Loading...
nl

Fotolezen van pony

paardje
paardje aug 10 '06
Hallo,
ik ben opzoek naar iemand die foto kan lezen van mijn vorige pony. Ze is helaas afgekeurd er kon niks meer aan haar gedaan worden.
Toch heb ik nog het gevoel als of ze ergens nog gewoon rondloopt.
Ik zou dus erg graag willen weten of het zo is en misschien dat iemand kan achterhalen ofzo via foto waar ze dan zou zijn en hoe het met haar gaat enzo.

hier een foto van de dag voor dat ze weg ging:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=73LSUNC7

http://www.mijnalbum.nl/Foto=OZIQZCPM

Ik zou het zooo super vinden als ik meer te weten kom!
Dus hoop dat iemand kan helpen :)

Groetjes, janet
Delen:
LPChip
LPChip aug 11 '06
Misschien zegt dit niet veel, want zo goed kan ik niet fotolezen, maar mijn eerste ingeving is: "Het is allemaal wel goed. Geen zorgen."
paardje
paardje aug 11 '06
oke bedankt nog iemand anders iets??
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 13 '06
Helaas ben ik niet zo goed in het lezen van dierenfoto's. Ik weet dus ook niet waar ze zou moeten zijn.
paardje
paardje aug 14 '06
oke toch bedankt. Ik hoop zo dat iemand nog kan helpen.. maar jullie denken dat ze nog niet dood is??
LPChip
LPChip aug 14 '06
Mijn eerste was een vredig en geruststellend gevoel. Ik heb verder weinig ervaring met fotolezen, en kan dus niet zeggen of het juist is.

Ik heb kath haar foto geprobeerd te lezen voordat ze deze op het forum gezet had, en het idee wat zei zelf had was ook een beetje datgeen wat ik zag. Maar dat wil niet zeggen dat ik de gevoelens van het paard zelf krijg, of de gevoelens die kath en jij hebben over jullie paarden.
Ayasha
Ayasha aug 14 '06
hoe oud was het dier toen het weg ging als ik vragen mag?
paardje
paardje aug 14 '06
5 jaar.. het was in dit jaar maart
Ayasha
Ayasha aug 14 '06
en waarvoor was ze afgekeurt? (ja ik vraag veel)
paardje
paardje aug 15 '06
OCD
paardje
paardje aug 24 '06
Iemand die nog iets kan zien op de foto's??
????
???? aug 24 '06
Even off-topic: Ik ga ervan uit dat jullie alles gedaan hebben wat kon maar OCD is te opereren, dus best kans dat ze is doorverkocht. Was ze er echt kreupel op? Want het gebeurd ook wel eens dat het door het lichaam ingekapseld wordt en ze er niet zo veel last van hebben. (mits je niet te zwaar belast) Ligt er wel een beetje aan waar het zit.

Vervelend is het wel voor je dat je er geen zekerheid over hebt. Kun je ook niet achterhalen wat er met haar gedaan is nadat ze afgekeurd is. Ik weet niet waar je haar naar toe gebracht hebt?
paardje
paardje aug 30 '06
De dierenarts zei dat opereren geen optie was.. en hij heeft haar afgekeurd. In het begin had ze er niet zoveel last van maar toen we iets hoger kwamen in dressuur (denk aan L2 dus nog niet geweldig hoog) kreeg ze er wel last van. De eigenaar is lid van zo'n paardenfonds en daar is ze mee heen gegaan. Ik wou er niet bij zijn toen ze weg is gebracht maar de eigenaar zei dat hij door de slager is opgehaald. Via KHNS kunnen we niks achterhalen een optie is nog om de slager te bellen. Vaak zag je ook niet dat ze kreupel liep maar ik merkte het wel als ik erop zat dus zo'n pony kan je goed doorverkopen.
????
???? aug 30 '06
Heb je geen chipnummer? Ik weet niet hoelang het geleden is. Tegenwoordig mogen paarden/pony's alleen nog maar geslacht worden als je de papieren en chipgegevens erbij geeft. Dit moet dan ook zijn doorgegeven aan het stamboek of ministerie van landbouw ed. De KNHS houdt alleen gegevens bij van mensen/paarden die wedstrijden rijden.
paardje
paardje aug 31 '06
Ik heb alle nummers nog. Ik heb de gegevens al eens naar KNHS gestuurd want als ze geslacht worden moet het paspoort naar KNHS gestuurd worden en dan weten die dat. Maar daar was haar paspoort nog niet binnen dus staat ze nog niet als geslacht en zou ze dus nog ergens moeten zijn.
Het paspoort is wel meegegaan met de pony. En dit was april dit jaar.
????
???? aug 31 '06
Hi, misschien moet je eens contact op nemen met de PVE. http://www.veevleesei.nl/paarden/
Misschien kunnen die je meer vertellen als ze wel naar de slacht is gegaan. En anders zit er niets anders op dan zo veel mogelijk advertenties zetten op sites op internet. Met een goede duidelijke foto en een goede duidelijke omschrijving van de pony.

Succes ermee.
Ayasha
Ayasha sep 3 '06
Ik wil niet vervelend doen maar de kans dat je lang in onzekerheid zal blijven is erg groot (hoewel ik denk dat je dat zelf ook wel weet) een handelaar die ik ken kreeg zijn paarden zonder paspoort enz ook geslacht door vervalsing :n Dan vinden ze haar (of hem) idd niet terug op de nummers die jij gegeven hebt.

Maar misschien staat hij ook als gezelschapsdier bij iemand. Heb je het al op marktplaats sites enz gezet?
jo
jo sep 5 '06
ik krijg het idee dat ze nog leeft
ik zou ff advertenties gaan zetten!
Tamara26
Tamara26 sep 5 '06
Als ik t paard zie, dan krijg ik ook een rustig gevoel.
Maar ik heb t gevoel dat dat haar gevoel is op die foto...
Heel vriendelijk paard en ziet er heel gezond uit.
Maar als ze gechipt is dan zou je haar moeten kunnen vinden, want dan staat ze dus gewoon op een adres geregistreerd. Toch?
Maar ja, krijg dat maar eens los...
Liefs,
Ayasha
Ayasha sep 6 '06
Tamara: dat is niet zeker, het is vaker bewezen dat de chip helemaal niet zo betrouwbaar is als iedereen denkt. Ook het registeren enz er van loopt wel eens mis helaas...Het dier kan dus nog met alle gemak rondlopen op deze wereld terwijl niemand weet dat het bestaat. (ofja niemand... ;))
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420