Loading...
nl

Alleen voelen.

admin
admin dec 7 '09
Jeey NiMs, wat mooi omschreven allemaal ... pfff ... is best zwaar denk ik om dit alleen in de praktijk te brengen? Ik bedoel : je moet het wel in jezelf zoeken en omkeren [verleden], maar zonder begeleiding van een PRI therapeut(e). Is dát mogelijk??? Het lijkt me dat je zoveel moet denken, dat je zoveel energie [hoeveel heb ik überhaupt nog] kwijt daaraan bent, dat je niet meer komt tot de essentie???

Liefss
nevel
nevel dec 7 '09
Hallo ieder,

Ik denk dat er ook veel onbewust gebeurt, als er iets in je leven moet veranderen en je staat er voor open, en daar bedoel ik mee, je hebt van te voren eerst nog lessen te leren, de een meer dan de ander, maar als je serieus er mee bezig bent van hoe het toch gebeurt dat je iedere keer weer in dezelfde valkuil ... is het een valkuil?
Soms hebben zaken heel veel tijd nodig, zeker als het uit je verleden weg komt en je eigenlijk er voor een hele lange periode voor hebt afgesloten en alleen maar fragmenten er van ziet voorbij komen in je leven maar iedere keer kom je een stapje dichterbij, totdat je er klaar voor bent om je volgende stap weer te kunnen zetten, maar als je eigenwijs bent zoals ik en niet goed luistert en alleen maar werkt en werkt om het te onderdrukken, op een gegeven moment hou je dat ook niet meer vol en werd ik via allerlij omwegen toch weer terug gestuurd naar mijn geboortegrond daar waar ik echt niet meer wilde wonen ... maar nu, na ik alles heb doorgemaakt hier en er nu weer redelijk helder over kan denken zonder dat ik gestoord wordt door eenzaamheid of dat ik zo terug hunkerde naar mijn verleden terwijl ik wist dat dat voorbij was ... het heeft allemaal zo moeten zijn en nu ik dit weet, voel, ik ga er nu toch wel anders mee om en probeer hier nu mijn nieuwe weg te vinden waar ik super blij mee ben, dat ik eindelijk weer geaard ben in de klei waar ik thuis hoor.

Een warme Hartegroet

Jan
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 7 '09
Lieve allemaal.

Mag ik jullie allemaal danken voor de input zover? Het verwarmt me en doet me goed. Ik ben erg blij met jullie liefdevolle belangstelling. Thanx!

Dat wilde ik eerst graag kwijt.

Liefs.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 7 '09
Origineel bericht van: Lena

dat is mooi hemelwandelaar smile...maar hoe draai je de dingen weer om?

Weetje, dat is hoe het vaak bij mij gaat, en vraag niet waarom. Als ik me iets realiseer en het verband zie, is de oplossing en het ander gedrag ook daar. Ik zie het als een leer moment. Als die duidelijk is, is het klaar. Althans voor mij. Meestal.....

Mss is dit een worsteling??? Wil niet zeggen dat ik heilig ben hoor. Heb wel een aantal levens hier mee mogen maken....
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 7 '09
smile
als ik bewust wordt van zaken weet ik alleen vaak nog niet het antwoordt...
maar goed dat duurt ook vaak wat langer dan jezelf wil

Lieve Lena.

Luister naar je gevoel. Subtiel. Wat geeft je een gevoel van rust? Wat geeft je een gevoel van onbehagen? Wat geeft je een gevoel van goedheid? Kies.

Iedereen heeft altijd een keuze. Ik ook.
Ik heb gekozen. Voor een heel moeilijk en eerlijke weg. Maar tot de dag van vandaag is alles het waard geweest.

En dat was ook een opmerking die ik van anderen kreeg: wat je ook kiest, sta achter de beslissing, want dan pas draag je m uit.

En wat je situatie ook is, het gaat op!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 7 '09
Origineel bericht van: NiMS
eel goed dat je er voor kiest om alleen te zijn met de kerst. En als je je voorneemt om er ook echt alleen van te genieten, zul je beste kerst ooit hebben! Ik weet dat je je dat niet kunt voorstellen, maar je zal zien dat je na afloop weet dat ik gelijk had wink.

Heel mooi dat je spreekt over onbeantwoorde liefde, en vraag je eens af, of dit van je vader / moeder of allebei was. Van wie heb je het gevoel gekregen dat je geen liefde kreeg, en dat je je daarom toen alleen voelde?

Hey Julien,

even eerst iets anders. Mag ik zeggen dat ik je een stuk rustiger vind dan eerst? Doet me goed dat jij lering oppakt. Sterkte daarmee, want ik weet dat dat ook een confronterende weg is. En daarmee verschillen wij niet zoveel. Jij hebt gekozen voor heling. Ik ook door uit mijn relatie te stappen. Ik denk dat je niet minder duidelijk is.

Mijn kracht ook zo naar jou!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 7 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Is dát mogelijk??? Het lijkt me dat je zoveel moet denken, dat je zoveel energie [hoeveel heb ik überhaupt nog] kwijt daaraan bent, dat je niet meer komt tot de essentie???

Liefss

Ja, als je goed in de aarde zit, als je snap waar het om draait heb je inzicht. Dat inzicht is snoeihard en je weet of hebt ervaren dat je niet kunt spotten.

Ik ben een oude ziel. Daarom neem ik alles op. Voor minder ervaren zielen, die zou ik graag willen begeleiden. Begeleiding kan puur in een omgeving van vertrouwen. Het maakt niets uit. Wat je bent of wat je hebt gedaan.

Mijn persoonlijke kracht van nature is dat ik niet oordeel.

Laat me weten wat je wil en voelt. Uit liefde en betrokkenheid wil ik begeleiden. Wil niet zeggen dat ik overal het antwoord op heb, wel de intentie.

Liefs Paulette
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 8 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Hey Julien,

even eerst iets anders. Mag ik zeggen dat ik je een stuk rustiger vind dan eerst? Doet me goed dat jij lering oppakt. Sterkte daarmee, want ik weet dat dat ook een confronterende weg is. En daarmee verschillen wij niet zoveel. Jij hebt gekozen voor heling. Ik ook door uit mijn relatie te stappen. Ik denk dat je niet minder duidelijk is.

Mijn kracht ook zo naar jou!

Dank je en ik ben ook een stuk rustiger geworden. Dankzij de opleiding van Ananta heb ik zoveel over mezelf geleerd, en dat is juist de kennis die ik nodig had. Ik weet van alles over hoe het hier boven werkt en wat daar allemaal speelt, maar hoe het hier beneden werkt, dat krijg je niet echt mee van boven. Dat is dus een hele fijne leerschool die ik nu ingegaan ben.

Zeker nu ik de twee werelden combineer met elkaar, merk ik een enorme groei in mijn inzichten, kennis en kunde.

Kan het dus ook iedereen aanraden.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 8 '09
Ik ben ook eens op een opendag geweest. Weet dus ook wat je voor je kiezen krijgt. Ik ben blij te zien wat het met je doet.

Na alle tijd, mag ik met mij hart zeggen: Liefs.

(ik steun je!)
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 9 '09
Goeiemorgen Allemaal!

Het is belachelijk vroeg, maar ik bruis van de energie.

Kennen jullie dat ook? Dat je wakker wordt en dat je letterlijk en figuurlijk het gevoel hebt dat je ogen open zijn gegaan?

Zo werd ik dus wakker smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 9 '09
Het is belachelijk vroeg, maar ik bruis van de energie.

Moest even aan mezelf denken grin

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2140222/ochtendmensen-hebben-meer-energie.html
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 10 '09
Van wie heb je het gevoel gekregen dat je geen liefde kreeg, en dat je je daarom toen alleen voelde?

Ik wil jullie laten weten dat ik de kern gevonden heb. Het ligt idd in mijn vroege jeugd. Er was weinig ruimte voor mij als persoon. Dat had allemaal redenen die ik me bewust ben. Er zit geen kwade wil achter, het was onder die omstandigheden zo.

Ik wilde wel graag als mens gehoord worden, en dit probeerde ik te bereiken door iedereen tot goede wil te zijn. Daarmee ging ik natuurlijk aan mezelf voorbij.

Wat me nu duidelijk is, is dat dit heeft geleid tot relaties, vriendschappen, werkomgevingen waarbij ik steeds tegen dingen aanliep, ieder weer net wat anders, maar allemaal tot doel om me nu te laten zien wat ik doe.

Een jaar geleden ben ik op een punt aangekomen om die trend te doorbreken. Heb ik ook gedaan. Nu ben ik dus blijkbaar stukje voor stukje aan het opruimen. Afgelopen weken wat het 'alleen zijn' aan de beurt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '09
Wat goed van jou! Bewaak je eigen grenzen en laat anderen daar ook niet over oordelen wink.
Cialara
Cialara dec 10 '09
Je omschrijft je proces heel erg mooi Hemelwandelaar. En ik kan je goed volgen in dit proces wat je doormaakt. Ik heb de laatste tijd ook heel wat stukjes moeten opruimen...

Het is niet altijd even leuk, maar je komt er beter uit. En iedere keer dat zich weer een nieuw stukje aankondigt weet je beter dat je het kunt verwerken en dat je het daarna mag loslaten. Zo zul je er ook steeds sneller mee klaar zijn.

Liefs Jorine
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 11 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Je omschrijft je proces heel erg mooi Hemelwandelaar.

Dank je. Zo kom ik steeds weer stapjes dichterbij.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 11 '09
Bewaak je eigen grenzen en laat anderen daar ook niet over oordelen wink.

Even iets wat je eerder al tegen me zei:waarmee je weer over je eigen energie grenzen laat wandelen. Je bent niet trots op jezelf, omdat je je bewust wordt dat je je eigen grenzen niet respecteert.

Kan je me wat meer vertellen hoe dit werkt? Het issue van alleen zijn is dan wel ontkracht, maar wat je hier beschrijft is nog iets wat ik het liefst zou stoppen.
admin
admin dec 11 '09
ik ga ook effe antwoorden.

@waarmee je weer over je eigen energie grenzen laat wandelen. Je bent niet trots op jezelf, omdat je je bewust wordt dat je je eigen grenzen niet respecteert.

"Niet trots zijn" is een persoonlijke invulling van een bepaalde persoon wanneer hij/zij daarover bewust wordt.

Ik heb vb, een ander gevoel, nl, "gevoel van verlies"..
omdat ik niet trouw gebleven was aan mezelf.
trouw zijn aan mezelf = niet over me grenzen laten wandelen.
trouw zijn aan mezelf = zelf m'n grenzen niet overschrijden.

Liefs
Bellefleur.
admin
admin dec 11 '09
niet van winnen en verliezen he, maar van iets verloren zijn! iets kwijt, nl het trouw zijn aan mezelf!
Lena
Lena dec 14 '09
smile
als ik bewust wordt van zaken weet ik alleen vaak nog niet het antwoordt...
maar goed dat duurt ook vaak wat langer dan jezelf wil

Lieve Lena.

Luister naar je gevoel. Subtiel. Wat geeft je een gevoel van rust? Wat geeft je een gevoel van onbehagen? Wat geeft je een gevoel van goedheid? Kies.

Iedereen heeft altijd een keuze. Ik ook.
Ik heb gekozen. Voor een heel moeilijk en eerlijke weg. Maar tot de dag van vandaag is alles het waard geweest.

En dat was ook een opmerking die ik van anderen kreeg: wat je ook kiest, sta achter de beslissing, want dan pas draag je m uit.

En wat je situatie ook is, het gaat op!

ja ik begrijp het
beter een verkeerde keuze dan helemaal geen keuze
wat mij dwars zit dat ik veel dingen altijd zie aan iets...of iets helemaal niet zie... crazy
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420