Loading...
nl

How the mind works

gast
gast jan 7 '10
Als het maar duidelijk voor je is waar die reis gemaakt wordt wink
admin
admin jan 7 '10
Origineel bericht van: gast
Ik denk ook niet dat mensen gebaad zijn bij de uiteindelijke beeldvorming van de persoon die een proces gegaan is, maar meer bij hoe je tot dit proces kunt komen. En het proces waar het hier om gaat is een ascensie proces, ofwel het overstijgen van je bewustzijn van dit moment. Maar wat de uitkomst daarvan is, het bewustzijn dat dat tot gevolg heeft is puur persoonlijk en niet belangrijk voor wie dan ook dan de persoon zelf.
Het geven van jou beeldvorming is feitelijk de ander een kans ontnemen om zelf tot die unieke beeldvorming te komen.
Het vervuild de ander als het ware. En daamee wordt al een grote kans om tot dat andere bewustzijn te komen ontnomen. Alleen jou eigen zuivere geest kan daar komen, anders is het zieltjes winnen in een heel andere dimensie.



Ik ben het daar niet mee eens. Als het zo is wat je schrijft " dat het de ander vervuilt, dan zou jij nu evengoed mensen die openstonden voor het topic, aan het vervuilen zijn.
Dan zou jij nu ook door jouw schrijven , mensen kansen ontnemen tot een bewustzijn, doordat je mensen wil waarschuwen voor iets, waar ze niet eens bang voor hoeven te zijn.
Je zet mij .. als persoon in een verkeerd daglicht. En je hebt weinig vertrouwen in de mensen van Merudi.
Heel wat mensen delen hier wat ze meemaken.. over allerlei zaken.Dat gebeurt dagdagelijks en je neemt deel eraan als je dit wenst/ of je neemt geen deel.
Het is niet evident dat er mensen zijn die dat achter de schermen moeten doen, omdat ze "misschien eventueel" anderen zouden beinvloeden. Dat is voor mij ridicul.
Ik snap wel dat je bezorgd bent, en voor het welzijn van de mens wil zorgen, uiteraard, en dat is lief van je.
Ik wil dat eveneens. En ik heb een groot veranntwoordelijkheids gevoel naar derden toe.




Liefs,
Bellefleur
gast
gast jan 7 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik ben het daar niet mee eens. Als het zo is wat je schrijft " dat het de ander vervuilt, dan zou jij nu evengoed mensen die openstonden voor het topic, aan het vervuilen zijn.

Heb ik gezegt dat ik dit niet doe? Ieder woord, iedere beeldvorming buiten jou zelf die je toelaat bewust of onbewust is vervuiling.

Dan zou jij nu ook door jouw schrijven , mensen kansen ontnemen tot een bewustzijn, doordat je mensen wil waarschuwen voor iets, waar ze niet eens bang voor hoeven te zijn.

Ik ontneem ze een kans om onbewust vervuild te worden.

Je zet mij .. als persoon in een verkeerd daglicht. En je hebt weinig vertrouwen in de mensen van Merudi.

Als je het goed gelezen hebt kun je zien dat ik niet degene bedoel die "snappen" waar jij het over hebt maar dit zijn niet de enige die mee lezen. Iemand die weet wat jij bedoeld en die weet wat ik ermee bedoel zijn niet eens vatbaar meer voor mindcontrol. Daar vertrouw ik in.

Heel wat mensen delen hier wat ze meemaken.. over allerlei zaken.Dat gebeurt dagdagelijks en je neemt deel eraan als je dit wenst/ of je neemt geen deel.
Het is niet evident dat er mensen zijn die dat achter de schermen moeten doen, omdat ze "misschien eventueel" anderen zouden beinvloeden. Dat is voor mij ridicul.
Ik snap wel dat je bezorgd bent, en voor het welzijn van de mens wil zorgen, uiteraard, en dat is lief van je.
Ik wil dat eveneens. En ik heb een groot veranntwoordelijkheids gevoel naar derden toe.

Weet je eigenlijk zelf wel waar je mee bezig bent? Als je mensen echt zo graag wilt helpen waarom laat je ze dan in jou "verhaal" geloven? Waarom geef je ze geen richting aanwijzer naar waar ze in zichzelf moeten zoeken. En wat heeft jou persoon in dit leven of in die in andere voor meer waarde om die hier te vermelden? Het klinkt allemaal bijna hetzelfde als de kerkleiders die de mensen wel even zullen vertellen dat zij afgezand zijn van God en dat zij wel zullen vertellen aan de mensen wat en hoe ze moeten geloven. Het maakt mij niet uit of je nu Belle, Tinne, Sjamaan of wie/wat dan ook bent, het gaat om dat wat je verkondigd wat er bij mij niet als zuiver in kan. Puur omdat het gewoon niet zuiver kan zijn. En dat heeft niets met jou te maken als persoon maar om het feit dat iedere interpretatie niet zuiver kan zijn. Alleen voor jou kan die zuiver zijn, voor niemand anders hoe graag je het ook zou willen.




Liefs,
Bellefleur
admin
admin jan 7 '10
Ok, dank je voor je reactie, Gast.
Het topic van Munay Ki zal ik een slotje op laten doen.

liefs,
Bellefleur
admin
admin jan 7 '10
Misschien ben ik heel simpel denkend. Maar elk verhaal wat hier verteld wordt, elk proces die we mogen meemaken >> die kan je toch meelezen en mee-ervaren zonder dat je meteen een gevoel of proces krijgt aangemeten die je dan zelf ook zou voelen?
Voor mij, klinken de woorden van Belle heel bekend, maar dat heeft een reden. Voor een ander zijn ze mooi om het proces te volgen.

Vertel het me als ik hier een verkeerde indruk aan heb ontleend. Het is niet mijn intentie iemand te kwetsen. Het is mijn gevoel die bij me opkomt op het moment en ik graag wil delen nu ik dit topic apart van het topic Munay Ki heb gelezen.

Liefsss
Pegasus
Pegasus jan 8 '10
Sluit me aan bij Larapintha.
Voor mij hoeft er geen slotje op het topic.

Ik vind het fijn dat andere mensen hun ervaringen delen. Mag van mij eigenlijk wel meer.....

Liefs Pegasus
admin
admin jan 8 '10
ja, er hoefde normaal gezien geen slotje op.Toch deed ik het.

het is enerzijds ridicul dat mensen achter de schermen hun verhalen moeten vertellen, omdat het zogezegd mindcontrole is voor derden.
Langs de andere kant,
ik heb het onderwerp wat Gast aansnijdt even aandacht gegeven, omdat ik voelde dat ze daar de ruimte voor wilde.
Ik merk op dat er inderdaad een signaal is van iemand hier van het forum dat ze de ervaringen die er gedeeld worden,
niet altijd juist kan plaatsen(zie haar argument van de kerkgangers, en daar hou ik rekening mee.)

uiteindelijk is het ook wel goed zo hoor, voelt heel erg fijn om nu alleen diegene die ervan houden om iets te weten, het verhaal te vertellen.
En dat doe ik graag! Einde discussie hier voor mij dus op dit topic.

Liefs,
Bellefleur
gast
gast jan 8 '10
Belle, het gaat niet alleen om het "verhaal" dat je schrijft. Het gaat om het geheel van hoe je het brengt. Als het alleen een verhaal zou zijn zou je mij niet horen. En jij als therapeute moet zeer zeker weten wat de effecten van hoe je het brengt zijn.
Daar ligt jou verantwoordelijkheid ook. En jij bent er niet persoonlijk verantwoordelijk voor dat mensen het hogere bewustzijn in gaan. Je kunt ze alleen de deur wijzen, ze moeten er zelf doorheen.
Lena
Lena jan 8 '10
stel dat belle een boek schrijft gast....en daarin haar proces neerzet....

hoe zit dat dan met al die boeken die zijn geschreven in de spiritualiteit...? en alle richtingaanwijzers die je hier in kunt lezen?

wie zegt wat goed is en wat niet goed is.....

een hulpverlener in welke vorm dan ook die niet goed omgaat met hem of haar verantwoordelijkheid...
die deugt gewoonweg niet...maar in elke hulpverlening hier op aarde deugen veel dingen niet....
misbruik,afhankelijkheid,verkeerde diagnoses,medische fouten, macht spelen ...enz enz
zou graag zien dat deze zgn hulpverleners allemaal door de mand zouden vallen op een voor hun niet zo,n fijne manier en het liefst vandaag nog!
maar helaas op deze aarde komen er nog teveel er mee weg...
gast
gast jan 8 '10
Ze komen er voor nu misschien mee weg, maar net als de gedesuleerde mensen die ze achter zich laten zo zullen ze zelf ook eindigen. Omdat ze niet "weten" graven ze hun eigen kuil. Het maakt uiteindelijk toch niet uit, ieder krijgt wat ie nodig heeft. Of dit een nieuw leven in deze wereld is of iets anders, dat bepalen wij iig niet. Iedereen moet uiteindelijk z'n eigen weg gaan. Zolang het wakker schudden en opweg helpen is zal je mij niet horen. Wanneer het op iets anders gaat lijken kan ik mijn mond niet meer houden.
Een ander kan voor jou niet bepalen of het "goed" of niet "goed" is.
gast
gast jan 8 '10
Belle vraagje; waarom deel je niet in het proces wat hier aan vooraf ging. De dingen die je nog moest "opruimen" als het ware en hoe je dat aangepakt hebt?
admin
admin jan 8 '10

Er komt misschien een opruimingstijd voor jouzelf aan?
gast
gast jan 8 '10
Niet alles is reflectie Belle. Sommige mensen kunnen nu eenmaal helder zien waar de ander is wink
gast
gast jan 8 '10
PS, dat opruimen is al heel wat langer aan de gang. En er sneuvelen nog steeds illusies die door mijzelf of door anderen ontstaan zijn. Maar juist daardoor zie ik wel steeds duidelijker wat wel IS en wat illusies ook van anderen zijn. Het is een manier van er naar kijken waardoor je het "weet".
gast
gast jan 9 '10
Interresant intervieuw die mijn inziens erg verhelderend kan zijn:

http://www.redicecreations.com/radio/2010/01jan/RIR-100107.php
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki