Loading...
nl

Gevecht met mezelf..

admin
admin okt 29 '09
Ja hoe begin je dan..
In een bepaald topic ben ik vet op mijn bekkie gegaan deze week.
Ik werd vreselijk boos om een opmerking die ik totaal verkeerd begreep.
In eerste instantie vond ik eigenlijk dat die persoon dat dan maar beter had moeten uitleggen en was ik echt zooooo boos, zeker omdat er ook geen reactie naderhand kwam.
's avonds toen ik een beetje was afgekoeld, ben ik gaan nadenken waarom ik eigenlijk zo boos was.
De opmerking was niet voor mij bedoelt immers, waarom dan sloegen de vlammen uit mijn ...
Iemand schreef me dat ik soms te impulsief was en wellicht beter eerst tot tien kon tellen voordat ik reageerde.
Klopt helemaal, maar toch was het dat niet, het had er niets mee te maken dat ik het had misgelezen, of verkeerd had geinterpreteerd.
Dit zat veel dieper.
Meteen kwamen er beelden binnen van lang gelee.
Op mijn dertiende ben ik aangerand door een buurjongen, wel verteld aan mijn ouders, maar daar is nooit iets mee gedaan.
Op mijn zestiende weer, dit keer door iemand anders maar aangezien er toch niets mee werd gedaan heb ik maar niets verteld.
Op mijn 20e weer en ditmaal in het huis van mijn ouders, dit keer vertelde ik het wel, maar werd er toen geopperd, je zal het wel uitgelokt hebben...wat wil je nou...
Daar heb je het al..
En zo kwamen er diverse andere dingen voorbij waarvan ik de details maar privé laat, maar iedere keer dat zelfde kut zinnetje: Kaat wat wil je nou? Je zal het zelf wel hebben veroorzaakt.
Wat ik wilde? Hulp! Steun! Begrip! Ouders die voor me opkwamen!
Dat ene zinnetje gooide zoveel derrie naar boven, ik stond er versteld van.
De gebeurtenissen die hebben een plek gekregen, het is niet zo dat ik daar nog over pieker, eigenlijk was ik het al half vergeten.
Het heeft wel gemaakt dat ik enorm veel wantrouwen heb naar anderen en dan vooral naar mannen toe, maar goed daar kan ik mee leven, echter het feit dat ik eigenlijk nooit hulp heb gehad en al die rotdingen onder het kleed in de huiskamer zijn geveegd daar ben ik zooooo boos om nog. Niet op mijn ouders maar op de situatie zelf.
Mijn leventje lijkt gtst wel soms, niet te filmen wat er al die jaren op me af is gekomen, maar goed ik sta nog steeds.
Mijn ouders waren en zijn nog steeds niet in staat om met dit soort dingen om te gaan, so be it, dat heb ik geaccepteerd.

Wat wil je nou? Dat dat zinnetje net zo bedoelt was tegen mij zoals dat tegen Marjan is gezegd, met dezelfde intenties en met dezelfde liefde en niet zoals ik me dat zinnetje herinner uit mijn jeugd (en later).

Wat wil je nu? Ik wil lief zijn voor mezelf, voor mezelf opkomen, voor mezelf gaan staan en niet meer alles slikken omdat dat dan zo hoort en het meest makkelijke is om het maar ergens onder te vegen.

Wat wil ik nu? Gast bedanken dat ze deze beerput heeft opengegooid, nu kan ik er wat mee.

xxx
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '09
Zo Karin, wat goed dat je een spontane regressie hebt gekregen en daarmee haarfijn bent gekomen tot het moment waarop je deze afweer hebt opgebouwd. Nu is het zaak om dit moment uit het verleden, volledig te beleven zodat je je beseft dat het niet meer in het nu ligt, op het moment dat je weer met deze symbolen wordt geconfronteerd. Dat je je afweer kunt omkeren op het moment dat iemand je vraagt wat je nou eigenlijk wilt.

Het is niet makkelijk als je hiermee geconfronteerd wordt, maar wel noodzakelijk voor je, om een vol-lediger mens te worden.
Pegasus
Pegasus okt 29 '09
Jee Kain, ik ben blij dat je er een topic van hebt gemaakt. En het zo eerlijk en open deelt. Respect!!!! En nog eens respect!
Krijgsvrouwtje, thumbs up for you!
admin
admin okt 29 '09
Iemand schreef me vandaag dat ik moet voelen of ik reageer vanuit mijn muur (schild) of vanuit de kern.
Da zal nie meevallen, maar is wel hele goede raad.
Ik had in eerste instantie dus vanuit dat beschermschild gereageerd.
Nu snap ik dat verhaal vanuit je bescherming reageren of vanuit je kern een heel stuk beter.
Nu nog laten zien aan mezelf dat ik dat ook steeds beter kan.

Nee het is niet makkelijk, maar voelt achteraf als een opluchting, ik zat er heel erg mee in mijn maag.
Maryssa
Maryssa okt 29 '09
Dat is niet niets als jouw ervaringen van vroeger getriggert worden door een bepaalde zin op een moment dat je het niet verwacht. Maar je durft het aan te gaan en te kijken naar wat er gebeurd in jou. Ik vind het supersterk hoe je er mee omgaat. R.E.S.P.E.C.T
Islandlady
Islandlady okt 29 '09
Respect Karin!
Het is niet mijn verhaal maar iets heeft mij van de week ook getriggerd en dat heeft alles met ouders en vroeger te maken.
Nu nog opkrabbelen pffff
admin
admin okt 29 '09
Ik voelde op dat specifieke topic, waar Gast dat zinnetje schreef,
zoveel van jou..
Ik ben trots op je Karin, zoooooo ongelooflijk Trots!
gast
gast okt 29 '09
Karin een dikke knuf voor jouw smile
admin
admin okt 29 '09
Woww, Karin, respect!!!
Wat zou ik dat graag willen als ik weer eens in de hoogste boom spring als ik door iets getriggerd word. Je hebt wel ogen geopend, Karin! Dank je wel hiervoor!

Liefs
Mar
Helma
Helma okt 30 '09
(((((KARIN)))))

Heel erg goed van je, Karin, dat je het niet uit de weg ging, maar het aangegaan bent met jezelf. Je bent een kanjer.

liefs, Helma.
Beschermengel
Beschermengel okt 30 '09

Inderdaad Karin wat iedereen hier zegt, RESPECT voor jou! en daar kun je best trots op zijn smile
Cialara
Cialara okt 30 '09
Lieve Karin,

Al een paar keer heb ik dit stukje topic van jou gelezen en het heel moeilijk gevonden om te reageren. Ikzelf heb geen traumatische dingen meegemaakt op zo'n jonge leeftijd en daar kan ik dus ook gelukkig niet over mee praten. Maar wat ik wel herken is dat er soms dingen worden gezegd door anderen die onbedoeld een trigger zijn voor jou. Het kan dan even je hele wereld weer terugbrengen, op zijn kop zetten, je boos en verdrietig maken. Je vraagt je zelf af, waarom reageer ik nou zo? Dit had ik toch allang afgesloten. Het is heel herkenbaar. Goed dat je het zo kunt benaderen uiteindelijk. Daar leer je van, dat je steeds weer uit die beerput van gevoelens omhoog naar buiten kunt kruipen. En dat kun je steeds sneller, en dan op een gegeven moment val je er misschien niet eens meer in.

Liefs Jorine.
easydoor
easydoor okt 30 '09
hey karin, na het lezen van jouw berichtje wou ik toch even reageren daar ik heel goed besef wat jij verteld vanuit mijn eigen ervaringen! Wat mij toen door 1 iemand tegen me werd gezegd in een therapiesessie was dat ik altijd een keuze had om er tegen te vechten, zodat je tenminste jezelf kan vergeven, het zelf te hebben proberen te rechtvaardigen. toen sloegen mijn stoppen door! Nadat ik een verfijnde uitleg veschaft kreeg kon ik het plaatsen...dat angst ons in de slachtofferrol plaatst waar we verlammen. Angst van het onbekende dat ons verlamt omdat we geloven dat we machteloos zijn en niet kunnen terugvechten, beter meewerken. Daardoor wordt men er een trekpleister door, zoals de neus van een hond de angst kan ruiken...anderen buiten jou kunnen dat bevestigen of niet maar in geen van beide situaties lost dat het gevoel van machteloosheid op. We moeten nu eenmaal zelf de dingen creeeren die we willen zien veranderen waar iets of iemand buiten onszelf slechts ondersteunend, in het beste geval, kan zijn. Wat jij gelooft vanuit je eigen ervaring is het aller belangrijkst, daar hoef je geen bevestiging voor om daar iets mee te doen. Laat je tanden zien waar nodig en sterk jezelf desnoods zoals ik met verdedigingstechnieken...sterkte en weet...je bent niet alleen! IK versta en geloof je x

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki