Ik begin dit topic niet om op te scheppen of om stoer te doen, maar ik heb er last van, dat ik veel te slim ben. Het klinkt misschien geweldig, als je heel slim bent in deze maatschappij, maar ik merk dat ik er nu last van heb.
Al zolang ik mij kan herinneren heb ik heel veel over alles nagedacht. Het leven, mezelf, mijn familie, mijn werk, etc. Ik ben heel erg analytisch aangelegd en kan heel snel verbanden tussen dingen leggen, dingen samenvoegen en daaruit weer conclusies trekken. Dat ik hiermee uiteindelijk de keuze voor de IT wereld heb gemaakt, is voor mij heel logisch want die wereld zit echt enorm logisch in elkaar en maakt dat ik ook erg goed ben in het ontwerpen van software.
Zo'n 6 jaar geleden begon mijn engelmens-zijn ineens naar boven te komen. Ik werd spiritueel "overvallen" en begon dit ook naar hartenlust te analyseren, te ontleden en proberen te begrijpen. Dit heeft wel geleidt tot Merudi waarin ik vooral de structuur, het overzicht en het begrip heb proberen aan te brengen. En dit allemaal vanuit mijn verstand. Op zich natuurlijk niets mis mee en sluit ook goed aan bij de behoefte die er is.
Maar sinds kort ben ik vooral bezig met mijn gevoelskant. Die heb ik namelijk stelselmatig genegeerd en nooit aangesproken. Ik merk nu dat er op sommige momenten, bepaalde gevoelens bovenkomen en het eerste wat ik dan ga doen is die gevoelens weer analyseren en naar mijn verstand te brengen. Wat er ook soms gebeurd is dat ik me afvraag hoe ik me dan in zo'n moment zou moeten voelen, dat ik dan het "juiste gevoel" erbij bedenk, en dan zeg dat ik me wel zo zou moeten voelen. Ik bedenk op dat moment dus mijn gevoel.
Ik heb er dus last van, dat ik zo gewend ben om dingen vanuit mijn hoofd en verstand te doen, dat ik zoek naar manieren om dit verstand te kunnen uitschakelen en enkel vanuit het gevoel iets te kunnen doen.
Ik merk dat het mij helpt om gedichten te schrijven, waarin ik mijn gevoel kwijt kan. Mezelf omschrijven als metafoor is iets wat mij op sommige moment ook helpt om bij mijn gevoel te komen en niet te worden afgeleid door mijn verstand.
Ik ben nu dus op zoek naar meer manieren om mijn hoofd uit te schakelen (zonder gevaar ) en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.