Loading...
nl

Mijn zoontje en ik!

Tamara26
Tamara26 sep 14 '06
Ja, goed zo. Sommige mensen zijn het daar absoluut niet mee eens en van hun moeten ze in de box en moet dit en dat.
Toen mijn zoontje kon kruipen hoefde hij van mij niet meer in de box. Hij wilde lekker kruipen!
Kreeg reacties dat ik m toch gewoon in de box moest zetten want dat was makkelijk en dan kon je wat doen en zo. Maar ik ben de hele dagen thuis (afgekeurd) en als hij lekker wil kruipen en ontdekken, vind ik dat helemaal goed. Ik heb toch geen kind gekregen om in de box te dumpen?
Ik kan de hele tijd opletten, ben blij dat ik daar de tijd en de mogelijkheid toe heb!
Hij speelt graag buiten en met de honden. Ook dat vinden mensen gevaarlijk, maar ik ben er ALTIJD bij en dat vergeten ze.
Nee hoor, vrijheid is belangrijk en supergoed voor de ontwikkeling!! Als t kanen je hebt de mogelijkheid ervoor; gewoon doen!
Er zijn wel gewoon de regeltjes waar hij zich aan moet houden, maar dat vind ik wat anders, dat is opvoeden, maar qwa lichaamsvrijheid en denk en ontdek en doevrijheid is hij gewoon VRIJ!
Had ik ook wel gewild!!
Liefs,
mause
mause sep 15 '06
hihi. dat is grappig. je denkt net zo als ik. bij mij hoeft ze ook niet de hele dag in de box. ze vind het bv. heerlijk om bij je te zitten en te knuffelen. nou lekker toch. ze kruipt nog niet. maar wil al wel de hele dag rechtop zitten en vind het dan ook echt niet leuk om te moeten liggen. dus dat doen we dan ook niet. ze geeft zelf wel aan wanneer ze er genoeg van heeft. ik ben op het moment ook hele dagen thuis. ben in afwachting van de wia keuring. dus dat is wel ff spannend. dus op dit moment heb ik ook alletijd, om van haar te genieten en dat doe ik ook zeer zeker. het zijn toch lichtpuntjes. vooral op dagen dat je veel pijn hebt. tenminste bij mij. vaak kijkt ze me dan aan en krijg ik een brede lach en dat doet me dan erg goed.
zelf hebben we ook een hond, die mag ook echt wel bij haar in de buurt komen hoor. ben er bij en dat gaat heel goed. ze zoeken zelfs kontakt met elkaar. zo klein als ze is. het is af en toe net of ze hem roept zo schattig. dan gaat ze zitten met haar armpjes wijdt en begint ze te lachen en dan komt de hond en likt haar. zei aait( voor zover je het aaien kunt noemen) dan en dat vinden ze beiden leuk.
denk ook dat als je de hond er niet in betrekt deze zich achtergesteld kan gaan voelen, waardoor hij jaloers wordt. kortom ik vind het goed zo.

en net wat jij zegt er zijn wel dingen die ik niet wil hebben, maar dat is opvoeding. maar van mij mag ze vrij zijn wat beweging betreft, maar ook zeer zeker straks wat haar mening betreft.

wat bedoel je met die vrijheid had jij ook wel gewild? als dit te persoonlijk is niet antwoorden hoor.

hoop in ieder geval dat je nu wel de vrijheid hebt, die je gewild hebt. en dat ondanks je beperkingen, je er toch vasn kunt genieten.
Tamara26
Tamara26 sep 16 '06
Leuk dat jij er ook zo over denkt!

Op een gegeven moment, wilde Bryan ook alleen maar zitten in de wipstoel, dan kon hij tenminste wat zien!!
Hij ging pas kruipen met 11 maanden.Voor die tijd had ie daar echt de motivatie niet voor! hahaha. Nu kruipt ie er wat vanaf en loopt ie als ie zich maar ergens aan vast kan houden.

Wat mij betreft vroeger:
Mijn moeder had t heel erg druk met haar pension, mijn vader was geestelijk ziek en ik heb heel veel in de box gelegen. Ik heb nooit gekropen (werd ook niet gestimuleerd en kreeg er dus ook niet de vrijheid voor) en liep pas met 2 jaar.
Ben altijd erg kort gehouden en belemmert in mijn (sociale) ontwikkeling.
Daarvoor ben ik ook uit huis geplaatst toen ik 14 was.
Daarna ging er een wereld voor me open!

Daarom wil ik mijn zoon alle vrijheid geven die hij nodig heeft voor zijn ontwikkeling.

Ik was geestelijk wel altijd ver vooruit.
Dat is misschien mijn geluk geweest.

Ja, mijn zoon is ook mijn lichtpunt. Mijn alles.

Ben ook afgekeurd... en ik weet niet wanneer ik een nieuwe keuring krijg. T is maar weer afwachten.
Wij hebben thuis 2 honden en 4 katten. Heel gezellig dus! Ik heb altijd veel aan dieren gehad en wil dus ook dat mijn zoon in een dierenrijke omgeving opgroeit en dat hij leert omgaan met de dieren.
Nou, dit was t weer!
Liefs,
mause
mause sep 17 '06
wat zonde dat je vroeger niet de vrijheid hebt gekregen en dat je eigenlijk een heel groot deel dus gemist hebt. maar wel weer goed dan dat je op je 14de een ommekeer hebt gehad en dus ook de andere kant kunt zien. kan me heel goed voorstellen dat je daarom nu zoiets hebt van mijn zoontje daar gaat het anders mee.

ik ben nog niet afgekeurd. wacht nog op de uitslag van de keuring. hoop dat dat goed gaat, want zo als het nu is ben ik niet in staat om te werken. moet volgende week naar een revalidatiecentrum voor een intake gesprek. ben benieuwd wat ze me daar nog kunnen bieden.

onze kleine meid is ook echt alles voor mij. net zoals mijn huisdieren. ik heb 1 hond duitse herder, 1 poes en een agressief konijn. hihi.

maar vind het inderdaad erg belangrijk dat cheyenne ook leert omgaan met de dieren in haar omgeving. ff het konijn buiten beschouwing gelaten. maar met de hond en de kat. ook als ik bij de buren ben op de koffie en cheyenne is mee. laat ik ook altijd ff hun hond ruiken en kijken, zodat hij zich ook niet bedreigt of achteruitgesteld voelt. denk dat dat erg belangrijk is voor de ontwikkeling van beide, mens en dier. ben zelf ook gek op dieren en dat wil ik toch proberen door te geven.
Tamara26
Tamara26 sep 18 '06
Ja, dat voel ik dus ook heel sterk, dat met dieren. Wat leuk dat je een duitse herder hebt!
Ik ben dus gek van herders.
Zelf heb ik een mechelse herder.

Ja, ik ben toen ik 14 was en eerder ook wel denk ik, opeens heel erg volwassen geworden.
'T stomme was dat ik in mijn sociale omgang heel erg geremd werd, maar in mijn zelfstandigheid juist niet.
Zo was ik pas 10 toen onze kelder omgebouwd werd tot mijn domein. Met keuken, wastafel, eigen ingang noem t allemaal maar op.
Ach ja, ik ben blij dat ik nu zo ver ben als ik nu ben.

Hoop snel weer wat van je te horen.
Liefs,
mause
mause sep 18 '06
snel genoeg. hihi.

wat leuk van die mechelse herder. wat dat betreft komt het redelijk overeen. grappig. zelfde ideen en denkbeelden over de opvoeding en dieren enz.

aan de ene kant wel goed dat je al vroeg zelfstandig was, denk ik. anders had je leven er nu heel anders uit kunnen zien. en dat van die sociale geremdheid, komt of is nu vast wel goed gekomen. raar eigenlijk dat we allemaal wel dingen mee hebben gemaakt die op dat moment best wel naar waren, maar waar we nu ons voordeel mee kunnen doen. tenminste zo zie ik dat.

kan me wel goed voorstellen dat je nu blij bent met het feit dat je nu zo bent als dat je bent en ik denk dat je daarin alleen nog maar kunt groeien. dus dat is wel positief.

gaat het nu weer wat beter met je gezondheid? hoop het in ieder geval wel. dat je weer meer met je zoontje kunt. want als moeder is het echt vervelend om de zorg voor je kind uit handen te moeten geven. weet het zelf ook. ben voor een aantal maanden geleden geopereert aan mijn schouder waardoor ik ook een behoorlijke tijd, niet de verzorging van de kleine meid heb kunnen doen.
Tamara26
Tamara26 sep 19 '06
Hoi! :D

Gelukkig kan ik weer alles!!

En ik denk ook dat je uit vervelende dingen die je meemaakt, de positieve dingen uit moet halen en dat je op die manier alleen maar sterker kunt worden.
Zo ervaar ik het in ieder geval wel.

Was vanochtend vroeg wakker :(
Mijn zoontje was om 10 voor 6 aan het huilen en wilde niet meer slapen. Ik denk dat ie naar gedroomd had of zo.
Verkeerd begin van de dag......

Maar vertel, wat heb jij vroeger zoal meegemaakt?
Liefs,
Tamara26
Tamara26 sep 21 '06
Hoi!

Mijn onderwerp hier is een beetje uit de hand gelopen, maar ik zie dat er verschillende foto's gelezen zijn, maar niet die van mij en mijn zoontje!

Op pagina 1 staan de foto's....
Ben erg benieuwd....
Liefs,
mause
mause sep 21 '06
pfffffff. daar vraag je me wat. genoeg. ben zelf ook op zeer jonge leeftijd volwassen geworden. maar goed eigenlijk was het ook een beetje in het algemeen bedoeld. ik denk dat je dingen meemaakt zodat je er van kunt leren. en de ene krijgt mee te verduren als een ander, maar ik denk ook dat je nooit meer krijgt dan dat je aankunt. ookal lijkt dat op dat moment niet te kloppen. het is een leerproces waar je sterker uitkomt.

groetjes.
Tamara26
Tamara26 sep 22 '06
Heb t idee dat je er niet graag over praat.
Hoeft ook niet hoor!

Nou, hier komen de foto's nog een keer!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=D7QPGAFO

http://www.mijnalbum.nl/Foto=J88LBSVF

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RJKL8P3C

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RG6XE83W

Heel veel liefs,
mause
mause sep 22 '06
op dit moment niet echt nee. misschien op den duur. heb het een beetje achter me gelaten en heb nu niet echt veel zin om het weer boven te halen. als ik het er over wil hebben ben jij de eerste die het hoort. hihi. is wel zo eerlijk. is niet echt veel schokkends hoor. niet zoals bij jou. heb wel heel veel liefde van mijn moeder gehad en ze was er ook altijd voor ons, nu nog steeds trouwens. heb een erg goed kontakt met haar. altijd gehad en dat zal ook wel zo blijven. mijn moeder, mijn zusje en ik waren/ zijn een 3 eenheid. dus dat zegt genoeg. hoop dat je het me niet kwalijk neemt. dat ik er op dit moment niet veel over kwijt wil.
Tamara26
Tamara26 sep 23 '06
Nee tuurlijk niet!
Dat zou toch wat zijn als ik boos werd daarom!
Nee hoor!

Hoe is t met de kleine?
Hier gaat alles goed. Zijn halfbroer is er dit weekend, dus heel erg druk!

Groetjes Tamara.
mause
mause sep 24 '06
met de kleine is alles goed. is lekker het weekend uit logeren bij mijn ouders. hadden vrijdagavond feest en morgen moet ik naar het revalidatiecenrtrum voor een intake. dus mijn moeder had zoiets nou kun je haar net zo goed het hele weekend hier laten anders blijf je heen en weer rijden. wel vreemd hoor. zo zonder kleine meid.

ben blij dat je het me niet kwalijk neemt. denk dat het nog wel een keer komt, alleen op dit moment nog ff niet.
Tamara26
Tamara26 sep 24 '06
Hey!

Gaat dat goed, uit logeren?

Hoef ik bij Bryan niet te doen!!!
Schreeuwt ie t uit!
Erg gehecht aan zijn omgeving, dus ik doe t maar niet.
Ja, zal wel wennen zijn een weekend zonder die kleine, maar wel ff lekker bijtanken!!
Zou ik ook best willen, maar ik wil m ook weer niet missen eigenlijk...

Succes morgen!!
Liefs,
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy