Dag Lieverd,
ik heb het idee dat je teveel bevangen bent door dit alles. Het is ook niet niks, alles wat je voelt en jou overkomt! Je bent er alleen iets teveel mee bezig, en dat is helemaal nergens voor nodig, echt niet.
Het laat je niet los hè? Dan is het nu aan jou om het los te laten. Hoe doe je dat?
In de eerste instantie er niet teveel waarde aan hechten; niet aan wat je ziet en droomt, niet aan de woorden/bevindingen van anderen.
Daarnaast het cliché woord: acceptatie.
Accepteer en aanvaardt voor jezelf dat het er is. Je noemt het zelf al: hooggevoelig ben je. Ja, dus? Mooi toch
HET IS VAN JOU EN HET IS GOED ZOALS JE BENT. En daar blijft iedereen mooi met de vingertjes vanaf. Meis, je hebt niet die coach nodig om het bevestigd te krijgen, of om antwoorden te krijgen.
Het zoeken naar die antwoorden verwarren je toch alleen maar, niet?
Dan maar eventjes niet meer zoeken! Alleen nog rust in dat drukke koppie van je, en je gedachten weer terugroepen.
Je bent niet in de ban van je angst, je bent aan het leren ermee om te gaan. En geloof mij, iedereeen(!!!!!!) heeft schrik voor het onbekende. Daar is helemaal niks mis mee, en is juist soms ook wel goed, want dat beschermt ons. Anders wordt je overmoedig
En dit, is niets om bang van te zijn.
Ontspanning is inderdaad goed voor je. Je hebt een rustpuntje nodig. Misschien helpt dit:
Zoek voor je zelf eens iets moois en fijns uit, iets kleins, wat je bij je kunt dragen. Iets wat jou in JOUW OGEN bescherming biedt, waar je je prettig bij voelt. Ikzelf draag soms eens een kruisje bij me. Noem het een talisman. Wordt je bewust van dat kleine dingetje, en speel er mee op momenten dat je je niet prettig voelt, of geintimideerd voelt.
Probeer dan heel erg goed op je ademhaling te letten, en adem diep, diep in met je onderbuik, tot je bijna niet meer kan, en dan nog even verder. Adem dan langzaam weer uit totdat je bijna niet meer kan, en nog verder
Denk of zeg hardop: je kan me wel blij maken, maar niet bang.
Je rechterhand op je navel houden werkt overigens ook.
En nog iets: vertrouw niet teveel op anderen, neem niet alles direct voor 'waar' aan, maar pak datgene op, wat JOU een goed gevoel geeft, en laat dan de rest voor wat het is.
Adviezen zijn geen stricte handleidingen of regels
Heel veel liefde en licht op je weggetje, en vertrouw erop dat het goed komt. Je hebt en krijgt hulp, op een hele mooie wijze, dus wees er niet bang voor