Loading...
nl

Iedere hindernis in je leven, zegt iets over jou!

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 30 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
niet elke hindernis in je huidig leven, is het gevolg van een vorige incarnatie,
en dat er in je hart steeds een vreugde is, waar je aankan.. wat er ook is in je leven.

Klopt helemaal. De meeste hindernissen die je tegenkomt in dit leven, zijn onverwerkte zaken uit het huidige leven. Meestal hebben die wel de oorsprong in je jeugd.

Waarom trekt bijvoorbeeld iemand die door haar partner geslagen wordt, steeds weer dezelfde "foute" mannen aan? Misschien werd die persoon ook wel steeds geslagen door haar vader.

De wet van energie zorgt ervoor dat alles wat in jou zit, ook je pijnlijke ervaringen die je nog niet hebt losgelaten, door jou wordt uitgestraald. Dit trekt weer soortgelijke gebeurtenissen / personen / dingen aan die dan weer in je eigen leven gebeuren. Dit is een signaal van het leven, dat je met deze pijn in jezelf, nu echt aan de slag moet gaan.

Daarom hebben sommige mensen altijd pech, en anderen altijd geluk. Dat trek je namelijk echt aan door deze wet van energie.
Delen:
admin
admin jan 30 '10
Waar ik op doelde is dat niet elke hindernis komt vanuit onverwerkte zaken,
maar evengoed vanuit een wens om te leren omgaan met nieuwe situatie's in je leven. Ook dàt zijn hindernissen, en kunnen zich herhalen tot je ze onder de knie hebt.

Doch wat je schrijft, ben ik eveneens mee eens,
behalve de zin " daarom hebben sommigen mensen altijd pech en anderen altijd geluk",
want das een heel persoonlijke noot van jouzelf, vanuit jouw perceptie om iets in te delen in "pech" en in "geluk".. en dat mag, maar deel ik niet!
admin
admin jan 30 '10
Ja met die zin ben ik het ook niet eens, ik ken legio mensen die heel fout bezig zijn (in mijn ogen dan) en mega geluk hebben.
Ik ben van mening dat het zo zoals jij zegt Nims niet is.

Ik ben het er wel mee eens dat je schrijft dat je aantrekt wat je uitstraalt.
Toch denk ik dat je niet alle pech daar aan kan toeschrijven, of aan karma.

Mijn *pech* komt zoals ik het voor mijzelf zie, vanuit de wens niet meer te willen incarneren, ik wil alles afgehandeld hebben voor ik overga en daar zitten beslist dingen bij die niet uit vorige ervaringen of levens komen.
Wellicht dan toch karma omdat je in principe alles goed moet hebben doorstaan om *klaar* te zijn.
Dan zou karma inderdaad oud en ook nieuw zeer betekenen.
admin
admin jan 30 '10
Quote:
Daarom hebben sommige mensen altijd pech, en anderen altijd geluk.


Dat is een stukje waar ik wel over struikel. Maar dat is jouw inzicht, NiMs, en dat is prima, maar ik ben het daar niet mee eens.
Wel is wat je uitstraalt deel van wat je krijgt. Maar ik kan nog wel meer uitstralen van liefde vrolijkheid en geluk, daarmee heb ik nog wel pech in het leven. Ik ga er alleen niet mee om in een slachtofferrol. Dat is misschien ook wel een andere uitstraling die je dan hebt. Ik heb wel pech, in dit leven, kan er écht niet alles zelf aan doen en heb ik ook niet veroorzaakt, maar ik zet me niet in de slachtofferrol, ik blijf wel positiviteit en kracht uitstralen, in de hoop dat het ooit weer naar me terug komt.

-xxx-
liesanne
liesanne jan 31 '10
'De moeilijkste opdrachten worden aan de beste studenten gegeven' smile
admin
admin jan 31 '10
Heel juist, Liesanne!!
admin
admin jan 31 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
Ik heb wel pech, in dit leven, kan er écht niet alles zelf aan doen en heb ik ook niet veroorzaakt


Dit is het verschil tussen jou en mij,
Ik heb nergens pech gehad! alles wat mij overkomt, is een Zege..

Ik haal steeds de meerwaarde uit een situatie, en laat de rest!
Als iets me stoort, stoort het me tot ik zie waarom, en dat is altijd in mezelf te vinden,
Ik weet dat mensen beelden vormen over uitspraken als "ik heb pech" en "ik heb geluk"..
Maar ik persoonlijk weet, Wàt ik allemaal heb meegemaakt, en wie ik NU Ben.. en ik dank de Bron voor Alles, wat ie op m'n pad heeft gebracht aan lessen, inzichten, moeilijkheden, mogelijkheden, kansen, ongemakken, pijnen, verdrieten.. ALLES!!
admin
admin jan 31 '10
Ja daarom staat mijn *pech* tussen sterretjes, het zijn waardevolle lessen al foeter ik vaak genoeg, want ik ben het er niet altijd mee eens.. smile
admin
admin jan 31 '10
@ Bellefleur

Alles wat ik meemaak is een les en daaruit kan ik mijn lering trekken. En de pech in mijn leven zie ik dan ook absoluut niet als iets negatiefs! Vandaar dat ik ook niet in de slachtofferrol zal plaatsnemen, want dan zou ik de lessen in het leven over het hoofd zien en er niks mee kunnen of van leren en verder mee kunnen wink

-xxx-
admin
admin jan 31 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~


En de pech in mijn leven zie ik dan ook absoluut niet als iets negatiefs! -xxx-


Wel ik zie in mijn leven totaal geen "pech". Ik ken dat niet eens.
Lena
Lena jan 31 '10
smilebellefleur dat is een mooi gedachte
gast
gast jan 31 '10
Tegenslag wordt uit het zelfde vaatje getapt als voorspoed. Dus hoe groot je tegenslag ook is; je voorspoed zal het zelfde caliber hebben.
admin
admin jan 31 '10
@ Lena, het is een mooie gedachte, maar zo werkt het niet voor mij. En ik heb daar ook geen moeite mee . Want het sluit voor mij aan bij @ Gast, daar kan ik me dus beter in terugvinden.

Helemaal geen pech in het leven? Het is misschien dan eerder tegenslag, maar je kan het gebruiken om het positief om te zetten.

Liefsss
-xxx-
admin
admin feb 1 '10


kunnen jullie vanuit jullie eigen leven voorbeelden geven van wat jullie aanzien als tegenslag of pech?
en hoe jullie dat dan in het dagdagelijkse gebruiken om het positief om te zetten?
admin
admin feb 1 '10
@ Bellefleur,,, ik wil niet in details treden op een open forum. Sorry, dat is me even iets te privé. Maar geloof mij maar dat het niet door mij veroorzaakt was, dat het me is overkomen en dat ik er sterker door ben geworden.

Liefsss
-xxx-
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '10
Vandaag besefte ik me de werking van hindernissen heel duidelijk. De afgelopen dagen kwamen er namelijk steeds momenten boven dat ik werd teleurgesteld in bepaalde dingen. Ik merkte dat er iedere keer als ik teleurgesteld werd, er een dieper gevoel naar boven kwam dat ik niet goed kon plaatsen. Nu weet ik dat deze teleurstelling voortkomt vanuit mijn jeugd en dat ik daar nu iets heb op te ruimen. Dat besef hierover komt nu omdat ik echt de laatste paar dagen in korte tijd, best vaak teleurgesteld ben, dat ik er niet meer omheen kon. Ik projecteerde de teleurstelling eerst steeds op de ander, omdat die mij tenslotte teleurstelde, totdat ik merkte bij mezelf dat dit eigenlijk een afweer mechanisme is, om zo mijn teleurstelling niet hoef te voelen. Het werd me pas echt duidelijk toen ik zelfs vannacht in mijn droom, droomde dat ik teleurgesteld werd, en hier in mijn droom me zelfs enorm klote over begon te voelen. Toen had ik pas door, dat het leven me iets wilde duidelijk maken en ik hier iets aan moet doen.
admin
admin feb 1 '10
mooooi!!!
admin
admin feb 1 '10
Hindernissen ervaar ik ook..
Iemand die ik ken, heeft om de zoveel maand een ander liefdesrelatie,
en nu al voor de derde maal met iemand die ik heel goed ken, en zie wat het doet met hen, maar ook heel zeker met hemzelf..
en ik weet er niet mee om te gaan. Ik voel zoveel erbij.
Das de hindernis die ik bij mezelf ervaar... Ik zou ze allemaal eens goed willen doorheen schudden! OOk hierin heb ik voor mezelf uit te zoeken, waarom mij dit steeds hindert! Terwijl ik op dit moment het nog graag emotioneel bij hen legt... de vraag is, waarom doet het mij zo'n pijn terwijl ik niet een van die vrouwen ben!!
hoeft geen antwoord van Derden, kom daar wel achter!!
admin
admin feb 1 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
@ Maar geloof mij maar dat het niet door mij veroorzaakt was, dat het me is overkomen en dat ik er sterker door ben geworden.

Liefsss
-xxx-

Als er iets is gebeurt waardoor je sterker door bent geworden,noem je dat dan nog altijd "pech" ?
admin
admin feb 1 '10
Ja, want al ben ik niet in de slachtofferrol gaan zitten en ga me nu nog zielig zitten voelen, ik had het liever niet op mijn Pad gehad. En dan weet ik wel dat je alles op je Pad krijgt om te leren en te groeien, maar nee, dit had ik écht niet nodig gehad in mijn leven.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki