Loading...
nl

Aardbeving Haiti!

Emuca
Emuca jan 29 '10
Ik vind het heel erg dat de aarde zo moet schokken en dat zo veel zielen hierbij hun aardse leven verlaten. Ik denk echter niet dat het komt omdat er daar zoveel negatieve energie zou zitten door bijv. voodoo. Ik heb altijd geleerd dat voodoo niet slecht was... Het is als alle magie; het is degene die het toepast die die energie positief of negatief maakt; niet de methode.

Ik link zulke rampen niet echt aan negatieve energie.. meer aan het feit dat er teveel mensen op deze aarde komen. Net als de tsunami of de mexicaanse griep, allemaal natuurlijke dingen die de aarde weer leefbaar moet maken voor de mens. Er zullen echt wel mensen op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn geweest.. ik was zelf tijdens de tsunami ook bijna in Thailand geweest; maar ik heb daarvoor tegen mijn ouders gezegd dat ik niet met kerst wilde.

Anyway... als daar juist zoveel negativiteit zit; laten we dan juist met zijn allen zoveel mogelijk positiviteit sturen! Als liefde voor de aarde en als liefde voor de ziel.
Pegasus
Pegasus jan 29 '10
Origineel bericht van: Angel of Death

Anyway... als daar juist zoveel negativiteit zit; laten we dan juist met zijn allen zoveel mogelijk positiviteit sturen! Als liefde voor de aarde en als liefde voor de ziel.

Helemaal mee eens Angel!
admin
admin jan 29 '10
Uitlaten van anderen over feiten zoals "daar maar niet hadden moeten geboren worden" en " dat ze eens flink moeten wakker geschud worden ".. enz, enz.., daar geef ik op dit moment geen aandacht aan/
In alle gebieden, en alle vlakken, zijn er tegenpolen. Ook in onszelf! En dàt respecteer ik, maar laat ik zo.

Laten we energie sturen , met diegene die Willen, daar positive licht-energie naartoe sturen. Ik doe in allegeval al mee!! grin

Cialara
Cialara jan 29 '10
Wat er ook geschreven is hier, laten we dat even terzijde leggen en eens kijken wat er nu gebeurt op onze wereld:

Van over de hele wereld biedt de mensheid zijn hulp aan, om de mensen in Haïti niet aan hun lot over te laten, zijn kinderen en volwassenen bezig om geld in te zamelen voor de mensen daar, zodat ze hun land weer kunnen opbouwen.

Alle hulporganisaties die maar iets kunnen betekenen zijn er aan de slag gegaan.

Natuurlijk is iedere ramp een verschrikking, en gun je het eigenlijk niemand om zo'n ontbering te moeten doorstaan.

Maar als ik nu zie dat zelfs de meest commerciele bedrijven en materialistische mensen toch een helpende hand toe willen steken, dan zie ik daar een positieve verandering in.

Liefs Jorine
Islandlady
Islandlady jan 29 '10
Energie stuur ik ook zeker weten.
En zeker Jorine de hele wereld is bezig.
Hier op het eiland wordt er dit weekeinde weer zeilwedstrijden gehouden en de opbrengst (inschrijfgeld en donaties) komt weer ten goede aan Haiti.
Mijn halve kleding kast is leeg en die van de jongens ook.

Overal collecte bussen enzovoort.

@ Liesanne: Ja zo is de geschiedenis van de meeste Caribbean Islands. Indianen verdreven door de blanken en de westerse ziekten.
St Eustatius was een belangrijk Handel Eiland (lees slave trading). Slavernij is pas in 1863 afgeschaft hier op het nederlandse deel van Sint Maarten. Nou ja en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gelukkig is de uitbuiting op St. Maarten niet zo groot geweest en wordt er gebouwd volgens de huidige geldende normen. Ook hier heerst veel armoede. Vooral onder de mensen die van andere eilanden komen om toch geld te kunnen verdienen voor hun gezin.
Helma
Helma feb 1 '10
Laatst waren er op tv mensen aan het woord, die zich bezig houden met onderzoek, hoe het geld wordt besteed. Zo is men goed op de hoogte van de centjes die na de tsunami werden ingezet in Azië. Dáár is het in ieder geval redelijk weggezet bij de verschillende instanties, voor zover ik het begreep.

Ik hoop van harte dat dit hier ook zal gebeuren, en dat ze niet zullen worden tegengewerkt door de rijke en vaak corrupte families die veelal aan de macht zijn in Haïti. Bakken met geld zijn er nu beschikbaar: wie kan mij zeggen of er een goed werkend overheidsapparaat is die dit zorgvuldig gaat coördineren? Heeft Obama hier niet een taak? Ik vind hem opvallend stil, of zeg ik nu iets heel verkeerds?
Cialara
Cialara feb 1 '10
Ik heb zo het vermoeden dat die rijke mensen daar net zo getroffen zijn als de armen... daar is geen onderscheid in gemaakt door moeder aarde.

Hopelijk doet ze dat beseffen dat ze het zullen moeten delen met alle anderen in Haiti. Bovendien heeft de regering officieel hulp aan gevraagd bij de verenigde naties en in zo'n geval regelen die alle hulp, en niet de lokale regering. Dat schept hoop voor alle getroffenen.
Helma
Helma feb 2 '10
Bill Clinton gaat nu de hulp coördineren. Een pittige klus, lijkt me.

Hopelijk zal inderdaad je laatste alinea waarheid worden, en doet de mensen beseffen dat ze in het zelfde schuitje zitten.
Serenity
Serenity jan 30 '11
Hoi hoi ik was benieuwd hoe het met Haïti ging aangezien ik dit topic voorbij zag gaan.
En heb een leuke link gevonden waar men het dus ook kan lezen..
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/23115--> Haïti een jaar later.

En toen zag ik een andere leuke link, maar die is voor een ander topic!! ^^
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske