Loading...
nl

Alleen voelen.

Lena
Lena dec 14 '09
Origineel bericht van: Bellefleur


trouw zijn aan mezelf = niet over me grenzen laten wandelen.
trouw zijn aan mezelf = zelf m'n grenzen niet overschrijden.



makkelijker gezegd dan gedaan. wink
maar als je bewust ervan wordt weet je dat dit heel bevrijdend is...
nml je krijgt ook een soort van ruimte die je voor jezelf respecteert..zoiets?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 14 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
waarmee je weer over je eigen energie grenzen laat wandelen. Je bent niet trots op jezelf, omdat je je bewust wordt dat je je eigen grenzen niet respecteert.

Kan je me wat meer vertellen hoe dit werkt? Het issue van alleen zijn is dan wel ontkracht, maar wat je hier beschrijft is nog iets wat ik het liefst zou stoppen.

Hoe dit werkt: Als je naar jezelf kijkt en hoe jij jezelf afhankelijk van anderen opstelt zodat zij kunnen doen met jou wat je wilt.

Hoe je dit bij jezelf kunt herkennen is wat meer aan zelfbewustzijn te werken en dan vooral je gedrag onder het licht te houden. Hoe reageer je op anderen en wat zeg je tegen ze, zodat jij aandacht van ze krijgt?

Doe jij iets voor anderen omdat jij er wat terug voor verwacht (onbewust?) of doe jij iets voor een ander omdat jij dat graag vanuit je zelf wilt doen?

Denk eens na bij alles wat je doet: "Wat heb ik hier nu zelf aan?". En overal waar je als antwoord geeft: "Niets", dan ben je weer over je eigen grens heen gegaan.
admin
admin dec 14 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur


trouw zijn aan mezelf = niet over me grenzen laten wandelen.
trouw zijn aan mezelf = zelf m'n grenzen niet overschrijden.



makkelijker gezegd dan gedaan. wink
maar als je bewust ervan wordt weet je dat dit heel bevrijdend is...
nml je krijgt ook een soort van ruimte die je voor jezelf respecteert..zoiets?


krijg je die ruimte, of geef je jezelf de ruimte.
ik kies het laatste. smile
Lena
Lena dec 15 '09
toch niet altijd makkelijk,maar begrijp wat je bedoelt smile
Lena
Lena dec 15 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
waarmee je weer over je eigen energie grenzen laat wandelen. Je bent niet trots op jezelf, omdat je je bewust wordt dat je je eigen grenzen niet respecteert.

Kan je me wat meer vertellen hoe dit werkt? Het issue van alleen zijn is dan wel ontkracht, maar wat je hier beschrijft is nog iets wat ik het liefst zou stoppen.

Hoe dit werkt: Als je naar jezelf kijkt en hoe jij jezelf afhankelijk van anderen opstelt zodat zij kunnen doen met jou wat je wilt.

Hoe je dit bij jezelf kunt herkennen is wat meer aan zelfbewustzijn te werken en dan vooral je gedrag onder het licht te houden. Hoe reageer je op anderen en wat zeg je tegen ze, zodat jij aandacht van ze krijgt?

Doe jij iets voor anderen omdat jij er wat terug voor verwacht (onbewust?) of doe jij iets voor een ander omdat jij dat graag vanuit je zelf wilt doen?

Denk eens na bij alles wat je doet: "Wat heb ik hier nu zelf aan?". En overal waar je als antwoord geeft: "Niets", dan ben je weer over je eigen grens heen gegaan.



deze zin snap ik even niet nims...
waarom zou je er zelf iets aan moeten hebben?
hoe zit dat dan met onvoorwaardelijk....?
admin
admin dec 15 '09
Origineel bericht van: Lena
toch niet altijd makkelijk,maar begrijp wat je bedoelt smile



Zit er iets in de weg, dat het moeilijk maakt?
Wat?
Want als je dat te weten komt, kan je kijken hoe je dàt kunt loslaten.
Lena
Lena dec 15 '09
ikzelf zit me vaak in de weg... wink
maar loslaten gaat steeds beter...
werk en kinderen nee die kan ik nog niet loslaten...
maar je hebt helemaal gelijk
geef jezelf ruimte ...heel belangrijk!
admin
admin dec 15 '09
ja, op die manier ligt de verantwoordelijkheid van hoe iemand zich voelt of vind , ook bij zichzelf.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki