Loading...
nl

Je Astrale lichaam, en Astrale reizen

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '09
Sinds een week heb ik mijn 3-lichamen wat meer in eenheid gebracht. En met 3 lichamen bedoel ik, mijn gewone lichaam, mijn etherisch lichaam (aura) en mijn astrale lichaam. Dat voelt heel erg prettig aan en merk ik dat er ineens een schat aan informatie naar bovenkomt van verschillende dimensie en plaatsen die ver boven mijn verbeelding gaan. Ik begin daarom even dit topic om wat ervaringen / vragen / .... bespreekbaar te maken omdat het voor mij niet zo bekend is.

Ik merk namelijk dat mijn Astrale lichaam ook mijn lichaam is, maar waarmee het lijkt alsof ik deze vrij door ruimte en tijd kan bewegen. De wereld waarin hij zich bevind is mij een beetje vreemd en lijkt eigenlijk op een heelal met sterrenstelsels etc. Hij zweeft vrij door de ruimte.

Gisteravond had ik een vreemde ervaring toen ik wilde gaan slapen en ik begreep pas later dat ik me volledig bewust was van mijn astrale lichaam. Ik deed mijn ogen dicht en zag allemaal kleurtjes voor mijn ogen dansen. Eigenlijk vond ik ze behoorlijk irritant en werden ze ook niet echt minder toen ik mijn ogen open deed. Dus ik deed mijn ogen weer dicht. De figuurtjes waren niet echt herkenbaar en liet het maar over me heen komen. Wel herkende ik deze lampjes als iets wat ik als kind ook altijd al zag, dus het was niet echt onbekend voor me. Niet al te lang daarna, veranderende de lampjes in zwarte boze tijgers die naar me begonnen uit te halen. Ze deden me niet zoveel omdat ik weet dat ik beschermd ben met mijn pyramide van licht, dus ik zag ook steeds hun klauwen uit elkaar spatten bij het raken van mij.

Omdat ik ze eigenlijk maar behoorlijk irritant vond, besloot ik ze met energiestralen "kapot te schieten". Ik schoot ze en ze vluchten weg in een soort tunneltjes die ontstonden. Omdat ik niet wilde dat ze wegvluchtten, dook ik achter ze aan de tunnel in. Het was een soort oranje energietunnel waar ik in dook en ik merkte dat de tijger sneller was dan ik. Omdat ik dat niet leuk vond, besloot ik om de tijd om te keren, zodat ik ze in kon halen. Ik merkte dat de tijd vertraagde en alles om me heen was veel rustiger geworden, alsof het stilstond.

Ik ging de tunnel verder in en opeens was ik eruit. Ik was beland bij een wezen dat heel donker (slecht) was en zo verschrikkelijk groot was, dat zijn oog, zo groot was als ik. Ik stond dus voor dat enorme oog, dat dicht was en keek ernaar. Ik voelde zijn energie en dat was de duisterste energie die ik ooit gevoeld heb. Ik schrok echt van deze energie en werd er zelfs angstig van. Op dat moment ging het oog open en zag ik een oranje gloed in dat oog.

Ik werd helemaal gevuld met de duistere energie en ik voelde een enorme kou en angst in en om me heen. Ik besefte me, dat ik op leven en dood moest vechten, dus ik besloot om via mijn vleugelchakra mijn engelen te raadplegen. Maar mijn vrienden gaven niet thuis, dus wist ik dat ik zelf iets moest doen. Ik nam haalde de universele energie op, en ging mezelf ermee opladen totdat ik een steeds grotere witte energiebol werd. Ik groeide in rap tempo en alles werd witter en witter. Ik liet de witte energie alle kanten op wegschieten en nam zelf afstand van het geheel om te kijken wat er gebeurde (het leek alsof ik uitzoomde). Ik zag een soort donkere planeet / wolk dat eigenlijk doormidden gebroken werd door een enorme witte regen van vonken. De hoeveelheid energie was enorm en alle zwarte energie was binnen no-time volledig getransformeerd en verdwenen.

Ik besloot weer terug te gaan en al snel was ik weer met mijn bewustzijn in mijn bed. Ik had geen idee wat er net gebeurd was en begreep al vrij snel dat ik een astrale reis gemaakt had.

Ik ben erg benieuwd wat jullie gedachten hierbij zijn.
Delen:
Emuca
Emuca nov 17 '09
Wat je beschrijft lijkt wel op de dingen die ik soms zie. Ik heb dat zowel bij wakker zijn als bij slapen. Ik ben me dan bewust dat ik op een andere plek ben en dat ik dingen kan doen...
Volgens mij kan je je astrale lichaam ook bewust sturen... op die manier gebruik ik mijn eigen ogen om bij andere te kunnen kijken... smile

Ik vind jou astrale reis erg mooi... Ik krijg er een groot gevoel van 'goed strijd tegen kwaad' bij.
admin
admin nov 17 '09
Hoi Nims,

Ik vind het een hele mooie ervaring wat je hebt meegemaakt om te lezen. Dat met de kleuren voor je ogen, herken ik ook, allerlei kleuren die dansen en bewegen.

De enige dingen die ik op deze manier (dus los van je lichaam) wel eens heb gezien is dat ik schilden om me heen had (als een kever) waaronder licht straalde. Deze schilden gingen los. Het was een soort van duidelijk maken dat ik het pantser waarin ik mezelf had geplaatst los aan het laten was. Daarnaast heb ik ook wel eens van die boomgezichten voor mijn gezicht gezien die aan het praten waren, alleen kwam er geen geluid uit.

Wat ik vaker lees, is dat er vaak negatieve krachten of donkere wolken te zien zijn waartegen gevochten moet worden. Ik weet niet waarom dat is, en kan me er dan helaas ook niet goed iets bij voorstellen waarom dit bij de een wel en de ander niet is.

Kun jij aangeven waar dit voor jouw gevoel iets mee te maken heeft, want het is toch een intense ervaring.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '09
Nou ik heb er na afloop met mijn astrale lichaam over gesproken (jawel, als ze in eenheid zijn, dan kan dat ook nog) en die legde me uit, dat die tijgertjes in het begin waren om te oefenen. Alleen dat het niet helemaal de bedoeling, laat staan verwachting dat ik de tunnel in dook. Dat was ook de reden dat ik geen tijgertjes meer tegenkwam aan de andere kant van de tunneltjes. Zeker het manipuleren van de tijd om uit te komen bij het eind van de tunnel was iets wat hij erg creatief en handig vond.

Wel was ik nog vergeten om iets erbij te zetten, namelijk dat toen ik naar mijn astrale lichaam keek, deze helemaal geen pyramide van licht had. Ik heb er toen meteen eentje voor hem gemaakt, zodat hij nu ook overal en altijd beschermd is. En daar was hij super blij mee. Die gek was dus overal ten strijde getrokken zonder enige bescherming.
admin
admin nov 17 '09
Als ik het goed begrijp heb je gecommuniceerd met je eigen "ik".

Een interpretatie: Je neemt eigenlijk risico's en zet de dingen naar je hand waar op een andere manier mee omgegaan moet worden, wil je spiritueel helemaal in balans zijn. Daarnaast staan je lichamen normaliter dus los van elkaar, waardoor je, zonder voldoende te toetsen aan je ik en dus zonder het juiste gevoel en het spirituele afwegen op een bepaalde in het leven springt wat bepaalde gevolgen heeft voor je lichamelijk en geestelijke welzijn in de zin van in het balans raken met jezelf.

Ik heb het heel zwart-wit neergezet Nims, om de strekking er naar mijn idee uit te halen.

Ik zou denken dat het een hele mooie les is en je hier heel veel aan hebt uiteindelijk smile
Cialara
Cialara nov 17 '09
Hoi NiMS,

Erg interessant verhaal. Ik herken dat vechten tegen het duister uit de verhalen van mijn zoon. Ikzelf heb er tot nog toe geen last van gehad. Ook hij gebruikt hier energie voor, in ballen.

Ik wist alleen niet dat je buiten je fysieke en etherische lichaam ook nog een astraal lichaam hebt. En wat vreemd dat als je "jezelf" beschermt dat dan niet automatisch je "Hele" lichaam wordt beschermt. Eigenlijk wel jammer, hoe kun je dan ook dat astrale lichaam beschermen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '09
Origineel bericht van: Bart
Als ik het goed begrijp heb je gecommuniceerd met je eigen "ik".

Een interpretatie: Je neemt eigenlijk risico's en zet de dingen naar je hand waar op een andere manier mee omgegaan moet worden, wil je spiritueel helemaal in balans zijn. Daarnaast staan je lichamen normaliter dus los van elkaar, waardoor je, zonder voldoende te toetsen aan je ik en dus zonder het juiste gevoel en het spirituele afwegen op een bepaalde in het leven springt wat bepaalde gevolgen heeft voor je lichamelijk en geestelijke welzijn in de zin van in het balans raken met jezelf.

Ik heb het heel zwart-wit neergezet Nims, om de strekking er naar mijn idee uit te halen.

Ik zou denken dat het een hele mooie les is en je hier heel veel aan hebt uiteindelijk smile

Dat is in ieder geval een les die ik eruit heb gehaald als de verschillende lichamen teveel een eigen leven leiden zonder met elkaar in balans te zijn. Dan ka je denk ik inderdaad een risico lopen. Ik geloof dan ook in het samenbrengen van de lichamen tot een geheel, om zo een belangrijk voordeel te hebben voor alles wat je maar tegen komt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Hoi NiMS,

Erg interessant verhaal. Ik herken dat vechten tegen het duister uit de verhalen van mijn zoon. Ikzelf heb er tot nog toe geen last van gehad. Ook hij gebruikt hier energie voor, in ballen.

Ik wist alleen niet dat je buiten je fysieke en etherische lichaam ook nog een astraal lichaam hebt. En wat vreemd dat als je "jezelf" beschermt dat dan niet automatisch je "Hele" lichaam wordt beschermt. Eigenlijk wel jammer, hoe kun je dan ook dat astrale lichaam beschermen?

Als het goed is, heb je 7 lichamen in totaal. Voor elke sfeer eentje. Maar daar weet ik het fijne ook niet van, dus daar moet ik even vanaf blijven.

Je kunt je astrale lichaam pas beschermen, als je er contact mee hebt gemaakt via je etherische lichaam. Alles moet één zijn, en volledig met elkaar in overeenstemming zijn. Pas als je een bent met je etherische lichaam, kun je een worden met je astrale lichaam.

Ik ben overigens benieuwd of je zoontje ook lichamen is tegen gekomen of heeft gezien in een pyramide. Het lijkt wel van doorzichtig glas, blauwachtige kleur en heeft een punt, maar zonder einde. Hij kan het dus als een streep hebben gezien (omdat het begin buiten zijn gezichtsveld lag).
Cialara
Cialara nov 17 '09
Ik heb S er nog nooit over gehoord. Maar daarbij moet ik aantekenen dat hij alleen zijn gids en soms engelen ziet in zijn visioenen. Wel komt hij donkere wolken tegen of energiebollen...

Hoe weet je dat je een bent met je etherische en/of astrale lichaam?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '09
Dat weet je op het moment je er altijd en overal mee kunt communiceren zonder problemen. Dat je je bewustzijn voor een groot deel kunt transporteren van het ene lichaam, naar het andere lichaam. Kan je bijvoorbeeld uittreden, dan ben je zeker één met je etherische lichaam.
Cialara
Cialara nov 17 '09
Oh, dat kan ik nog niet, maar ben aan het oefenen winkReiki II helpt me op weg hiermee. Zoonlief kan dat zeker wel smilevandaar dat hij ook soortgelijke dingen als jij meemaakt, alleen is zijn perceptie iets anders van wat hij ziet geloof ik...

Ik vraag me alleen af of het echt nodig is om die connectie te hebben. Ik vraag me daarnaast af wat het voor- en/of nadeel is als je die connectie niet helemaal hebt.

Er zijn niet zoveel mensen op de wereld die op dit moment die connectie hebben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 18 '09
Wat bedoel je met echt nodig? En ja op dit moment zijn er veel mensen die die connectie niet hebben. Maar dat is een kwestie van tijd voordat die er niet meer zijn. De volgende generatie staat al in de startblokken om het over te nemen.

Daarnaast is het ook wel een kwestie van genen en niet alleen maar hard werken.

Ik vind dat je niet alles hoeft te kunnen wat een ander kan, als je maar doet wat je graag wilt doen en goed in bent.
admin
admin nov 18 '09
Origineel bericht van: NiMS
...Ik deed mijn ogen dicht en zag allemaal kleurtjes voor mijn ogen dansen. Eigenlijk vond ik ze behoorlijk irritant en werden ze ook niet echt minder toen ik mijn ogen open deed. Dus ik deed mijn ogen weer dicht. De figuurtjes waren niet echt herkenbaar en liet het maar over me heen komen. Wel herkende ik deze lampjes als iets wat ik als kind ook altijd al zag, dus het was niet echt onbekend voor me.

Ik ging de tunnel verder in en opeens was ik eruit. Ik was beland bij een wezen dat heel donker (slecht) was en zo verschrikkelijk groot was, dat zijn oog, zo groot was als ik. Ik stond dus voor dat enorme oog, dat dicht was en keek ernaar. Ik voelde zijn energie en dat was de duisterste energie die ik ooit gevoeld heb. Ik schrok echt van deze energie en werd er zelfs angstig van. Op dat moment ging het oog open en zag ik een oranje gloed in dat oog.

Ik werd helemaal gevuld met de duistere energie en ik voelde een enorme kou en angst in en om me heen. Ik besefte me, dat ik op leven en dood moest vechten, dus ik besloot om via mijn vleugelchakra mijn engelen te raadplegen. Maar mijn vrienden gaven niet thuis, dus wist ik dat ik zelf iets moest doen. Ik nam haalde de universele energie op, en ging mezelf ermee opladen totdat ik een steeds grotere witte energiebol werd. Ik groeide in rap tempo en alles werd witter en witter. Ik liet de witte energie alle kanten op wegschieten en nam zelf afstand van het geheel om te kijken wat er gebeurde (het leek alsof ik uitzoomde). Ik zag een soort donkere planeet / wolk dat eigenlijk doormidden gebroken werd door een enorme witte regen van vonken. De hoeveelheid energie was enorm en alle zwarte energie was binnen no-time volledig getransformeerd en verdwenen.

Ik besloot weer terug te gaan en al snel was ik weer met mijn bewustzijn in mijn bed. Ik had geen idee wat er net gebeurd was en begreep al vrij snel dat ik een astrale reis gemaakt had.

Ik ben erg benieuwd wat jullie gedachten hierbij zijn.


Dat van die kleurtjes, had ik vroeger ook als kind, driehoekjes, vierkantjes en andere figuurtjes die ik door de ruimte zag zweven; maar dan wel met mijn ogen open.

Verder ben ik de laatste weken druk bezig in te zien dat de astrale wereld compleet illusie is, maar ik ben hier nog informatie over aan het verzamelen.
Om het ook voor mijzelf duidelijk te krijgen.
Emuca
Emuca nov 18 '09
Ik denk dat de astrale wereld inderdaad opgebouwd zou kunenn zijn uit illusies... maar daar staat tegenover; wat is een illusie en wat niet?
In een astrale ruimte is het makkelijker dingen te doen die je normaal niet zou kunnen doen... Maar toch heb ik de indruk dat, als ik bij een ander kijk, dit op astraal niveau is, en dus kan ik nooit die illusie hebben gecreerd. Dus toont de astrale wereld de mens hoe hij is...? Het is wel zo dat mensen er voor kunnen zorgen dat ze er anders uitzien als ik kijk, zodat ik op een verkeerd spoor gezet kan worden. Dat is dan wel een illusie...

Wacht... ik ben mezelf geloof ik even kwijt. laughHaha.

En die kleurtjes... dat zie ik nog steeds heel vaak...
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 18 '09
Eigenlijk is alles een illusie dus ook de astrale wereld wink.

@AOD: Als je de mens zou willen zien zoals die daadwerkelijk is, zou je volgens mij alle 7 lichamen moeten aanschouwen (afzonderlijk en in totaal) en niet alleen het astrale, esoterische en fysieke lichaam. Ben jij in staat om deze scheiding te kunnen maken en alle sferen te zien en te bewandelen?
Emuca
Emuca nov 18 '09
Misschien wel.. al heb ik het nog nooit gedaan. laughIk heb nooit echt gelet op de verschillende lagen... 'k kijk meestal naar wat ik zie. Ik zal het een keer proberen.. maar ik ben niet zo thuis in de sferen? Iemand die dat kan verwoorden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 19 '09
Ik heb dit verhaal ook laten lezen aan een leraar van mijn opleiding en die kwam met een hele interessante conclusie over dit verhaal.

De lichtjes die je ziet en de figuurtjes erin, is de taal van het licht die uitgedrukt wordt in geometrische symbolen, je herkent het licht dus niet als het tot je komt, hoe vreemd dat ook mag klinken in je oren je raakt geïrriteerd en daardoor onstaat een filter waardoor het licht verwrongen raakt en anders naar binnen komt.

Wat je reis betreft; alle dieren, welke dieren dan ook zijn altijd helpers en gidsen. De symboliek van de tijger heeft te maken met sensualiteit en seksulaiteit, innerlijk kind en wedergeboorte. Alle katten zijn sowieso verbonden met eigenliefde

De tijgers nodigen je uit in het kader van wedergeboorte om het licht te zien, oftewel alles van jezelf te ontmoeten wat nog onbelicht is, in het donker en gezien en dus belicht mag worden door jouwzelf.

Vanuit jouw huidige perceptie is de tijger een vijand waar je tegen dient te vechten, je ziet de tijgers dus niet voor wat ze zijn, maar je ziet ze vanuit je eigen verwrongen beeld.

De tijgers vluchten niet voor jouw, jij vlucht voor jezelf, want je bent niet bereid datgene te ontmoeten wat op je pad komt en wil het direkt kapotschieten, dat strookt niet met het beeld wat je uitzend van licht en vrede. De tijgers wijzen je de weg naar je eigen donker en dat is groot en verschrikkelijk. maar let op ook hier is het weer gezien door jouw eigen verwrongen beeld; het is wat je geloofd, niet wat echt is. Dit is waar je al heel lang tegen vecht, het donker, toch is dit ontmoeten en ontsluieren precies datgene waar ik je voor heb uitgenodigd. Ik zie het donker in je, niet als kwaad, maar al datgene wat je echt bent in essentie, maar waarvan je bent gaan geloven dat dat niet goed genoeg is.

De kou die je voelt, zijn je eigen bevroren gevoelens, gevoelens waar een oordeel over geveld is en waar je doodsbang voor bent. Alles waar we het stempel kwaad op zetten is ook wie we zelf zijn.

Dat mag je dus nog met hulp gaan onderzoeken. Er tegen vechten heeft geen zin, het uitnodigen om te ontmoeten wel. Het is zo groot dat je bang bent dat het je zal overweldigen, maar het zal je heel maken uiteindelijk. Het is dus een illusie te denken dat het zwarte verdwenen is door er licht op te zetten.
Takhihiii
Takhihiii nov 19 '09
Vanuit het sjamanisme komt het voor dat je tijdens een droom of visioen door een dier wordt aangevallen en opgegeten. Daarna proef je de kwaliteiten die het dier belichaamde in je eigen vlees.

Quote:
Onze diepste angst is niet dat we onmachtig zouden zijn.
Onze diepste angst betreft juist onze niet te meten kracht.
(Marianne Williamson)
admin
admin nov 20 '09
Origineel bericht van: NiMS
Eigenlijk is alles een illusie dus ook de astrale wereld wink.



Je bedoelt vanuit de relatieve werkelijkheid gezien..er bestaat ook zoiets als
ware werkelijkheid, absolute werkelijkheid, oneindige liefde, cq het absolute zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 20 '09
Origineel bericht van: Artemis

er bestaat ook zoiets als
ware werkelijkheid, absolute werkelijkheid, oneindige liefde, cq het absolute zijn.

Allemaal illusies wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki