Loading...
nl

Wat is dit?

Kimmeke01
Kimmeke01 jan 6 '10
Maar in het huis van mijn pa heeft er zelf nog niets van dieren binnengeweest. Want het was een nieuwbouw en er mogen geen dieren binnen van hem...
Helma
Helma jan 6 '10
Misschien makkelijk gezegd, maar wees er niet bang voor! Mijn gevoel zegt me dat het de hond is waar je zo aan gehecht was: hij is vast door het dolle dat hij je gevonden heeft, en hij wil je misschien iets zeggen.

Je zegt dat je je ogen niet kon openen, maar misschien wil de hond je zeggen: open je ogen, sluit je niet langer af voor de mooie boodschappen van gene zijde! En ga door met je ontwikkeling op het pad van ontdekken, zet je zelf open voor de ware essentie dat leven heet. Bewandel je een pad waar je je twijfels over hebt? In keuzes of relaties? Wees alert daarin. Dat is alles wat ik erover zou kunnen bedenken.

Misschien dat anderen nog iets vinden van je verhaal? Het is mij wel duidelijk dat je veel met dieren hebt, dus het is absoluut niet zo verwonderlijk dat dit juist jou overkomt. Zoals ik al zei, wees niet bang. En als het weer gebeurt: denk dan, in gedachte: hallo, welkom!
Kimmeke01
Kimmeke01 jan 7 '10
Ik zou het geweldig vinden moest het Sammy zijn! Ze is zo op een grove wijze uit mijn leven gerukt en kon er zelf geen afscheid van nemen. Maar zou het ook mijn hond nu kunnen zijn? Ik weet het niet. Bellefleur zag op de foto van Harper mijn hond nu een 2de hond. Misschien was dit ook wel Sammy... Ze zijn hetzelfde ras. Een duitse herdershond. Ik twijfel enorm aan alles. Ik heb het soms lastig als ik dingen ondervind die niet aards zijn. En ik er niet kan over praten met mijn naasten. Ze denken dat ik er te veel met bezig ben en dat het me dan zou verbeelden... :-(

Heel erg bedankt Helma!
AV999
AV999 jan 20 '10
Kim.. heb enkel angst voor de Ene die Alles is.. openbaar jezelf naar die Ene en niets anders zal je angst geven..
admin
admin jan 20 '10
Angst? Waarom?
admin
admin jan 20 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito
Kim.. heb enkel angst voor de Ene die Alles is.. openbaar jezelf naar die Ene en niets anders zal je angst geven..

Wat bedoel je hiermee? Ontgaat me geloof ik een beetje?
Kimmeke01
Kimmeke01 jan 20 '10
Ik voel ongewone dingen. Gevoelens die van mij niet zijn. Schrik van geesten...
Kimmeke01
Kimmeke01 jan 20 '10
schrik om verliezen
AV999
AV999 jan 24 '10
Verklaring: - heb enkel angst voor de Ene die Alles is.. openbaar jezelf naar die Ene en niets anders zal je angst geven..

Allen.. als iemand een ander vreest geeft het die ander macht en kan die ander je beïnvloeden..

Allen.. als je dus enkel angst/vrees hebt voor het "positieve"
(Licht/God/Engelen/Waarheid etc... voor een ieder anders in zijn geloof.)
en dit erkent dan kan al het "negatieve"
(Donker/Belzebub/Luciferisten/Onwaarheid etc.. voor een ieder anders in zijn geloof.)
je niet beïnvloeden..

-

Kimmeke01.. luister naar Helma.

Kimmeke01.. alles wat er gebeurt in het leven heeft een reden.. accepteer dit.. probeer niet alles te doorgronden.. voel je bevoorrecht dat er contact met je wordt gelegd door andere entiteiten.. laat simpelweg je verliezen los en je zult zien dat je weer verder kunt in het leven..

Kimmeke01.. hoe je deze verliezen los laat is jouw eigen verantwoordelijkheid en is een les die je in het leven leert.. blijf positief!!
admin
admin jan 24 '10
Ik kan me niet voorstellen dat het *positieve* wil dat wij haar/hem vrezen.
Ik denk dat respect, vertrouwen en erkenning op zijn plaats zijn, maar angst?
Nee vind ik echt kolder.
admin
admin jan 24 '10
@als je enkel angst/vrees hebt voor het "positieve" en dit erkent dan kan al het "negatieve" je niet beinvloeden.

Wil het nu zeggen dat je de raad geeft om het positieve te vrezen, zodat het negatieve je niet kan beinvloeden, Akhnookh?
admin
admin jan 24 '10
Excuus voor het woordje kolder.... blush
Soms druk ik me nogal onhandig uit..
Kimmeke01
Kimmeke01 jan 24 '10
Kijk, Ik zou graag een deel in mijn leven veranderen. Maar ik weet niet goed waar te beginnen. Ik kan zo moeilijk geloven in iets en zelf vertrouwen is moeilijk. Maar ik probeer er wel aan te werken. Ik weet nog niet wat ik echt wil in dit leven. Ik spreek dan met mensen die ook met het spirituele bezig zijn. Maar ik telkens alleen verder
Kimmeke01
Kimmeke01 jan 24 '10
Ik bedoel dan echt bewustzijnwerkers niet de mensen van op het forum want ik ben blij dat ik dit forum en jullie heb
admin
admin jan 24 '10
Quote:
Ik kan me niet voorstellen dat het *positieve* wil dat wij haar/hem vrezen.
Ik denk dat respect, vertrouwen en erkenning op zijn plaats zijn, maar angst?

Je neemt de woorden uit mijn mond ... ik kan er nog steeds niet bij. Het voelt en zegt niets voor mij.
admin
admin jan 24 '10
Ik denk dat er bedoeld wordt: omdat er eens zoveel angst was (voor negativiteit) dan raak je hieraan gewend. Negativiteit wordt dan een cirkel. Als er weer positiviteit is, is dat iets nieuws, wat onbekend is tegenover die negativiteit. Dan moet je hier opnieuw aan wennen .. dan komen oude angsten naar boven.. en je moet de dingen die je tegenhouden dankzij het positieve opnieuw verwerken. Licht verdrijft het donker, maar dit gaat niet zonder slag of stoot. Dit creëert oude angsten. Dus het is niet het positieve wat angst inboezemt, maar toch weer die oude angsten (negativiteit). Heb ik het dan goed begrepen?
Islandlady
Islandlady jan 27 '10
Ja Bart volgens mij heb je het goed begrepen. Ik lees dit nu voor het eerst met verwondering en vooral wat Helma zegt en ben het zeker eens luister naar Helma het is ook wat mijn gevoel zegt.

Waarom niet het positieve in je leven toelaten. Het brengt je zoveel meer dan blijven 'hangen' in het negatieve Been there seen that en ben er soms nog steeds pfff. Het positieve voor jou en een ieder komt zeker op je af als je het negatieve kunt loslaten en ik weet dat het verdomde moeilijk is. Angst voor het onbekende komt daar ook bij kijken natuurlijk en vooral dat is lastig om los te laten

als ik de plank missla hoor ik het graag maar dit was recht uit mijn hart
Marenubium
Marenubium jan 27 '10
Hihi...wat woorden al niet kunnen doen!
Het is inderdaad een beetje krom omschreven, maar lees voor 'vrees' geen 'angst' in deze. Het is een ouderwetse omschrijving, en meer bijbels. 'Vreest enkel de Almachtige, weest Godvrezend'.
Anders gelezen: Geloof enkel in het Al.
Daarbij valt al het andere in het niet smileEn bestaat dan ook niet, want je geeft het geen 'levensvoeding'(energie).

Kimmeke: wees er inderdaad niet bang voor, heb geen angst. Wat kan helpen is het volgende:
Zeg in jezelf of hardop: als je iets positiefs met me voor hebt, mag je blijven. Is het negatief, kun je maar beter vertrekken.
En dit: je kan me alleen maar blij maken, en niet bang.

Ik denk dat Helma het bij het rechte eind heeft! Voel je alleen maar beschermd door de hond.
En verandering...dat komt vanzelf meid! En gebeurt helemaal vanzelf, dus maak je daar maar geen zorgen over. Heb vertrouwen smile
Kimmeke01
Kimmeke01 jan 27 '10
Bedankt iedereen! Ik heb de hond niet meer op bezoek gehad nu. Probleem is ik vecht met verschillende angsten. Ik ging bij een coacher maar ik blijf met mijn vragen zitten. Ik wil verbetering in mijn leven. Nochtans zei hij dat ik op energetisch vlak me heel goed kan herstellen bij tegenslagen en zo zei hij. Maar ik wil oplossingen op mijn vragen... Hoe kan ik met bepaalde dingen omgaan, hoe kan ik me terug ontspannen? Waarom geraak ik zo vlug gehecht aan mensen in mijn buurt? Wat denken ze over mij? Onlangs had ik een droom. Over Haiti. Er reden witte lijkwagens over onze oprit. Ze kwamen enkele mensen bij ons kisten. Ik zag geen lijken maar wel de doodskisten. Ik wilde er niet naar kijken en zette me op een aparte plaats maar hoor de mensen die er mee bezig waren roepen. Moet nu wel zeggen zoiets raakt me wel(zo'n gebeurtenissen). Op een kerkhhof heb ik een heel gevangen gevoel. Ben hooggevoelig. Ik voelde deze nacht weer iets nabij. Het is lastig want kan er met niemand over praten. De coacher zei dat ik wss die entiteiten op het kerkhof voel. Moet ik dit nu echt geloven? Ben ik in de ban door mijn angst? Gaat dit verder ontwikkelen? Ga ik nog meer te weten komen? Die vragen die openstaan... Maar het juiste antwoord moet ik zelf ondervinden. Ben anders dan mijn omgeving en daar kan mijn omgeving niet zo goed mee om. Ze kijken me na. Misschien heb ik wel schrik voor het onbekende... Ik moet er nog met leren omgaan.
Marenubium
Marenubium jan 27 '10
Dag Lieverd,

ik heb het idee dat je teveel bevangen bent door dit alles. Het is ook niet niks, alles wat je voelt en jou overkomt! Je bent er alleen iets teveel mee bezig, en dat is helemaal nergens voor nodig, echt niet.

Het laat je niet los hè? Dan is het nu aan jou om het los te laten. Hoe doe je dat?
In de eerste instantie er niet teveel waarde aan hechten; niet aan wat je ziet en droomt, niet aan de woorden/bevindingen van anderen.
Daarnaast het cliché woord: acceptatie.
Accepteer en aanvaardt voor jezelf dat het er is. Je noemt het zelf al: hooggevoelig ben je. Ja, dus? Mooi toch smileHET IS VAN JOU EN HET IS GOED ZOALS JE BENT. En daar blijft iedereen mooi met de vingertjes vanaf. Meis, je hebt niet die coach nodig om het bevestigd te krijgen, of om antwoorden te krijgen.
Het zoeken naar die antwoorden verwarren je toch alleen maar, niet?
Dan maar eventjes niet meer zoeken! Alleen nog rust in dat drukke koppie van je, en je gedachten weer terugroepen.

Je bent niet in de ban van je angst, je bent aan het leren ermee om te gaan. En geloof mij, iedereeen(!!!!!!) heeft schrik voor het onbekende. Daar is helemaal niks mis mee, en is juist soms ook wel goed, want dat beschermt ons. Anders wordt je overmoedig smile
En dit, is niets om bang van te zijn.

Ontspanning is inderdaad goed voor je. Je hebt een rustpuntje nodig. Misschien helpt dit:
Zoek voor je zelf eens iets moois en fijns uit, iets kleins, wat je bij je kunt dragen. Iets wat jou in JOUW OGEN bescherming biedt, waar je je prettig bij voelt. Ikzelf draag soms eens een kruisje bij me. Noem het een talisman. Wordt je bewust van dat kleine dingetje, en speel er mee op momenten dat je je niet prettig voelt, of geintimideerd voelt.
Probeer dan heel erg goed op je ademhaling te letten, en adem diep, diep in met je onderbuik, tot je bijna niet meer kan, en dan nog even verder. Adem dan langzaam weer uit totdat je bijna niet meer kan, en nog verder smile
Denk of zeg hardop: je kan me wel blij maken, maar niet bang.
Je rechterhand op je navel houden werkt overigens ook.

En nog iets: vertrouw niet teveel op anderen, neem niet alles direct voor 'waar' aan, maar pak datgene op, wat JOU een goed gevoel geeft, en laat dan de rest voor wat het is.
Adviezen zijn geen stricte handleidingen of regels wink
Heel veel liefde en licht op je weggetje, en vertrouw erop dat het goed komt. Je hebt en krijgt hulp, op een hele mooie wijze, dus wees er niet bang voor smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420