605/Nieuw_Huis_inwijden_Reinigen.html#Post20605

Ik wens je heel veel sterkte hiermee en als het onrustig blijft kun je altijd nog een medium /paragnost inschakelen. Stichting Enigma heeft een lijst met paragnosten /mediums in verschillende steden die gescreend en betrouwbaar zijn.

Liefs Maryssa
Talleke
Talleke feb 3 '10
Hi Maryssa,

Ik ben er inderdaad behoorlijk van geschrokken ja, maar nu, klinkt mss raar, begin ik eraan te wennen.

Er is eigenlijk niemand overleden in mijn directe omgeving.

Echt contact met de entiteit zelf eigenlijk niet, ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken.

Ik heb wel zoals je verteld vriendelijk gevraagd ons niet zo te laten schrikken, dat dit nu ons huis is en we in het jaar 2010 leven, maar dat heeft eigenlijk niet echt geholpen. Wierook branden doe ik elke dag en ik merk wel dat het op dat moment rustiger is, maar zodra de wierook op is begint het weer langzaam terug te komen.

Het is nu niet meer zo dat ik echt bang ben, ik wist altijd dat er meer was, maar toen het ineens een gezicht kreeg schrok ik, het wordt dan ineens zo echt, snap je.

Ik vind het ook niet erg dat ze er zijn, maar ik wil graag weten wie het zijn en waarmee ik ze kan helpen en dan natuurlijk heel belangrijk hoe ik dat moet doen.

Bedankt voor de linken, ik heb er al even vluchtig door gekeken, maar ga me er in verdiepen als ik wat meer tijd heb.

Groetjes Chantal.
Marenubium
Marenubium feb 3 '10
Hai Chantal smile

Ik wil je eerst even meegeven, dat het niks is om bang van te zijn. Het hoort en voelt allemaal zeer vriendelijk aan, en er zijn geen kwade bedoelingen in het spel.

Het is al zoals Bellefleur het beschrijft, en jij ook: je ervaart weer geestelijke rust, en daarmee komen zaken weer terug van vroeger. Het is een teken dat je jezelf weer aan het ontwikkelen bent op spiritueel niveau. Daar is niets mis mee smile
Hoewel de koudte en de invloed op je dochter niet prettig is natuurlijk. Er zijn entiteiten om je heen, maar niet op de manier zoals jij dat wilt. En dat zul je ze toch wel even duidelijk moeten maken. Het gaat om grenzen stellen.

Vaak hebben ze niet door dat ze schrik aanjagen, dus vertel dat gewoon heel duidelijk: Ik weet dat je er bent, maar je maakt me bang, en dat wil ik niet. Dat kun je maar beter laten.

Ik weet niet of ze er zijn om hulp te bieden, of dat ze hulp zoeken.
In het eerste geval geef je ze een plekje in jouw (!!) huis, waar ze MOGEN (!!) komen. Dat kan dmv een klein altaartje met een bloemetje en/of kaarsje. Zeg dan bijv.: hier ben je welkom, hier mag je zijn, dit is jouw plek, alleen deze plek.

Vervolgens kun je je huis doorlopen met brandende salie (dat rookt verschrikkelijk hoor), vertrek voor vertrek, en spreek je de woorden uit: hiermee reinig ik deze ruimte van alle negatieve energieën, deze zijn niet welkom in deze ruimte.
Daarna de ramen openen, en wierook branden. Op/onder meubilair, bedden en in hoeken van de kamers kun je zwarte aarde strooien. Zuig het op als het droog is, en lucht de kamer daarna.

In het tweede geval kun je ze nog duidelijker maken dat ze overleden zijn, en hier niet meer horen. Laat ze vragen om hulp van gene zijde, door een geliefde. Maar niet bij jou.
Als ze hardnekkig blijven, visualiseer dan een stel koffers voor de deur, open je voordeur, wijs ze de deur en zeg dan gewoon: pak je biezen en vertrek, je bent hier niet welkom.

Als je echt denkt dat ze hulp van JOU nodig hebben, dan zullen andere mensen hier je beter kunnen helpen denk ik smile
Talleke
Talleke feb 5 '10
Dank je Marenubium voor je uitgebreide antwoord!

Nu ik mijn angsten goed onder controle heb besef ik ook wel dat de nodige antwoorden op al mijn vragen me wel zullen toekomen wanneer de tijd daar rijp voor is.

Liefs Chantal.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki