Loading...
nl

Iedere hindernis in je leven, zegt iets over jou!

gast
gast feb 1 '10
"Iedere hindernis in je leven, zegt iets over jou!"

Ik denk dat het niet zo zeer om de hindernis gaat, maar om hoe je er op reageerd en er mee omgaat dat bepalend is in wat het over jou zegt.
Hindernissen zullen we blijven moeten nemen zolang we mens zijn. Maar als je de essentie ervan inziet hoef je er niet meer door te lijden. Dan weet je waar ze door komen en waar ze toe dienen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
Ja, want al ben ik niet in de slachtofferrol gaan zitten en ga me nu nog zielig zitten voelen, ik had het liever niet op mijn Pad gehad. En dan weet ik wel dat je alles op je Pad krijgt om te leren en te groeien, maar nee, dit had ik écht niet nodig gehad in mijn leven.

Ben je dan helemaal niet gegroeid door wat je op je pad hebt gekregen dan?
admin
admin feb 1 '10
Ik heb het sterke gevoel van niet frownIk ben erdoor neergehaald en heb er niks van kunnen leren waardoor ik gegroeid ben.
admin
admin feb 1 '10
Ik begrijp wat je bedoelt Marjan, van sommige dingen wordt of je rechtvaardigheidsgevoel of je eigen (menselijke) gevoelens alleen maar versterkt. Dus boosheid, wantrouwen, eenzaamheid, geloof enz. Het is wel zo dat je er beter mee leert omgaan, doseren, onder controle houden enz. Ik denk wel dat je van groeit uiteindelijk, hoewel het ook op een "mooiere manier" had gekund. Er is vanuit verschillende visies hierop veel over te zeggen. Er is niet maar 1 manier van kijken hiernaar. Het gevoel van ervaren heeft wel weer invloed hierop. Misschien zeg je op dit moment, ik heb er niets van geleerd of ben er niet door gegroeid, maar over een jaar kun je er anders tegenaan kijken, omdat je je visie erop hebt veranderd, waardoor je het positieve ineens wel ervan ziet.
admin
admin feb 1 '10
Jawel, en ik ben ook wel sterker geworden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik deze tegenslag/pech in het leven als een Zegen kan zien. Ik heb daar bewondering voor, zoals Bellefleur dat doet, dat ze het als Zegen kan zien, omdat je ervan groeit/sterker wordt. Want een Zegen, nee dat is het voor mij zeker niet, dankbaar omdat ik er sterker door geworden ben ook niet. Misschien moet dat nog komen, maar wat mij dan verbaast is dat ik het wel achter me heb gelaten, het doet me gelukkig niets meer. Dus verwerkt heb ik het wel. Dat weet ik zeker.
admin
admin feb 1 '10
Als je echt alles kan loslaten, en je over hebt kunnen geven aan het universum, dan kun je als je verder op je pad bent ervaren dat je gezegend bent. Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt met je kunt het als een "zegen" zien, omdat je er iets mee hebt gedaan waardoor je echt verandert bent. Door doorleven en overgave aan het Ene. Dan wordt je begeleid en geholpen, zolang je intentie goed is. Ik zie de vervelende ervaringen die ik heb gehad ook niet als een "zegen", zo van: wat ben ik geweldig blij dat ik dat mee heb mogen maken. Dat zijn dingen waarmee je leert leven. Maar dat komt omdat ik (nog) niet me volledig heb overgegeven. Ik weet wel hoe en wat, maar kan het van binnen nog niet (altijd).
admin
admin feb 1 '10
Ja, ik snap heel goed hoor, wat jullie ermee bedoelen smileMaar ik kan het gewoon niet anders verwoorden zoals ik net heb gedaan, zo voel ik het ook echt. En misschien zie ik dingen over het hoofd, maar die tijd komt dan wel dat ik dat ervaar.
admin
admin feb 2 '10
Je hoeft het van mij zeker niet anders te verwoorden Marjan smile
admin
admin feb 2 '10
Dank je wel lieve Bart!!
admin
admin feb 2 '10
Geen dank lieve Marjan smile
Lena
Lena feb 3 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
Ik heb het sterke gevoel van niet frownIk ben erdoor neergehaald en heb er niks van kunnen leren waardoor ik gegroeid ben.


is dit om dat je het misschien nog niet bewust bent?
kijk anders ook een naar gedachte- kracht wink


ooit heb ik tegen iemand eens gezegd zo van...wat heb ik het toch moeilijk..

die ander zij heel simpel terug...bedenk dat slechts een gedachte is...
admin
admin feb 3 '10
Origineel bericht van: Lena

ooit heb ik tegen iemand eens gezegd zo van...wat heb ik het toch moeilijk..

die ander zij heel simpel terug...bedenk dat slechts een gedachte is...


haha.. ja das een goeie Lena!!
gast
gast feb 3 '10
Juist ja Lena, daar draait alles om; hoe je er over denkt.
admin
admin feb 3 '10
Is ook waar, ieder heeft zijn eigen waarheid, en dat klopt: het is hoe je erover denkt. Maar als iemand midden ergens in zit, dan ga je niet zeggen: ach, het is maar hoe je erover denkt. Want dat is jouw visie op die van een ander en die mag en kun je niet altijd te lichtvaardig beoordelen.
gast
gast feb 3 '10
Maar dan nog is het hoe die ander er over denkt. Waarom kun je doie ander dan niet zeggen; het is hoe je er over denkt (zo ervaar je het). Daar is toch niets mis mee. Je zegt dan toch niet hoe jij er over denkt! Of zien ik dat verkeerd?
admin
admin feb 3 '10
Origineel bericht van: Bart
Maar als iemand midden ergens in zit, dan ga je niet zeggen: ach, het is maar hoe je erover denkt.

"ach, het is maar hoe je erover denkt "


als je het zegt zoals jij het zegt, zeg je eigenlijk iets anders tussen de woorden door, en dàt wordt opgevangen, en dat is niet goed, nee..
maar zo is het niet gezegd, en zeker ook niet met de intentie van 'ach" en "maar".. dat een kleinerend gevoel kan geven! Dus is het wel belangrijk dat mensen "de kern" overbrengen .
admin
admin feb 3 '10
Er staat "bedenk dat het slecths een gedachte is.."
en dat is een goeie!!!
admin
admin feb 3 '10
Klopt helemaal ! In dit geval zijn "mensen" ik bedoel je?
admin
admin feb 3 '10
mensen als algemeen woord,
Ik laat het aan jou over, wat je er voor jezelf uithaalt, Bart.
admin
admin feb 4 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Bart
Maar als iemand midden ergens in zit, dan ga je niet zeggen: ach, het is maar hoe je erover denkt.

"ach, het is maar hoe je erover denkt "


als je het zegt zoals jij het zegt, zeg je eigenlijk iets anders tussen de woorden door, en dàt wordt opgevangen, en dat is niet goed, nee..
maar zo is het niet gezegd, en zeker ook niet met de intentie van 'ach" en "maar".. dat een kleinerend gevoel kan geven! Dus is het wel belangrijk dat mensen "de kern" overbrengen .



Precies Belle, op de manier waarop ik het stelde komt het heel anders over, en heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Het is inderdaad een goede instelling om het luchtiger aan te pakken en in te zien dat het een gedachte/overtuiging is.

Ik wilde het over een andere boeg gooien om te laten blijken dat het in sommige situaties niet gelijk kan helpen, maar dat heb ik minder goed neergezet dan ik zelf hoopte als ik het terug lees.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki