Loading...
nl

gezwollen ogen

Blauwgroen
Blauwgroen jan 17 '10
Ik heb af-en-toe last van gezwollen ogen. Het zijn fases van aaneengesloten dagen, in de avond trekt het weg: de volgende dag is het er weer. Mummie gevoel.
Er is een relatie met een brandend gevoel in mijn hoofd. Misschien de pijnappelklier? Lichtmeditatie nog niet geprobeerd.
Als ik het een periode heb, splijten overigens ook mijn nagels.
Delen:
admin
admin jan 17 '10
Hoi blauwgroen,

In onderstaande tekst kwam ik de volgende informatie m.b.t. mineralen tegen die weer samen vallen met hetgeen je aangeeft. Het is een indicatie en een holistische aanpak. Misschien helpen al de mineralen bij de Kruidvat bij wijze van spreken, of een andere reactie of voedingspatroon. Anders kun je ook bij de huisarts informeren hierover.

Op persoonlijk vlak kan het betekenen dat je jezelf aan kan passen aan de wereld om je heen en jezelf hierdoor te weinig laat zien. Je uit je gevoelens niet daadwerkelijk genoeg en daarom kan boosheid of andere emoties in jezelf blijven zitten wat zijn uitwerking heeft op je lichaam.

10. Natrium sulfuricum
Eigenschappen: in tegenstelling tot natrium chloratum, dat de juiste hoeveelheid water naar de lichaamscellen voert en gif uitscheidbaar maakt, bevordert natrium sulfuricum de uitscheiding van alle vloeistoffen waarin schadelijke stoffen zijn opgelost. De schadelijke stoffen blijven opgelost, zodat ze geen belasting vormen voor het lichaam. Deze schadelijke stoffen moeten door de lever afgebroken worden, zodat ze via de dikke darm uitgescheiden kunnen worden. Natrium sulfuricum is de werkingsstof die het organisme de kracht geeft, de vloeistofbindende slakken zo te wijzigen, dat ze uitgescheiden kunnen worden. Tijdens dit proces komt water vrij uit zijn chemische verbinding en kan het uitgescheiden worden, resp. voor andere toepassingen gebruikt worden. Zodoende is natrium sulfuricum het middel bij uitstek voor de ontslakking van het lichaam en voor het uitscheiden van giftige substanties. Het is daardoor ook een belangrijk ondersteunend bestanddeel voor de lever en de gal en het regelt bovendien de suikerhuishouding in het lichaam. In geval van een tekort aan dit mineraal treedt verslakking op in het volledige bindweefsel van het lichaam en ontstaan bijv. gezwollen voeten, onderbenen en handen.
Karakter: wanneer je de neiging hebt om je gevoelens weg te drukken en je sterke emoties zoals kwaadheid, ergernis en agressie niet laat zien, geeft dit mineraal een gezonde sterkte om de uitdagingen van het leven aan te kunnen. Laten stromen of het leven controleren? Wanneer er een passieve houding ten opzichte van het leven is ontstaan, "laat mij met rust" en je terug willen trekken uit de hardheid van de maatschappij.
Toepassing: het mineraal om te ontslakken en te ontgiften. Werkzaam op de lever en gal. Bij diarree, stinkende winden, gebroken gevoel in de ledematen (beginnende griep), gezwollen ogen (vooral 's morgens vroeg) en traanzakken, hoofdpijn door vergiftiging (kater), trekkende en pijnlijke gewrichten. Een belangrijk middel bij hoge suikerwaarden (niet zonder medische begeleiding). Gezwollen benen; reguleert de vloeibaarheid van het bloed (onttrekt overbodig water), druk in de oren, open benen, jeukende huid, bijtende eczemen; wratten, koortsblaren en herpes (lippenbalsem!). Lymfe reinigend en straling afvoerend.
Opmerking: klachten die ontstaan uit het niet voldoende af kunnen voeren van afvalstoffen. Goed om te gebruiken wanneer je een beginnend gevoel van griep krijgt. Elektromagnetische belasting en alcohol versterken het tekort, evenals tabak en koffie. Hart meridiaan.

11. Silicea
Eigenschappen: in alle cellen van het menselijke lichaam bevindt zich een hoog gehalte aan kiezelzuur. Dit is het belangrijkste mineraal voor de sterkte van het bindweefsel, vooral voor de huid, haren en nagels. Een tekort leidt tot broosheid of krimpen van dit weefsel. Dat kan men vooral zien aan de huid, de haren en de nagels. Een goed herstel na een botbreuk hangt samen met een goede toevoer aan Silicea. Het moet bovendien altijd gebruikt worden in die gevallen waar het scheuren of afbreken van bindweefsel vermeden dient te worden (zwangerschap, neiging tot lies- of navelbreuk). Silicea werkt ook in op het bindweefsel van de ogen. Bij een tekort kan een extreme lichtgevoeligheid ontstaan. De huid is één van de belangrijkste uitscheidingsorganen van het lichaam. Indien de uitscheiding van afvalstoffen van het lichaam door overmatig transpireren gebeurt (onaangenaam transpireren van voeten en handen), is er sprake van een tekort aan Silicea. Silicea reguleert het geleidende vermogen van de zenuwbanen. Geeft doorstroming op die plaatsen waar nog rommel is achtergebleven.
Karakter: wanneer je geleerd hebt jezelf uit te schakelen om te omgeving te kunnen waarnemen, door het missen van vertrouwen in jezelf. Overgevoelig voor je omgeving. Wanneer je als kind bijvoorbeeld hoorde: was jij maar niet geboren. Geeft zelfvertrouwen en zorgt ervoor, dat je je grenzen kunt gaan aangeven, zodat je kunt voldoen aan de eisen die worden gesteld. Een overdreven verlangen naar harmonie.
Toepassing: zwak bindweefsel, gevoeligheid voor licht en geluid, trekkende oogleden, slecht haar (gespleten haarspitsen) en slechte nagels (komen laagje voor laagje los), pijn door ischias, stinkend zweet (voetzweet), zweterige handen, inwendig etteren (in verbinding met natrium phosphoricum), zwangerschapsstriemen, liesbreuk (soms is een operatie nodig!). Snel blauwe plekken. Bij rimpels en kraaienpootjes als gel uitwendig gebruiken.
Opmerking: bij gebruik van het Silicea mineraal komen er in het kiezelzuur opgeslagen zuren vrij, daarom altijd samen met de natrium phosphoricum gebruiken. Wanneer er jichtproblemen zijn kan het vrijkomen van de zuren anders een jichtaanval veroorzaken. Het transpireren, moet niet tegengegaan worden, omdat er daardoor nierstenen kunnen ontstaan. Long meridiaan.


Bron: http://www.artofshape.nl/celzouten.html
Blauwgroen
Blauwgroen jan 17 '10
Dank je wel, ik ga het morgen halen & laat het je weten.
Karaktereigenschap klopt wel.
Precious1
Precious1 jan 19 '10
Hallo Blauwgroen, dit heb ik ook. Al heel lang. Hier op het forum ben ik door Hans en Beschermengel op afstand geholpen hiermee. Alleen het hielp niet afdoende. Een korte tijd is het even weggeweest, maar toen begon het weer.
Toen ben ik op afstand weer geholpen door mijn moeder en een kennis. Dat hielp, maar zodra ze er mee stopten kwam het weer terug. Er werd dus iets onderdrukt.
Uiteindelijk ben ik 2 maanden geleden naar een bioresonantietherapeut gegaan en die constateerde een intolerantie voor histamine. Histamine is de stof die vrijkomt wanneer er een allergische reactie optreedt.
Maar er zijn ook voedingsmiddelen die histamine in je lichaam opwekken. Op advies van die therapeut ben ik dus die voedingsmiddelen gaan mijden en het hielp. Dus duidelijk dat het daar vandaag kwam.
Ik ben nu 2 maanden onder behandeling en het is wel iets minder. Als ik iets eet wat eigenlijk niet mag, dan heb ik er de volgende dag direct weer last van, maar het trekt sneller weg.

Vanmiddag heb ik weer een afspraak en dan gaat ze kijken of ik ook een supplement moet gebruiken wat de histamine afbreekt. Omdat ze denkt dat mijn lichaam de histamine niet voldoende afbreekt.

Hier kun je er meer over lezen http://www.adviesallergie.nl/hista_dieet.html

Het is wel een zwaar dieet, maar het proberen waard!

Die supplementen die Bart adviseert heb ik ook geprobeerd maar bij mij hielp dat niets.
admin
admin jan 19 '10
Dat is een zwaar dieet, Precious1 !! Petje af dat je het vol weet te houden ... Maar als je klachten er minder van worden/verdwijnen, ben je tot veel in staat.

Succes!!
Precious1
Precious1 jan 19 '10
Dank je Larapinta. Ja het is een erg saai dieet. Al het lekkers moet je bijna laten staan.
Maar goed, het is maar tijdelijk.
Moet nu een preparaat gaan innemen wat de histamine zal afbreken. Het preparaat bevorderd de aanmaak van natuurlijke enzymen in het lichaam die de allergische werking te niet doen.
Kennelijk maakt mijn lichaam die enzymen niet uit zichzelf aan.

Gisterenavond een etentje gehad en normaal gegeten, gelijk foute boel vanmorgen. Maar goed, we houden de moed erin! smile
admin
admin jan 19 '10
jeumig wat een gedoe Precious!

Toen mijn dochter werd geboren was al snel duidelijk dat zij een koemelkallergie had, aangezien ik borstvoeding gaf moest ik dus op dieet, als je dan ziet in welke voeding allemaal koemelk zit sla je steil achterover.

Ook met die histamine, ik las het net door, geen idee dat dit in zo enorm veel voedingsproducten zit.

Met al die mensen die worden geboren en die steeds gevoeliger zijn zullen we ook dit steeds vaker gaan tegenkomen denk ik.

Sterkte!
Blauwgroen
Blauwgroen jan 24 '10
Bart,
Ik heb de mineralen nu een aantal dagen gebruikt, en het lijkt idd te helpen. Ik ben wel heel moe (terwijl ik normaal zo energiek ben). Afgelopen nacht 12 uur geslapen. Het zal er wel bijhoren. Maar wakker worden en dan geen dikke gezwollen ogen hebben: een groot geschenk, dank je wel voor je advies!
admin
admin jan 24 '10
Ik ben blij om dat te horen, blauwgroen ! Ik hoop dat het zo blijft, en heel graag gedaan ! Eventueel kun je van de andere adviezen ook nog iets meepikken als het nodig mocht zijn ! Ik wens je veel geluk smile

Groetjes,
Bart

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki