Hoi Dieneke,
Wat sylli zegt is helemaal waar. Je moet de antwoorden zoeken in jezelf. JIJ bent degene die de problemen moet oplossen. Jij bent degene die er ook last van heeft. Het klinkt heel makkelijk: Ik zoek wel even op het forum naar iemand die mijn probleem wel even oplost. Helaas kom je dan van een koude kermis thuis. Als je niet wilt veranderen, niet wilt luisteren, en ook niet wilt leren dan zal er nooit iets aan je situatie veranderen.
Vergeet niet, dat het verleden, hoe vervelend, zwaar etc. het ook was, dit blijft het verleden. Wanneer jij blijft ronddraaien in alles wat er in het verleden is gebeurd, kan je het ook niet loslaten. Kijk naar het NU. Wat kan je aan jezelf veranderen? Hoe kan je je eigen problemen oplossen. Wat ga JIJ er nu eens aan doen?
Je hulpvraag is overduidelijk, maar waarom help je jezelf niet gewoon? Kijk eens naar de oorzaak van je problemen, en zoek uit wat jij erzelf nu aan kan doen. Het is heel makkelijk om te zeggen dat iemand anders de oorzaak is, maar daarmee maak je jezelf helemaal machteloos. Als jij het probleem niet naar jezelf toe haalt, kun je het ook niet loslaten, en oplossen. Doe je dit met de meeste problemen, dan zal je in een grote "ik ben zielig" cirkel terecht komen.
Ik hoop dat je de mogelijkheid hebt om afstand van je problemen te nemen. Wij zijn hier om je te helpen, maar wij zijn hier niet om je problemen op te lossen! Dat moet je echt zelf doen.