Loading...
nl

Nare ervaring

Hypnose
Hypnose nov 18 '09
Vannacht heb ik iets heel raars meegemaakt, vond het ook erg beangstigend. Ik lag op m'n zij, het leek net of er iemand bovenop mij lag, ik voelde opeens heel zwaar aan en kon me ook niet goed bewegen. Het volgende moment voelde ik een soort wind/druk langs m'n gezicht en kreeg het erg benauwd. Ik probeerde te praten, maar dit lukte niet?. Het voelde alsof ik verlamd was en niks kon doen met mijn lichaam. Na een tijdje was het weg, en dacht ik even dat ik het gedroomd had..

Weet iemand wat dit geweest kan zijn? Ik ben een beetje in de war nu smirk
Delen:
admin
admin nov 18 '09
Ik heb het nog nooit ervaren, hypnose, ik hoop dat een ander je kan helpen!

Liefs
Marjan
Pegasus
Pegasus nov 18 '09
Ik herken een soortgelijke ervaring, in die zin: Ik had het gevoel wakker te zijn, maar me niet kon bewegen of praten, alsof ik verlamd was. Daarna dacht ik, ik heb het misschien gedroomd. Het leek ook alsof er een mansfiguur in de kamer was....

Ik weet eigenlijk niet wat het was. Kan het zijn dat je uit je lichaam bent getreden en nog niet helemaal terug bent in je lichaam? Ik weet het niet. Wat denk jij?
Hypnose
Hypnose nov 18 '09
Bij mij leek het of er twee figuren in de kamer waren.. Ik denk dat het mogelijk slaapverlamming kan zijn:

http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming
Pegasus
Pegasus nov 18 '09
Als ik de symptomen lees kan het kloppen. Er komt veel overeen met wat daar staat.
Bij mij was er een figuur en ik had het gevoel dat hij/zij mij iets wilde aandoen. Ik zal de ervaring eens opzoeken, hoe het ook al weer was gegaan. Ik heb het volgens mij opgeschreven in het dromendagboek.
Beschermengel
Beschermengel nov 19 '09

Ik heb dit ook mee gemaakt ( slaapverlamming) ik lag op mijn rug s'morgens en was wat doezelig wakker, toen ik rechts van mij een mannenstem hoorde die zei: Cobi ben je wakker! waarop ik riep jaa! en wilde me bewegen maar het lukte me niet!...na veel worstelingen met mijzelf kon ik me bewegen en riep hard Jaa ik ben wakker pfff..eigenlijk stom want ik denk nu dat ik even mee mocht op reis dus een astrale reis, maar omdat ik dacht dat ik echt wakker moest zijn (stom natuurlijk) deed ik van alles om mijn lichaam te laten bewegen, wat dus niet echt lukte. Dit is ongeveer 12 jaar geleden gebeurt, maar weet het nog heel goed!

Was wel een rare ervaring het niet kunnen bewegen, maar daarna heb ik het niet meer zo meegemaakt.
Takhihiii
Takhihiii nov 19 '09
Vind je het nu nog beangstigend nu je weet wat het waarschijnlijk is, Hypnose?
Hypnose
Hypnose nov 19 '09
Ik vind het nu niet meer zo beangstigend, ik herinneer mij ook nu dat ik dit al vaker heb gehad, ook toen ik een jaar of 10/11 was. Het gevoel op dat moment, dat je niet kunt bewegen of praten, vond ik wel eng. Maar verder stond ik er niet echt bij stil. Ik denk dat m'n angstgevoelens het alleen maar verergeren, en ik probeer de volgende x gewoon kalm te blijven.
Takhihiii
Takhihiii nov 19 '09
Dat is een mooie instelling, Hypnose!
AV999
AV999 jan 20 '10
"Beschermengel".. niet alles in het leven is nodig om te willen verklaren met spiritualiteit..
admin
admin jan 20 '10
Naar mijn mening is iedereen daar vrij in Akhnookh.

Heeeeeel lang geleden heb ik dat 1 keer meegemaakt, heb geprobeerd uit bed te stappen en ging plat op mijn gezicht, het duurde even voor ik weer overeind kon komen, heel raar..heet dat slaapverlamming ja?
admin
admin jan 20 '10
Ik heb ook "slaapverlamming" meegemaakt. Alhoewel er niemand op me zat. Kon ik met geen mogelijkheid opstaan, door zo hard mogelijk te duwen, lukte het me eindelijk toch om uit te treden, het was mijn eerste volledige uittreding. Helaas heb ik het volledige gebeuren als een bijna-dood ervaring meegemaakt, omdat ik werkelijk dacht dat ik dood zou gaan als mijn lichaam niet zou ontwaken. Het was het ergste en heftigste wat ik de afgelopen 11 jaar heb meegemaakt, er kwam geen geluid uit mijn mond, terwijl mijn geest toch echt hard schreeuwde, toen ik ontwaakte was ik zo stijf als een plank. Als er iets in mijn leven spiritueel was, of tenminste mijn spiritualiteit heeft getriggerd om zich te ontplooien was het wel deze zogenaamde "slaapverlamming".
admin
admin jan 20 '10
ohja ik ook enkele keren, zoals artemis het schrijft. Ik schreeuwde , doch er kwam geen woord ui m'n mond.Ik sloeg wild om me heen, doch ik kon niet bewegen.
en dat weet je pas als je plots wakker wordt.
Ik heb eenmaal gehad dat ik wilde roepen in m'n slaap, en dat ik dacht ik moet dat niet doen, want ik zit in zo'n slaapverlamming en er gaat niets uit m'n mond komen...
en toen riep ik toch..en mijn man schrok wakker van mijn gegil! en toen pas ik ook.. laughlaugh
Emuca
Emuca jan 20 '10
Ik heb gelukkig nog nooit zo'n ervaring gehad... Wel heb ik wel eens dat ik weet dat ik droom, en uit alle macht probeer te ontwaken.

Trouwens, misschien heb je het als een BDE ervaren omdat je uittreding iets te 'ver' was? smile
admin
admin jan 20 '10
BDE, Emmy wat is dat?
Beschermengel
Beschermengel jan 20 '10

Quote:
"Beschermengel".. niet alles in het leven is nodig om te willen verklaren met spiritualiteit..

Wat bedoel je daar precies mee??
admin
admin jan 20 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik heb gelukkig nog nooit zo'n ervaring gehad... Wel heb ik wel eens dat ik weet dat ik droom, en uit alle macht probeer te ontwaken.

Trouwens, misschien heb je het als een BDE ervaren omdat je uittreding iets te 'ver' was? smile

Ja ik denk het wel, voordat de slaapverlamming intrad had ik ook maar 1 doel, namelijk ontwaken; zo snel mogelijk,
maar mijn geest werd steeds in een andere droom weer wakker. Totdat ik mijzelf uit mijn lichaam wurmde
AV999
AV999 jan 27 '10
"beschermengel".. in eerste instantie erken je het verschijnsel slaapverlamming en later zeg je..

"pfff..eigenlijk stom want ik denk nu dat ik even mee mocht op reis dus een astrale reis"

"beschermengel".. wat je ermee doet is jouw keuze.. zei het niet om je de les te lezen of iets in gelijke strekking..

Karin.. uiteraard is iedereen daar vrij in.. de reden achter het leven, het waarom.. is bepalend welke keuzes wij maken.. gegeven is ons de vrije wil..

de acceptatie dat alle zaken in het leven moeten zijn zoals ze zijn.. leidt tot de waarheid en maakt ons sterker..
Beschermengel
Beschermengel jan 28 '10
Quote:
beschermengel".. in eerste instantie erken je het verschijnsel slaapverlamming en later zeg je..

"pfff..eigenlijk stom want ik denk nu dat ik even mee mocht op reis dus een astrale reis"

"beschermengel".. wat je ermee doet is jouw keuze.. zei het niet om je de les te lezen of iets in gelijke strekking

Ik snap nog steeds je antwoord niet, ik had dolgraag meegewild op astrale reis....dus vond het dom van mij dat ik zo moeite deed om wakker te worden.
admin
admin jan 28 '10
niet elk antwoord van iemand is altijd te snappen, lieve Beschermengel.
Jij snapte jezelf.. dat is belangrijkste! wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske