Loading...
nl

Wie kan mij geruststellen?

Daisy
Daisy nov 23 '09
Ik heb hier een jaar geleden ook al eens geschreven. Toen over mijn dochtertje (toen 2), die thuis een meneer op de trap zag (click hier om terug te lezen). Toendertijd vond ze deze meneer niet bedreigend, maar sinds de geboorte van mijn tweede dochter veranderde dat. Ze kwam dikwijls de trap af rennen en zei "ik heb de deur van Jasmijn's kamer dicht gedaan, want die meneer wil er steeds heen". Ze zag er bang uit en wilde ook niet meer naar boven als hij daar zat. Ik heb haar toen verteld dat ze hem mag vragen om weg te gaan als ze hem vervelend vind, maar ze zei dat ze niet met hem wilde praten. Ik heb het toen, op een moment dat zij het vroeg, gevraagd. Op de trap heb ik gezegd "Ga alstublieft weg, wij willen niet dat u hier blijft". Daarna werd mijn dochter paranoide. Ze wilde niet alleen naar boven en zei dat de meneer zich verstopte, maar dat ze voelde dat hij er was. 's avonds laat hoorde we haar in bed roepen dat ze hem vervelend vond "mama zegt dat je weg moet gaan, dus dan moet je ook gaan" riep ze heel hard. Sindsdien geen meneer meer.

Een paar dagen daarna kwam ze huilend naar mij toen en vertelde over een overgrootvader die ze in haar leven niet gekend heeft. Ze vertelde over hoe hij dood ging en over hoe hij was en dat ze hem miste. Daarna zei ze iets wat mij verontrust; "mama, als ik dood ga, wil je dan met mij mee, want de vorige keer was ik helemaal alleen en dat vond ik niet leuk" Ik sta er niet versteld van dat dit niet haar eerste leven is, maar hoe kan het zijn dat ze na haar vorige dood eenzaam was en kan dat haar nu schaden? Is er iets wat ik moet/kan doen?

sorry voor het lange verhaal.

groetjes,

Desiree
Delen:
Emuca
Emuca nov 23 '09
Oudere herinneringen en emoties worden dan wel weggestopt als een ziel een nieuw lichaam krijgt, maar ze zijn wel naar boven te halen. En dan kunnen die dingen vreselijk zijn. Je kan je dochter gerust stellen dat er hele lieve zielen zijn die iedereen zullen begeleiden als ze dood gaan... smile
Faith1988
Faith1988 nov 27 '09
Hallo,

Ik ken je topic nog, Ik heb ook een vraag aan jouw, Als het befteft kinderen gaat vind ik het erg belangrijk, Heb jij het als een gezien of gevoeld,gehoord? Het gebeurt wel vaker dat kinderen inderdaad zulke dingen zeggen en er ook vaak tijden zijn dat het niet te maken heeft met het paranormale? Het je een camera, je zou een kunnen proberen het vast te legen, die massel moet jeook hebben, Ki9jk ik weet nun niet of het om een menselijke geest of Misschien een mogelijke Demonische te kunnen zijn, Ik trek je vraag totaal niet in twijfel, Kinderen en dieren zijn altijd begaaft betreft het paranormale ik dacht tot 2 jaar, kon ook 1 1/2 jaar zijn.

Mvg Kim
Tante Pollewop
Tante Pollewop nov 28 '09
Wouw, Daisy, ik heb net je verhaal doorgelezen en kan met je meevoelen. Ik vind de reactie van Karin [van twee jaar geleden] het prachtigst. Als je haar adviezen opvolgt kun je er dan niet opnieuw uitkomen? Daarmee bedoel ik hem uit te nodigen in je dromen en te proberen ermee te communiceren. Dit is wel een standvastige huisgeest, zeg. Ook mijn eerste dochter heeft dit soort ervaringen gehad, soms heel komisch en dan weer lastiger om mee om te gaan. Als het te lastig wordt, zou ik professionele hulp inschakelen. Iemand zoals Derek Ogilvie. Mijn dochter heeft - wat dichter bij huis - hulp gehad van Sanneke de Goede van Hasselt. Een psychologe die afgestudeerd is op helderziende kinderen. Ze is meen ik nu vooral lerares op een lagere school in Den Haag. Ze heeft mijn dochter in drie sessies van een uur enorm geholpen. Bijvoorbeeld haar geleerd zich af te schermen tegen entiteiten. Ze geeft ook hulp en info aan ouders, via bv. literatuurlijstjes die over deze 'problemen' gaan.
Ik vind je een gezegend mens,dat je zo'n bijzondere dochter hebt. De geestenwereld is eigenlijk heel interessant en zo worden we (weer) onderwezen om daar mee om te gaan. Blijf het 'probleem' positief benaderen. Stimuleer humor in je huis. ("Ben je daar nou al weer?" is een leuke vraag.) Alsjeblieft niet in paniek raken. Er zijn inderdaad entiteiten die zich daarmee vermaken. En wees ervan overtuigd, dat jij in je fysieke lichaam veel en veel sterker bent en vertel dat ook tegen je dochtertje. Helpt dit wat?
admin
admin nov 28 '09
Wat aardig van je om te zeggen tante Pollewop.
Tante Pollewop
Tante Pollewop nov 28 '09
Hoi Karin,
You're welcome! Ben net lid geworden. Wat een boeiende onderwerpen op dit forum. Ga nog wat verder rondneuzen, maar het komt me voor als een erg leerzame site en wie weet kan ik met mijn levenservaringen een ander helpen. Vind trouwens je plaatje ook heel leuk. Ben je een moderne heks?
admin
admin nov 28 '09
Ehm modern?
Ik ben een eclectische christelijke heks.
Volgens vele mensen onmogelijk maar ik heb hun ongelijk bewezen haha smile
Modern? Ja wat is modern, ik doe mijn eigen ding, laat me niet teveel door boekenwijsheid leiden, maar probeer zoveel mogelijk mijn lessen uit eigen ervaring en het leven te halen.
Ook haal ik veel wijsheid uit ervaringen uit vorige levens, ik heb de mazzel dat ik daar makkelijk bij kan.

Maar goed, dit is vet off-topic.
Terug naar de beginvraag maar weer, mijn antwoord blijft hetzelfde zoals twee jaar terug, daar is niets in veranderd.

Even iets anders, en daar ergerde ik me enorm aan.
Afgelopen week zag ik een uitzending van Derick Ogilvie, wat me daar opviel was het onbegrip dat hij toonde wat betreft het omgaan met spirits door mensen die hier geen ervaring mee hebben.
Laat je please niet opjutten als je iets niet weet, vraag het gewoon en laat je niet door zulk onbegrip wegjagen.
Ik kan me voorstellen dat frustratie voor hem soms in dit soort gevallen heel lastig is, toch mag je begrip verwachten van de mensen die je willen helpen.
Blijf met je kindje praten en blijf luisteren naar je eigen gevoel.
Daisy
Daisy nov 29 '09
Bedankt voor jullie reacties. @tante pollewop; wat een lieve reactie! Ik voel me ook zeker gezegend hoor! Ik probeer inderdaad veel met mijn dochter te praten en vooral heel open vragen te stellen om haar niet te beïnvloeden. Ik ben ook hard aan het lezen over allerlei dingen. In mijn dromen zie ik helaas weinig meer.

@Faith1988; ik heb toevallig afgelopen vrijdag voor het eerst "echt" iets gezien. (ik voel wel eens wat, maar kan dat moeilijk plaatsen). Mijn man was boven met mijn dochter en terwijl ik beneden de baby een fles geef valt het mij op dat de geluidsspeaker knettert. Een vreemd geluid en des de vreemder aangezien er helemaal niets aan staat (hij hoort bij de tv). Hij blijft knetteren en terwijl ik me bedenk dat ik het vreemd vind dat ik niet bang ben, zie ik dat ding opeens 5 cm draaien. Ik heb het gevoel dat er iets op mij afkomt en opeens krijg ik heel even geen adem meer, alsof er een zware wind dwars door mij heen waait.

Ik ga naar boven en vertel mijn man en dochter het verhaal. Mijn man kijkt mij vol ongeloof aan en zegt dat de box wel stuk zal zijn (het is sindsdien niet meer gebeurd). Mijn dochter zei helemaal niets en toen ik vroeg wat ze ervan vond, trok ze haar schouders op en zei "weet ik niet, vond je het eng?" ik zei "wel een beetje" en toen zei ze "het is nu weer over hoor mama". Af een toe vind het ik het zo moeilijk om te begrijpen wat ze bedoelt. Dat frustreert haar ook merk ik. Ik stel soms vragen die zij heel onbelangrijk schijnt te vinden (zoals waar ze iemand of iets heeft gezien.) en dus heeft ze moeite om te antwoorden en wordt vervolgens boos en zegt niets meer... pfff...

In ieder geval bedankt voor de reacties weer. Karin, ik had de vorige keer heel veel aan je reactie, en nu weer. Bedankt!
Tante Pollewop
Tante Pollewop nov 29 '09
Ik wou nog even reageren op Karin, en ja mijn vraag was nogal 'off-topic'. Eigenlijk had ik er spijt van, maar toen was de tekst al verstuurd. Het was naar aanleiding van het plaatje en ik vond het nogal een opdringerige vraag van mezelf, alsof ik meteen etiketjes wil plakken, bah. Je antwoord is terecht, hekserij is van alle tijden, maar staat tot mijn eigen opluchting de laatste decennia steeds positiever in de aandacht. Vandaar mijn woord 'modern'. Een hoop mensen proberen er in deze tijd weer een goeie en vaak heel persoonlijke invulling aan te geven.
En dat je slaagt in het combineren van een religie met hekserij is helemaal niet onmogelijk, maar naar mijn ervaring wel een enorme uitdaging. Dus bewonderenswaardig.

Daisy, wilde nog op je reageren, maar ik word hier weggeroepen. Andere keer maar..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki