Loading...
nl

Korte verhaaltjes

Cialara
Cialara jan 30 '10
Een man maakte een voettocht door de Franse Pyreneeën toen hij een oude herder tegenkwam. Hij deelde zijn eten met hem en ze bleven een hele tijd zitten praten over het leven. Op een gegeven moment kwam het werk ter sprake.

"Ik ben niet vrij", zei de man. Ïk heb een ellendig leven omdat ik een slaaf ben van mijn werk." De herder begon te zingen. Het dal waar ze waren, vulde zich met de zachte echo van zijn gezang. Plotseling stopte de herder met zingen en begon te vloeken, te tieren en te schelden op alles en iedereen. Ook het getier en gescheld van de herder werd weerkaatst door de bergwanden en keerde terug naar de plaats waar het tweetal zat.

"Het hangt er maar vanaf wat je doet," zei de herder, "ons werk is net als dit dal, het weerkaatst de energie die we erin stoppen. Ellendig werk bestaat niet. Als je ontevreden bent, waag dan de gok, verander alles, en ga iets doen waar je wél plezier in hebt. Beter weinig verdienen en het naar je zin hebben, dan ongelukkig zijn omdat je de verandering niet aandurft."

Paulo Coelho (Happinez nr 1 2010)
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki