Loading...
nl

Moella Nasroeddin

admin
admin dec 10 '09
Moella Nasroeddin was het zat. Alles had hij geprobeerd om van zijn rozentuin een klein aards paradijsje te maken, maar steeds bedierf dat vermaledijde onkruid zijn plannen. Ten einde raad vroeg hij de hofhovenier om raad. Deze vroeg hem:

‘Heb je driemaal daags onkruid gewied?’

De moella wiedde elk uur.

‘Heb je tussen de rozen knoflook gepoot tegen het onkruid?’

De moella at al weken knoflook uit eigen rozentuin en zijn buren klaagden steen en been over de stank.

‘Welke huis-, tuin- en keukenmiddeltjes heb je verder gebruikt?’

De kennis van de hofhovenier was groot, maar de moella bleek geen middel onbeproefd te hebben gelaten.

‘Welke chemische verdelgingsmiddelen heb je gebruikt?’

De moella erkende dat hij ook zijn zwakke momenten had gekend en dat hij inmiddels op dit terrein een expert was.

‘Heb je gebeden voor je rozentuin en je mantra’s opgezegd?’

Ook de negenennegentig schone namen voor de Ene had Nasroeddin opgezegd, maar de Ene had blijkbaar andere plannen met zijn rozentuin.

‘… dan rest je slechts één ding: je zult van je onkruid moeten leren houden.’


Delen:
Cialara
Cialara dec 10 '09
grin

Geweldig wink
admin
admin dec 11 '09
Het zal net regenseizoen geweest zijn toen het gebeurde..
De rivier in het dorp was buiten zijn oevers getreden en een menigte mensen kwam op Moella Nasroeddin af en roep:
" je vrouw is in de overstromende rivier gevallen. Ga er vlug heen! Red haar"!!
Nasroeddin rende weg. Hij sprong de rivier in en begon stroomopwaarts te zwemmen.
De mensen die izch daar verzameld hadden om te kijken, riepen:
" Nasroeddin... wat doe je nou? Je vrouw kan toch niet stroom opwaarts zijn gegaan - de rivier heeft haar in de stroom meegesleurd!"
Waarop Nasroeddin antwoordde :
" Waar hebben jullie het over? Ik ken mijn vrouw, ze kan Alleen maar tegen de stroom in gaan!"

laugh
Islandlady
Islandlady dec 11 '09
Geweldig!
Takhihiii
Takhihiii mei 31 '10
Op een dag gingen Moella Nasroeddin en zijn zoon op reis samen met hun ezel. Moella gaf er zelf de voorkeur aan te lopen en zette zijn zoon op de rug van de ezel. Toen zij mensen tegen kwamen zeiden die: - Zie daar de hedendaagse jeugd, die heeft geen respect meer voor de ouderdom! Die gezonde jongen rijdt op de ezel, terwijl zijn arme, vermoeide vader nauwelijks vooruit komt.

Toen de jongen dit hoorde, kleurde het schaamrood zijn wangen.
Hij stapte af en stond erop, dat zijn vader verder zou rijden. Zo liepen ze verder en even later kwamen ze weer mensen tegen. Die zeiden: - Moet je dat zien! Wat een ontaarde vader, die zelf op de ezel zit en zijn kleine kind in bloed en zweet laat lopen.

Na dit verwijt zei Moella tegen zijn zoon en zei: Kom, dan zullen we samen op de ezel rijden.
Zo vervolgden zij hun weg, maar ook nu maakten mensen een opmerking, ze zeiden: - Kijk dat arme beest! Zijn rug zakt door onder het gewicht, zijn buik schuurt over de grond.

Nu zei Moella tegen zijn zoon: - Laten we afstappen. Het is beter dat we allebei te voet gaan, dan kan niemand ons nog verwijten maken.
Zo vervolgden vader en zoon hun weg, lopend achter de ezel. Ze kwamen opnieuw mensen tegen en die zeiden: - Kijk eens wat voor dwazen er op de wereld zijn! Ze lopen in de brandende zon en geen van hen denkt eraan op de ezel te gaan zitten.

Nasroeddin draaide zich naar zijn zoon en zei: - Je hebt het gezien mijn zoon. Hoe je je ook gedraagt, je zult nooit genade vinden in de ogen der mensen. Leer daarom je eigen waarheid te volgen.
admin
admin mei 31 '10
ja hahaha, kende die al ... het zijn leuke verhalen!
Kan er enorm van genieten.
Cialara
Cialara mei 31 '10
Ik vind ze ook geweldig laugh
admin
admin mei 31 '10
Ja, dat verhaal las ik laatst mijn dochterje voor uit ons sprookjesboek, heel leuk !
gast
gast jun 1 '10
Het is waarheid verpakt in een mooi verhaal.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki