Loading...
nl

Kies je als kind ook je eigen adoptieouders?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '10
Dit kwam naar boven in een ander topic, maar vind het wel een eigen topic waard:

Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: gast
Wat de reden ervan is.....Er zijn iig in Nederland genoeg mensen die ze een kans op een beetje beter leven gunnen. Al is het vaak om hun eigen verlangens te vervullen.

Een zwangerschap binnenin een relatie is ook meestal vanuit het verlangen van het koppel, om kinderen te krijgen.
Het begint namelijk bij de wens om een verlangen te vervullen.. een verlangen om liefde te geven, en dat is bij adoptie net eender.

Ik weet het niet zo hoor. Ik geloof dat een kind zijn / haar ouders uitkiest. Maar bij adoptie geloof ik niet dat dat nog het geval is. Het kind heeft hier vaak niets meer te kiezen en word "geselecteerd" door een instantie. De vraag die in mij dus opkomt: Kiest een kind ook zijn / haar adoptie ouders?
Delen:
Helma
Helma jan 19 '10
Ja, ik denk absoluut van wel.

Ik werd toen ik zeven jaar was, opgescheept met een stiefmoeder, waar ik absoluut niks mee kon. Uiteindelijk weet ik nu dat ik ook haar uitgekozen had. Ik had namelijk ook gekozen voor een moeder die stierf toen ik vijf was, dus oorzaak en gevolg hoort er allemaal bij in mijn optiek.

En daarop voort bordurend denk ik persoonlijk dat je niet alleen de ouders kiest waaruit je geboren wordt, maar alle dingen die in je leven gebeuren. Dus ook adoptieouders. En ja, dus ook of het lieverds zijn, of dat ze je slecht zullen behandelen.
gast
gast jan 19 '10
Ik denk dat iedereen dat krijgt in het leven wat voor die persoon zijn/haar ontwikkeling nodig is. Maar in hoevere je de details zelf kunt kiezen.....ik denk van niet.
admin
admin jan 19 '10
Daar vraag je me wat ... Het is zo normaal voor ons dat wij onze eigen ouders uitzoeken. Hebben uitgezocht. Dat hebben deze Zielen ook gedaan voordat ze geboren werden. Als ik de verhalen op de andere topics gelezen heb, is het zo dat deze Zielen wisten dat ze snel weer van de Aarde terug zouden komen om een reden die duidelijk was voordat ze geboren werden.
Deze adoptiekinderen ,,, okee, hun Zielen, wisten dan ook van te voren wat hen te wachten stond? Misschien wel ... nooit over nagedacht, bewust bij stilgestaan eigenlijk. En toch denk ik dat het wel hun Doel is om verder te gaan dan het land waar ze geboren zijn. Maar of ze details zouden hebben geweten?? Ik weet het niet ....
admin
admin jan 19 '10
Ik geloof absoluut van wel.
admin
admin jan 19 '10
Ik denk ook van wel. Je ziel kiest de omgeving waar je wordt geboren en waar je opgroeit. Dus als adoptie daar onderdeel van uitmaakt, dan is dat een deel van jouw levenspad. De weg waarin je de dingen tegenkomt waar je jouw lessen mag leren.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 19 '10
Kinderen die ter wereld komen bij hun biologische ouders zijn akkoord met het kosmisch plan wat voor de ouders en het kind klaar ligt.

Ik ben geneigd te zeggen dat een kindje, wat later adoptief gesteld wordt, vooraf ook akkoord was. Want ook dat is onderdeel van het kosmisch plan.
admin
admin jan 19 '10
ouders ( ziel) kunnen evengoed voor een ziel(kind) kiezen..
M'n vader koos me..tuurlijk kan dat.
De ziel van m'n vader wilde graag mij( ooit zijn vrouw in een ander leven) als kind in dit leven.
Het mooie en bijzondere was dat ikzelf(als ziel) voor mijn moeder koos.
Dat is nu eenmaal het mooie aan het Goddelijke, hoe uiteindelijk alles ineen past.
Dus het naar mijn gevoel kan het kind of de ouders elkaar ook tijdens de adoptie kiezen..
Denk je niet NiMs, dat de Bron een handje meehelpt tijdens de procedures, ikke wel ze!! smile
Emuca
Emuca jan 19 '10
Ik ben het eens met dat de ziel zijn ouders kiest, zeker ook bij adoptie. En ik denk dat tijdens een adoptie proces, de ouders die de ziel kiezen ook van belang zijn. Ik denk dat je elkaar kiest. smile
admin
admin jan 19 '10
Het klopt niet altijd.. dat de ziel zijn ouders kiest.
Omdat een ziel niet kiest zoals een mens kiest.
Niet zo van "hmmm.. ik ga die eens nemen als moe!" laugh
Emuca
Emuca jan 19 '10
Nee okee, maar ik bedoel als in wat zo hoort te zijn.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki