Hallo Vita,
Ik vind hem inderdaad ook wat donker maar wil het wel proberen:
* Zit je niet lekker in je vel de laatste tijd? Kun je moeilijk je weg bepalen? Wat teneergeslagen gevoel en wat neiging naar depressie krijg ik te voelen.
* Ik heb het gevoel dat dat wat ik hierboven beschrijf deels ook te maken heeft met het huis waar je woont. Alsof er daar wat entiteiten/energieën aanwezig zijn die je gemoedstoestand beinvloeden.
* Ben je redelijk jong op jezelf gaan wonen ..hmm een twijfel hier, of sta je nu voor de keuze om dat te gaan doen? Volgens mij wil je echt losbreken, je eigen dingen bepalen en geen strenge regels waar je je aan moet houden.
* Ik krijg het beeld van een cobra te zien in jouw foto en dat staat voor mij voor vrienden en mensen die het mogelijk niet altijd goed met je voorhebben. De betekenis die er ook bij hoort is deze: De slang werpt zijn huid af en vernieuwd zijn huid. Hij kan maanden zonder eten omdat hij lang over het verteren van zijn voedsel doet, die hij heel doorslikt. Als de slang in je leven komt, is het misschien de tijd om iets te vernieuwen in je eigen leven, waardoor de energie in je leven toe kan nemen. Ik heb het gevoel dat je een nieuwe richting zou moeten gaan kiezen, iets wat je niet zo snel zult doen omdat je wel van zekerheid houdt, maar het zou je goed doen en een nieuwe impuls geven. Ik denk dat het te maken heeft met opleiding/beroepskeuze.
* Je komt voor de buitenwereld over als iemand die zich wat op de achtergrond houdt, je observeert en analyseert je ZIET veel. En daarmee bedoel ik dat je ook ziet wat de intenties zijn van anderen maak daar gebruik van bij het punt hierboven en neem je vrienden en kennissen goed onder de loep.
* Ik krijg je te zien aan een tekentafel, tekenen maar ook met verf. Volgens mij ben je heel artistiek en vinden mensen dat je prachtige dingen maakt. Maar heb je een stijl die zich nog wat verder moet ontwikkelen, ben je er nog niet helemaal tevreden over? Je bent heel perfectionistisch.
* Je kunt bij tijd en wijle ontzettend stoer uit de hoek komen. Maar eigenlijk voelt dat voor jou niet altijd even prettig. Toch doe je het omdat je het gevoel hebt dat de buitenwereld het soms van je verwacht. Soms wil je gewoon even wegkruipen en je weer kwetsbaar op mogen stellen, weer kind mogen zijn en even niets hoeven. Doe eens dingen die je vroeger graag deed en koop iets leuks voor jezelf wat je daaraan doet denken, wat symbool staat voor je kind zijn en je kwetsbaarheid. Misschien een favoriete knuffel van vroeger neerzetten op je kamer?
* Ow ok daar moet ik het ook even over hebben. Er MOET zoveel van jezelf maar je vindt ook dat jouw omgeving (school, ouders, vrienden) veel van je verwachten. Soms weet je niet goed hoe je aan die verwachting moet voldoen en maakt het je wat verdrietig. Praat erover dat je je zo kunt voelen. Het heeft voor een stukje ook te maken met dat je vrij volwassen over kunt komen dat die lat hoog ligt soms. Praten en jezelf blootgeven hierin zal zeker wat veranderen en ervoor zorgen dat je je vrijer en meer opgelucht zult voelen.
Nou Vita, dat was mn lezing voor jou. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat maar even weten wat er klopt en wat niet.
Liefs Maryssa