Loading...
nl

Zomaar een gedachte!!

admin
admin nov 24 '09
We zijn niet op aarde om spiritueel te worden; we zijn spirituele wezens die als taak hebben volledig mens te worden.
Delen:
gast
gast nov 24 '09
Maar wat versta je onder "volledig mens"?
admin
admin nov 24 '09
Dat is een goede vraag, Gast, wat versta jij eronder?
gast
gast nov 24 '09
Wie heeft de stelling hier gedeponeerd? Of heb je er zelf nog geen idee van?
admin
admin nov 24 '09
Ik vind het een mooie vraagstelling. Spiritueel is naar mijn mening een bepaald aspect wat je kunt ontwikkelen, maar dat maakt je nog geen "heel" mens. Daar komt natuurlijk meer bij kijken: iemand die het leven volledig in zich opneemt, doorleeft en voelt, helpt indien nodig, liefde geeft, kalm is en begrip heeft, en alle verdere belangrijke aspecten .. niet alleen voor zichzelf, maar ook de medemens.
admin
admin nov 24 '09
Origineel bericht van: gast
Wie heeft de stelling hier gedeponeerd? Of heb je er zelf nog geen idee van?



Ik heb deze gedachte neergezet, het is niet gedeponeerd als stelling!! Ik kwam deze gedachte tegen en ik was nieuwsgierig hoe jullie daar over dachten. Nee, ik heb er zelf inderdaad nog geen idee van eigenlijk ... eek
admin
admin nov 24 '09
Quote:
niet alleen voor zichzelf, maar ook de medemens


Wat bedoel je hier, Bart? Dat je pas volledig mens bent als je ook je medemens hierin betrekt??

Mijn intuïtie gaat uit naar dat je pas volledig mens bent als je hier op Aarde je taak hebt volbracht in Dit leven.
Of is dat vreemd gezegd??
gast
gast nov 25 '09
En dan? Hier blijven of dood gaan?
admin
admin nov 25 '09
Origineel bericht van: Larapinta
We zijn niet op aarde om spiritueel te worden; we zijn spirituele wezens die als taak hebben volledig mens te worden.

Ik zie het nog anders,
we zijn spirituele wezens, die vanuit ons Menszijn, opnieuw hebben leren te ontdekken, te ervaren en bewust te zijn dat we reeds Spirituele Goddelijke Wezens zijn,
en om ons vanuit die Goddelijkheid uit te drukken.
Emuca
Emuca nov 25 '09
Ik zie het als: Wij zijn zielen die het nodig hebben om mens te zijn om te leren.
Takhihiii
Takhihiii nov 25 '09
Waarom zou de ziel dat nodig hebben?

Mensen vinden het nodig om te leren, om een taak te hebben. Wanneer je zegt dat de ziel dat nodig heeft ben je het menselijke streven aan het projecteren. De ziel echter, is al volmaakt.

Mensen onderscheiden zich als personen, maar het is onmogelijk om de ziel te verdelen in verschillende zielen. De ziel is één.
admin
admin nov 25 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Quote:
niet alleen voor zichzelf, maar ook de medemens


Wat bedoel je hier, Bart? Dat je pas volledig mens bent als je ook je medemens hierin betrekt??



Nee Mar, ik bedoel niet dat dat je pas volledig mens bent als je je medemens hierin betrekt. Ik bedoel ermee dat de ander ook jezelf is, en dat je dus de ander ziet zoals je jezelf ziet, met evenveel liefde.

Emuca
Emuca nov 25 '09
Ik zie de ziel wel als verschillende zielen. En niet volmaakt. De ziel moet leren, het lichaam niet. De ziel moet leren omgaan met dat wat menselijk is.
admin
admin nov 25 '09
De ziel "moet" nieks,hoor Emmy..de ziel is vrij.
Emuca
Emuca nov 25 '09
Nee okee... maar hier op aarde is de ziel om te leren. Dus het heeft ervoor gekozen om het te doen.. dus ik bedoel dat het dan zal en dus moet leren.
admin
admin nov 25 '09
als je ergens voor kiest, is het geen moeten, emmy! winkmaar een keuze!
Emuca
Emuca nov 25 '09
Ik vind zelf dat, als je ergens voor kiest, er ook vol voor moet gaan. Maar dat is mijn mening.
admin
admin nov 25 '09
als je ergens voor kiest, en je stelt je gewoonweg 'open', dan komen openbaringen vanzelf..
als je denkt dat je iets "moet" dan doe je teveel moeite.
zo zie ik het.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki