Hm ..
of ik iets van brouwen weet, weet ik niet, maar laat ik eens even een poging wagen en afgaan op de eerste indruk.
bij dezen dus: mijn eerste euh .. “lezing”
Wat ik als eerste ‘voel’ (mijn maag doet wat raar)..is een onderdrukte snik. Alsof er nog restanten zijn van iets wat je denkt (of bewust wil denken) volledig verwerkt te hebben. Zo van: “oké, nu is ’t genoeg geweest!”. Je glimlach is nog niet af. Je bent streng voor jezelf.
Dat klopt, dat mijn glimlach nog niet af is. Maar mijn groei gaat verder en ik kom er wel!!!
Je bent geestelijk sterk, vrij nuchter, analytisch, heel plichtsgetrouw en rechtvaardig.
Klopt
Heb je soms een schuldgevoel wanneer je even de boel de boel laat en languit op de bank gaat liggen terwijl er nog strijk op je staat te wachten? Hoeft niet hoor. (trouwens, vaak zal dat niet voorvallen). Je geniet van alleen zijn en dat mag. Je mag best wat tijd voor jezelf uittrekken.
Schuldgevoel ... bah wat vind ik dat woord toch walgelijk, maar wat sla jij de spijker op de kop!!! Klopt dus!!
Je staat niet zo open voor nieuwe dingen, een gewoontebeestje, aan chaos heb je broertje dood, verhuizen vindt je vreselijk; maar alles in je huisje op tijd en stond herschikken doe je graag. Tussen de vier muren van je huiskamer, bij mensen die je na staan, ben je zelfzeker. Eens buiten ben je wat verlegen, bescheiden. Soms loop je op straat in gedachten verzonken met je hoofd naar beneden, maar herken je iemand, geef je een met een lief glimlachje een knikje.
Ik was buiten verlegen en onzeker, maar die tijd is verleden tijd gelukkig! En verhuizen, héérlijk!! Maar niet te vaak. Ik zie het altijd wel als een nieuwe start van iets. Positief, je verhuist niet voor niks. En chaos? Soms kan ik er beter "doorheen" kijken al de andere keer...
Een moederkloek die haar kinderen echt in de watten legt wanneer ze ziek of jarig zijn.
Sorry als ik nu van mijn voetstuk val, maar een échte moederkloek ben ik nog nooit geweest, wel een moeder in hart en ziel, maar dat is wat anders Een opvoeding met (uiterlijk) strenge, rechtvaardige hand. ‘Uiterlijk’ omdat ik het gevoel heb dat je in je binnenste denkt: “ach, ben ik nu niet wat te streng geweest met dit of dat..”. Ik zie jou als een leeuw over haar welpen waken. Ja, je geeft hen liefde mee.
Ik ben wel leeuw(in) van sterrenbeeld. En ja, ik denk soms wel dat ik te streng ben, en waarschijnlijk ben ik dat misschien ook, maar wel rechtvaardig en nooit met de vuist op tafel zeg maar.
Langs één kant heb je graag dat je man af en toe wat meehelpt in het huishouden, maar eigenlijk doe je liever alles alleen. Want .. dat potje moet dààr staan, hemden vouwen doe je zo, een boek hoort in die lade.. Hoe ouder je wordt, hoe soepeler. Je relativeert meer en meer, wordt meer diplomatisch.
Hmmm, dit klopt niet, want mijn man is huisman, ik ben de kostwinnaar en ik moet je eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind dat ik van mijn laiverd niks in het huishouden hoef te doen, alleen maar te helpen als ik dat zelf wil ... verwend he! Naja, ik werk hard genoeg zegt hij, dus daar hou ik me dan maar aan vast
Je kan zowel keihard als superzacht zijn. Zorgzaamheid zit in je bloed. Je helpt graag anderen. Je “zoekt” geen problemen op maar mensen komen vanzelf met hun problemen naar je toe. Je straalt vertrouwen uit; met jou praten doet ze goed.
Klopt helemaal!!!
Je bent wel voorzichtig, beetje sceptisch, geen kat-in-de-zak-koper, overdenkt alles erg goed. Zekerheid is belangrijk voor jou. Ik denk niet dat je avontuurlijk bent aangelegd.
Ik ben niet super avontuurlijk ingesteld, maar alles goed overdenken.... ook niet altijd!
Ik heb het gevoel dat je te weinig aan jezelf denkt, jezelf niet genoeg rust gunt. Maar je komt er wel.
Je bent een lieve vrouw met het hart op de juiste plaats.
Dat klopt, gun mezelf weinig rust, maar mijn lichaam fluit me nu regelmatig terug, en dan moet ik wel.
Zo! Ik zou hier nog meer kunnen neertypen maar ‘k moet even wat verder werken ook.
Ik hoop dat je er op z’n minst iets van jezelf in herkent. Tja, ik ben nog een bleu’ke hé, .. het is een poging tot ..
Fijne dag Larapinta!
Fijn weekend!! En dat juist jíj me hebt gelezen, vind ik heel bijzonder en je weet zelf vast wel waarom!! Dank je wel!!!