In mijn droom van afgelopen nacht ging ik zo'n 15 jaar terug in de tijd. Mijn ex en ik waren gewoon samen, de kids waren klein. We hadden een groot en rommelig huis, met veel honden en katten (niet nieuw). Mijn man leefde eigenlijk voor de beesten en had een rieten mand zonder deksel waar altijd felgekleurde slangen in lagen. Maar daar kon je gewoon naast zitten en dat was niet gevaarlijk, heel gek.
We zaten eigenlijk altijd achter het huis, en hoorden onze kat (Cheetah), die ik nu ook nog heb, praten: 'heey, jij bent een vreemde slang, een adder, wat doe je hier?' mijn man en ik gingen naar de plek waar de kat stond te praten en zagen onder een tuinstoel een adder die erg beweeglijk was. Mijn kleine dochter kroop er rond en ook de kat vluchtte niet weg. Ik trok de stoel opzij en gooide een deken over de adder.
Ik greep de telefoon, maar kon de knopjes niet vinden om 112 te bellen, sterker nog, ik wist niet eens welk nummer het moest zijn! Mijn ex nam het over en belde en vroeg om politie, een ambulance en een dierenarts. Toen was ik eigenlijk al gerustgesteld, en werd wakker.
Het voelde als een hele echte droom, maar wel een hele rare, en terwijl ik hier typ, heb ik weer het gevoel of ik nog in de droom zit. Toen ik mijn ochtendjas van de grond raapte, keek ik hem eerst goed na op slangen (en spinnen natuurlijk).
Misschien heeft het er niks mee te maken hoor, maar gisteren keek Sandra naar Animalplanet en er was een spannende docu over een groep mensen die in noodweer kwamen, hun zeilboot verging en in een rubberbootje terecht kwamen. Drie van de vijf vielen ten prooi aan de haaien, en ik kon niet meekijken want ik flipte daar nogal van. Mijn dochter was boos en zei dat ik die angst eens moest overwinnen: toch reageert mijn lijf zo onplezierig op zoiets, dat ik er voor kies om niet te kijken. Het stel werd na vijf dagen gered, zo'n 225 mijlen of km. uit de kust.
Voordat ik naar bed ging, had ik dus een spannende toestand achter de rug. Misschien dat dit iets meespeelde.
Ben allang blij dat de droom over slangen ging en niet over haaien.