Toen ik 8 jaar was begon er af en toe iets te gebeuren, voornamelijk voorspellende dromen die vooral grappig waren. Op die leeftijd denk je daar verder niet over na. Vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen, ik denk dat ik 20 was ofzo kreeg ik vaak het gevoel niet alleen te zijn, maar ik had angst en sloot me daarvoor af. Dat is tot nu toe altijd heel erg goed gegaan, alleen nu lukt het op een of andere manier niet meer.
Vanaf dat we hier wonen (september 2007) tot een paar weken voor kerst 2009 heb ik hier in huis niets gemerkt. Maar daarna is het begonnen, Er zijn in de afgelopen jaren veel dingen gebeurd, te veel om op te noemen, maar ik merk dat er de afgelopen maanden meer en andere dingen gebeuren.
En het wordt steeds heftiger. Een aantal voorbeelden, deuren die vanzelf open of dicht gaan (geen tocht), lampen aan en uit of langzaam dimmen (ook mijn kinderen en vriend hebben het gezien. Ineens heel koud krijgen, en een kriebel gevoel en tinteling in mijn lichaam, net of er iets door je heen komt. Aanrakingen als ik in bed lig, tikken op mijn hoofd maar ook een tintelend gevoel, net of iemand bv een hand zachtjes op je legt. Blazen op 1 bepaalde plek in mijn gezicht, kriebelen in mijn haren en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nu is me eergisteren opgevallen dat als ik door het huis loop ik op bepaalde plaatsen ineens de kriebels krijg en ook van top tot teen onder de kippenvel sta. Als ik dan nog eens rondloop is het soms weer een andere plek en soms ook op dezelfde plek, heel raar gevoel.
Ik heb het gevoel dat ik dus als het ware in een stroomversnelling zit en steeds meer bewust dingen ga voelen en horen en nu ook zien.
We waren foto's aan het terugkijken afgelopen weekend en daar zaten foto's bij van de verjaardag van mijn dochtertje eind oktober 2009 en op een aantal foto's zag ik meteen een aantal gezichten waar ik enorm van schrok. Ik zag ze door het glas van de openslaande deuren naar de gang, op de foto waren we taart aan het snijden met onze rug naar de deuren toe gericht.
Mijn vriend zag helemaal niets op de foto's.
We hebben de foto's aan meerdere mensen waarvan we weten dat die hooggevoelig zijn laten zien en er niets bij verteld van tevoren en allemaal zagen ze die gezichten, niet iedereen zag ze allemaal zoals ik, maar allemaal zagen ze er wel een aantal van.
We hebben alles geprobeerd te relativeren maar er kan geen logische verklaring gevonden worden voor hetgeen ik zie.
Ook geen schaduw van iemand die in de woonkamer bij de tafel staat of noem maar op. Het zijn ook alleen maar gezichten en dus geen lichaam, dus als het iemand in de kamer zou zijn zou je niet alleen een hoofd zien maar ook meer. Daarnaast zijn de gezichten van mensen die ik niet ken.
Ik zou toch graag willen achterhalen wie deze mensen zijn en waarom ik ze zie, weet alleen niet zo goed hoe. Het lijkt alsof ze me in de afgelopen maanden iets duidelijk proberen te maken, alleen weet ik niet hoe ik ze moet begrijpen.
Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?
Groetjes Chantal.