Loading...
nl

Levenspad

Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Even een vraag puur uit interesse in het onbekende:

Als je levenspad van te voren vast staat, is het dan zeker dat het uiteindelijke doel behaald wordt? En staat het tijdstip dat je dood staat dus al vast?
Delen:
Othela
Othela jan 23 '10
Hoi Jasper,

Voor mij is het "als" het grote woord.Wij maken iedere dag keuzes, met het hart, met het verstand, met het lichaam. Ieder keus opent nieuwe wegen, brengt nieuwe inzichten en leidt naar andere kruispunten. Wat is 'het uiteindelijke doel' volgens jou? En is het dan een individueel doel, een persoonlijk iets of een universeel doel.
Othela
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Hoi Othela,

Ik bedoel met doel je levenspad. Je ziel kiest van tevoren uit wat hij wil leren dit leven, en daarbij heb je een pad. Dit is in ieder geval hoe ik het heb geleerd. Daarbij kan je pad ook zijn dat je zelf je keuze's moet maken, dus een pad is vast niet rechtlijnig. Maar met levensdoel bedoel ik dus de dingen die jou ziel voor je geboorte heeft voogenomen om dit leven te ervaren/leren.

En daarbiji s mijn vraag of dit een vast pad is of dat je hier ook heel makkelijk af kan raken en bijvoorbeeld een totaal verkeerd leven kan gaan leiden, een leven dat van tevoren niet zo bedoelt was.
Othela
Othela jan 23 '10
He Jasper,

Jij ziet het leven dus als een leerschool? Dat is niet hoe ik het zie, dus ik denk niet dat ik jou goed antwoord kan geven.
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Leerschool als in de bredere zin van de betekenis. Ik heb via een vrouw contact gehad met mijn gids, waarin ik vroeg wat mijn levensmissie was. Toen kreeg ik het volgende antwoord:

Jasper mag zich geneugten in het feit dat hij meerdere missies in het leven heeft en dat hij de vrijheid heeft om daar zelf nog een draai aan te geven. Leef Jasper (bij voorkeur zonder erover na te denken) van alles wat op je pad komt. Jij hebt de gave de harten van andere mensen te openen. Laat je niet belemmeren daarin, iedereen is het waard om zijn hart geopend te krijgen. En als jij daarbij mag helpen zullen zo velen jou dankbaar zijn voor het cadeau wat ze van je ontvangen. Jij hebt de kracht om onvoorwaardelijk lief te hebben en te geven, en dat is een naief/jeugdige kwaliteit die je hopelijk de rest van je leven zult vasthouden en uitdragen. Dus leef, ontmoet en geniet van alle mooie momenten in je leven.

Hieruit maak ik op dat ik wel degelijk een "missie" heb. Maar ik denk dan dat je zelf de keuzevrijheid hebt om deze missie in te vullen en hoe, en of je hem uberhaupt haalt.
Cialara
Cialara jan 23 '10
Dat zijn hele mooie woorden van jouw gids Jasper, en ik ben ervan overtuigd dat hij gelijk heeft smile

Ik zie het leven ook als een leerschool. We krijgen bepaalde lessen, hebben bepaalde missies of doelen, maar we hebben ook de vrijheid om ze te beleven zoals wij dat willen. Daar ligt onze keuze. Ik denk dat het behalen niet van belang is, slechts het uitvoeren en je intentie is van belang.
Othela
Othela jan 23 '10
Ik vind het altijd wat lastig om over missies en levensdoelen te praten. Het wijst naar opzet, berekening en beoordeling. Ik geloof dat de ziel volmaakt is, stralend en zuiver. Die kern is in ons allemaal, is er. Het gaat er voor mij dus niet om een doel te bereiken, een missie te vervullen. Maar...ehh alle laagjes om mijn ziel heen afleggen in dit leven, worden wie ik in potentie ben zeg maar alsmijn ziel zich kan laten zien en ontplooien.

Prachtig trouwens wat die vrouw en je gids over jou zeggen. En het zegt niets over een missie moeten vervullen, denk ik. Maar alles over jezelf zijn, Jasper zijn, gedurende je hele leven.
Mooi!
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Soms ben ik gewoon wel eens bang dat ik niet het maximale uit het leven haal. Dat ik teveel heen en weer slinger, een beetje dit doe, een beetje dat doe, maar niets afmaak en niet vind wat ik echt wil. Alhoewel ik soms wel heel mooie momenten beleef met mensen, maar in mijn ogen te weinig. Misschien dat mijn reis daar verandering in gaat brengen smile..
Cialara
Cialara jan 23 '10
Ik denk dat Othela gelijk heeft hoor Jasper, laat dat idee van een missie gewoon los en leef smileook dat kan een missie zijn. En niet alles kun je begrijpen, je moet eigenlijk de controle over dat vervullen van een missie los laten en het gewoon laten gebeuren. Als je iets moet doen... dan doe je dat automatisch, wordt je ernaar geleidt door je gids. Ervaring op doen en zijn wie je bent, daar komt het op neer.
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Hmm :), als je het zo bekijkt is er ook geen enkele druk. Ook een erg interessante/mooie benadering van jou Othela, zo heb ik hem nog niet eerder gehoord smile.

ik wou dit gewoon even horen denk ik smile.
admin
admin jan 23 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Dat zijn hele mooie woorden van jouw gids Jasper, en ik ben ervan overtuigd dat hij gelijk heeft smile

Ik zie het leven ook als een leerschool. We krijgen bepaalde lessen, hebben bepaalde missies of doelen, maar we hebben ook de vrijheid om ze te beleven zoals wij dat willen. Daar ligt onze keuze. Ik denk dat het behalen niet van belang is, slechts het uitvoeren en je intentie is van belang.


Ik vind dat Jorine een hele mooi statement hiermee heeft gemaakt!
Mijns inziens leeft je Ziel vanuit de Bron. Daar haalt ze de kracht vandaan om het Leven te leven waarom het is geïncarneerd op Aarde. Maar je hebt ook zoveel invloeden van buitenaf, dat je nooit van te voren kan zeggen wat je uiteindelijke Doel is, maar dat is ook niet de issue op Aarde volgens mij. Als je niet volledig leert wat je Ziel zou willen leren in dit Leven, komt dat in een volgend Leven weer, waarbij je de eerder opgedane ervaringen uit vorige levens kan gebruiken.
Pfieuw, snap je me nog? Uit mijn hart geschreven, zoals ik het voel.

-xxx-
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Mooi uitgelegd Larapinta smile. Ik heb nu goed antwoord gekregen op mijn vraag. Want waar ik dus mee zat was de druk van het moeten, maar dat is er in weze niet omdat tijd natuurlijk in illusie is smile.
Othela
Othela jan 23 '10

Tijd is geen illusie volgens mij. Misschien bedoel je dat tijd niet relevant is in zielskwesties? Want door te zeggen en te leven volgens het principe dat tijd een illusie is, neem je het risico het leven te onderschatten.
Othela
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Ik bedoel dat er in weze alleen nu is. En hoe jij in het nu staat kan veranderen (de toekomst?). Maar ik bedoel inderdaad ook dat de groei van je ziel niet aan tijd gebonden is en net wat Larapinta zegt dat als je iets in dit leven niet leert, je in het volgende leven wel doet. Ik bedoel ook dat alles een continu proces is, en dat wij zelf "tijd" hebben bedacht.
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Ik kan het niet heel duidelijk onder worden brengen omdat voor mij ook heel moeilijk te beseffen valt dat tijd een illusie is. Lastige materie tongue.

En eigenlijk voor mij ook totaal niet relevant..
Othela
Othela jan 23 '10
Ik begrijp je. Zolang je je maar steeds bewust bent van het hier en nu, maar ook bewust dat er meerdere niveau's zijn. Tijd is een manier om grenzen en vorm te geven aan ervaringen en gebeurtenissen. En idd helemaal door mensen bedacht!
admin
admin jan 23 '10
Ik vind dat je het goed hebt uitgelegd. Ik begrijp volkomen wat je bedoelt.

-xxx-

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki