Loading...
nl

Aardbeving Haiti!

admin
admin jan 16 '10
NiMs, je moet eens ophouden met alles naar een ander terug te projecteren!!! Nu weer naar mij. Ik hoef geen reis te maken omdat jij geen bemoeienis wilt hebben met de ellende van anderen. Je moet hier echt mee ophouden, want dit heeft NIKS met mij te maken ,maar ALLES met JOU.

De vraag aan Jorine hoef ik niet door jou beantwoordt te hebben, daar zit ik niet op te wachten.

En nadenken ..... ik denk genoeg na. Geraakt word ik door jou!! En dat zegt meer over jou dan over mij, om jouw "heilige" woorden eens te gebruiken.

En voordat ik écht dingen ga zeggen waar jij spijt van gaat krijgen dat ik ooit op dit forum mijn intrede heb gemaakt, dit is het allerlaatste wat ik hierover heb gezegd. En het hangt volledig af van jou of ik hier actief lid blijf of lezend lid op een open forum.

En ik hoor het je al zeggen ... reis met jezelf, zegt meer over jou dan over mij, NEE NiMs, ga nu maar eens bij jezelf naar binnen om te bedenken wat JIJ met je woorden bij andere voor schade aanricht!!!!!
Cialara
Cialara jan 16 '10
Dat mijn zoon daar anders tegenaan kijkt komt door zijn nogal andere blik op de wereld. Hij ziet niet alleen de mensen maar ook de zielen en geesten van die zelfde mensen. Bekijkt hun contract met dit leven vanuit de ziel. En dan kijk je vanuit een ander standpunt.

Ook hij heeft gezegd dat de aarde de negativiteit kwijt moet wil het door kunnen gaan na 2012. En dat er nog veel meer rampen zullen gebeuren heeft hij ook gezegd...

Het levensdoel van mijn zoon is onder andere de vibratie van de aarde mee te helpen verhogen door licht en positieve energie hier te brengen. En het is hard maar het gaat helaas ook op deze manier, de aarde die alle negativiteit van zich af schud letterlijk.

Hij heeft echter niet gezegd dat wij daar geen energie of licht naar toe mogen sturen.

Maar zoals ik al zei waren wij als ouders wel degelijk geschrokken van zijn opmerking en hebben hem ons standpunt zeer zeker uitgelegd, waar hij ook heus wel begrip voor heeft.
admin
admin jan 16 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast
Nims deze dingen gebeuren niet voor niets, maar waarom deze dingen gebeuren is niet aan ons om over te oordelen.

Wat een onzin. Als ik over iets wil oordelen dan mag ik dat prima doen. Het is niet aan jou om over mijn oordeel te oordelen wink.

hahahaha... laugh
admin
admin jan 16 '10
Origineel bericht van: NiMS
Ik wil echt niet met mijn energie bezig zijn met Haïti.

Wat daar gebeurd is, is precies wat er hoort te gebeuren. Op dit moment schud de aarde om alles recht te zetten. Daar is teveel en te lang met de duistere energie krachten gewerkt (denk aan voodoo en magische messen) en dat wordt nu gewoon rechtgezet.

Ik heb dus ook echt geen enkel medelijden met die mensen, hadden ze daar maar niet geboren moeten worden.

hahahaha.. olie op een vuurtje gooien met je woorden !! laugh
Othela
Othela jan 16 '10
He Larapinta,

Ik geloof dat de aarde reageert op schade die wordt toegebracht en dat ja, sommige mensen en meer nog menselijke processen dus ziekte teweegbrengen. De ziekte zijn. En dat het aan andere mensen is om die schade te herstellen, dus het medicijn te zijn. Los van enige vorm van oordeel over of het terecht is waar bepaalde gevolgen optreden. Ik denk persoonlijk niet dat Haiti het over zichzelf heeft afgeroepen(al denk ik wel dat sommige plaatsen op aarde waar veel leed is geschied en aangedaan, zwakkere plaatsen zijn en dus gevoelig voor energie uitbarstingen. Nee, ik vind het in en in triest. Ik denk dat het juist aantoont dat het tijd is dat mensen met liefde, wijsheid, compassie, geduld en moed naar voren stappen om de weg te wijzen en meer nog -onvoorwaardelijk de weg te zijn.

Othela
admin
admin jan 16 '10
Even dit.
Compassie en medelijden is niet hetzelfde.
Compassie en medeleven wel.
je hoeft geen medelijden te hebben met mensen, noch gebeurtenissen,
je mag je medeleven tonen, en voelen, want dat is iets van het hart.
Net als mededogen!

liefs
admin
admin jan 16 '10
@ Othela
Dank je wel voor je uitleg smile

@ Belle
Helemaal mee eens, maar er wordt hier keihard gesproken over het hebben van geen compassie en medeleven met mensen die een ramp overkomt. En dat zijn woorden, die wat mij betreft niet menselijk te noemen zijn.
admin
admin jan 16 '10
Hier staat min of meer hetzelfde als wat NiMS en de zoon van Jorine zeggen:

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=22532

Citaat:

Er zijn voorziene vragen gekomen zoals waarom we de aardbeving hebben laten gebeuren. Zoals we vaker hebben aangegeven gaat het om de invloed van karma en wij mogen ons daar niet in mengen. We hebben immens veel compassie en liefde voor de mensen die de ramp hebben meegemaakt. Haïti heeft honderden jaren lang een lage vibratie vastgehouden en in deze tijd van opschoning en transformatie heeft dit gebied daarom deze gebeurtenissen aangetrokken. De mensen die op dit moment de aardbeving hebben meegemaakt, incarneerden op Haïti om te kunnen ervaren hoe het is om zoiets mee te maken. Ze wisten dat er gevaren waren, maar ze wisten ook dat hun overlijden snel zou zijn en dat als ze eenmaal in de Astrale gebieden aankwamen, het trauma snel uitgewist zou worden. Ze voelen zich nu veilig, omringd door liefhebbende zielen die ze helpen om weer op te knappen. We weten ook dat velen het moeilijk vinden om te begrijpen wat er allemaal achter de schermen komt kijken bij dit soort gebeurtenissen en hoe dat allemaal werkt, maar wees gerust dat alles werkt volgens het Hogere Plan.
admin
admin jan 17 '10
Voordat ik hier mijn antwoord neerzette, heb ik daar wel even over nagedacht. Ja, ik HOOR mensen wel, maar ben bang de verkeerde woorden op te schrijven die verkeerd geïnterpreteerd zouden kunnen worden.

Tjah, ik ben dan toch één van de weinige misschien die om mensen geeft en daar compassie en liefde voor voel. En ben ik niet genoeg spiritueel om alles te willen verklaren met dat Zielen hun doel hier op Aarde kennen?
Er is toch ook zoiets als menselijk Leven op Aarde, waarbij je de ogen niet kan sluiten voor deze rampen? En NiMs geeft me het gevoel wél dat hij daar als een struisvogel liever de ogen voor sluit. Maar dat ligt dan meteen bij mij, en moet ik een reis maken om te beseffen dat ik niet de goede kant op voel/denk??

Ik blijf het keihard vinden als je in volle overtuiging neer kan zetten dat het je niks doet wat er met deze mensen is gebeurd.

@ Jorine ,, bedankt voor je antwoord smile
gast
gast jan 17 '10
Zoals iemand die ik ken zegt: de mens is de kanker van de aarde (kanker is een overlevingsvorm) en het hormoon dat de bevalling opwekt van de zwangerschap van moeder aarde.
Welk van de twee je bent is niet belangrijk, ze zijn nl allebei even belangrijk.
admin
admin jan 17 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~

Tjah, ik ben dan toch één van de weinige misschien die om mensen geeft en daar compassie en liefde voor voel. .

Marjan,

Is dàt het resultaat van het bovenstaande gesprek? dat je dat vind?
waarom zou jij een van de weinige mensen zijn misschien, die om mensen geeft, compassie (meedeleven) en liefde voor voel? Dat lijkt me sterk gesproken en vrij hovaardig.
Omdat NiMs zijn kijk op de dingen schrijft?
Omdat jij op de een of andere manier daar door geraakt bent?
Omdat het lijnrecht tov jouw eigen denkpiste ligt om te zijn?
Kijk eens wat het met je doet....kijk een binnen in jezelf.

Liefs
Bellefleur
admin
admin jan 17 '10
Origineel bericht van: Hans

Citaat:

Er zijn voorziene vragen gekomen zoals waarom we de aardbeving hebben laten gebeuren. Zoals we vaker hebben aangegeven gaat het om de invloed van karma en wij mogen ons daar niet in mengen. We hebben immens veel compassie en liefde voor de mensen die de ramp hebben meegemaakt. Haïti heeft honderden jaren lang een lage vibratie vastgehouden en in deze tijd van opschoning en transformatie heeft dit gebied daarom deze gebeurtenissen aangetrokken. De mensen die op dit moment de aardbeving hebben meegemaakt, incarneerden op Haïti om te kunnen ervaren hoe het is om zoiets mee te maken. Ze wisten dat er gevaren waren, maar ze wisten ook dat hun overlijden snel zou zijn en dat als ze eenmaal in de Astrale gebieden aankwamen, het trauma snel uitgewist zou worden. Ze voelen zich nu veilig, omringd door liefhebbende zielen die ze helpen om weer op te knappen. We weten ook dat velen het moeilijk vinden om te begrijpen wat er allemaal achter de schermen komt kijken bij dit soort gebeurtenissen en hoe dat allemaal werkt, maar wees gerust dat alles werkt volgens het Hogere Plan.

Had je dat gelezen NiMs, op Niburu?

"We hebben immens veel compassie en liefde voor de mensen die de ramp hebben meegemaakt."
Ze voelen zich nu veilig, omringd door liefhebbende zielen die ze helpen om weer op te knappen.

Die houding en handelen vanuit de liefde die de Bron heeft.. zoals hierboven beschreven, vind ik bij NiMs niet terug.

Daarin ligt toch het verschil.
Als je het vanuit zielenkant kunt bekijken wat er gebeurt.. kan het zijn dat je op mensvlak emoties niet meer ervaart - en dat hoeft ook helemaal niet - doch er is wel degelijk compassie en liefde voor die mensen, vanuit de zielskant.

Om het over mezelf te hebben,
Ik sluit mij aan bij de zielskant, spiritueel gezien..
Ik bekijk het heel zeker vanuit dàt niveau.. en leef daar ook naar, omdat ik zo ben.
Ik doe in alle geval vanuit menskant geen straffe uitspraken.
Cosmische Liefde IS Mededogen, en medeleven, ongeacht of je nu weet hoe iets in elkaar zit of niet.
Helma
Helma jan 17 '10
Als ik geboren zou zijn in de sloppenwijken van Haïti, dan vraag ik me helemaal niet af of ik in een omgeving leef met een laag trillingsniveau, of dat de energie opverbruikt is in dat gebied. Als ik daar geboren zou zijn, dan kan ik niet zomaar een duur kaartje kopen om met een boot of vliegtuig mee te gaan en te denken: kom, ik ga ergens anders wonen waar ik veilig ben. Als je daar geboren bent, ben je - denk ik - alleen maar bezig met overleven, en je vraagt je af of je 's avonds in zult slapen met een gevoede maag of een lege.

Als iemand je zou vertellen hoe er in het rijke westen - bij ons dus - gemijmerd wordt over al deze dingen, dan zou je misschien denken: dat is makkelijk! Ze hebben het verdiend, dus laat maar lekker gebeuren???

Gisteren zag ik een stukje verslaggeving door een Amerikaanse reporter: 'vele, vele ambtenaren zijn bedolven onder het puin en overleden': en het gewone werkvolk dan? Mensen in de sloppenwijken? Zijn die het niet waard genoemd te worden? Hangt het welzijn van het land af van een handvol ambtenaren? Droegen zij dan de verantwoordelijkheid voor het welzijn van al die mensen? Het kwam op mij over alsof alles afhing van die ambtenaren, en dat de hulpverlening staat of valt met het wel of niet bestaan van die ambtenaren. Absurd. Het vliegveld is te klein om alle hulpverleners te ontvangen, en daar hadden al die ambtenaren niks aan kunnen veranderen.

Het valt wel op, dat het altijd dichtbevolkte en arme gebieden zijn die getroffen worden, net zoals bij de tsunami: en volgens mij zegt dit alleen iets over de aardkorst en niets over de invloed van het karma.
Maar ja, wat the bleep am I...
Maar het is me wel duidelijk dat we met compassie en medeleven alleen weinig bijdragen aan het redden van de wereld.

Mijn verhaaltje past misschien niet in de discussie, maar ik heb er toch ook zo mijn gedachten over.
admin
admin jan 17 '10
Origineel bericht van: Hans

Citaat:

Ja precies Hans, in min of meer dezelfde woorden..
admin
admin jan 17 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~

Tjah, ik ben dan toch één van de weinige misschien die om mensen geeft en daar compassie en liefde voor voel. .

Marjan,

Is dàt het resultaat van het bovenstaande gesprek? dat je dat vind?
waarom zou jij een van de weinige mensen zijn misschien, die om mensen geeft, compassie (meedeleven) en liefde voor voel? Dat lijkt me sterk gesproken en vrij hovaardig.
Omdat NiMs zijn kijk op de dingen schrijft?
Omdat jij op de een of andere manier daar door geraakt bent?
Omdat het lijnrecht tov jouw eigen denkpiste ligt om te zijn?
Kijk eens wat het met je doet....kijk een binnen in jezelf.

Liefs
Bellefleur

Weet je, lieve mensen, mijn gevoel hierbij is zo verschillend met jullie inzichten. Nu ook, wéér moet ik binnen in mezelf kijken. Ik zie daar werkelijk de meerwaarde niet van in. Ik leg het daarmee niet buiten mezelf, begrijp me niet verkeerd.
Het spijt me vreselijk, maar ik kan hier helemaal niks mee en ik zal ook niet meer op dit topic reageren.

Marjan, die nu even het gevoel heeft zeer ver weg te staan van alles behalve mezelf, want daar woon ík.
Maryssa
Maryssa jan 17 '10
Quote:
Maryssa: Ik heb compassie met alles wat leeft dat is zoals ik in elkaar zit. Compassie heb ik ook voor mezelf en ik leef mee; lijd niet mee. Wat heeft meeleven met anderen met de compassie voor mezelf te maken Nims?

Quote:
Nims: Omdat het belangrijk is dat je je eigen leven leeft en niet gaat mee-leven met anderen. Je bent hier om je eigen weg te lopen en niet die van een ander.

Dus als ik meeleef met een ander leef ik mn eigen leven niet?? Dat is wel een aparte manier van denken. Niemand leeft voor zichzelf en niemand sterft voor zichzelf.
Maryssa
Maryssa jan 17 '10
Ik ben het met Larapinta eens dat er hier wel erg veel wordt gegooid met woorden als DAT ZEGT MEER OVER JOU DAN OVER MIJ en dat de ander NAAR BINNEN MOET KIJKEN. Komt op mij nogal hulpverlenerig over. Het zou prettig zijn als dat schild van woorden waarmee er op die manier teruggekaatst wordt eens wordt neergehaald en er echt gekeken wordt naar de achtergronden en het waarom van een mening zonder het steeds terug te leggen bij de ander.
admin
admin jan 17 '10
Ik koppel persoonlijk nergens terug. Er word langs mijn kant helemaal niet neergehaald.
Het gaat bij mij om het feit dat wat NiMs schreeft ik om moest lachen,
en Marjan werd er wild verdrietig van,

Naar binnen kijken, was en is een een uitnodiging die ik geef naar Marjan, en geen MOETEN.
Een naar binnen kijken, waarom woorden van een ander, niet eens naar haar gericht, haar zo kwetsen. Wat is er in haar aanwezig wat dan zo geraakt wordt.

Er wordt op die manier door mij helemaal niet terug gekoppeld,
ik zie.. wat het met Marjan doet.
Marjan is op dit moment daar boos om, en ik heb dàt respekt voor haar!

m'n vriendschap zorgt ervoor dat de nodige confrontatie die in in mijn woorden zitten, als een hand mag worden aanzien, die hulp aanreikt, en niet slaat.

Liefs
Bellefleur
Maryssa
Maryssa jan 17 '10
Belle ik richt me in zn algemeenheid naar de uitingen van mensen naar elkaar hier en wil jou daar niet persoonlijk op aanspreken; dat was niet mn bedoeling. Ik weet dat de woorden KIJK EENS NAAR BINNEN ook op liefdevolle en behulpzame manier kunnen worden uitgesproken Bellefleur, maar het wordt ook nogal eens ingezet om iemand monddood te maken. Dat bedoel ik in het algemeen hier op Merudi. Waarom ik het heb neergezet is dat ik hoop dat er ook verder gekeken wordt. Het terugleggen bij een ander is ook een manier van afweer en niet op iets ingaan. Als je intentie klopt en je weet dat van jezelf is het goed toch?
gast
gast jan 17 '10
Als iedereen nu standaard vanzelf naar dat wat hem raakt kijkt, wat het in hem/haar is waarom die emotie los komt, dan hoef niemand meer te zeggen tegen de ander dat ie naar binnen moet. Als dat gebeurd dan zijn de reacties ook beduidend anders.
Het is niet om de ander monddood te maken, dat gebeurd vanzelf als je ziet waar jou reactie vandaan komt en wat er in jou geraakt wordt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420