Hallo Pegasus,
Ik heb naar je droom gekeken en ik heb over een deel van de droom een gevoel gekregen.
Ik begrijp hierdoor wat het thema van de droom is, dat heb ik hieronder beschreven.
Maar er zijn delen waar ik nog geen gevoel over gekregen heb.
En ik heb ook geen gevoel gekregen over hoe het thema van de droom in jouw leven geplaatst moet worden.
Het kan zijn dat je het lezen van deze gedeeltelijke verklaring zelf begrijpt hoe je dat moet doen.
En dat als je die informatie opschrijft, ik de rest van de droom kan begrijpen.
Omdat ik de droom nog niet helemaal begrijp heb ik alleen een verklaring geschreven met daaronder iets meer over de symbolische naam.
De verklaring per deel (zoals ik dat normaal gesproken doe) kan ik nog niet schrijven.
de betekenis
De droom gaat over een plaats, die Nag Hammadi genoemd wordt.
In het Egyptische plaatsje Nag Hammadi werden in 1945 oude spirituele geschriften gevonden.
Zie hiervoor bijv
Wikipedia: Nag Hammadi.
De plaats waar je in je droom bent wordt Nag Hammadi genoemd.
De droom bedoelt hier volgens mij mee, dat deze plaats in je droom voor jou een 'vindplaats van spirituele kennis' is.
Net als het Egyptische plaatsje Nag Hammadi, dat een vindplaats voor spirituele kennis was.
Ik begrijp de naam Nag Hammadi dus als een symbolische naam.
Deze plaats in je droom staat volgens mij voor een plaats in je eigen geest.
De droom gaat dus eigenlijk over een plaats in je geest, die een soort van vindplaats van spirituele kennis is.
Jij en je vriend waren al een 'langs' deze plaats (in jezelf) geweest, maar nu gaan jullie deze spirituele vindplaats in je geest samen verkennen.
Omdat er dingen van hoge spirituele waarde zijn word je hier bij wijze van spreken 'rondgeleid', om alles goed te laten verlopen.
Net als dat je soms in een museum rondgeleid wordt om alles goed te laten verlopen.
Het is een heel oud gebouw, de kennis is dus heel oud.
Wanneer jullie hier een tijdje geweest zijn, wordt deze plaats (in je geest) aangevallen door anderen.
Die anderen vallen je aan in de stijl van tijdens de tweede wereldoorlog, dat is te zien aan het type vliegtuigen.
Ze zullen dus opgegroeid zijn in die stijl van leven, denken en voelen van die tijd.
Het kan gaan om personen in je leven die in die tijd jong geweest zijn.
Ze hebben een invloed op je geest, aan de droom te zien.
Ze vallen de spirituele stijl in jezelf aan, waar je zonet kennis mee gemaakt hebt.
Aan jou wordt dan vanuit die spirituele plaats in je geest gevraagd een deel van de kennis te beschermen, wat je uiteindelijk ook lukt.
-
Het verhaal van de droom is dus dat je een plek in je eigen geest die je nog niet kende aan het verkennen bent met je vriend.
En plek waar je een heel oude spiritualiteit vindt.
Die plek in jezelf wordt dan door anderen aangevallen en jij helpt vervolgens met het beschermen van die kennis.
De vraag is nu, hoe dit verhaal van de droom waar is in je leven.
* Herken je op een of andere manier dit thema van de droom in je eigen leven?
* Ben je de dag of laatste 3 dagen vóór de droom op een of andere manier alleen of met je vriend samen bezig geweest met dit thema spiritualiteit in jezelf?
---
Peter.
~ deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft ~
===
- wat meer over de naam Nag Hammadi
De plaats van de droom wordt 'Nag Hammadi' genoemd. Hier zouden rollen gevonden zijn.
Nag Hammadi is een plaatsje in Egypte, in de buurt waarvan in 1945 oude Christelijke gnostische teksten gevonden zijn.
Zie bijv Wikipedia: Nag Hammadi.
Als je de droom verder leest, dan zie je dat deze gebouwen op de berg het niet het echte Nag Hammadi kunnen zijn.
Je was wel op een berg, maar niet in Egypte. In de droom zal Nederlands gesproken zijn.
Daarom kan hier niet het letterlijke plaatsje Nag Hammadi bedoeld zijn. En moet het wel om een droomsymbool gaan.
De droom bedoelt met Nag Hammadi als droomsymbool, dat deze plaats in je droom als Nag Hammadi is.
Dat de eigenschappen van het Egyptische Nag Hammadi in deze plaats in je droom terug te vinden zijn.
Het echte Nag Hammadi staat bekend als een vindplaats voor oude spirituele geschriften.
Daarom moet de droom bedoelen dat deze plaats in je droom voor jou als het ware een(zelfde soort) vindplaats van oude spirituele geschriften is.
Deze plaats heeft dezelfde waarde voor jou als Nag Hammadi voor anderen heeft.
Het Nag Hammadi in je droom is geen plaats buiten jezelf (op aarde).
Het stelt een vindplaats van oude spiritualiteit in je eigen geest voor - het 'Nag Hammadi in jezelf'.
Een verschil tussen het echte Nag Hammadi en het Nag Hammadi in je droom is, dat in Nag Hammadi in 1945 oude spirituele geschriften gevonden werden.
Terwijl jij in je droom spirituele voorwerpen vond.
Ondanks dit verschil gebruikt de droom toch de naam Nag Hammadi. Daarom zullen de oude geschriften in het echte Nag Hammadi staan voor oude spirituele kennis.
Zoals boeken in dromen meestal voor de kennis staan in dat boek.
Daarom zie ik het zo dat deze plaats in je droom Nag Hammadi heet omdat het voor jou een heel oude vindplaats van spirituele kennis is.
In je droom zie je die oude spirituele kennis bijv ook terug bij de oranje kralenketting.
Daarin zit de oude spirituele kennis over hoe de wereld in elkaar zit.
Je bezoekt deze plaats samen met je vriend en jullie waren er al eerder langs geweest.
Het zou kunnen betekenen, dat je met die vriend eerder over het spirituele hebt willen praten, maar dat niet echt gedaan hebt - (je bent er toen als het ware alleen maar langs gelopen).
En dat je er nu wel samen dieper op ingaat (nu gaan jullie er als het ware binnen).