Loading...
nl

Film Avatar

admin
admin jan 17 '10
Vanavond ben ik naar de 3D film Avatar geweest. Absolute aanrader.
Het verhaal van de planeet Pandora waar de mens landt om grondstoffen te winnen. De lokale wezens Na'vi leven in eenheid met de natuur. Centraal staat de universele levensenergie die in alles zit. Er komen meer mooie spirituele aspecten in voor.
Het verhaal is meesterlijk in beeld gebracht.

Je krijgt als bezoeker een speciale bril om de 3D effecten te zien en die zijn werkelijk verbluffend.
Het was ook heel lang geleden dat ik meemaakte dat na afloop een spontaan applaus losbarstte in de zaal. En dat ik zelf meteen de gedachte kreeg: deze film wil ik nog eens zien.

PS. Met name de draken zijn spectaculair.
Delen:
Richie Richard
Richie Richard jan 17 '10
Ik heb het samen met mijn vriendin gekeken, weliswaar in 2D, maar ook ik vind het een echte aanrader. Een must see. Geweldige effecten, zeer goed verhaal. Ik heb het kort daarna direct gedownload en weer gekeken. Blijft prachtig!
admin
admin jan 17 '10
De 3D effecten zijn echt heel verrassend. Je staat echt binnen in elke scene. Als het sneeuwt, dan is dat heel realistisch. Je hebt het gevoel dat je met de acteurs meeloopt of echt erbij zit. Gezichten zijn driedimensionaal, alsof je ze zo kunt aanraken.

De wereld van Pandora die geschetst wordt is erg fraai. Ik wil niet teveel hier loslaten over wat je allemaal te zien krijgt, het is werkelijk overdonderend.
Richie Richard
Richie Richard jan 17 '10
Op dit moment mijn favoriete film, echt waar. Geniaal goed!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '10
Ik heb hem ook 3d gezien en dat is echt een aanrader. Ik zou het erg zonde vinden om hem 2d te zien, want de 3d versie voegt zo enorm veel toe. Je ziet dat ze er echt moeite voor hebben gedaan om hem 3d te maken. Dit is zeker het beste wat ik tot nu toe op 3d gebied heb gezien. Echt een hele grote aanrader.
Cialara
Cialara jan 18 '10
Ik ben benieuwd. Wij gaan komende zaterdag met de boys laughkrijg er helemaal zin in als ik dit lees smile
gast
gast jan 18 '10
Ik wilde er in eerste instantie niet naar toe. Had voorstukjes gezien en ben er wel een beetje klaar mee dat "de mens" ergens op een andere planeet net zo gaat huishouden als hij hier op aarde heeft gedaan in de kolonies. Maar na de verhalen gehoord te hebben van degene die er geweest zijn wordt ik toch wel nieuwsgierig naar deze film.
Ik hoorde zelfs dat er in de krant had gestaan dat er mensen zijn die na het zien van deze film zelfmoord wilde plegen?!
admin
admin jan 18 '10
Origineel bericht van: gast
Ik hoorde zelfs dat er in de krant had gestaan dat er mensen zijn die na het zien van deze film zelfmoord wilde plegen?!

Ja, dat bericht komt van CNN. De wereld van pandora is erg mooi. Sommige bezoekers ervaren na afloop van de film het aardse leven als saai en kleurloos. Dat is voor een enkeling reden om zulke rare gedachten te krijgen.

Ik heb er geen last van wink

Richie Richard
Richie Richard jan 19 '10
Ja dat vertelde een klasgenoot van mij. Omdat men dan de schoonheid en de spanning mist van Pandora. Wat ik opzich wel begrijp. Zelf zou ik ook liever in zo'n wereld leven. Maar om dan zo erg in de put te zitten.. Nee.. Het is maar een film, en daar is vaak alles 'perfect'.
Cialara
Cialara jan 24 '10
Ik ben gisteren met de jongens en manlief naar Avatar geweest. Het was echt prachtig die film, we waren allemaal diep onder de indruk. Het verhaal is diepgaand, het is spiritueel, met klassieke thema's, romantisch winken er wordt ook nog veel in gevochten (voor de liefhebbers laugh)

Hele bijzondere beelden met prachtige landschappen waarvan je niet kunt begrijpen hoe ze dat hebben kunnen maken of filmen. Echt geweldig laugh
Richie Richard
Richie Richard jan 25 '10
Grotendeels is niet gefilmd tongue. Like 80% van de film is gerenderd in 3dsMax. Ik vraag me af hoelang het renderen dan wel niet geduurd heeft. Een maand of 2? Of zouden ze net zoals ons backburner gebruiken zodat meerdere computers samen werken voor een render, waardoor het werk verdeeld wordt? Zal wel denk ik, is goedkoper i guess..
Emuca
Emuca jan 25 '10
Ze zijn er wel 8 jaar mee bezig geweest... dus tja.. geen idee.

Ik heb hem nog steeds niet gezien.. wil hem wel gaan zien.. maar ik vrees een beetje voor de 3D... mocht ik in een bios zitten met oudere brilletjes, dan zie ik geen 3D door mijn oogafwijking. En ik wil hem in 3D zien. smile
Marenubium
Marenubium dec 6 '10
Er is een deel 2 en 3 in de maak. Kan ik alvast verklappen wink
De nieuwe *extended* versie is zeker aan te raden! En dat zijn niet maar 8 minuten, Lily.

@ richie: backburner? Ha, die kende ik nog niet winkWel een netwerk van meerdere pc's waarbij alle processoren 1 pc worden. Twee maand?
Ik denk wel iets langer...

@ Gast: ik ben normaal gesproken ook tegen dit soort 'hypes'. Maar Avatar is echt de moeite waard...heb 'm nu al 4 keer gezien...en dat zegt wat, voor een filmvertaler wink(die heel wat films onder ogen krijgt).

Njoy this movie, folks!
Emuca
Emuca dec 6 '10
Uitmelkerij, zeg ik u!
Nancycaviagek
Nancycaviagek dec 20 '10
Ik kan alleen maar zeggen dat dit een hele mooie film is!!!
Voor mij de beste film die ik ooit gezien heb!!!
Dat meen ik echt!!!
Raida
Raida dec 20 '10
Ik heb hem dus nog niet gezien, shame on me!!
Ik ga hem eens huren denk ik, hoewel het bioscoop effect helaas niet bereikt zal worden....
Richie Richard
Richie Richard jan 25 '11
Ehm, het gaat hier om Avatar op Pandora, niet de Airbander series smile
Vraagbaak
Vraagbaak jan 26 '11
Geweldige film !!

Zat diep bedroeft te kijken, raakte me enorm.....

Zegt wel iets over moeder aarde en hoe we er hier mee om gaan....

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki