Loading...
nl

Foto lezen van mijn overleden schoonmoeder

Frank
Frank jan 7 '10
Hallo allemaal,

Ik heb me net ingeschreven op dit forum. Na het lezen van een aantal berichten denk ik dat ik op de juiste plek ben gekomen en wil daarom hier ons verhaal kwijt in de hoop antwoord te kunnen krijgen.

Morgen precies een jaar geleden (8-1-2009) is mijn schoonmoeder na een kort ziekbed plots overleden. Ze had longkanker met uitzaaiingen naar de hersenen. Mijn vrouw en ik waren bij haar aanwezig vlak voordat ze stierf. Ze heeft op dat moment nog iets willen zeggen, maar was zo verzwakt dat het niet meer verstaanbaar was.

Dit is een van de zaken die mijn vrouw nu al een jaar lang bezighoudt. Door de sterke band die ze met haar moeder had en door dit plotselinge verlies is ze in een zware depressie geraakt. Ze was daar langzaam uit aan het opkrabbelen maar heeft nu weer een zware terugval en zit nog steeds met een aantal vragen naar haar moeder toe.

Wat haar het meeste bezighoudt is wat haar moeder ons nog heeft willen zeggen vlak voordat ze stierf.

Wie kan mij hiermee helpen?
Als de vraag te specifiek is, geen probleem. Iedere informatie die doorkomt wordt op prijs gesteld.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp.

De linkse vrouw op de foto is mijn schoonmoeder.
Delen:
admin
admin jan 7 '10
Lieve Frank,

Als eerste welkom op dit forum smileIk hoop dat je ook op de andere topics je verhaal kunt vertellen je steun zult kunnen krijgen.

Om te kijken of ik iets doorkrijg van je schoonmoeder [[de band die je vrouw met haar had >> heeft ze nog steeds!!!]] ,, heb ik het liefst een foto waar ze alleen op staat, en anders in ieder geval een foto waarbij ik in de ogen van haar zou kunnen kijken.
Heb je die??

Namasté
Larapinta
admin
admin jan 7 '10
Hoi Frank,

Dank voor je vertrouwen om de foto hier te plaatsen. Het is altijd een verlies, een dierbare, vooral als je zo een goede band met haar hebt (gehad). In eerste instantie zie ik uit de houdingen dat je schoonmoeder iemand was die gemoedelijk was. Ze hield veel binnen, en probeerde op haar manier met dingen om te gaan die van binnen speelde. Je vrouw voelde zich zeer op haar gemak bij haar, en er was niets waar zij zichzelf in tegen hoefde te houden, ze kon altijd haar verhaal kwijt of haar zegje doen.

Heb jijzelf nog een schoonzus? Ik heb het idee dat dit van belang is, het is iemand die verder weg staat. Dat er minder familiecontact was dan eigenlijk wenselijk zou zijn voor je schoonmoeder. Daarom zag ze misschien je vrouw meer als dochter. Maar het kan ook zo zijn dat de band tussen je schoonmoeder en vrouw zo sterk was, dat dit niet gelijk van toepassing is.

Je schoonmoeder was een vrouw die hield van de simpele dingen in het leven, niet te moeilijk. Ze hield zich op haar manier afzijdig van de wereld, de dingen die er gebeurde, daar kon ze niet altijd met haar gedachten bij, alsof ze wenste dat het niet waar was. Ze was goedhartig, gezellig en hield toch van de gezelligheid in het gezinsleven.

Wat ik wil vragen is of je eventueel een foto hebt waar je schoonmoeder's gezicht en ogen beter op te zien zijn?

Hartelijk dank alvast en vriendelijke groet,
Bart
Frank
Frank jan 7 '10
Hoi Larapinta,

Alvast bedankt voor je snelle reactie. Mijn vrouw heeft inderdaad nog steeds een sterke band met haar.

Ik heb wel zo'n foto. Ga die even opzoeken en hier plaatsen.
admin
admin jan 7 '10
Dank je wel, Frank, meestal kunnen we daar als fotolezers iets meer mee.
Ik las toevallig dat Bart hetzelfde had gevraagd wink

Namasté
Larapinta
Frank
Frank jan 7 '10
Bij deze.
admin
admin jan 7 '10
Grote ogen, ook vergroot door de sterkte van de glazen, maar ze zag altijd wel al meer, en stond voor meer open dan ze liet blijken. Een vrouw die heel sterk een eigen innerlijk even had. Af en toe kon ze toch wel eens recht op de man af reageren, omdat ze veel mensenkennis had. Een verdriet en boosheid wat aan haar heeft geknaagd. Daar kon ze dan (zoals veel mensen) niet goed over praten, alsof ze zichzelf dan schaamde of niet goed zichzelf op de voorgrond durfde te plaatsen. Bang om een ander teveel te betrekken in problemen waarvan zij vond dat deze van haarzelf waren. Kon wel eens een klagerige opmerking laten vallen, wat eigenlijk een uiting was van een bepaald proces wat speelde in haarzelf. Had zij wel eens vaker last van haar maag (maagzuur wat op opspeelde).

Ze is gemoedelijk en ze heeft vrede en geeft nog net zoveel om haar dochter, dat zal ook niet weggaan.

Je vrouw zal haar gevoelens moeten doorleven, wat snel gaat gebeuren .. depressieve gevoelens zijn zwaar, en het is beter daar doorheen te gaan.

Heeft je schoonmoeder haar man al langer geleden verloren, of was de band/het contact tot op een bepaalde hoogte minder sterk geworden (door bepaalde omstandigheden). Ik voel mijn lichaam aan de linkerzijde trekken, alsof ik om ga vallen. Weet niet precies wat dit betekent.

Voor zover, als je vragen hebt, hoor ik deze graag.

Groet,
Bart
Frank
Frank jan 8 '10
Hoi Bart,

Bedankt voor je reacties. Het klopt allemaal. ik heb het inmiddels mijn vrouw laten lezen en ze is diep geroerd en onder de indruk van dit alles.

Alleen dat van de schoonzus begrijp ik niet helemaal. Ik zelf heb wel een schoonzus (de vriendin van mijn broer) maar dat is geen familie van mijn schoonmoeder of zo. Mijn vrouw heeft wel 2 broers.
Zou je wat meer kunnen vertellen over dat stukje over schoonzus. Ik heb ergens ook het gevoel dat dit wel eens iets belangrijks zou kunnen zijn.

Ze had inderdaad vaker last van haar maag/buik, vooral na het avondeten. Maar voorzover wij weten geen last van maagzuur.

Dat trekken aan de linkerzijde zegt ons niet zo veel. Ze is wel een keer verrvelend gevallen, maar had toen vooral rechts last en in haar rug.

Mocht je nog meer van de foto kunnen lezen dan horen we dat graag.
admin
admin jan 8 '10
Hoi Frank,

Ik ga eens kijken of ik iets kan terughalen uit de foto. Ik doe het nog niet lang bij overleden personen, maar ik wil uiteraard een poging wagen. Feedback zou ik heel fijn vinden, omdat ik dan ook daar weer van leer.
Ik heb nog niks gelezen van andere lezers, om het puur te houden. Dus als er dubbele dingen instaan, zou dat natuurlijk heel goed kunnen.

* warme vrouw, een echt gezinsmens, familie had ze hoog op haar vaandel
* ze Wist op deze foto dat ze Afscheid moest gaan nemen, is het een recente foto van voor het overlijden?
* ze had wel geheimen, waar niemand wat van wist, en die ze het graf mee heeft ingenomen. Mijn eerste ingeving daarbij is dat ze een meisje is verloren [[miskraam???]]
* had ze last van haar maag? Het voelt alsof ze daar veel spanningen vasthield.
* ze is trots op hoe jullie haar begrafenis/crematie hebben geregeld, ze wist dat het een hele toer zou worden (?), maar ze heeft ervan genoten dat jullie allemaal bij elkaar waren. Ze miste wel iemand, maar die is ze later in het Hiernamaals tegengekomen. Die was niet bij haar Afscheid op Aarde.
* ze had jullie willen vertellen over haar verlies die ze haar hele leven bij zich heeft gedragen, daar is ze niet meer aan toe gekomen
* ik moet jullie vertellen dat het goed met haar gaat, ze is bij je vrouw en steunt haar als ze verdriet heeft, maar ze zou graag willen dat ze je vrouw weer meer zou zien lachen. Klopt het dat je vrouw daar veel moeite mee heeft na het overlijden van haar moeder? Het hoeft niet, zegt ze, ze voelt nu geen pijn meer, het is Mooi waar ze nu is, en de band die jullie hadden, bestaat tot in lengte van Eeuwig.
* ze zegt dat je op haar jongste zoon moet passen, die lijkt minder verdriet te hebben, maar hij toont het niet
* krijg nu ook hoofdpijn, uitstralend naar de nek, had ze dat vaker?
* zijn jullie er al aan toegkomen om haar spullen te verdelen en op te ruimen? Ze zegt, deel het met anderen, ik kan het niet meer gebruiken, je kan er anderen blij mee maken, gelukkig.

Ik hoop dat jullie er iets uit herkennen. Ik hoor het graag en als jullie nog vragen hebben, dan wil ik proberen het contact opnieuw te leggen.
Ze zegt nu dat ze verder gaat, ze is nog bezig haar plek in het Hiernamaals te vinden, haar doel daar. Maar ze zal bij jullie blijven en als jullie haar nodig hebben, is het voldoende om tegen haar te praten, dat hoort ze.

Namasté
Larapinta
admin
admin jan 8 '10
Hoi Frank,

Fijn dat jullie het kunnen waarderen. Zoals Larapinta ook zegt denk ik dat het met een miskraam te maken heeft gehad (schoonzus).

Het vallen aan de linkerzijde kan ook met duizeligheid te maken hebben.

Denk dat zij ook vooral wil laten weten dat ze aan jullie heel veel heeft gehad tijdens haar leven hier. Ze draagt jullie een warm hart toe.

Groet,
Bart
Frank
Frank jan 8 '10
Hoi Bart en Larapinta,

Bedankt voor jullie readings. Fantastisch (en ook een beetje anstig) hoe goed jullie haar hebben beschreven.

* Christa, mijn schoonmoeder, was inderdaad een warm persoon en een echt gezinsmens. Ze stond altijd voor haar gezin klaar.

* Ze had ook regelmatig last van haar buik of maag. Vooral na het avondeten en helemaal als ze satesaus had gegeten.

* Haar man is nog steeds in leven, maar de relatie/band tussen hun beiden was de afgelopen jaren inderdaad wat minder geworden.

* Haar eigen problemen hield ze inderdaad voor zichzelf. Daar wilde ze anderen niet mee lastigvallen en die loste ze zelf wel op.

* Wat de foto betreft, de foto van haar alleen is al een paar jaar oud. De eerste foto (samen met mijn vrouw) is van enkele maanden voor haar overlijden. Ze had toen al last van lichte hoofdpijn. En die is door hersentumoren erger geworden.

* Een van haar broers waar ze al lang geen contact meer mee had is niet op de begrafenis aanwezig geweest en enkele weken na haar overleden.

* We hebben inmiddels ook met mijn schoonvader gesproken en die zegt dat ze nooit een miskraam heeft gehad in de tijd dat zij bij elkaar zijn geweest (vanaf haar 17e jaar ongeveer).
Zou het kunnen zijn dat het niet om een schoonzus gaat maar om een schoondochter?

* Na haar overlijden is mijn vrouw in een zware depressie terechtgekomen en heeft ze inderdaad bijna een jaar lang niet kunnen lachen. Ze heeft nu de hulp die ze nodig heeft om haar daar doorheen te helpen en de laatste weken kan ze zo af toe weer een keer lachen.

Ook de andere genoemde punten kloppen en we zullen haar woorden ter harte nemen. Het zal het gezin zeker helpen in het verwerken van hun verdriet.

Het is misschien een beetje veel gevraagd (dat mag je ons gerust laten weten als dat zo is), maar we zouden graag nog een laatste vraag willen stellen.
In het afgelopen jaar, na haar dood, is er veel gebeurd en veranderd in het leven van haar kinderen. De kinderen zouden graag willen weten af ze dat weet en hoe ze zich daar bij voelt.
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om dat te proberen te lezen?

Alvast heel hartelijk dank uit het diepst van ons hart.

Groet,
Frank
admin
admin jan 8 '10
Hoi Frank,

Dank voor je feedback en je reactie. Jullie mogen wat mij betreft je vraag altijd stellen.

Zie het zo: er wordt niet geoordeeld en ook al is er een bepaalde onrust over hoe bepaalde dingen zijn gelopen, het is de keus van de kinderen en dat is goed zoals het is. Ieder is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes in het leven. Voor de personen voor wie de veranderingen in het leven zich in zijn of haar leven heeft voltrokken zouden bij zichzelf moeten kijken of ze zich goed voelen bij deze keuzes. Als de veranderingen niet in eigen hand lagen, dan zijn deze keuzes voor hem of haar gemaakt en dan is het zo. Er is vrede mee, als men er gelukkig mee is.

Hartelijke groet en heel graag gedaan.

Bart
admin
admin jan 8 '10
Lieve Frank,

Even terugkomend op de miskraam ... het kan ook zijn dat je vrouw zo verwant aan haar is en zo in de put is geraakt, omdat ze van een tweeling is geweest. Dat gevoel heb ik heel sterk. In de zwangerschap van je vrouw, heeft je schoonmoeder dan misschien toch een meisje verloren. Maar ik kan er ook naast zitten. Het voelt gewoon zo enorm sterk.

Je andere vraag, die heeft Bart inderdaad al beantwoord denk ik. Wat jullie doen hier op Aarde, daar is je schoonmoeder bij. Ze zal jullie alleen maar steunen in de veranderingen die na haar overlijden zijn ontstaan. Het is zoals het Is. En dat weet je schoonmoeder nu als geen ander. Ze Weet hiervan, want ze is op energetisch niveau bij jullie.

Een heel warme groet,
Namasté,
Larapinta
Frank
Frank jan 8 '10
Bart, Larapinta,

Ik heb begrepen dat jullie zo weinig mogelijk informatie willen om een reading zo zuiver mogelijk te doen. Maar mag ik jullie toch een groot geheim van mij en mijn vrouw 'verklappen' (via een PB,we kunnen dit nog niet openbaar maken) om te zien of dat mogelijk hetgeen is wat jullie als miskraam/schoondochter zien.

Het is voor mijn vrouw ontzettend belangrijk omdit te weten en om verder te kunnen met haar leven.
admin
admin jan 8 '10
Lieve Frank,

Uiteraard mag dat, hopelijk kunnen we helpen!!

Namasté
Larapinta
admin
admin jan 8 '10
Frank, dat mag natuurlijk, zeker in het belang van je vrouw.

Groeten,
Bart

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske