Loading...
nl

Ironisch

Divine
Divine dec 17 '09
Ik voel me een beetje egoïstisch om wat ik hier ga vertellen. Misschien is dit ook niet de juiste plaats voor dit verhaal, maar ik moet het ergens kwijt en weet even geen betere plaats dan dit forum met liefdevolle niet-oordelende mensen.

Ik zit in een uiterst ongemakkelijke situatie, maar heb toch het volste vertrouwen in het universum/God. Ik vertrouw erop dat de problemen die ik ervaar 'vanzelf' oplossen.

Recent ben ik op bezoek geweest bij mijn vriend in Suriname. Ik ken hem nu bijna 2 jaar en we zijn erg zeker van onze relatie. Vorige week ontdekte ik dat ik zwanger ben. Juist... Ik ben dus min of meer alleenstaand zwanger hier in Nederland.
De kans om zwanger te worden zou voor mij echt nihil zijn, omdat ik 12 jaar lang de pil gebruikt heb (daar ben ik pas mee gestopt), ik rook, ik was op een extreem streng dieet en ik heb diabetes. Die factoren verlagen de kans om zwanger te worden drastisch. Daarbij is de gemiddelde kans om zwanger te worden 30% per maand, en ik was maar 1 maand bij mijn vriend! Des te meer beschouw ik mijn zwangerschap als een wonder waar ik erg dankbaar voor ben.

Het ironische is dat mijn zus na 5 jaar proberen een operatie aan haar eierstokken moest ondergaan om zwanger te worden. Mijn schoonzus heeft eerst 5 miskramen gehad voor zij haar zoontje kreeg. En ik... Ja hoor, ik word in 1 maand 'per ongeluk' zwanger!

Het komt slecht uit omdat ik komend jaar moet afstuderen, nu in een studentenkamer woon (leef op studiefinanciëring) en mijn man niet in Nederland woont. Ik vrees dat mijn familie er ook niet om gaat juichen, want buiten de moeizame vruchtbaarheid van mijn zus en schoonzus, is mijn familie ook nogal christelijk. (In de zin van je mag pas sex nà het huwelijk)

Toch ben ik blij en dankbaar met deze zwangerschap en mijn vriend ook. Met mijn vriend heb ik afgesproken het pas te vertellen als ik zo'n 3 maanden zwanger ben. Daarom vertel ik mijn verhaal eerst even hier, want ik moet het echt even kwijt!
Delen:
Emuca
Emuca dec 17 '09
Ik vind het mooi. Een nieuw leven uit liefde. smile
Maryssa
Maryssa dec 17 '09
Gefeliciteerd Divine! Zwanger zijn van de liefde van je leven en daar samen blij mee zijn is het mooiste wat er is.Dat gevoel is heel krachtig en ik weet zeker dat jullie je weg wel vinden ondanks de moeilijkere omstandigheden.

Misschien vind je het niet leuk dat ik het zeg, sorry daarvoor maar ik vind een maand geen voorbehoedsmiddelen gebruiken niet zo verstandig. Hoe klein de kans volgens jou ook was om zwanger te raken; is een beetje russisch roulette. Maar ik wens jullie alle geluk en liefde toe samen!
Cialara
Cialara dec 17 '09
Ik vind het een mooi idee, dat je van de liefde van je leven zomaar "heel toevallig" wat eigenlijk niet voor mogelijk werd gehouden een kindje krijgt.

Dit lijkt me een duidelijk teken dat je je leven zult gaan veranderen en je ondanks alle mogelijke tegenslag je hart zult gaan volgen.

Liefs Jorine
gast
gast dec 18 '09
Misschien had het gewoon zo moeten zijn. Maak je vooral niet te druk over de oordelen van je familie, die komen er ook wel overheen. Ga je alsjeblieft ook niet schuldig voelen naar je zus en schoonzus, het is niet jou schuld dat het bij hun niet lukt. Als ze een beetje menselijk zijn zullen ze ongetwijfeld te maken krijgen met jaloesie naar jou situatie toe maar zullen ze het je uiteindelijk ook gunnen.
Geniet er zelf wel van en probeer toch ook je studie af te ronden, al moet je misschien een paar maanden langer doorgaan dan nu gepland staat. Je kunt ws best wel met hun tot een oplossing komen aangaande je studie.
Heb vertrouwen dat dat gebeurd wat moet gebeuren. Het leven zelf dient het geluk van de mens.
admin
admin dec 18 '09
Mooi!!
en ieder is uniek in zijn leven,
niemand is slachtoffer.. noch diegene die pogingen onderneemt, maar niet lukt,
noch diegene die bij enkele malen al dadelijk zwanger is.
Want het leven geeft, en het leven neemt..
ik sluit me voor de rest aan bij datgene wat gast schrijft.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki