Loading...
nl

Ziels eigenwijs

Precious1
Precious1 jan 3 '10
Spiritualiteit is het toverwoord van deze tijd. Maar wat is spiritueel leven nou eigenlijk echt? En hoe dóé je het?

In Ziels Eigenwijs laat lifecoach en bestsellerauteur Annemarie Postma zien dat spiritueel leven en jezelf ontwikkelen niet zo ingewikkeld is als we denken. Op haar eigen humoristische en no-nonsense manier maakt zij spiritualiteit toegankelijk voor een breed publiek en laat ze zien dat een spirituele levenshouding niets te maken heeft met in het spirituele vluchten en gaan 'zweven', maar dat werkelijke spiritualiteit juist geworteld is in onze menselijkheid.

Ziels Eigenwijs is een eigenwijze en vooral geruststellende gids waarin de auteur je laat zien dat spiritueel leven te maken heeft met het veranderen van je kijk op dingen, en het scheppen van ruimte in je ervaring. Het gaat er niet om om iets te bereiken, verbeteren of proberen alles goed te doen of een halve heilige te worden. We zijn namelijk niet op aarde om spiritueel te worden; we zijn spirituele wezens die als taak hebben volledig mens te worden.
Delen:
Cialara
Cialara jan 3 '10
Origineel bericht van: Precious1
We zijn namelijk niet op aarde om spiritueel te worden; we zijn spirituele wezens die als taak hebben volledig mens te worden.


Ik weet toch echt niet of ik het hiermee eens kan zijn... We zijn beiden. En mens En spirituele wezens.

Volgens mij is het belangrijkste in het leven om te leren deze twee uitersten (zo het lijkt want dat is het niet) met elkaar te leren verenigen.

Ik ben zelf ook heel eigenwijs crazy
admin
admin jan 3 '10
Ik ben het wel met je eens precious.
Enne Jorine eigenwijs kan ook best wijs zijn toch? smile
Cialara
Cialara jan 3 '10
Ja, dat is mijn wijze smile
admin
admin jan 3 '10
En om die twee dan eigenwijs te verenigen, zijn we dan niet "gewoon" Spirituele Mensen???
Precious1
Precious1 jan 7 '10
Het stuk is de achterklap van het boek Ziels Eigenwijs van Annemarie Postma.
Een interview met haar daarover kun je hier lezen. http://boeken.blog.nl/actueel/2009/12/02/mailen-met-annemarie-postma#more-2981

Ik hou wel van die down to earth benadering en ik geloof daar meer in dan al het gezweef.
Laatst las ik een stuk van iemand die schreef:
Tijdens mijn zoektocht naar de zin van het leven, kwam ik in een heel zwart gat terecht. Ik wist gewoonweg niet meer waar ik naar toe moest. Ik had zoveel boeken gelezen, cursussen gevolgd, met mensen gesproken enz. enz. De een zei dit en de ander weer dat. Het leek allemaal wel een beetje op elkaar, maar dan toch weer niet. Ik zag door de vele bomen het bos niet meer.

Mijn eindejaars thema van de Academie ging dan ook over een voortdurende contact met mijn hogere zelf te blijven en zo te werken als therapeut. In de spirituele wereld noemen ze dat dan verlichting, maar daar moet je vele wegen voor bewandelen tot je dat permanent kan bereiken. Dat is een grove leugen!! Je bent meteen verlicht na je wedergeboorte, daar hoef je helemaal niets voor te doen of te laten. God geeft jouw een nieuw hart en een heel nieuw leven, waar al het oude weggewassen is. Het bestaat gewoonweg niet meer!

.....na jaren zoeken in alle spirituele hoeken! Daar had ik constant het gevoel dat ik te kort schoot in mijn persoon. Ik moest die graad halen of gaven ontwikkelen om in dat bewustzijnsniveau en in die dimensie te komen. Daar wordt je echt doodmoe van! Je wordt letterlijk steeds verder een gat ingezogen.

Bron: http://www.praktijkaquana.nl/index.php/therapeut

Absoluut waar m.i.
Natalie1986
Natalie1986 jan 9 '10
Ik geloof dat wij goddelijke mensen zijn die onze levensopdrachten moeten vervullen!

Liefs Natalie
Precious1
Precious1 jan 9 '10
Juist en dat zijn gewoon de dagelijkse lessen. Je bent spiritueel en leert hier, geworteld met je voeten in de aarde, mens te zijn.

Ik vind het een heerlijk boek!
Dit stukje moest ik ook erg om lachen:
Meditatie gaat niet over het dragen van de juiste ibiza-tunieken en –slippers, of in lotushouding verwoed aan het niet-denken en niet-willen slaan.

Of Over dat het tegenwoordig erg hip is om zogezegd “spiritueel” te zijn. Met alle daaraan verbonden regeltjes en kleding, en dat je vooral géén emoties mag hebben, niet boos mag zijn, géén conflicten mag hebben.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki