Loading...
nl

Nare ervaring

Beschermengel
Beschermengel jan 28 '10


Ja is ook wel zo, dat is ook het belangrijkste...maar ik snap Akhnooks uitleg niet smile
admin
admin jan 28 '10
nee, weet ik.. ik snap die uitleg zelf ook niet.
nuja, ik zou dat dan laten, soms kan een uitleg van anderen,
energetisch mij verderweg van m'n eigen antwoorden/waarheid brengen,
als ik er te veel mee bezig bent om het te snappen wat ze willen zeggen.
Vandaar dat ik persoonlijk geneigd ben, om iets dan zo te laten..
Beschermengel
Beschermengel jan 28 '10

Ik ben blij dat jij het antwoord ook niet snapt... tonguesoms twijfel ik aan mijzelf of ik het wel goed overbreng.. smile
En je hebt gelijk om het eigenlijk zo maar te laten ...dat doe ik ook meestal, maar hier voelde ik iets negatiefs (of ik moet er naast zitten )...dus ik ben erg nieuwschierig wat Akhnooks er precies meebedoelt smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 28 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
BDE, Emmy wat is dat?

Bijna Dood Ervaring
AV999
AV999 feb 15 '10
Origineel bericht van: Beschermengel


Ik heb dit ook mee gemaakt ( slaapverlamming)

----------------hier zeg je slaapverlamming

ik lag op mijn rug s'morgens en was wat doezelig wakker, toen ik rechts van mij een mannenstem hoorde die zei: Cobi ben je wakker! waarop ik riep jaa! en wilde me bewegen maar het lukte me niet!...na veel worstelingen met mijzelf kon ik me bewegen en riep hard Jaa ik ben wakker pfff..eigenlijk stom want ik denk nu dat ik even mee mocht op reis dus een astrale reis, maar omdat

---------------hier zeg je astrale reis..

ik dacht dat ik echt wakker moest zijn (stom natuurlijk) deed ik van alles om mijn lichaam te laten bewegen, wat dus niet echt lukte. Dit is ongeveer 12 jaar geleden gebeurt, maar weet het nog heel goed!

Was wel een rare ervaring het niet kunnen bewegen, maar daarna heb ik het niet meer zo meegemaakt.


Bellefleur.. ikzelf snap niet waarom je gewoon erkent dat het slaapverlamming is en dat je gelijk een link legt met (iets wat vrij ver gezocht is) astrale reis.. maar goed dat zal dan wel aan mij liggen.. misschien kan ik nuchter zijn wanneer nodig.
admin
admin feb 15 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito

Bellefleur.. ikzelf snap niet waarom je gewoon erkent dat het slaapverlamming is en dat je gelijk een link legt met (iets wat vrij ver gezocht is) astrale reis.. maar goed dat zal dan wel aan mij liggen.. misschien kan ik nuchter zijn wanneer nodig.


Ik vind het heel logisch dat beide onderwerpen: slaapverlamming en astraal reizen samenvallen.
gast
gast feb 15 '10
Net zo goed als honden dieren zijn ws wink
admin
admin feb 15 '10
Origineel bericht van: gast
Net zo goed als honden dieren zijn ws wink


ja sorry maar die vat ik niet..

misschien de woorden "heel logisch" iets te overdreven?
nou ik vind het in ieder geval wel logisch.
gast
gast feb 15 '10
Honden zijn dieren, maar niet alle dieren zijn honden.
Astraal reizen gaat ws gepaard met slaapverlamming. Maar niet iedere slaapverlamming is een astrale reis.
En dat bedoeld Akhnookh999Adito er ook mee te zeggen denk ik......Het is dus mijn interpretatie.....
Beschermengel
Beschermengel feb 16 '10
Quote:
Bellefleur.. ikzelf snap niet waarom je gewoon erkent dat het slaapverlamming is en dat je gelijk een link legt met (iets wat vrij ver gezocht is) astrale reis.. maar goed dat zal dan wel aan mij liggen.. misschien kan ik nuchter zijn wanneer nodig.


Ik denk dat je mij bedoeld ..Beschermengel smile) er staat Bellefleur smile

Waarom is dat ver gezocht?...ik dacht ook dat slaapverlamming en astraal reizen samen valt ...ik had tenslotte gebeden om een keer mee te mogen ..dus gevraagt of ik mocht kijken waar mijn kind is. DE stem was heel duidelijk ....ik reageerde er alleen verkeerd op om echt wakker te worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 16 '10
Origineel bericht van: Artemis

Ik vind het heel logisch dat beide onderwerpen: slaapverlamming en astraal reizen samenvallen.

Ik vind dat helemaal niet zo logisch, dus zou je dat eens kunnen uitleggen waarom dat zo logisch is?
admin
admin feb 16 '10
Het is voor mij gewoon een gevoel dat aangeeft dat het zo is.
Daarnaast weet ik dat een lichamelijk toestand zoals een ziekte, maar ik neem aan slaapverlamming ook een oorsprong en zeker een binding heeft op geestelijk vlak of zielennivo, want beide zijn niet los te zien. Zeker omdat een slaapverlamming meestal als een diepgaande gebeurtenis wordt ervaren, waarvan men zich vaak later nog van afvraagt wat het nu precies was..
Misschien dat de term astraal reizen dan niet correct is gekozen. Ik weet niet precies hoe een slaapverlamming op astraal of geestelijk nivo eruitziet. Maar een wetenschappelijke verklaring of link tussen de hersenen, die ten slotte de lichamelijke toestand van de slaapverlamming reguleren, en astraal reizen, wat gekoppeld is aan het bewustzijn, zal er zeker zijn, of anders in de toekomst komen. Alhoewel ik niet weet in hoeverre astraal reizen weer gekoppeld is aan de werking van de hersenen.
AV999
AV999 feb 17 '10
Beschermengel wink.. dat kan natuurlijk en zie nu ook waarom je die link maakt.. ik heb nu leren quoten dus in het vervolg zal ik iets duidelijker zijn laugh

Artemis en Beschermengel.. is zie astraal reizen in ieder geval als.. heel ver in je meditatie zitten.. op transcendentaal niveau.. en dan op een punt komen om buiten je lichaam te treden.. dit vergt echter heel veel oefening en je lichaam moet zich hier ter zijner tijd ook op aanpassen.. erom bidden, gehoor krijgen en gelijk "astraal reizen" is levensgevaarlijk dus wees blij dat je wakker werd wink

Zo heeft alles een reden, echter is die reden niet altijd te doorgronden, zoek en gij zult vinden en wanneer u denkt het gevonden te hebben verbaas u dan opnieuw, want de reden is ver te zoeken en leidt tot nieuwe inzichten..

Verder met "astraal reizen" zitten de frequenties van de hersengolven tegen de remslaap aan.. alles is op internet te vinden als je meer wilt weten voor transcendentale meditatie.
Een snellere en effectievere manier = een goede ontspannende massage nemen (1uur) en vervolgens Floaten (1uur).. ook allemaal op internet te vinden. Ik heb het zelf beiden gedaan. Het transcendentale ben ik op tijd mee gestopt, want dit is nauwelijks te onderhouden/ervaren als je in de realiteit wilt blijven bestaan. Zeker in dit snelle westerse dagelijkse leven. Massage/Floaten is een goed alternatief vindt ik zelf.
Evaa
Evaa mrt 21 '10
Het kan zijn dat je lichaam nog sliep, maar je geest al wakker was. Ook kan het zijn dat je inderdaad buiten je lichaam bent getreedt. Een andere energie in de kamer is ook mogelijk. Mijn ervaring hiermee, want ik heb dit ook al een aantal keer meegemaakt (en de eerste keer was ik ECHT bang) is dat als je met dit soort dingen zo relaxed mogelijk omgaat, dat het dan ook weer snel weggaat, mocht je dit willen. Wees rustig, concentreer je op je ademhaling en zeg maar tegen jezelf: het is goed, ga maar weer slapen. Mocht je de ervaring aan willen gaan, zul je ook met rustig blijven en "het over je heen laten komen" er het beste mee om gaan. Je komt dan vanzelf weer terug in je lichaam en hebt hier weer controle over. Wees niet bang. Jij bent baas over je eigen lichaam uiteindelijk!
Elfje21
Elfje21 mrt 23 '10
Hey,

Ik denk dat ze bijna dood ervaring bedoelt, maar dan afgekort.

Ik heb zelf ook ooit een soortgelijke ervaring gehad. Ik lag in bed en werd plots wakker van iets, maar ik lag op mijn rug. Ik weet niet wat het was, maar het voelde aan alsof er iemand op mij lag, waardoor ik niets kon bewegen. Ik weet wel dat ik het heel erg probeerde. Het was alsof iemand niet wilde dat ik zou bewegen, of misschien wel wilde dat ik mijn kracht opgaf. Ik deed heel erg mijn best om toch te bewegen en uiteindelijk na een paar was het seconden of minuten (dat herinner ik me niet meer) kon ik terug rechtkomen. Het was wel een rare ervaring en ik had echt het gevoel dat een slechte persoon mij dit aandeed. Of het nu een geest was of een andere verschijning, ik weet het niet. Nu ik over die slaapverlamming lees, ik weet niet of dat het zou kunnen zijn? Want het leek evengoed iets spiritueels. En wat ook opmerkelijk is, is dat het in een periode is gebeurd, dat ik net ook heel weinig sliep en dus lichamelijk zwakker was. Net alsof die verschijning het juiste moment zocht om dat te doen.

Wat denken jullie hierover?

Veel liefs,

Elfje21
Elfje21
Elfje21 mrt 23 '10
Misschien nog even voor de duidelijkheid. Voor zover ik me herinner, was ik op dat moment al wakker. Het is net of ik ben wakker geworden door het voelen van iets dat op mij leek te liggen. En het was ook tegen de morgen dat ik wakker werd en niet 's nachts.

Ik wist dus dat ik wakker was en als ik het me goed herinner, heb ik zelfs even om mij heen gekeken en naar mijn lichaam, omdat ik dacht, wat heb ik nu, waarom kan ik mezelf niet bewegen?
Goddelijk Vonkje
Goddelijk Vonkje mrt 23 '10
Ik heb bijna hetzelde meegemaakt, alleen dacht ik dat ik wakker was, maar ik bleek nog te slapen.

Ik lag op mijn buik te slapen en schrok plotseling 'wakker'. Ik voelde dat er een man op mijn rug lag en ik hoorde en voelde hem zwaar ademen in mijn nek. Ik kon me met geen mogelijkheid bewegen door zijn gewicht. Het ging nog door me heen van "Shit het zal toch niet waar zijn, iemand is mijn huis binnengedrongen!!" Het leek gewoon echt, het was zo ontzettend eng! Ik probeerde te schreeuwen en probeerde me los te rukken, maar ik lag met mijn gezicht in mijn kussen, dus je hoorde niets. En ineens schrok ik wakker! Dat was heeeeeeeeeeeeeel erg vaag joh. Zeker de gewaarwording van HUH Het was niet echt?!??!. Echt zo apart. Ik durfde ook niet meer te slapen die nacht.

Ik dacht altijd dat het een lucide droom was ofzo. Ik heb het wel eens eerder gehad, toen ik op vakantie was in Turkije. Toen heb ik het halve hotel bij elkaar geschreeuwd in een lucide droom (ik zag een grote bos haar (niet van mij, het waren krullen) op mijn kussen liggen toen ik 'wakker' werd) haha...hoorde de volgende ochtend dat ze dachten dat er buiten een meisje werd vermoord ofzo laughVerder heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad.
Takhihiii
Takhihiii mrt 23 '10
Ik lag ooit eens te mediteren in een kuil in een grasveld, toen ik in de verte gebonk hoorde. Ik dacht eerst dat er in het nabije dorp een feestje was, waarbij housemuziek gedraaid werd, totdat ik me realiseerde dat het mijn eigen hart was dat ik hoorde kloppen. Iets vergelijkbaars gebeurt volgens mij tijdens een slaapverlamming. Je hoort een zware ademhaling en je realiseert je niet dat het je eigen ademhaling is. Je voelt iets zwaars op je drukken en je beseft niet dat het het gewicht is van je eigen lichaam. Vervolgens gaan je hersens bedenken wat het dan wel kan zijn. In mijn geval een houseparty, in jullie geval een vreemdeling in bed.... Daarna kan het nog een graadje erger worden als je angst begint te voelen; je hersens gaan automatisch een reden bedenken voor die angst; de vreemdeling moet wel kwade bedoelingen hebben...

Tijdens de droomfase van de slaap zijn onze spieren ontspannen. Anders zouden we onszelf of onze partner misschien pijn kunnen doen terwijl we bewegingen maken die samenhangen met onze dromen. Maar toch wordt ik nog wel eens slaand of schoppend wakker. In dat geval heb ik de beheersing over mijn spieren al teruggekregen voordat ik klaar ben met dromen. Andersom kan dus ook; je wordt wakker, terwijl je nog niet de controle over je spieren heb teruggekregen. Tijdens het dromen kan je je oogleden niet opendoen, maar de ogen zelf wel bewegen (REM; rapid eye movements). Als het goed is, zou dat ook moeten lukken tijdens een slaapverlamming. Dat is misschien wel een leuk experiment om je hersens mee bezig te houden tijdens de slaapverlamming; hoe ver kan je je ogen draaien, voor je wakker wordt. wink
admin
admin mrt 24 '10
Inderdaad Takhihiii zo zit het ook in elkaar.
en daarmee spelen, leuk idee.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki