Loading...
nl

Verdwaald in mezelf

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '09
Ik loop rond en kijk om me heen.
Waar ik ben?
Ik heb geen flauw idee.

Het is nieuw en onbekend,
Geen idee waar ik het moet zoeken.
Volgens mij ben ik verdwaald.

Verdwaald in mijn gevoel,
Verdwaald in mijn verstand,
Verdwaald in mezelf.

Ik denk niet goed na over wat ik doe,
Ik voel me niet goed om de dingen die ik doe,
Ik weet soms niet eens meer wat ik zeg.

Toch blijf ik maar lopen,
Net zolang ik iets herken.
Iets waarvan ik weet dat ik dat ben.

Ik voel me niet veilig meer,
Het is donker om mij heen,
Nog geen einde aan dit pad te zien.

Volgens mij ben ik verdwaald.
Heb ik deze kant van mezelf nog nooit gezien.
Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.
Delen:
Helma
Helma okt 16 '09
Heftig gedicht Nims! Erg mooi en helder beschreven, je gevoel.
Er kwam meteen de volgende vraag bij me op: loop je in je eentje te zoeken naar antwoorden? Of zijn er wel mensen in real life waarmee je je gedachten kunt delen? Ik kan mij zo voorstellen dat er momenten zijn dat het begint te malen in je hoofd, en dat je er niet meer uitkomt. Mocht dat het geval zijn, dan hoop ik dat je de juiste mensen treft met wie je delen kunt, én die je kunnen ondersteunen hierin. Want niets is zo zwaar om dit pad alleen te moeten lopen. Vraag de hulp die je nodig hebt.

Aan de andere kant weet ik ook, dat je een analyticus bent, en alles overdenken wil op je eigen manier. Het is je kracht, maar kan ook je valkuil zijn.

Veel sterkte met alles.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '09
Ik loop vooral in mezelf te zoeken naar de antwoorden, want dat is namelijk de enige plek waar die antwoorden zijn. Wel kan ik er met verschillende mensen over praten, maar ook die kunnen niet altijd in mij kijken.

Ik vind het wel heel moeilijk om de gevoelens die bij mij bovenkomen, nu ik hier mee bezig ben een plekje te geven of te begrijpen. Want mijn gevoelens zijn niet rationeel, en moet ik ervaren zoals ze zijn. Alleen weet ik soms echt niet wat ik er nu mee aanmoet.

Op dit moment vind ik het prettig om mijn gevoel door middel van een gedicht te uitten. Want het omschrijft voor mij het beste wat ik voel. En door het zelf een aantal keer terug te lezen, ontdek ik weer meer erin, dan toen ik het opschreef.
Cialara
Cialara okt 16 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik vind het wel heel moeilijk om de gevoelens die bij mij bovenkomen, nu ik hier mee bezig ben een plekje te geven of te begrijpen. Want mijn gevoelens zijn niet rationeel, en moet ik ervaren zoals ze zijn. Alleen weet ik soms echt niet wat ik er nu mee aanmoet.


Gevoelens zijn lang niet altijd rationeel, vaker nog zijn ze er gewoon. Soms zonder dat je weet waarom ze er zijn. En omdat jij ze zo lang onderdrukt hebt, barst het nu los, en heb je misschien wat moeite om er mee om te gaan.

Veel liefde NiMS, voor jezelf. Wees zacht voor jezelf, je hoeft niet perfect te zijn wink

Liefs Jorine
admin
admin okt 16 '09
Ik sluit me aan bij Jorine's laatste woorden!!

Een pittig gedicht, maar prachtig dat je het zo kan uiten in gedichten smile

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki