Loading...
nl

Teveel foto's van mij

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 18 '06
Hallo Thomas,

Heel erg bedankt voor de lezing. Voordat ik hierop inga, wil ik de andere mensen nog een kans geven mijn foto te lezen, en zo niet die lezing te laten beinvloeden door mijn opmerkingen.

Ik weet eigenlijk niet of Kath moet gaan lezen, want die kent mij al goed genoeg zonder foto haha. Wat denk je zelf Kath?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 18 '06
Kath heeft me verteld dat ze niet wilt lezen omdat ze me al heel veel van me weet. En aangezien er hier maar 2 lezers zijn, zal ik reageren op je lezing.

Het valt me op dat je lezing erg algemeen is opgezet. Er zitten maar een paar specifieke stukjes in. Ik vraag me af, of hier een reden voor is. Je kan een aantal opmerkingen zo draaien dat hij op iedereen van toepassing is.

Quote:
Origineel van Thomas A:

Ik hoor het je vragen als 6 jarige; “mam hoe kan het dat de maan niet naar beneden valt?”
Dit klopt. Ik vroeg vroeger echt super veel. Mijn moeder werd er gek van, en ik onthield ook altijd alles. Wanneer mijn moeder dus een keertje iets verzonnen had, om mij maar even stil te houden, dan wees ik er haar wel op, dat ze de vorige keer toch echt iets anders zei.
 Quote:

De violist; Menstypen als jij kunnen tijdens hun jonge jaren door hun ouders aan de viool gezet te worden. Je bent er in elk geval het type voor. Anders is er in elk geval nog de piano en wat is het toch fantastisch een dergelijk instrument te bespelen.
Ik lijk misschien een klein beetje op Wibi, maar helaas kan ik geen instrument bespelen. Ik ben een beetje muzikaal aangelegd, maar dan heb je het gehad. Ik kan niet zingen, en ook geen instrument bespelen. Had en heb hier ook totaal geen interesse in.
 Quote:

Ergens ben jij een heel universeel mens. Alles waar jij je in verdiept zul jij met grote zorg tot een heel volmaakt iets weten te brengen;
Helaas betrap ik mezelf te vaak erop, dat ik nooit iets afmaak. Ik breng dus nooit iets tot volmaaktheid helaas. Ik vind gewoon snel iets anders leuker.
 Quote:

speciaal zaken waarbij het hoofd nodig is. Ook ben jij in staat zaken & kwesties uit te zoeken en kan daarbij zo ver gaan, dat jij nog doorgaat waar anderen allang afgehaakt zouden hebben.
Dit klopt wel. Ik kan heel erg lang doorgaan.
 Quote:

Karma; ik zie dat jij uit een welgestelde generatie van mensen afkomstig bent. Een aantal generaties terug waren jouw voorvaderen behoorlijk invloedrijke mensen, wellicht zelfs van adelstand.
Mijn voorouders waren absoluut niet welgesteld (heb zo'n stamboom onderzoek ingezien), en komen uit indonesie. Ze zijn vanuit daar gevlucht voor de oorlog. Ze waren niet rijk.

Quote:

Het lijkt wel of jij nog een stuk last (karma) bij je draagt en het is tevens een stuk waar je wel naar kijkt maar verder niet zoveel mee doet (tot nu toe dan).
Wat bedoel je hier precies mee?

Quote:

Door de vermenging door huwelijken e.d. is er nog wel een stuk van de oude stand gebleven maar is er een soort degeneratie opgetreden die wel meer menselijkheid gebracht heeft.
Gelukkig ben ik gewoon een mens :).

Quote:

Kwetsbaarheid; ergens ben je heel kwetsbaar, maar je kunt ook zeggen heel erg gevoelig, tenminste als het over het ego gaat. (Nu weet ik niet of je ego het nog wel toelaat verder te lezen, ik ga er maar vanuit dat je hier toch voor kiest want je bent ook heel weetgraag).
Waarom zou ik niet verder lezen? Ik ben totaal niet gevoelig wat betreft mijn ego. Sterker nog, ik vind mezelf totaal niet belangrijker dan andere mensen. Ik ga altijd uit van de kracht van de ander, en laat deze zichzelf zien. Graag leer ik van mezelf, en wat de ander over mij kan vertellen en zien.
 Quote:

Je wilt graag geliefd zijn en hebt daar ook veel voor over.
Iedereen wil geliefd zijn. Alleen ik heb daar weinig voor over. Mensen moeten mij nemen zoals ik ben, en anders hebben ze echt pech.
 Quote:

Andermans mening is op dit moment nog best belangrijk voor je. Dit zal echter veranderen omdat jij door zelf onderzoek een soort van verlicht zult raken.
Andermans mening doet me weinig. Teveel mensen om mij heen kunnen dit bevestigen ;).
 Quote:

Ook het geliefd willen zijn maakt je tot op zekere hoogte kwetsbaar voor vormen van kritiek. Meer zelfgeloof zal dit uiteindelijk elimineren.
Ik geloof wel in mezelf hoor.
 Quote:

Dualisme; ik zie een beetje 2ling achtige kenmerken bij je. Ook een zekere ambivalentie is aanwezig. Al gaat dit niet zover dat je een besluiteloos mens bent; nee in tegendeel, door deze eigenschappen ben je in staat zaken goed te bekijken alvorens je stappen onderneemt of antwoorden geeft.
Dit klopt helemaal. Beslissingen nemen zijn totaal geen probleem voor me.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 21 '06
 Quote:

De zwaarte van het bestaan heeft een polariserende werking op jou. Juist doordat jij je bewust bent van de zwaarte van het leven, geef jij er zelf een positieve draai aan. Hierdoor ben jij ook in staat om er voor je medemens te zijn als zij daar om vragen, omdat jij dit ook voor anderen kunt polariseren.
Dit stukje klopt helemaal.
 Quote:

Dit is echter niet altijd zo omdat er nog momenten zijn dat jij je het leed van anderen erg aan kunt trekken. Dit laatste heeft te maken met een stuk eigen zwaarte waar nog karma op ligt.
Ik zou me de dingen wat meer moeten aantrekken. Toch is er niet veel dat me kan raken. Zeker niet de ellende van iemand anders. Dat vind ik echt zonde van mijn energie.
 Quote:

Angst; Hiermee heb je nog iets uit te zoeken c.q. aan te gaan met. Angst en onzekerheid in het bestaan komen voort uit nog niet (zelf)onderzochte gebieden en vraagstukken. Ze gaan over jouw schaduwzijde en het is een kant die je niet graag van je zelf wilt laten zien. Enerzijds komt dat door je staat van beschaving en anderzijds door de angst over hetgeen je tegen gaat komen. Toch iemand als jij gaat het er vroeg of laat mee aan, simpelweg omdat je niet kunt en wilt leven met blinde vlekken.
Ik ben niet bang voor wat er gaat komen. Dat heeft geen zin, want het komt toch wel. Leef in het NU is mijn filosofie.
 Quote:

Zelf heb ik het gevoel dat jouw ego je bij tijd en wijle op een dwaalspoor zet; immers deze zal alles doen je zelfbeeld op peil te houden en voor het zelf en de samenleving en zo positief mogelijk over te komen. Ik kan niet zien in hoeverre je hier al doorheen kijkt op dit moment, wel weet ik dat je het voelt.
Ik doe geen moeite om een positief zelfbeeld in stand te houden als je dat bedoeld. Het dwaalspoor is 28 jaar geleden al begonnen ;).
 Quote:

Jouw optimistische geaardheid heeft jou door tal van moeilijkheden getrokken en zal dat blijven doen. Mensen in jouw omgeving voelen zich prettig bij jouw enigszins verlichte levenshouding.
Dit klopt.
 Quote:

Slechts enkelen kennen jouw diepe zielsleven.
Alleen ik ken het ;). En dat klopt ook helemaal.
 Quote:

Met respect

Thomas
Bedankt nogmaals. Nu even afgemaakt. Ben benieuwd naar je reactie Thomas.
Thomas A
Thomas A aug 21 '06
Ik laat het hier verder bij Nims. Het punt is niet dat het meer op een test lijkt, maar dat ik het belangrijker vind mijn tijd te besteden aan mensen die mij beroepen en voor wie het even heel belangrijk is dat ik er even kan zijn.

ik vond jou lezing niet gemakkelijk.

Thomas
JulienMoorrees
Hoi Thomas, Ik wilde het zeker niet als een test doen, maar meer voor jou om aan te geven wat ik denk dat niet klopt. Het lijkt me juist dat je hier van kunt leren. Ik had ook niets kunnen zeggen, maar dan heb je zelf ook niets aan je lezing of wel? Ik ben het met je eens dat je liever je aandacht besteet aan mensen waarvan jij denkt dat ze het nodig hebben. Toch hoop ik ook dat je jezelf hierin niet vergeet. Jij bent hier toch ook om iets te leren? Of ben jij zo iemand die alles al weet ;).

Het geeft niets als mijn lezing niet zo makkelijk is. Je had ook kunnen zeggen dat je hem te moeilijk vond oid en hem niet doen bijv. Ik weet hoe moeilijk het is om mij te lezen. Zeker met heel veel foto's waarop ik steeds anders lijk.

Ik had nog wel een vraag voor je. Het valt me op dat een aantal lezingen erg algemeen zijn opgezet. Ik vroeg me af, of hier een reden voor is. Je kan een aantal opmerkingen zo draaien dat hij op bijna iedereen van toepassing is.

p.s. Het moet wel leuk en vrijwillig blijven hier, vind ik. We hebben weinig aan mensen die hulp proberen af te dwingen lijkt me.
Thomas A
Thomas A aug 21 '06
Nee Nims ik weet zelfs erg veel niet en ben inderdaad ook hier op dit forum juist om iets te leren. Met fotolezen heb ik verder nog maar erg weinig ervaring en vond jouw foto wel de moeilijkste tot nu, vooral door de dualiteit, maar ook het indische uiterlijk dat veel vermag te verhullen. Zo ook bij mijn indische echtgenoot en bij mijn beste vriend.
Het is zeker zo dat ik er nu al heel veel uit heb weten te halen voor mijzelf.
Je hebt gelijk dat uit deze lezing heel veel meer te halen is en er alsnog op terug kom.

Thomas
JulienMoorrees
Hoi Thomas, voel je vooral niet verplicht om mijn foto's te lezen! Ik ben blij dat je het wel wilt leren. Toch raad ik je aan om eerst bij de makkelijkste beginnen ;). Vraag maar eens aan Kath hoe moeilijk ik ben....

Wel wil ik je aanraden om te proberen zo min mogelijk algemene dingetjes neer te zetten. Richt je op de kleine specifieke dingen je binnenkrijgt. Dan is de lezing misschien heel kort, maar raakt wel de kern. Een boodschap hoeft niet lang te zijn, als hij maar aankomt ;).
Thomas A
Thomas A aug 22 '06
Ik heb daar allemaal niet zo'n behoefte aan Nims. Met de andere fotolezingen boekte ik overigens (ook buiten het beeldveld van dit forum)verdiepende resultaten. De leesvraag impliceerde ook een deels tot gehele hulpvraag en dat is bij jou anders. Zo ook het resultaat en dat begrijp je wel denk ik het zet bij een lezing ook een totaal andere energie in werking, toch?

Kernpunt is je grote EGO en daarom kom je met zo een onzinnig advies.

Lees jouw lezingen en die van mij nog eens na, ben benieuwd of je die van mij dan nog algemeen noemt.

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 22 '06
Hoi Thomas,

Ik wilde hier eigenlijk geen "jij hebt gelijk, nee ik heb gelijk"-discussie van maken. Toch wil ik je wel uitleggen wat ik bedoel met algemeenheden. Dit zijn namelijk de opmerkingen die je op bijna iedereen hier op het forum kan plakken, en die allemaal zullen zeggen, "ja, idd dat ben ik". Ik hecht er geen waarde oordeel aan, maar zoals ik hierboven al eerder opschreef. Het viel me op. Ik was alleen benieuwd of jij zelf dit ook was opgevallen.

De kern van mijn grote EGO ga ik niet oneens met je zijn :). Ik ben me heel bewust van het feit dat ik dat heb. Alleen hoe ik ermee omga, is een 2e.

Goed, hier dan de opmerkingen die IK als algemeen beschouw. Dit is uiteraard mijn eigen beperkte mening, dus ook voor eigen risico.

Quote:

Ergens ben jij een heel universeel mens.

Het lijkt wel of jij nog een stuk last (karma) bij je draagt en het is tevens een stuk waar je wel naar kijkt maar verder niet zoveel mee doet (tot nu toe dan).

Kwetsbaarheid; ergens ben je heel kwetsbaar, maar je kunt ook zeggen heel erg gevoelig, tenminste als het over het ego gaat.

Ook het geliefd willen zijn maakt je tot op zekere hoogte kwetsbaar voor vormen van kritiek.

De zwaarte van het bestaan heeft een polariserende werking op jou.

Angst en onzekerheid in het bestaan komen voort uit nog niet (zelf)onderzochte gebieden en vraagstukken.

Ze gaan over jouw schaduwzijde en het is een kant die je niet graag van je zelf wilt laten zien.

Slechts enkelen kennen jouw diepe zielsleven.
????
???? aug 22 '06
Nou Nims, zo algemeen vind ik die nou ook weer niet. Sorrie, maar ze zouden niet op mij kunnen slaan.
Ik denk ook dat het heel moeilijk is om vanaf een foto iemand te kennen. Ikzelf durf me er niet aan te wagen. Maar ik moet wel zeggen dat de ideeen die ik kreeg, bij het zien van verschillende foto's, kwam toch aardig overeen met de commentaren van Kath, Thomas en jou.

Het gevoel dat ik bij jou kreeg, al voor dat Thomas je gelezen had, is dat je uit moet kijken dat je niet je superego (uberich zoals dat in de psychologie wordt genoemd)gaat ontwikkelend i.p.v. je "ware zelf".
Vandaar ook dat ik al eerder eens in een andere post had geschreven dat je zuiver moet blijven in je doen en laten.

Het is volgens mij van Thomas ook niet de bedoeling om je onderuit te halen of iets. Dat idee gaf je me wel met je reactie die je gaf op zijn reading.
Laat iedereen het op zijn of haar eigen manier doen, dat werkt het beste volgens mij.

Ik ben overigens ook best benieuwd wat je van mijn foto kan maken Nims. Die heb je nog niet gelezen. (of komt dat door het uitgebreide commentaar van mijn kant op de reading)
Ben nl best benieuwd wat jij ziet!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '06
Nou ik heb ze gelezen. Wil je het niet ook eens proberen om een foto te lezen? Misschien blijk je het ook wel te kunnen :D.
????
???? aug 29 '06
Sorrie Nims, maar ik waag me er nog niet aan. Ik denk dat mijn kwaliteiten op een ander vlak liggen. Maar wie weet komt het er wel een keer van. In iedergeval nogmaals bedankt voor je reading.
dragonfly
dragonfly sep 30 '06
hey nims!

was ff bij de topics fotolezen aan bladeren,ik zag ineens jouw grooooooote hoeveelheid aan foto´s voorbijkomen!

moest wel lachen hoor!

je zou trouwens zo een neef(je)van me kunnen zijn!
je lijkt me een vrolijke gezellige jongen,die ook heel goed serieuze gesprekken kan voeren over de zin van t leven.

denk wel dat je een binnenvetter bent,en daardoor jezelf wel es pijnigt met discussies met jezelf!
;)

vind t t wel leuk om zo es te zien wie dr eigenlijk´aan de andere kant´van de pc zit!haha

groetjes dragonfly
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 1 '06
Dankje wel dragon. En ik zou best een neefje kunnen zijn. Je bent zeker ook een pinda of niet ;). En serieus met mij kletsen? Hoe kom je daar nou bij ;). Ik ben wel een binnenvetter, maar in discussie met mezelf gaan doe ik te weinig. Mss tijd om eens mee te beginnen.
yannick
yannick okt 1 '06
slamat nims

je bent cker een indo??

groeten yannick
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 1 '06
Selamat yannick. Dat ben ik inderdaad. Toch ben ik meer Hollander dan wat anders. Mijn lievelingseten is bijvoorbeeld gekookte aardappels met bloemkool :D. Hollandser kan bijna niet ;).
LPChip
LPChip okt 1 '06
Selamat pagi Nims en Yannick. Zo te merken allebij hollander, want het is selamat LOL.

Voor de overige mensen hier:

Selamat is een groet uit het maleis, en Selamat pagi is goeiemorgen.
dragonfly
dragonfly okt 1 '06
hey nims!

apa kabar? :D

haha!ik dacht ik doe gezellig met jullie mee!

en ja idd ik ben een pinda ;)

sampai jumpa! :p
Acheliah
Acheliah okt 1 '06
Zal ik dan ook maar meedoen Slamatidor ducci

Groetjes Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 1 '06
Hm, ik kan dat niet hoor. Sorry. De enige woorden die ik ken zijn:
Selamat
Makan
en