Loading...
nl

Roodborstje - zou dit verhaal waar kunnen zijn?

gast
gast jan 11 '10
Ik zou bijna zeggen; waarom niet smile
Helma
Helma jan 11 '10
Ja hoor, ik geloof daar ook wel in. het geluid dat hij laat horen, is wel een alarmroep, en hij reageert niet echt lekker op de zang-imitatie van een omstander: maar zingen doen ze in de winter ook niet veel, maar voornamelijk territorium-afbakening. En dit was en is zeker zijn territorium!
Beschermengel
Beschermengel jan 11 '10

Zou best kunnen, al dacht ik dat je altijd voorwaarts ging dus hoger en niet als dier terug kon...maar wie weet kan het dus wel smile


gast
gast jan 11 '10
Misschien is de mens wel helemaal niet "meer" als een dier winkDat denkt die mens alleen maar.
Beschermengel
Beschermengel jan 11 '10


Dat kan ook... smile
admin
admin jan 11 '10
Ja volgens mij is het ook waar hoor!! Geweldig.
Zo is mijn vader vlak na zijn begrafenis, toen ik weer nét thuis kwam vanuit het Westen, mij komen begroeten ook als vogel. Want wees eerlijk, als vogels op een raam afvliegen, vliegen ze er in principe tegenaan. Ze zien het raam niet. Deze vogel kwam aanvliegen, ik zag het gebeuren en dacht oops, wat sneu. Maar tegen het raam heeft de vogel een aantal rondjes gevlogen en vloog toen weer weg met een hoop gekwetter. Mijn vader was lyrisch van de natuur en de vogels. Voor mij duidelijk dat hij afscheid is komen nemen.
Maar nu nog zie ik hem vaak terug in de natuur en de vogels! smile
Natalie1986
Natalie1986 jan 11 '10
Ik denk dat het ook kan ik denk dat mijn opa terug kwam als vlinder. Mijn vader zat in de tuin en er vloog een wittevlinder en ging zitten op zijn teen! dus denk dat het zijn vader was.
Marenubium
Marenubium feb 3 '10
Haha wat leuk laugh
Maar nee, ik 'geloof' niet dat we (kunnen) terugkomen als dier.
Ik geloof wel, dat overledenen dieren kunnen sturen, als boodschapper smile
admin
admin feb 10 '10
Ik denk dat er op een of andere manier er iets mee duidelijk wordt gemaakt voor de "achterblijvers". Dat je in een dier reïncarneert, dat weet ik niet of dat helemaal waar is.
admin
admin feb 11 '10
Origineel bericht van: Bart
Ik denk dat er op een of andere manier er iets mee duidelijk wordt gemaakt voor de "achterblijvers". Dat je in een dier reïncarneert, dat weet ik niet of dat helemaal waar is.


Dat het is als boodschapper ... daar kan ik me heel goed in vinden!!!
-xxx-
aquarel
aquarel okt 19 '10
en ik was in mijn vorig leven een taarten bakker..
nee niet lachen :-) ik meen het :-)
Emuca
Emuca okt 19 '10
Je kan je vorige leven achterhalen hoor smile
aquarel
aquarel okt 19 '10
ikzelf heb geen ervaringen met andere mensen om te weten te komen wat jouw voorig leven zou kunnen zijn.
zelf heb ik in het verleden (dat toch al een tijdje geleden is) een droom gehad, dat ik in een klein maar gezellig dorp een taartenbakker was die eten met mensen deelde en ik kreeg veel liefde terug.
het rare van dat verhaal is dat ik al eten kookte toen ik een jongetje was van 6 jaar en het heeft me nooit losgelaten, ik kook heel graag zeker voor andere mensen die me dierbaar aan het hart liggen,.. ons kookboek van de boerinnebond (de bijbel onder de kookboeken) heeft daar een prachtige verwoording voor gegeven..

een mens eet graag, een mens drinkt graag.

eten en drinken zitten diep in onze manier van leven ingeworeld.

koken maakt deel uit van een cultuur.



koken, met voedsel bezig zijn betekent creëren,

kookkunst is een levenskunst die mee de relaties tussen mensen vorm geeft.

samen eten brengt gezelligheid mee en staat symbool voor verbondenheid, voor samenhorigheid.
het is een stuk intimiteit delen.

___________________

ik heb vroeger op school 1 jaar horeca gevolgd (beroeps) en 1 jaar op leercontract.
heb 10 jaar in de horeca gestaan als beroep maar heb het moeten opgeven omdat ik geen leven meer had (de horeca is het zwaarste beroep buiten de bouw), teveel uren klopte en geen prive leven meer had.. het is ook moeilijk om jezelf te blijven als de hoofdkok je bevelen toe roept.
ik heb daar alles bij elkaar geteld wel mooie momenten beleeft maar dat weegt niet op wat ik er allemaal voor moest terugdoen.

ik kook al mijn hele leven, ik kook veel en maak moeilijkere zaken die niet weggelegt zijn voor de gewone doorsnee huisvrouw.
al mijn exen zeiden tegen mij dat ik 1 van de beste koks was doe ze ooit hebben gekent.
toen ik samenwoonde met ann vroeger, was ze 6 tot 7 killo aangekomen toen het af was na zo'n 3 jaar te hebben gevreëen.

als een meisje voor mij wilt koken weiger ik dat meestal :-) omdat ik dit liever zelf doe, ze mogen wel eens komen kijken maar ik sta in de keuken liever alleen en ben liever alleen bezig omdat dat mijn domein is, ik koester dat, het koken op zich.. en ik kan gemakkelijk 4 uur per dag in de keuken staan thuis want ik doe dat heel graag, en het laat me niet los.

mss dat je ooit eens bij mij mag komen eten ETH ;-) dan wil ik voor jou eens graag een klassieke lasange voor jou maken met als voorgerecht een italiaans soepje (kan niet direcht op de naam komen)je mag kiezen.. minestrone of gazpacho (een koude soep) en tiusami is mss wat zwaar na die lasange...
ik maak mijn soepen altijd met een blanke fond, zodat ik geen water of een bouillon blokje eraan moet toevoegen.
zo'n blanke fond moet wel lang pruttelen en daarna moet het 24 uur trekken voor de optimale smaak te verkrijgen.
ik ken alle basis technieken van de franse keuken, dat heb ik ook geleert op school en doe ik enorm graag, zelf mijn ketchup maak ik zelf, daar is heinz niets tegen :-)

ach mijn droom is ooit een klein restaurantje te openen voor mezelf met weinig uren dat het open is, gewoon om me goed te voelen, ik werk ook altijd met verse kruiden en dagverse groenten, vlees of vis speciaal geinporteerd vanuit de kust.
ik doe alles zelf, als ik bv. garnalen nodig heb dan pel ik die ik koop zelden de gepelde want die trekken niets qua smaak.

vers, verser, verst... :-)

koken dat kan ik goed omdat ik dat al 26 jaar doe.
ik heb veel tijd voor mezelf in dit leven dus kan ik het me permiteren om veel en graag te koken.
ik draai er mijn hand niet voor om om een perfecte bearnaise saus te maken of een sabayon.
tegenwoordig experimenteer ik veel met de chinese en oosterse keuken in het algemeen.

die droom van die taartenbakker is me altijd bijgebleven en die droom koester ikzelf, ik weet niet met zekerheid of dat mijn vorig leven was maar ik denk het wel omdat koken altijd al mijn passie is geweest.. vroeger en nu
aquarel
aquarel okt 19 '10
het nadeel is wel dat ik tussen de 500 en 700 euro per maand aan voedsel verbruik :-)
maar dat vind ik niet erg, integendeel.. die uitgaven gebeuren met veel zorgvuldige liefde voor het voedsel waar we uiteindelijk blij mee zijn als ik van een paar groenten iets kan creëren dat mij tevreden stemt.
het hoeft ook niet altijd zo veel geld te zijn om te kunnen kopen ik kan ook met 450 euro perfecte gerechten maken, maar idd kwaliteit heeft zijn prijs, dat is nu eenmaal zo, altans voor mij toch :-)
aquarel
aquarel okt 19 '10
stel u voor dat je een spagetti maakt voor 6 tot 8 personen.
veel mensen kopen uit gemakzucht potjes met die saus al in.. eikes :-d
niets voor mij, als ik die perfecte spagetti wil maken kost het me + minus 15 euro, anderen doen dat mss op een goedkopere manier maar als je het je kunt permiteren waarom maak je dan geen goede spagetti, waarom genoegen nemen met minder ?
ik heb al vele restaurantjes uitgeprobeerd en ik ben in mijn hele leven nog maar 1tje tegengekomen die goed is en de mijne mss kan verslaan qua smaak.
zelf mijn vrienden zeggen het, en hebben meestal niet genoeg aan 1 bord :-)

mss dat ik in de toekomst eens een topic maak met allemaal gerechten die ik zelf heb uitgevonden, zodat jullie dat eens kunnen proberen om mijn gerechten te maken, het is meestal simpel om mijn gerechten te maken, maar het vergt wel wat kostbare tijd om dit te creëeren.

voor mijn spagetti heb ikzelf 10 min. voorbereiding tijd nodig en 15 min kooktijd.. dus dat valt mee hé
en gebruik in spagetti eens niet altijd basilicum of oregano maar gebruik eens rozemarijn dat is lekkerder.. probeer het kruid wel vers te kopen, want anders proef je weinig verschil als je met gedroogde kruiden werkt.
aquarel
aquarel okt 19 '10
hehehe
Nyssa
Nyssa okt 24 '10
Even terug over roodborstjes ...

Weet iemand of er een spirituele boodschap achter roodborstjes zit? De laatste tijd komen er roodborstjes gewoon voor mijn voeten zitten. Ik vind dat heel raar, want ze hebben absoluut geen schrik van me en het is eerder nog nooit gebeurd.

Wat zou een roodborstje willen verkondigen?
admin
admin okt 24 '10
Roodborstje:

Maakt gebruik van de kracht van zingen
Blijheid
Bezit de wijsheid door verandering
bron: innerchild

Robin - Roodborstje
Om jezelf te voeden en te bemoederen. Helpt een gezond volwassen ego op te bouwen. Helpt je een liefhebbende ouder te zijn; in harmonie met je familie te leven, en om liefde te ervaren in de vorm van dienst. Om wat nieuw is in je leven te gronden. Helpt harmonie te creëren vanuit de chaos, en ondersteunt je in het herstellen van een emotioneel trauma. Een voorbode voor de lente, hoop en geluk in het zelf.
bron:flow remedies
Nyssa
Nyssa okt 24 '10
Amai, kwam dat vogeltje me dit allemaal vertellen?

Moet het nog even laten bezinken, maar ik vind het alvast een mooie boodschap.

Bedankt Karin!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki