Loading...
nl

Mijn totemdier: Het hert

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 20 '09
Tijdens mijn opleiding hebben wij als groep een totemdier gekozen dat ons helpt tijdens onze ontwikkeling. Het dier dat ons heeft gekozen is het hert. Graag zet ik hier het verhaal van het hert neer.

Hert - Zachtheid

Hert... zo lief
en zacht ben je.

De bloem van goedheid,
een omhelzing van verre.


Op een dag hoorde Jong Hert dat Grote Geest hem riep vanaf de top van Heilige Berg. Jong Hert ging onmiddellijk op pad. Het wist niet dat een verschrikkelijke demon de weg naar de woonplaats van Grote Geest bewaakte. De demon probeerde alle wezens van de schepping weg te houden bij Grote Geest. Hij wilde dat alle schepselen zouden denken dat Grote Geest met rust gelaten wilde worden. Daardoor zou de demon zich machtig voelen; hij zou in staat zijn om alle schepselen angst in te boezemen.

Jong Hert was helemaal niet bang toen het op de demon stuitte. Dit was merkwaardig. De demon was het archetype van alle afstotende monsters die er ooit bestaan hebben. De demon ademde vuur en rook uit en maakte walgelijke geluiden om Jong Hert bang te maken. Elk normaal wezen zou gevlucht zijn of ter plekke dood zijn gebleven van angst.

Jong Hert echter zei vriendelijk tegen de demon: 'Laat me er alstublieft door. Ik ben op weg naar Grote Geest.' De ogen van Jong Hert waren vol liefde en mededogen voor deze uit zijn krachten gegroeide bullebak van een demon. De demon was verbijsterd door het gebrek aan angst van Jong Hert. Hoe hij zijn best ook deed, hij kon Jong Hert niet bang maken, omdat de liefde van Jong Hert tot zijn gepantserde, lelijke hart was doorgedrongen. Tot groot ongenoegen van de demon begon zijn steenharde hart te smelten en zijn lichaam kromp tot het formaat van een walnoot. De volhardende liefde en zachtheid van Jong Hert hadden de demon doen smelten. Dank zij deze zachtheid en zorgzaamheid, belichaamd door Jong Hert, is de weg nu vrij voor alle kinderen van Grote Geest om Heilige Berg te bereiken zonder dat hun weg geblokkeerd wordt door de demonen van angst.

Hert leert ons de kracht van zachtheid te gebruiken om de harten en geesten te raken van gewonde wezens die proberen ons weg te houden van Heilige Berg. Om zachtheid en veiligheid te scheppen voor hen die vrede zoeken, dienen zowel het licht als het duister, gesymboliseerd door de lichte en donkere vlekken op de huid van Jong Hert, bemind te worden. Als Hert zijn zachte neus vandaag in je kaarten heeft gestoken, wordt van je gevraagd de zachtheid van geest te vinden die alle wonden heelt. Houd ermee op anderen te willen veranderen en bemin hen zoals ze zijn. Pas zachtheid toe op je huidige situatie en word als een zomers briesje: warm en zorgzaam. Dit is het gereedschap dat je wordt aangereikt om uit het dilemma te komen waarin je momenteel verkeert. Als je het gebruikt, zul je contact maken met Heilige Berg, je centrum van sereniteit en Grote Geest zal je leiden.
Delen:
admin
admin okt 20 '09
Kun en wil je vertellen hoe jullie of eerder hoe het hert jullie heeft gevonden?
gast
gast okt 20 '09
Volgens iemand die ik jaren geleden heb leren kennen via een ander forum is mijn totumdier ook het Hert.

In eerste instantie had ik zoiets van; waarom geen uil (wijsheid) of arend, die dieren spreken meer tot de verbeelding dan het hert. Maar ondertussen heeft het hert veel meer kracht juist door die zachtheid.
Mooi dat jullie dit totumdier hebben voor jullie proces.
Voor mij staat de demon uit dit verhaal voor de mind/ het ego van de mens.
Heidelroos
Heidelroos okt 20 '09
Ik heb ook het hert.. altijd al..
Heidelroos
Heidelroos okt 20 '09
Origineel bericht van: Karin
Kun en wil je vertellen hoe jullie of eerder hoe het hert jullie heeft gevonden?


Via mijn geboortedatum en euhm.. ik heb altijd als ik om mijn totem vraag het hertje in mijn kaartjes.
dat is geen toeval meer..


Vind het een pracht totem.. mijn totem..
Zoals gast eerder zei: Ik wilde ook wel uil, of een ander wijs dier (hihihih)
Maar ik heb ontdekt dat van andere dieren wél het medicijn te gebruiken is..

Hert laat mensen smelten.. warm worden en mededogen voelen..
Ik voel me verbonden.. écht serieus verbonden met dat beest..

Nog mooier: Toen ik voor her eerst met Jeugdzorg in aanraking kwam en daar ging werken, liep er een prachtig hert voor mijn auto..
ik ben even gestopt (moest even voelen en denken daarover, zo prachtig) en heb thuis het totem nogmaals nagelezen..
Volgens mij houdt het indirect verband met mijn werk.. mijn gaves..

Mooi hé.. laugh
admin
admin okt 20 '09
Ja gaaf!
heb je mijn pb al gezien Heidel by the way? Heeft een klein beetje haast namelijk....
gast
gast okt 21 '09
Hé Heidel hoe toevallig. Weet je dat ze hier op Curacao ook hertjes hebben rondlopen. Ik heb ze één keer gezien en dat vond ik heel byzonder. Het was vrij in het begin dat we hier waren en mensne die hier al drie jaar waren hadden ze nog nooit gezien. Ze worden volgens mij witstaart herten genoemd. De meeste zitten in het Christoffelpark maar ik heb ze aan de noordkant bij richting playa Kanoa gezien. En dat is een heel eind van Christoffelpark vandaan.
admin
admin okt 21 '09
Mooi ,,, totemdier, hmmm, dat zou ik ook graag willen weten. Het is nu meer denk ik de wens van de gedachten welk totemdier ik zou willen. Maar net wat Nims schrijft, het dier kiest jou en niet andersom...

Liefs
Marjan
gast
gast okt 21 '09
http://www.catharinaweb.nl/sjamanisme/astro-totem.htm

Volgens de geboortedatum is mijn totumdier een specht. Als ik die omschrijving lees klopt het ook wel met wie ik ben. Maar waarom die ander mij het hert heeft gezegt en hoe zij het uitgerekend had weet ik niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '09
Origineel bericht van: Karin
Kun en wil je vertellen hoe jullie of eerder hoe het hert jullie heeft gevonden?


Dit was tijdens de opleiding. We kregen de opdracht om als groep, onze totem te kiezen. Er liggen een heleboel kaarten, met de afbeelding naar onderen, en als groep moeten we bepalen welke kaart we willen hebben. Dit is dus 1 kaart voor de hele groep. We zijn ongemakkelijk en gaan in een grote kring zitten. Dan bedenkt iemand dat we allemaal onze handen moeten vasthouden en maar voelen waar we heen willen. Direct worden we een kant opgestuurd en een aantal kaarten springen eruit. We verdelen die kaarten (3) en gaan daar weer boven hangen. Dan worden we direct getrokken naar een kaart en die wordt het. Het blijkt het Hert te zijn. Ons totem dier is dus het hert.
admin
admin okt 22 '09
Oh dat lijkt haast op pendelen.
Ik vroeg me af hoe je dat deed als groep.
Mooi het hert..
Pegasus
Pegasus okt 22 '09
Hé NIMS,

Welke opleiding volg jij? Ik ben hier nog niet zo heel lang en nog niet op de hoogte van alle dingen. Hoe jullie je totemdier hebben gevonden voelt als een hele zachte manier.... passend bij het hert. Het hert is een prachtig totemdier. Voor mij voelt het dier als zachtheid, kwetsbaarheid en onschuld.

Tijdens mijn opleiding heb ik samen met de groep het totemdier voor de groep moeten bepalen. Dit gebeurde als volgt. Samen de spirits opgeroepen, de groep gaat in een soort driehoek staan. Twee mensen uit de groep stappen uit de driehoek en kijken onafhankelijk van elkaar naar de groep en welk totemdier ze zien. Als ze beide hetzelfde dier zien, dan is dat het totemdier van de groep.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 22 '09
Ik volg deze opleiding:
http://www.ananta-opleidingen.com/
Pegasus
Pegasus okt 22 '09
Heb het even bekeken. Ziet er veelzijdig, gedegen en interessant uit.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki