Mijn vakantie heeft ook een groot aantal foto's van mijzelf opgeleverd. Ik heb ze allemaal online gezet, en mocht iemand er eentje willen lezen, dan ben ik benieuwd .
Rondje italie, voor alle foto's moet je zijn op deze site . Dat zijn er helemaal veel, dus je bent gewaarschuwd. Vakantie was echt super relaxed. Wel druk, maar ja we hebben o.a. de volgende plaatsen bezocht: Milaan, Florence, Bologne, Pisa, Lucca, Rome, Sienna, San Gimiano, Como, Capri, Pompeï, Lido di Jesulo, en nog meer.
Toch iemand durft het aan. ik zal met plezier en toewijding je foto's bekijken, doorvoelen en in woorden weergeven. er is veel over te zeggen en ik wil er de tijd voor nemen. Witte Herder doe ik eerst, dat heb ik haar al beloofd v/d week. Maar daarna direkt jouw reading.
Ik hoor het je vragen als 6 jarige; “mam hoe kan het dat de maan niet naar beneden valt?”
De violist; Menstypen als jij kunnen tijdens hun jonge jaren door hun ouders aan de viool gezet te worden. Je bent er in elk geval het type voor. Anders is er in elk geval nog de piano en wat is het toch fantastisch een dergelijk instrument te bespelen.
Ergens ben jij een heel universeel mens. Alles waar jij je in verdiept zul jij met grote zorg tot een heel volmaakt iets weten te brengen; speciaal zaken waarbij het hoofd nodig is. Ook ben jij in staat zaken & kwesties uit te zoeken en kan daarbij zo ver gaan, dat jij nog doorgaat waar anderen allang afgehaakt zouden hebben.
Karma; ik zie dat jij uit een welgestelde generatie van mensen afkomstig bent. Een aantal generaties terug waren jouw voorvaderen behoorlijk invloedrijke mensen, wellicht zelfs van adelstand. Het lijkt wel of jij nog een stuk last (karma) bij je draagt en het is tevens een stuk waar je wel naar kijkt maar verder niet zoveel mee doet (tot nu toe dan). Door de vermenging door huwelijken e.d. is er nog wel een stuk van de oude stand gebleven maar is er een soort degeneratie opgetreden die wel meer menselijkheid gebracht heeft.
Kwetsbaarheid; ergens ben je heel kwetsbaar, maar je kunt ook zeggen heel erg gevoelig, tenminste als het over het ego gaat. (Nu weet ik niet of je ego het nog wel toelaat verder te lezen, ik ga er maar vanuit dat je hier toch voor kiest want je bent ook heel weetgraag). Je wilt graag geliefd zijn en hebt daar ook veel voor over. Andermans mening is op dit moment nog best belangrijk voor je. Dit zal echter veranderen omdat jij door zelf onderzoek een soort van verlicht zult raken.
Ook het geliefd willen zijn maakt je tot op zekere hoogte kwetsbaar voor vormen van kritiek. Meer zelfgeloof zal dit uiteindelijk elimineren.
Dualisme; ik zie een beetje 2ling achtige kenmerken bij je. Ook een zekere ambivalentie is aanwezig. Al gaat dit niet zover dat je een besluiteloos mens bent; nee in tegendeel, door deze eigenschappen ben je in staat zaken goed te bekijken alvorens je stappen onderneemt of antwoorden geeft.
De zwaarte van het bestaan heeft een polariserende werking op jou. Juist doordat jij je bewust bent van de zwaarte van het leven, geef jij er zelf een positieve draai aan. Hierdoor ben jij ook in staat om er voor je medemens te zijn als zij daar om vragen, omdat jij dit ook voor anderen kunt polariseren. Dit is echter niet altijd zo omdat er nog momenten zijn dat jij je het leed van anderen erg aan kunt trekken. Dit laatste heeft te maken met een stuk eigen zwaarte waar nog karma op ligt.
Angst; Hiermee heb je nog iets uit te zoeken c.q. aan te gaan met. Angst en onzekerheid in het bestaan komen voort uit nog niet (zelf)onderzochte gebieden en vraagstukken. Ze gaan over jouw schaduwzijde en het is een kant die je niet graag van je zelf wilt laten zien. Enerzijds komt dat door je staat van beschaving en anderzijds door de angst over hetgeen je tegen gaat komen. Toch iemand als jij gaat het er vroeg of laat mee aan, simpelweg omdat je niet kunt en wilt leven met blinde vlekken. Zelf heb ik het gevoel dat jouw ego je bij tijd en wijle op een dwaalspoor zet; immers deze zal alles doen je zelfbeeld op peil te houden en voor het zelf en de samenleving en zo positief mogelijk over te komen. Ik kan niet zien in hoeverre je hier al doorheen kijkt op dit moment, wel weet ik dat je het voelt.
Jouw optimistische geaardheid heeft jou door tal van moeilijkheden getrokken en zal dat blijven doen. Mensen in jouw omgeving voelen zich prettig bij jouw enigszins verlichte levenshouding. Slechts enkelen kennen jouw diepe zielsleven.