Kath heeft me verteld dat ze niet wilt lezen omdat ze me al heel veel van me weet. En aangezien er hier maar 2 lezers zijn, zal ik reageren op je lezing.
Het valt me op dat je lezing erg algemeen is opgezet. Er zitten maar een paar specifieke stukjes in. Ik vraag me af, of hier een reden voor is. Je kan een aantal opmerkingen zo draaien dat hij op iedereen van toepassing is.
Origineel van Thomas A:
Ik hoor het je vragen als 6 jarige; “mam hoe kan het dat de maan niet naar beneden valt?”
Dit klopt. Ik vroeg vroeger echt super veel. Mijn moeder werd er gek van, en ik onthield ook altijd alles. Wanneer mijn moeder dus een keertje iets verzonnen had, om mij maar even stil te houden, dan wees ik er haar wel op, dat ze de vorige keer toch echt iets anders zei.
De violist; Menstypen als jij kunnen tijdens hun jonge jaren door hun ouders aan de viool gezet te worden. Je bent er in elk geval het type voor. Anders is er in elk geval nog de piano en wat is het toch fantastisch een dergelijk instrument te bespelen.
Ik lijk misschien een klein beetje op Wibi, maar helaas kan ik geen instrument bespelen. Ik ben een beetje muzikaal aangelegd, maar dan heb je het gehad. Ik kan niet zingen, en ook geen instrument bespelen. Had en heb hier ook totaal geen interesse in.
Ergens ben jij een heel universeel mens. Alles waar jij je in verdiept zul jij met grote zorg tot een heel volmaakt iets weten te brengen;
Helaas betrap ik mezelf te vaak erop, dat ik nooit iets afmaak. Ik breng dus nooit iets tot volmaaktheid helaas. Ik vind gewoon snel iets anders leuker.
speciaal zaken waarbij het hoofd nodig is. Ook ben jij in staat zaken & kwesties uit te zoeken en kan daarbij zo ver gaan, dat jij nog doorgaat waar anderen allang afgehaakt zouden hebben.
Dit klopt wel. Ik kan heel erg lang doorgaan.
Karma; ik zie dat jij uit een welgestelde generatie van mensen afkomstig bent. Een aantal generaties terug waren jouw voorvaderen behoorlijk invloedrijke mensen, wellicht zelfs van adelstand.
Mijn voorouders waren absoluut niet welgesteld (heb zo'n stamboom onderzoek ingezien), en komen uit indonesie. Ze zijn vanuit daar gevlucht voor de oorlog. Ze waren niet rijk.
Het lijkt wel of jij nog een stuk last (karma) bij je draagt en het is tevens een stuk waar je wel naar kijkt maar verder niet zoveel mee doet (tot nu toe dan).
Wat bedoel je hier precies mee?
Door de vermenging door huwelijken e.d. is er nog wel een stuk van de oude stand gebleven maar is er een soort degeneratie opgetreden die wel meer menselijkheid gebracht heeft.
Gelukkig ben ik gewoon een mens
.
Kwetsbaarheid; ergens ben je heel kwetsbaar, maar je kunt ook zeggen heel erg gevoelig, tenminste als het over het ego gaat. (Nu weet ik niet of je ego het nog wel toelaat verder te lezen, ik ga er maar vanuit dat je hier toch voor kiest want je bent ook heel weetgraag).
Waarom zou ik niet verder lezen? Ik ben totaal niet gevoelig wat betreft mijn ego. Sterker nog, ik vind mezelf totaal niet belangrijker dan andere mensen. Ik ga altijd uit van de kracht van de ander, en laat deze zichzelf zien. Graag leer ik van mezelf, en wat de ander over mij kan vertellen en zien.
Je wilt graag geliefd zijn en hebt daar ook veel voor over.
Iedereen wil geliefd zijn. Alleen ik heb daar weinig voor over. Mensen moeten mij nemen zoals ik ben, en anders hebben ze echt pech.
Andermans mening is op dit moment nog best belangrijk voor je. Dit zal echter veranderen omdat jij door zelf onderzoek een soort van verlicht zult raken.
Andermans mening doet me weinig. Teveel mensen om mij heen kunnen dit bevestigen
.
Ook het geliefd willen zijn maakt je tot op zekere hoogte kwetsbaar voor vormen van kritiek. Meer zelfgeloof zal dit uiteindelijk elimineren.
Ik geloof wel in mezelf hoor.
Dualisme; ik zie een beetje 2ling achtige kenmerken bij je. Ook een zekere ambivalentie is aanwezig. Al gaat dit niet zover dat je een besluiteloos mens bent; nee in tegendeel, door deze eigenschappen ben je in staat zaken goed te bekijken alvorens je stappen onderneemt of antwoorden geeft.
Dit klopt helemaal. Beslissingen nemen zijn totaal geen probleem voor me.