Loading...
nl

Lichamelijke klacht

sly
sly okt 26 '09
Ik heb al een aantal jaren last van pijn in mijn li-schouder/blad met uitstraling naar mijn nek/hoofd en soms op zijn ergst dan ook uitstraling naar mijn bovenarm.Fysio/Chiropraktor/H.cortisonspuit/foto's komt niets uit of niet meer dan een paar uur of dagen verlichting!Het zou fijn zijn hier wat meer over te weten te komen. bvd greetz Sylvia
Delen:
admin
admin okt 26 '09
Dat is zwaar ... Heb je ook al een MRI ondergaan?

Hoe zwaar is je rugzak die je draagt? Heb je onverwerkte emoties nog geen plek kunnen geven?

Groetjes
Marjan
sly
sly okt 27 '09
Hallo Marjan,
klopt denk ik ook wel wat je zegt, denk daar de laatste 2 weken zeker overna, zit sinds 2 weken uitgeblust/opgebrand thuis, en ben ervan overtuigt dat dit ondermeer komt door onverwerkte emoties. Moet mezelf weer hervinden heb ik het idee, leer steeds meer over mezelf te weten te komen, levenslessen die er niet om liegen en veel van me gevergt hebben de laatste jaren vooral,begrijp ik nu, ik ben gekomen waar ik nu ben en daar ben ik al zeer dankbaar en trots op dat ik dat toch heb weten te overwinnen/vinden. dus wat dat betreft denk ik wel dat je gelijk heb met het nu nog een plek te geven.
Dank je wel voor je reaktie!
Groetjes Sylvia
admin
admin okt 27 '09
Wij mensen zijn eigenlijk krachtige en sterke 'wezens"
we sjorren, en sleuren met oude en versleten onverwerkte zaken,
van de ene rugkant naar de andere rugkant,
stee-vast in de veronderstelling dat het allemaal bij ons hoort,
en dat we dit niet zomaar mogen loslaten,
of dat- als we er niet mee bezig zijn - het er zelfs niet zou zijn, en we het dan maar zo kunnen laten.
Heftig en zwaar beladen komen we dan aan een grens, van onszelf
waarbij we last krijgen van al dat overtollige gewicht, en bijna krom lopend (letterlijk èn figuurlijk...)
en dàn nóg liever bezig willen zijn met het verleggen van die grens, en het vervelend vinden waaaaróm dat allemaal niet meer lukt,
dan die balast letterlijk en figuurlijk over boord te gooien
Kan niet, word er dan gezegd, gaat niet in een keer , he..
stilletjes en zachtjes aan, want het is zo veel,
Eigenlijk zijn we soms rare wezens, vind ik.

(niet naar jou gericht hoor sly, wel geinspireerd door de laatste weken door verschillende mensen)
sly
sly okt 27 '09
Hallo Bellefleur,

Begrijp wat je bedoelt,
en het maakt ook verschil denk ik?
of dat je de bagage die je in je leven mee krijgt ziet als
"een straf" ( wat heb ik verkeerd gedaan? Waarom ik?)
of ziet als iets wat je toch nodig had om dingen te ondervinden, enzo wel onder ogen moest zien, (deal with it) op die manier je er wat mee mag/moet/kan doen en voor mijn gevoel veel sterker uitkomt, leren wie je werkelijk bent met de positieve en negatieve kanten in je( lees dingen waar je nog misschien wel wat mee kan doen in je leven)
Groeten Sylvia
admin
admin okt 27 '09
De gebeurtenissen.. jaaaa dat zijn mooie kansen om inzicht,
en mogelijkheden om met je diepe sterkte naar buiten te komen.
En dan krijg je een mooie bagage mee,
Doch Bagage is iets anders dan balast!
Bagage is de meerwaarde, en balast is de rommel die overschiet.
Bagage weegt niet zwaar, omdat dit in de vreugde van je hart zit,
in jouw handelingen naar de buitenwereld en jezelf toe,
Maar balast.. bàh-last! dat is datgene waar men soms niet aan begint,
dat zijn de pijnen die men meezeult en het verdriet dat men verstopte,
de boosheid die men onderdrukte of zelfs het verwijten dat men deed,
dat wordt ook dikwijls gestockeert,
zou men dat dan als bagage aanzien?
sly
sly okt 27 '09
Daar kunnen de meningen over verdeeld zijn denk ik, het is en blijft bagage die je de rest van je leven met je mee neemt, alleen net wat je zegt, als je er verder niets mee doet, dan wordt de bagage zwaar beladen. Niet te dragen, en als je er wel wat mee gedaan heb, draag je het nog steeds met je mee, je zal dat nimmer vergeten maar geen grote plek meer innemen omdat je een leerproces acceptatie inzicht in het hoe en waarom,het een goede plek heb kunnen geven, en op die manier word het weer dragelijk, afstand ervan doen zodat je rugzak minder vol word zou ik het niet willen omschrijven.
Sylvia
sly
sly nov 15 '09
Nu 3 weken later!!minder uitgeblust bezig in m'n rugzak "bagagge" weer eens te bekijken (uitvouwen)somige bekeken en gedacht o ja?? daar komt dat gevoel vandaan..weinig nog weggegooit maar wel bezig het onder ogen te zien in de hoop er eindelijk eens afstand van te doen of op z'n minst het kleiner en netter weer op te vouwen ik het snelle weer kan vinden en om er uiteindelijk een keer erbij kunnen denken en vooral ernaar te handelen!!!...ja Syl..dit kan niet meer..ruim het een keer voorgoed op!!!Be your self
Probeer nu na lange tijd weer eens bij m'n gevoel te komen, wat heb ik nodig...hoe voel ik me vandaag??
Na 2x gesprek met psychologe, naar yoga geweest,1x shiatsu(drukpunt)massage+magnetiseren..(mag over 2 dgn weer ;)en jawel schouderklachten/pijn in mijn hoofd... zijn nu al vele malen verlicht...hoe bedoel je begin bij jezelf???kom tot jezelf!!
Wilde ik even kwijt nog ;)en wil hierbij ook zeggen, het fijn te vinden hier over diverse ervaringen van/over andere mensen te lezen/ervaren. Fijn hier zo nu en dan te mogen zijn!!
Liefs Sly

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki