Loading...
nl

Ik maak mij zorgen

Daisy
Daisy nov 23 '09
Hallo,

Ik maak me zorgen over mijn dochter van 3. Mij is ooit verteld dat zij een nieuwetijdskind is, maar ik herken weinig van haar in de literatuur die ik daarover gelezen heb. Ik heb op deze site wat stukjes gelezen over indigo kinderen en ik herken haar daar veel meer in, maar ik heb het gevoel dat ze niet in balans is. Ze is altijd moe, heeft woede uitbarstingen en is eigenlijk altijd druk en ongeconcentreerd, behalve als ze aan het kleuren of knutselen is. Dan lijkt ze helemaal in haar element. Nu is de relatie tussen haar vader en ik op dit moment ook niet optimaal. Mijn man is depressief en herstellend van een leveraandoening. Dit maakt hem opvliegend en chagrijnig. Ook heeft hij weinig interesse in de kinderen. Mijn dochter hangt erg aan mij en aan haar zusje, die nog maar 8 maanden is. Ik weet niet goed hoe ik haar weer in balans krijg. Ik weet dat ze dingen ziet en voelt (geesten en energievelden), en dat ze zich dingen uit (een) vorig leven(s) herinnert die volgens mij niet positief zijn. Is er iemand die mij advies kan geven?

Alvast bedankt, en ook bedankt voor dit forum, dat mij al zo dikwijls heeft geholpen.

Desiree
Delen:
Emuca
Emuca nov 23 '09
Misschien helpt het om er met haar over te praten. Vraag haar over haar dromen. Vraag haar eens te tekenen wat ze heeft gezien?

Misschien is ze zo moe omdat ze veel energie afstaat aan anderen of veel dingen opvangt wat haar uitput.
Cialara
Cialara nov 23 '09
Wat Emmy zegt kan inderdaad een probleem zijn voor zulke kinderen. Ze hebben een soort energie-bescherming nodig. Je zou kunnen proberen om een tentje van licht om haar heen te zetten dat haar kan beschermen.

Ik maak bij mijn dochter ook altijd een licht-tentje in de vorm van een piramide en zeg daar bij:

Een tentje dat al het goede tot je laat komen en het negatieve met liefde terugkaatst naar de afzender.

Je maakt dan als het waren met je handen een tentje van boven naar beneden. Eerst de voor en achterkant en daarna de zijkanten (bijvoorbeeld).

Bij mijn dochter doe ik het alleen om haar de nacht door te helpen, misschien als ze straks naar school gaat dat ik haar dan ook overdag zo'n beschermtentje ga geven. Nu heeft ze het overdag nog niet nodig.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara nov 23 '09
Ik wil nog iets toevoegen, dat als je man zo in zijn vel zit, dat hij waarschijnlijk een voor haar heel negatief energieveld om zich heen heeft, wat haar ook zeer kan vermoeien.

Daarnaast heeft ze natuurlijk wel de peuterpubertijd winkDaar gaan ze allemaal doorheen hoor! Ze gaan zich toch een beetje loswurmen en op onderzoek uit, een eigen wil creëren enzovoort. Daar hebben wij hier ook wel last van wink

Sterkte met je lieve meisje.
Daisy
Daisy nov 23 '09
Dank jullie wel. Ik ga zeker proberen om een lichttentje om haar heen te zetten.
Cialara
Cialara nov 23 '09
Succes ermee Daisy!
admin
admin dec 4 '09
Hoi Daisy,

Hoe is het nu met je meisje??

Liefs,
Mar
Daisy
Daisy dec 4 '09
Hoi Mar,

Het gaat wel iets beter. Ik probeer elke dag een tentje van licht om haar heen te zetten. Ze zegt nu ook elke avond "mama, je moet mijn tentje nog doen" hihi... Ook heb ik manlief eens aangespoord om met haar te praten over zijn relatie met haar en waarom hij soms zo boos doet. Dat helpt ook wel. Verder merk ik dat ik meer met haar kan bespreken dan ik denk. Ze begrijpt al zo veel. Ze is nog wel vaak moe en soms onuitstaanbaar, maar dat hoor inderdaad ook bij die peuterpubertijd.

groetjes,

Desiree
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '09
Kan ze ook zelf een tentje opzetten? Dat kan haar helpen om zelf de momenten uit te zoeken, waarin ze bescherming nodig heeft.
Daisy
Daisy dec 8 '09
Wat een goed idee Nims! Dat ga ik haar zeker leren!
admin
admin jan 3 '10
En is dat gelukt??? Ze kunnen het inderdaad heel goed zelf. En soms moet ik me er ook weer op attenderen dat het voor mijzelf ook een goede manier is om negatieve energieën buiten te houden.
Daisy
Daisy apr 9 '10
Het tentje helpt goed. We hebben er een versje bij, en dat werkt heel goed. Ze kan het inderdaad ook zelf, ze is al 4 hoor, hihi...

We hebben nu wel weer een nieuw "probleem". Het is niet echt een probleem, maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ze is de laatste tijd af en toe intens verdrietig om haar overgrootvader. (Hij is overleden toen mijn man 8 was, ze heeft hem niet gekend). Ze huilt dat alsof hij net dood is, ontroostbaar. Ze wil hem zien zegt ze, ze wil hem knuffelen en ze mist hem zo erg. Ze wil foto's van hem zien (ik heb er maar één) en huilt zo intens, da ik er wanhopig van wordt. Op advies heb ik haar uitgelegd dat ze hem in haar dromen kan bezoeken, maar daar reageert ze nauwelijks op. Als ik het ga uitleggen zegt ze geïrriteerd "Dat weet ik allang mam". Weet iemand wat hier aan de hand is?
Cialara
Cialara apr 9 '10
Het zou kunnen dat ze voordat ze geboren werd een hechte band had met haar overgrootvader... dus voordat ze incarneerde. En dan is het misschien wel een soort van "logisch" dat ze hem nu mist als het ware.
Ik zeg niet dat het zo is he, het is een mogelijkheid. smile
Echt een oplossing heb ik niet voor je op dit moment. Behalve troosten en zeggen dat hij altijd bij haar is, ook al kan ze hem niet zien... Dat hij ieder moment als ze hem roept bij haar zal zijn. Misschien helpt dat...

Liefs Jorine
admin
admin apr 10 '10
ik denk dat ze het verdriet van je man aan het uiten is!
Vroeger als kind deed ik dat ook, ik kon uren vedrietig zijn
gewoon omdat ik in nabijheid was van iemand die haar/zijn verdriet niet kon uiten, of boosheid, of ongenoegen, of een andere sterke emotie.
en dat vloeide af via mij. En dat gebeurt nog regelmatig hoor.

Jouw kind kan net hetzelde hebben..
Anke
Anke apr 10 '10
Kan het zijn dat ze nu weer een stapje verder aan het incarneren is en daardoor de band die ze met haar overgrootvader heeft een beetje aan het verliezen is?

Veel kinderen staan van nature open voor het hogere en het paranormale. Dan maken ze een fase door waarop het even weg is of anders is en dan komt het in een nieuwe vorm weer terug.
Daisy
Daisy apr 10 '10
Ik heb inderdaad vooral gedacht aan wat jij zei Bellefleur. Mijn man werd zowat opgevoed door deze opa en oma en was erbij toen hij overleed. Hij heeft dat verdriet nooit goed verwerkt en is momenteel in therapie om o.a. dat te verwerken. Wat Anke zegt vind ik ook heel goed mogelijk, ze heeft namelijk al eerder over deze opa verteld en dat ze hem in haar dromen had gezien. Misschien verliest ze dat vermogen en is ze hem daarom 'kwijt'? Wat kan ik doen om haar hierbij te helpen?
Anke
Anke apr 10 '10
Het kan een combinatie van de twee zijn. Misschien wordt het contact minder, omdat je man op zijn manier nu echt afscheid aan het nemen is.

Ik denk dat het wel zou helpen wanneer je man en je dochter er samen over zouden kunnen praten. Zij delen dit verdriet, kunnen hier een uitwisseling over aan gaan.
Daisy
Daisy apr 11 '10
Oh Anke, dat is een goed idee! Ik hoop dat hij dat al kan. Hij is erg gesloten over het onderwerp (hij heeft niet voor niets therapie), ik zal het met hem overleggen. Bedankt!
Daisy
Daisy okt 28 '10
Hallo allemaal! Even een update'je...

Inmiddels zijn we er toch wel achter dat mijn dochter het verdriet van mijn man aan het uiten was. Het bijzondere was wel dat ze dus écht veel details wist, die mijn man zich niet meer wist te herinneren, maar volgens zijn moeder wel klopten. Er is toen ook nooit met hem over gepraat, terwijl hij erbij stond toen zijn opa in elkaar zakte... ook raar... maar goed.

Hij heeft lang met haar zitten praten en sindsdien heeft mijn man veel gedaan om het verdriet te verwerken en heeft ze het zelf ook een plaatsje gegeven.

Op dit moment is ze af en toe bezig met "voordat ik in jouw buik zat". Iemand heeft haar een paar weken geleden verteld dat ze toen in de boerekool zat. Daardoor was ze erg in de war... ik heb het idee dat ze zich een gedeelte van een (of meerdere) vorige leven(s) kan herinneren. dat noemt ze dan "de vorige keer", of "voordat ik in jouw buik was". Maar dit was toch verwarrend. Ze had het ook aan de buurvrouw gevraag en die had gezegd dat ze toen "bij God" was. Ook dat snapte ze niet. Ik vind het moeilijk om haar uit te leggen wat mensen daarmee bedoelen, en vooral waarom ze dat zeggen. Want als ik uitleg dat ze niet écht in de boerekool zat, dat dat een uitdrukking is vraagt ze aan mij waarom die mevrouw dat dan tegen haar zei als het niet echt waar is. Lastig hoor! Alle tips en/of meningen zijn nog steeds welkom hier! We doen maar wat!
Marenubium
Marenubium okt 28 '10
Leuke dochter heb je laugh

Die denkt gewoon zelf na, en neemt niet elk antwoord gewoon maar voor lief. Ha!
Ze mag leren, dat niet iedereen haar eerlijke antwoorden geeft, omdat...erm...bepaalde zaken niet door de buuv of buum beantwoord moeten worden, maar door de ouders. Snap je me? Het feit alleen al, dat ze vragen stelt aan anderen, geeft enigszins haar 'vertrouwen' in haar ouders weer...

Ik heb dat ook met mijn buurkinderen, die vragen me soms de oren van het hoofd! Maar als bepaalde onderwerpen aan bod komen, waar ik als niet-ouder mee geconfronteerd wordt...verwijs ik ze weer naar hun ouders...Want euh...hoe zouden hun ouders het vinden, als ik hun kinderen eerlijk antwoord geef..euh...GEEZ! Misschien zijn ze daar wel helemaal niet van gediend confused
In dit geval, Daisy, ga gesprekken aan met je dochter. Ze is zoekende, nieuwsgierig, wil antwoorden op haar vragen, en WEEET gewoon wanneer die antwoorden niet kloppen.
Tuurlijk geven buitenstaanders niet 'zomaar' antwoord...maar waarom gaat ze buitenstaanders vragen stellen, die haar ouders haar eigenlijk zouden moeten (kunnen) beantwoorden?

Daarbij...jouw dochter heeft de neiging jouw en jouw mans 'energie' op te pikken. Dit zei je al:
Quote:
Inmiddels zijn we er toch wel achter dat mijn dochter het verdriet van mijn man aan het uiten was
.
Jouw dochter spiegelt jullie. En zij heeft ook heul heul heul erg goed door wanneer er tegen haar niet de waarheid wordt gesproken.
Als ze van jullie de antwoorden niet krijgt, gaat ze ze bij andere mensen halen smile

Als je je niet echt kunt vinden in haar belevingswereld, dan ga nog wat meer op zoek naar hoe om te gaan met een hoogsensitief kindje. Hier op Merudi kun je al heel veel vinden, maar er zijn ook heel veel sites die ouders kunnen helpen in dit soort gevallen. Even wat linkjes:

http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/
http://www.ookzogevoelig.nl/index.html
http://www.nieuwetijdskind.com/
http://www.indigokinderen.nl/

Nu ja...hopelijk kun je hier wat mee wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki