Nah kijk we doen ons best natuurlijk. Wat we in de 4 dagen hebben gedaan:
Dag 1:
Bed opgemaakt, kleding gewassen. Voor eten gezorgd, drinken gezorgd. Woonkamer schoon gemaakt. Vaat gedaan. Koelkast dus aangevuld. Verwarming aangezet. Als ik wou roken ging de verwarming uit en raam in de kamer waar ik wil roken open. Zodat het fris blijft in 't huis zodat je niet te veel mee rookt. Het blijft schadelijk natuurlijk, maar we proberen het te beperken.
Dag 2: Bed opgemaakt, ontbijt gemaakt. Rustig ontbeten, alles weer op geruimd. Woonkamer stof gezogen. Gang stof gezogen. Slaap kamer stof gezogen. Keuken stof gezogen en andere slaap kamer stof gezogen. Wc schoon gemaakt. Daarna even tv gekeken, even wezen ontspannen. Een daarna op bezoek geweest bij wat mensen. om half 12 kwamen we thuis. TV aan, wachten tot 12 uur. Wat drinken, en dan vuurwerk afsteken. Rond half 4 binnen. Nog wat gedronken (geen alcohol) en naar bed gegaan.
Dag 3:
Bed uit, dit was rond een uur of 11 (valt nog mee). Afgestoken vuurwerk opgeruimd voor de deur. Woonkamer opgeruimd van de lege zak chips 2 flesjes bier en 2 glazen. Tafels schoongemaakt. Banken schoongemaakt. Nogmaals stof gezogen (Van wegen mogelijke chips.. wat uiteindelijk ook gebeurde omdat ik een zak op zijn kop hield... tja net wakker he..) Daarna weer ontbeten. Etc..
Deze dag hadden we niet echt zin om zelf voor eten te zorgen dus hebben we een pizza laten bezorgen. 2 Pizza's beide nog kwart over. De 2 kwartjes in een doos doen. En in de koelkast, voor de volgende dag. Deze dag was nogal rustig, omdat we bij wouden komen van de jaar wisseling. Dus we hebben deze avond lekker tv gekeken. Ik heb wat PC's gerepareerd van haar pa die er stonden. (Weer puinzooi van gemaakt, maar dat doe ik altijd met reparaties etc..)
Naar bed, slape.
Laatste dag: 9 uur uit bed, alles opgeruimd van de vorige avond. Tosties gegeten als ontbijt (Hadden niet veel meer in huis omdat we weer terug gingen naar huis.) Alles weer opgeruimd. Tassen weer ingepakt. Alles nog goed na gekeken. Alles is zoals het in het begin zo'n beetje was. Maar nu werkte 3 computers van de 5 weer. (andere 2 had ik geen tijd voor, te moe..)
Later op de dag is mijn vriendin nog terug gegaan, aangezien ze niet alleen in het andere huis mag zijn met haar stiefbroertje, aangezien dat vaak ruzieën is. En heeft ze de pizza's opgegeten.
En als ik het zo bekijk hebben we het redelijk gedaan..
Met de zomervakantie zijn we iets groots van plan.
Haar vader kwam namelijk 1 januari langs, kijken hoe het ging. En zei tegen mij: "Sorry dat het nogal een verbouwings achterstand heeft, ik hoop dat het niet in de weg zit."
Ik vond het zelf wel mee vallen, eigenlijk beviel het me wel..
Niet te netjes en maar ook niet lelijk en vervallen, lekker knus.
Maar ik vond de lampen echt niet meer kunnen en de stopcontacten al helemaal niet, gewoonweg te oud. En te gevaarlijk als het aan mij ligt. Ook de ventilatie van de wasdroger hangt door een deur heen aan een andere deur. Dat kan mooier. Ook is het in delen van het huis zeer onlogisch ingericht. Bepaalde lampen zijn kapot. Van de kozijnen begint 't verf af te bladeren. Dus ik denk.
We gaan in de zomervakantie, was waarschijnlijk 6 weken is. 't huis zo goed mogelijk opknappen. Ik ga de meter kast netjes maken zoals ik dat geleerd heb bij mijn stage. Ik ga een electriciteit-net-plattegrond maken. Zodat ik weet, welke stop, welke kamer is. En dan kan ik de stopcontacten en lampen vervangen.
Mijn vriendin wilt graag de kozijnen schuren en opnieuw witten (hoe je het beste kan verven kan ik even na vragen aan een kennis, die is schilder van beroep..).
Dan ga ik wat verzinnen op de ventilatie van de wasdroger. En gaan we de meubels wat handiger verplaatsen. En ik denk dat we met het laatste lang bezig gaan zijn, aangezien het krap is.
Maar ik heb er zin in. Aangezien mijn vriendin dit huis over 2 jaar krijgt van haar pa. Kunnen we er nu al aan werken. Een groot project, voor ons. Aan ons 'droomhuisje' werken. Wie wilt dat nou niet? Het wordt hoogstwaarschijnlijk ons toekomstige woning voor een lange tijd. Het is meer dan genoeg voor ons tweetjes. Volgens de vader is de huur echt gigantisch laag. En makkelijk voor ons te betalen. We krijgen dan 't gehele inrichting + grotendeels vergoeding voor het opknappen.
En ik zie dit ook gewoon als een ultieme kans om te leren voor later, hoe we op onze eigen benen moeten staan. Want nu kunnen we makkelijk terug vallen.