Loading...
nl

Demonen

Kimmeke01
Kimmeke01 okt 22 '09
Hoi,

Onlangs had ik een rare droom. Maar ik sliep blijkbaar niet echt. Kan het nog niet zo goed plaatsen. Ik sloot mijn ogen en zag zwarte beesten met rode ogen voorbij lopen. grommend. Ze leken op wolven... Ik deed terug mijn ogen open. Wat zou dit kunnen zijn?
Delen:
pe51
pe51 okt 22 '09
Hallo Kimmeke,

Je kunt ook dromen krijgen als je wakker bent. Die dromen heten 'visioenen'.
Je legt ze op dezelfde manier uit als dromen, de symbolen hebben dezelfde betekenis.
Een droom gaat over diepere dingen, een visioen gaat vaak over wat je overdag wel en niet doet, in je leven.

---

Je schrijft niets over de omgeving, was die te zien?
En was het licht of donker?

Honden en wolven zijn dieren die met het lichamelijke te maken hebben.
Honden zijn getemde wolven, eigenlijk.
Wolven zijn de dieren, zoals ze in de natuur voorkomen.

Ogen laten iets over hun gemoedstoestand zien.
Rood is de kleur van bijvoorbeeld boosheid of paniek, van een toestand waarin je heel erg weinig begrijpt.

Zulke wolven hebben meestal te maken met een speciaal soort van lichamelijke gevoelens, met het sexuele.
Vooral die grote 'hounds' hebben vaak met sex te maken. Hoe groter de dieren, des te meer invloed hebben ze op je.
Deze wolven staan voor gevoelens in jezelf, lichamelijke of sexuele gevoelens.

Ze zijn net als in je vleermuisdroom ook dreigend, want ze grommen. En dat ze niet bepaald rustig zijn, zie je aan hun ogen.

Zwart is de gevoelskleur van het verborgene. Omdat zwart de kleur van 'geen licht' is.
In deze droom is het volgens mij de kleur van verborgen bedoelingen.

  • Het sexuele heeft verborgen dingen voor je in petto.
    En dat is iets wat je bedreigt.
    Dat is de boodschap van deze droom, volgens mij.

    Het is dezelfde boodschap als die van de vleermuisdroom.
    Alleen speelt deze droom zich dieper in je gevoel af omdat honden op de grond leven, lager dan vleermuizen.
    En hij is dreigender (want je noemt ze demonen).

Je kunt nadenken over of je wel of geen sex wilt, in een bepaald moment van je leven.
Sex werkt niet altijd goed uit op je gevoelsleven.
Je bent verliefd bent op iemand, schrijf je bij de vleermuisdroom.
Wanneer je nu bij die verliefdheid over het sexuele denkt, en wanneer je dan in deze zelfde tijd deze 2 dromen krijgt, dan willen ze je denk ik zeggen dat sex in deze verliefdheid schade voor je zal betekenen.
Ze hebben het niet over de verliefdheid, wel over sex.
Denk dus goed na of je de sex er wel bij wilt hebben, bij de verliefdheid.

Vooral wanneer dit je eerste keer zou zijn kan zulke schade erg groot zijn.
Maak dan dus zelf uit wanneer je sex in je leven wilt toelaten.
Hoe lang jíj wilt wachten.

---

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout
maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 22 '09
Wel er zit een tijdsverschil op van deze 2 verschillende dromen. En het was niet direct dat ik aan die man dacht. De omgeving was hierbij zwart. Donker. Mistig, kale bomen, rotsen
niet van kleurrijke dingen. Enkel die zwarte dieren die met rode ogen voorbij raasden. ze gromden maar keken niet op. en liepen aan de zelfde tempo verder. vanwaar komen die visioenen dromen? moet ik mij ongerust maken over mijzelf?
pe51
pe51 okt 22 '09
Stel dat je de laatste weken of maanden verliefd bent, dan kan het heel goed dat de dromen een tijd na elkaar komen.
Je hoeft er ook niet voor aan die man te denken, de droom kan bijv ook over de afgelopen dag of de afgelopen week gaan.

De omgeving was zwart, donker en mistig. Net als in de vleermuisdroom staat dit voor je geestelijke omgeving van dat moment, die donker en mistig is.
Veel planten, bloemen en bomen vol blad duiden op een vruchtbare bodem. Hier is het omgekeerd, kale bomen en rotsen staan voor een onvruchtbare voedingsbodem in je geest.

Dat de dieren aan één stuk doorliepen en niet opkeken wijst er eigenlijk meer op dat deze gevoelens op hol geslagen zijn. Ga eens na of je dat kunt herkennen in jezelf.

---

Dromen komen wel veel vaker voor als visioenen, maar er is weinig verschil tussen de twee. Ze heten alleen anders.
Het zijn de mensen die een verschil in naam maken, maar het enige verschil is dat je de een 's nachts hebt en de ander overdag.

Er is geen enkele reden om je ongerust te maken als je een visioen hebt. Eerder leuk, nu weet je ook hoe dat is. Ik heb ze ook een paar keer gehad.

Misschien had je deze droom op dat moment echt nodig, en kreeg je hem daarom voordat je in slaap viel.
Ga eens na of je de dag voordat je hem kreeg met dit onderwerp bezig geweest bent.

Ga eens na of je dit soort dromen (vleermuis, wolven, of andere over sex) vaker gehad hebt. En wanneer ze begonnen. En ga eens na of dat kan samenvallen met de periode dat je over hem nadenkt.

Ik zie geen andere verklaring voor deze droom, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je moet geloven wat ik vind.

---

een droomverklaarder denkt alleen maar mee - maak zelf uit wat je ervan gelooft
admin
admin okt 22 '09
nachtmerries waronder ook danoontjes, grapje hahaha...demoontjes
kunnen ook ontstaan door voedsel of drinken. noem er een paar; chocolademelk, ketchup, kruiden/specerijen. zij kunnen echt heftige dromen veroorzaken waar je smorgens even U tegen zegt. (dit even een tussendoor-info)
pe51
pe51 okt 22 '09
Klopt, en soms ook door 'aardstralen', door de plaats waar je bed staat.
pe51
pe51 okt 23 '09
Hallo Kimmeke,

Vanmorgen werd ik wakker en een van de eerste dingen die in m'n gedachten kwamen was een gevoel over deze droom.
Hij zit ietsje anders in elkaar als ik gisteren dacht.

Die wolven met hun demonische ogen staan voor een deel van je eigen gevoelsleven, dat blijft hetzelfde.
Net als de vleermuis in de vleermuisdroom, het schaap in de schaapdroom van Kreidler, en de spin in de droom van Larapinta.
Het idee van de droom (het droomverhaal) is dus, dat je gevoelsleven zo is als het gevoelsleven van die wolven.

Nu gaat het erom, HOE dit droomverhaal waar is, hoe het in te passen is in je eigen leven.
Hierin zit het verschil met m'n uitleg gisteren.

Ik heb het gevoel dat het een waarschuwingsdroom is.
Dat je droom je zegt: Je (onschuldige sexuele) gevoelsleven zal zo worden als het gevoelsleven van deze wolven (als je zo verdergaat met (het denken over) sex).
Het zal gaan om denken over sex en om geloven in sex, zoals dat nu speelt in je.

Sex heeft z'n mooie kanten en z'n liefde, maar ook z'n schadelijke kanten.
Omdat de mooie kanten zo mooi zijn, worden de schadelijke kanten niet gezien en zo kun je moeilijk een goede keus maken.
Daarom worden ze wel door dromen naar voren gebracht.

Met sex verliezen meisjes (en jongens) hun onschuld, wordt gezegd.
Een deel van hun onschuld. Hun sexuele onschuld. Er is gevoel in jezelf wat onschuldig was voor de sex en daarna niet meer.
Het idee is, dat iedere keer een beetje meer van die onschuld verloren gaat:
door teveel sex gaat een frisse jongen na verloop van tijd steeds meer op een 'dirty old man' lijken, dat is het idee.

Dit is hoe ik je droom zie.
Maar voel je vrij om iets anders te geloven.

deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout
maak daarom zelf uit wat je ervan gelooft
pe51
pe51 okt 23 '09
Ik weet dat het fantastisch kan lijken dat honden en wolven een symbool voor sexueel gevoel zijn.
Daarom hieronder wat meer hierover:
  • Dat wolven een symbool voor sexueel gevoelsleven kunnen zijn zie je ook aan het idee weerwolven (Wikipedia link).
    Het zijn geen mooie plaatjes, maar in sommige weerwolf-afbeeldingen hier zul je iets van de demonische wolven in je droom herkennen.
    De ogen van zulke 'enge' wolven in je droom en de ogen van weerwolven lijken ook op de ogen van vampiers.
    In al deze ogen zit volgens mij het idee sex - op de negatieve manier dan.
  • Weerwolven zijn mensen die met volle maan in wolven kunnen veranderen.
    Dat zie ik als een symbool voor dat 'de wolf in jezelf' dan naar boven komt - het sexuele in jezelf.
  • Het bijten zie ik als symbool voor in iemands geest of gevoelsleven bijten en het zo verwonden.
    Bloed wat dan wegstroomt symboliseert levenskracht die wegstroomt.
  • Iemand die door een weerwolf gebeten is wordt zelf een weerwolf, en iemand die door een vampier gebeten is wordt zelf een vampier.
    Dat zie ik als symbool voor 'iemand die sex heeft, krijgt het sexuele verlangen in zich en wil daarna uit zichzelf sex'.
    Het gevoelsleven wordt met een symbolische beet verwond, dan legt het verlangen wat zo opgewekt wordt andere gevoelens lam.
    Je kunt dan alleen maar meer sex willen, omdat het sexgevoel té mooi is.
    De natuurlijke bescherming van je gevoel tegen té mooi gevoel is door sex als het ware 'opengebeten'.
  • Net als bij vampiers en vleermuizen (= nachtdieren) speelt het weerwolfgebeuren zich weer af in de nacht, dat zie je aan de maan.
    De (volle) maan zelf is ook een symbool voor liefde en verliefdheid.
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 23 '09
Hoi Peter,

Heel mooi uitgelegd! bedankt!

Maar ik zie de honden/wolven niet echt als weerwolven maar als duistere beesten. ze waren heel fel behaard ook en hun haar stond recht. Mijn sexleven momenteel staat nu op een laag pitje ;-). Maar kan het niet goed plaatsen in mijn real life... Ofwel besef ik het niet echt :-).
Ze hadden felle rode ogen dus geen pupillen, niets wit niets zwart of bruin fel rood. zoals infrarood. Kan de droom me voor iets anders waarschuwen ook?

Ik droom ook veel van kayakken hoe kan ik dit plaatsen?

alvast bedankt.
pe51
pe51 okt 23 '09
Hmm ... het idee was om de betekenis van de wolven te laten zien in de weerwolf (een mens die wolf wordt.
Of: de betekenis van de wolf te verklaren tegen de achtergrond van vampiers, weerwolven, vleermuizen en de maan.
Maar in jouw droom waren er alleen wolven. Je sexleven staat nu op een laag pitje, maar de droom waarschuwt je volgens mij dat het ook anders kan lopen.

Is er misschien iets anders in je leven, wat zo'n felle emoties heeft als de wolven in je droom?

-

Kayakken, dat is een soort van kanoën. In zo'n bootje blijf je boven water.
Water staat voor gevoel. En het bootje voor een manier om in jezelf boven je gevoel te blijven - er als het ware niet in kopje onder te gaan.
In een kayak (kano) doe je het rustig aan, heel anders dan bijv in een speedboot.
Dit zou je ergens in je leven moeten kunnen herkennen, dat je als het ware rustig op je gevoel aan het 'varen' bent.
Kimmeke01
Kimmeke01 okt 23 '09
Nogmaals bedankt Pe51,

Wel ik heb altijd iets gehad met wolven wat juist weet ik niet. Het lijkt wel alsof we één zijn. heel raar.
Het ware gewone wolven, juist donker en heel erg behaard en met rode ogen. Maar mij deden ze niets. Ik heb soms verschillende emoties die bij elkaar komen en ben in mijn leven al enorm gekwetst geweest. Maar anders niets speciaals.


Ik ben indd op rustig water aan het varen in het echte leven. Maar ik ben niet zo rustig vanbinnen zou veel willen doen op verschillende dingen net die droom dat ik je vertelde over die oude locomotief. Alles in mijn dromen lijken kaal en mistig precies...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki