Hier staat min of meer hetzelfde als wat NiMS en de zoon van Jorine zeggen:
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=22532
Citaat:
Er zijn voorziene vragen gekomen zoals waarom we de aardbeving hebben laten gebeuren. Zoals we vaker hebben aangegeven gaat het om de invloed van karma en wij mogen ons daar niet in mengen. We hebben immens veel compassie en liefde voor de mensen die de ramp hebben meegemaakt. Haïti heeft honderden jaren lang een lage vibratie vastgehouden en in deze tijd van opschoning en transformatie heeft dit gebied daarom deze gebeurtenissen aangetrokken. De mensen die op dit moment de aardbeving hebben meegemaakt, incarneerden op Haïti om te kunnen ervaren hoe het is om zoiets mee te maken. Ze wisten dat er gevaren waren, maar ze wisten ook dat hun overlijden snel zou zijn en dat als ze eenmaal in de Astrale gebieden aankwamen, het trauma snel uitgewist zou worden. Ze voelen zich nu veilig, omringd door liefhebbende zielen die ze helpen om weer op te knappen. We weten ook dat velen het moeilijk vinden om te begrijpen wat er allemaal achter de schermen komt kijken bij dit soort gebeurtenissen en hoe dat allemaal werkt, maar wees gerust dat alles werkt volgens het Hogere Plan.
Had je dat gelezen NiMs, op Niburu?
"We hebben immens veel compassie en liefde voor de mensen die de ramp hebben meegemaakt."
Ze voelen zich nu veilig, omringd door liefhebbende zielen die ze helpen om weer op te knappen.
Die houding en handelen vanuit de liefde die de Bron heeft.. zoals hierboven beschreven, vind ik bij NiMs niet terug.
Daarin ligt toch het verschil.
Als je het vanuit zielenkant kunt bekijken wat er gebeurt.. kan het zijn dat je op mensvlak emoties niet meer ervaart - en dat hoeft ook helemaal niet - doch er is wel degelijk compassie en liefde voor die mensen, vanuit de zielskant.
Om het over mezelf te hebben,
Ik sluit mij aan bij de zielskant, spiritueel gezien..
Ik bekijk het heel zeker vanuit dàt niveau.. en leef daar ook naar, omdat ik zo ben.
Ik doe in alle geval vanuit menskant geen straffe uitspraken.
Cosmische Liefde IS Mededogen, en medeleven, ongeacht of je nu weet hoe iets in elkaar zit of niet.