Loading...
nl

wat vinden jullie..?

admin
admin dec 9 '09
Ik trok deze kaart bij een bepaalde vraag.

Buidelrat - Afleidingsmanoeuvre

Buidelrat...
Draai je om!
Ben je werkelijk dood?

Of doe je alleen maar alsof?

Zei ik iets dat in het verkeerde keelgat schoot?

De beste manier van Buidelrat om zichzelf te beschermen is zich dood te houden. Als hij dit doet, denkt menig roofdier dat het spel is afgelopen. Vaak loopt de in de war gebrachte vijand weg, of kijkt even in een andere richting. Buidelrat is dan al op weg naar een veilige plek. De kracht van Buidelrat maakt gebruik van een grote hoeveelheid strategie. Als al het andere faalt, houdt Buidelrat zich dood. Buidelrat is in staat zich met behulp van zijn klauwen en tanden te beschermen, maar vecht zelden. In plaats daarvan gebruikt hij voortdurend zijn voortreffelijke afleidingsmanoeuvre wanneer hij zaken niet meer in de hand kan houden. Buidelrat heeft een act ontwikkeld die een Oscar van het dierenrijk waardig is. Hij kan wanneer hij dit maar wil de muskus van een lijkenlucht uitscheiden. Dit verhoogt de uitwerking van het meesterlijke spel en brengt vijanden volslagen in verwarring.



Als Buidelrat in je kaarten is opgedoken, wordt van je gevraagd strategie toe te passen in een huidige situatie. Vertrouw op je instincten om de beste manier te vinden om uit de klem te komen. Als je moet doen alsof je apathisch of onbevreesd bent, doe het! Als je weigert te strijden of te laten merken dat pijnlijke woorden je raken, zal je kwelgeest vaak geen lol meer aan zijn spelletje beleven. Krijgers hebben eeuwenlang de kracht van Buidelrat benut. Zij hielden zich dood wanneer de vijand met een overmacht naderbij kwam. Dan klonk plotseling, op een moment dat de vijand dit het minst verwachtte, de oorlogskreet. De angst die hierdoor veroorzaakt werd, droeg bij aan de verwarring waaraan de nietsvermoedende tegenstander inmiddels ten prooi was. De overwinning smaakt zoekt wanneer de gebruikte strategie van zowel mentale als lichamelijke dapperheid getuigt.

Buidelrat geeft je wellicht door dat je het onverwachte moet verwachten en dat je slim moet zijn als je de overwinning wilt behalen. Het zou daarbij kunnen gaan om een overwinning op een vervelende vertegenwoordiger of op een nieuwsgierige buurman/ buurvrouw. In wezen vraagt Buidelrat je je hersens en je gevoel voor drama en verrassing te gebruiken om over een obstakel te springen, richting vooruitgang.




hahahaha.. een lijkenlucht zal ik niet kunnen verspreiden! laugh
toch heeft m'n gids mij naar deze tekst gebracht ivm een situatie die ik in m'n leven moet aanpakken zodat ik daar (eens en voor altijd) los van kan komen, en m'n spiritueel werk kan verder doen)

mijn vraag naar jullie is,
is er iemand die deze strategie toepast? Het lukt me steeds meer en meer, maar niet altijd!

Dus hoe kan ik dit het beste aanleren. Vertel!! grin
Delen:
gast
gast dec 9 '09
Ik weet niet of dit is wat je zou moeten doen. Het lijkt misschien slinks, slim, maar je blijft in de dualiteit van iets wat je blijkbaar niet meer wilt. Ik zou zeggen overstijg de dualiteit, het willen winnen van een helft waar je nooit van zult winnen en wordt echt wijs.
admin
admin dec 9 '09
Oh juist hoor gast, die tekst neem ik niet al te letterlijk.
en neem ook niet alles mee, wat daar staat.
je hebt gelijk..
Ben ook helemaal niet bezig met "winnen"....
toch wil ik leren om echt in die stilte te gaan nèt op het moment dat ik me uitgedaagd voel door derden, vanuit gelijk welke situatie.
Juist wanneer ik zoiet heb van"" GOHHHH! Wat? nee he..dat zal ik eens..."
van dàn te kiezen (wijselijk) voor de stilte, en ik weet dat ik dat van nature uit kan en in me heb zitten om te doen.
Maar heb thuis een andere opvoeding gehad, en dat speelt toch mee nog.
Ik heb geleerd namelijk dat "zwijgen is toestemmen".. of " leer argumenteren tot je gelijk"
of " overtroef de anderen door beter te kunnen praten"
zijn zo dingetjes van bij ons thuis, die ik er percé uit wil, omdat dit ik dat niet ben.
gast
gast dec 9 '09
Maar als je dat dan doet door iets te zijn wat je dus ook nog niet geheel bent, ben je net zo "niet jezelf" als wanneer je reageerd vanuit dat wat je is aangeleerd door "thuis". Want dan is het net zo goed aangeleerd gedrag alleen dan door iemand anders aangeleerd.
Mijns inziens hoef je er ook niet zo zeer iets aan te doen, alleen al het bewust zijn dat je zo reageerd is al voldoende om het te doen verdwijnen. Want wat je uiteindelijk wilt is toch die stilte en die wijsheid bezitten die "echt" is en niet een aangeleerd kunstje......
Dus laat je reactie een leermoment zijn om je bewust te worden van de dingen die in je aanwezig zijn. Ieder mens heeft alles in zich, ook de dingen die we niet zo leuk vinden.
Alleen zien we het vaak als "goed en kwaad" terwijl het in werkelijkheid "mannelijke en vrouwelijke energie" is. En die hebben we beide nodig om te kunnen leven. Om te weten hoe je ze kunt gebruiken om echt te leven is bewust ervan worden de eerste stap die we moeten zetten. Er tegen vechten heeft geen nut en brengt alleen maar het tegenovergestelde van wat je voor ogen had toen je het gevecht aan ging.
Cialara
Cialara dec 9 '09
Ik krijg zo'n Dalai Lama gevoel zoals je de actie beschrijft. Hij kan ook zo mooi stil zijn, luisteren en dan glimlachen. En altijd die rust... en toch intussen behoorlijk krachtige persoonlijkheid.
admin
admin dec 10 '09
Ja inderdaad Jorine!
admin
admin dec 10 '09
Lieve Belle,

Wat gast al schrijft: zo een kaart is een een aanwijzing, een handreiking tot "innerlijke" actie om dit te vervolmaken of om helemaal tot jezelf te maken. Dit is niet aan te leren, maar moet je doorleven.

Het is net zoals met "angst". Prachtige theorieën over hoe je ervan af moet komen... maar om die angsten aan te pakken, zul je toch echt over het moeilijkste punt heen moeten. Je angst echt voelen en niet wegdrukken, want dan kun je het wel met je hoofd aanpakken, maar het is nog steeds niet echt gevoeld. Dan pas kun je aan de slag. Geen theorieën, maar de praktijk.

Dit is het beteugelen van het ego, het over je heen laten komen .. het beleven zonder een oordeel, dan pas kun je achterover leunen en doorzien waarom je reageert zoals je reageert .. op een bepaalde situatie die je "dwars" zit. Van een afstand. Wees bewust van je reacties, let erop hoe je normaal reageert en reageer dan op dat moment gewoon eens niet. Voel dan wat je voelt. Beteugel jezelf .. dit voelt prettiger voor je. Als je dit eenmaal onder de knie hebt, dan herken je je eigen reacties nog beter Belle !
admin
admin dec 10 '09
I'm working on it, dear ones!! smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki