Loading...
nl

Vrijmetselarij

admin
admin feb 10 '10
Je moet inderdaad lidmaatschapsgeld betalen, maar dat is niet zoveel geld. Verder ben ik het met je eens dat de grote leiders enz., allemaal hoge graden hebben of krijgen, dan wordt het inderdaad eng.. en wat is de waarde er dan nog van denk ik dan?
gast
gast feb 10 '10
Waarom creepy? Alleen omdat je niet op de hoogte bent van de inhoud? Ik denk dat het niet voor niets is dat er geheimhouding is in de hogere lodges. De machten waar je mee te maken krijgt zijn niet voor Jan en alleman op een "goede" manier te gebruiken. Helaas zijn er altijd mensen die er misbruik van maken maar ik denk dat alle beschuldigingen meer gestoeld zijn op onwetendheid en jaloezie/hebzucht/machtmisbruik van degene die de beschuldigingen zelf uitspreken.
admin
admin feb 10 '10
Het is inderdaad een "afstands-oordeel" omdat je het nooit helemaal weet. Ik ben het met je eens gast, dat je niet weet wat de insteek is van een persoon. Daarnaast kan inderdaad de man in het filmpje tot een bepaald inzicht zijn gekomen, omdat hij uit was op macht en ambitie.. en die foute gevoelens plots herkende door dit symbool. Maar dat is ook een raden.
admin
admin feb 11 '10
Ik merk op dat de Lions Club iets anders is als vrijmetselarij

Doelstellingen

De 6 doelstellingen van Lions Clubs International
(artikel 7 statuten Vereniging MD 110)

•het tot stand brengen en in stand houden van onderling begrip tussen de volkeren van de wereld;
•het bevorderen van beginselen van goed overheidsbestuur en goed burgerzin;
•een actieve belangstelling hebben voor het maatschappelijke, culturele, sociaal en moreel welzijn van de samenleving;
•de lionsclubs verenigen in vriendschap, kameraadschap en wederzijds begrip
•een ontmoetingsplaats bieden voor vrije gedachtenwisseling over alle zaken van openbaar belang; maar over partijpolitieke en dogmatische-religieuze opvattingen zal door clubleden echter niet worden gedebatteerd;
•het aanmoedigen van mensen die daarvoor openstaan om dienstbaar te zijn aan de samenleving zonder persoonlijke financiële voordelen; het aanmoedigen van doelmatigheid en het bevorderen van hoge waarden in beroep en bedrijf, zowel in openbare dienst als in persoonlijk handelen.

Onder het motto: 'Wij Dienen'.

Mission statement of Lions Clubs International:

' To create and foster a spirit of understanding among all people for humanitarian needs by providing voluntary services through community involvement and international cooperation.'
Jasper123
Jasper123 feb 11 '10
Origineel bericht van: gast
Waarom creepy? Alleen omdat je niet op de hoogte bent van de inhoud? Ik denk dat het niet voor niets is dat er geheimhouding is in de hogere lodges. De machten waar je mee te maken krijgt zijn niet voor Jan en alleman op een "goede" manier te gebruiken. Helaas zijn er altijd mensen die er misbruik van maken maar ik denk dat alle beschuldigingen meer gestoeld zijn op onwetendheid en jaloezie/hebzucht/machtmisbruik van degene die de beschuldigingen zelf uitspreken.

Creepy omdat 90% van het geld inde wereld tot 10% van de bevolking hoort. Deze mensen hebben de macht. En waarom ik het creepy vind dat deze mensen de macht hebben, hoef ik alleen maar Amerika te zeggen. En dan waren niet toevallig alle presidenten lid (en hadden een hoge graad) in de vrijmetselarij. En tevens de rijkste bankiers, hoogste directeuren van hogescholen /universiteiten. Alles wordt er door beheerst. En waarom ik dat creepy vind? Omdat het geheim is! Omdat ons wordt wijsgemaakt dat we in een democratie leven terwijl achter de schermen een vaste agende loopt waar wij nauwelijks hoogte van hebben. Hoe we aan alle kanten gemanipuleerd worden door de mainstream media. Ik weet misschien niet de preciese inhoud, maar ik weet wel dat er veel meer speelt dan met het blote oog te zien is! En ik heb mij er aardig in verdiept, ik zal niet in details treden, maar misschien slim voor jou om je niet alleen tot de basis te richten, maar echt research gaan doen. Er zijn ook wel hogere vrijmetselaars die ermee naar buiten zijn gekomen, die interviews staan ook wel op internet. Wat voor de lagere graden misschien wereld verbeteren lijkt, is voor de hogere graden een vast plan om de wereld te beheersen. Bekendste voorbeeld: de bilderbergergroep. Verdiep je eerst voordat je replyd, ik ben er al tijden mee bezig. Verdiep je ook eens in de iluminati, staat 90% bullshit op internet, maar als je genoeg researsch doet kan je wel een rode draad herkennen.
admin
admin feb 11 '10
Jasper, mensen die macht willen is al vanaf het begin van het bestaan van de aarde, deze mensen zoeken elkaar op, en proberen dit op elke mogelijke manier te verwerven en te behouden. Dan ontstaan er "clubjes" .. onder het mom van ..vul maar in. De energieën die er in om gaan zeggen meer welke naam dan ook. Daarmee wil ik niet bagatelliseren, maar het blijkt dat werkelijke zuiverheid in een mens moet zitten. Een organisatie kan gestart zijn met een idealisme en intentie van zuiverheid, maar ik ben van mening dat je er voor open moet staan, en dat je niet alleen door een "ritueel" ineens overgegeven wordt aan een andere macht. Daar moeten andere dingen achter zitten. Vaak wordt door de meerderheid van de mensen die zaken niet kunnen doorgronden of waarin dingen niet duidelijk zijn voor hen slecht gepraat. Het is duivels, iemand is niet goed, wat gebeurd daar allemaal, het zal wel niet kloppen enz. Ik geloof niet dat als je echt slechte intenties hebt, dat je in harmonie kan blijven bestaan zoals je bent.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 11 '10
Origineel bericht van: Bellefleur

Waarom betrek je de Lions en de Rotary erbij? Kan zijn dat ik in de voorgaande teksten wat mis, maar ik kan de link even niet vinden.
admin
admin feb 11 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Waarom betrek je de Lions en de Rotary erbij? Kan zijn dat ik in de voorgaande teksten wat mis, maar ik kan de link even niet vinden.

Alles ok, Hemelwandelaar? had ik dat niet mogen doen, naar jou gevoel?
De link met elkaar is dat het een groep mensen zijn, waarbij je je kunt aansluiten, een soort Club!
Ik schreef het niet om de gelijkenissen, maar om de verschillen, die mij nu duidelijk zijn.
Het is ook iets dat persoonlijk in me op kwam.. daarom schreef ik " Ik merk op dat ..."
Ik vind nl, De rotary en de lion, een mooi gedachtengoed hebben. Ben al lang niet meer bezig in gedachte met de vrijmetselarij. wink
Hemelwandelaar
Dank je voor je reactie, zat net nog een voorgaand bericht van Bart te lezen wat hier ook relatie mee heeft.

Tuurlijk ben je er vrij in, maar ik vond het nogal out of the blue komen. Het soort club is voor mijn gevoel heel anders dan waar Bart het over heeft. Zakelijk vs. ideologisch (noem ik het maar even) Daarom zei ik dat ik de link mis. Snap nu welke link jij hebt.

Ik pakte al op dat je het een mooi gedachtengoed vind. Ben jij zelf actief (geweest) in de Rotary, Lions of andere zakelijke clubs?
admin
admin feb 11 '10
Ben jij zelf actief (geweest) in de Rotary, Lions of andere zakelijke clubs?

nee hoor, das niets voor mij.. mij bij een club aansluiten!
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Bart
Een organisatie kan gestart zijn met een idealisme en intentie van zuiverheid

Ben overtuigd dat dit vaak de oorsprong zal zijn. Het zit m in het vervolg, als de club zich uitbreid. Kunnen de leden dit zuiver houden en blijven uitdragen. Ik meen vaak een vertroebeling te zien. Inmenging van leden die een ander doel nastreven.
admin
admin feb 11 '10
Precies HM.
admin
admin feb 11 '10

als iedereen nu eens kijkt naar zichzelf en daar de vertroebeling ziet, en daaraan werkt.
wink

Hemelwandelaar

In relatie tot mijn bovenstaande reactie op de oorsrong van een club, wil ik inhaken op wat je zegt over het gedachtengoed van bijv een Rotary, Lions. Het staat in de statuten mooi. Maar als ik in de praktijk zie hoe het wordt ingevuld, is dat niet meer vanuit het hart, zeg maar.

Het is vertroebeld met andere doelen. Bijvoorbeeld je ergens bij aan willen sluiten omdat het een goede naam heeft, of aanzien en kunnen zeggen dat je er ook bij hoort.
Hemelwandelaar

als iedereen nu eens kijkt naar zichzelf en daar de vertroebeling ziet, en daaraan werkt

Heeft ieder mens eerst bewustwording voor nodig.
admin
admin feb 11 '10

als iedereen nu eens kijkt naar zichzelf en daar de vertroebeling ziet, en daaraan werkt.
wink

Natuurlijk Belle, maar dit is zo een veralgemeende uitspraak die iedereen wel weet. De praktijk blijkt toch anders.
admin
admin feb 11 '10

In relatie tot mijn bovenstaande reactie op de oorsrong van een club, wil ik inhaken op wat je zegt over het gedachtengoed van bijv een Rotary, Lions. Het staat in de statuten mooi. Maar als ik in de praktijk zie hoe het wordt ingevuld, is dat niet meer vanuit het hart, zeg maar.

Het is vertroebeld met andere doelen. Bijvoorbeeld je ergens bij aan willen sluiten omdat het een goede naam heeft, of aanzien en kunnen zeggen dat je er ook bij hoort.

een Club, een forum, een vereniging, het is de maatschappij in het klein,
en wat je schrijft kom je overal tegen.
het is maar net, waar we als mens ons hart in leggen, en wat we daarmee doen.
handelen we vanuit de oorspronkelijke gedachtegoed, of wijzen we met de vingers naar diegene die het anders doen.
of zijn we zelf iemand die het al eens anders wil doen, of aandacht of aanzien willen krijgen..

Vind ik vele belangrijker, hoor.
admin
admin feb 11 '10
Origineel bericht van: Bart

wink

Natuurlijk Belle, maar dit is zo een veralgemeende uitspraak die iedereen wel weet. De praktijk blijkt toch anders.

ok, zie jij jouw vertroebeling niet?
admin
admin feb 11 '10

als iedereen nu eens kijkt naar zichzelf en daar de vertroebeling ziet, en daaraan werkt

Heeft ieder mens eerst bewustwording voor nodig.

Heb jij nog die bewustwording nodig?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske