Loading...
nl

pijnen voelen of weten waar de pijn zit

admin
admin okt 15 '09
hallo allemaal,

ik weet niet of ik het hier goed neer zet maar wist niet waar ik het anders moest zetten.

ik voel vaker pijnen van andere (wel in lichtere vorm) en vooral tijdens het reiki geven, het is niet alleen een questi van pijnen voelen zeg maar, maar in gedachte weet ik gewoon waar iemand pijn heeft. vandaag heb ik mijn man behandelt en tijdens het geven van reiki kreeg ik zelf een pijnlijk gevoel waar op de plekken waar hij ook last had.

ik ben me hier eigenlijk nog niet zo lang bewust van dus tips zijn welkom


liefs
Delen:
Heidelroos
Heidelroos okt 15 '09
Oh jeetje, dat lijkt dichter bij magnetiseren te komen dan bij reiki..

Laat het 'steken en pijnlijke gevoel' niet hoger stromen dan je elleboog.. 'voer' het dan af.. en strijk je armen schoon.. Anders heb je kans dat et in je lichaam gaat 'opslaan'
Luister naar je intuïtie en stop wanneer je voelt dat je moet stoppen..

Succes..
Emuca
Emuca okt 15 '09
Ik snap eigenlijk het verschil nog niet zo goed... wat is nou precies magnetiseren? smile
admin
admin okt 15 '09
@heidelroos kan ik me hiervoor niet afsluiten op een bepaalde manier? ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet uitleggen....voel ik de pijnen echt of zou ik ze in gedacht voelen (weten waar het zit zeg maar) tis moeilijk te omschrijven en ik heb het ook niet altijd af en toe.
Heidelroos
Heidelroos okt 15 '09
weet ik veel laugh
Ik weet nog, dat toen ik Reiki ging doen (een jaar of negen geleden) dat ik dacht.. hééééé.. dat is toch normaal.. ?
Álleen vond ik er zoveel poeha en soesa omheen zitten dat ikdacht.. hmmmmmmmmmmmmmmmmmm toch niet mijn ding..

Ik leg mijn handen al op, vanaf mijn kindertijd en 'stroom' wanneer ik voel dat mensen wat extra's kunnen gebruiken..

Dus een wezenlijk verschil?
Magnetiseren is iets van nature?
Ik kan foto's en mensen energie sturen en behandelen zonder hun toestemming.. het stroomt gewoon, zodra ik al denk aan die personen..

En Reiki is een oefening om naar magnetiseren te kunnen gaan?
Ahaha.. ik weet wel dat ik het DIRECT een rare regel vond: je MOET toestemming vragen aan de ander als je wil afstandbehandelen, je MAG niet EERDER afstandsbehandelen dan na je tweede Reiki inwijding etc etc etc.. waarvan ik dacht.. HE??!!! Ik doe dat al jaren en nu vertellen ze mij dat dit niet mág?

Dus eigenlijk was ik op mijn pik getrapt en had zo iets van: Laat mij het maar op de Heidy manier doen..
Als ik mensen knuffel voel ik al dat het stroomt..
Als ik een foto zie voel ik al dat het stroomt..
Is dat verboden?

Ik snap Reiki misschien nog niet helemaal hihihih.. Misschien kan een ander je het wel uitleggen..
Maar ik vind mijn magnetiserende gaves veel prettiger dan de universele reiki, die eigenlijk voor mij n gevoel niet apart staan van..

Met magnetiseren haal ik overal energie vandaan (vooral van boven, maar ook van de aarde en uit mijzelf)
admin
admin okt 15 '09
Douchen Kikkertje en visualiseren dat de pijn en "vuile"energie door de afvoer wegstroomt.
Emuca
Emuca okt 15 '09
Ah op die manier. smileDat herken ik wel een beetje.
Cialara
Cialara okt 15 '09
Origineel bericht van: kikkertje
hallo allemaal,

ik weet niet of ik het hier goed neer zet maar wist niet waar ik het anders moest zetten.

ik voel vaker pijnen van andere (wel in lichtere vorm) en vooral tijdens het reiki geven, het is niet alleen een questi van pijnen voelen zeg maar, maar in gedachte weet ik gewoon waar iemand pijn heeft. vandaag heb ik mijn man behandelt en tijdens het geven van reiki kreeg ik zelf een pijnlijk gevoel waar op de plekken waar hij ook last had.

ik ben me hier eigenlijk nog niet zo lang bewust van dus tips zijn welkom


liefs


Het is hierboven vast al eerder genoemd, maar tijdens het geven van de handeling alle pijnen naar de aarde laten vloeien en na het geven van de behandeling je handen wassen (of douchen wat ook wel gezegd wordt). Het zelf voelen van de pijn is eigenlijk normaal hoor, dan weet je waar het zit en kun je daar de energie nog wat extra geven, ook kun je dan je handen op de juiste plek leggen. Dit deed ik al voordat ik Reiki had trouwens, ik "wist" toen al waar de pijn zat...

Succes ermee.

Liefs Jorine
admin
admin okt 15 '09
Origineel bericht van: Karin
Douchen Kikkertje en visualiseren dat de pijn en "vuile"energie door de afvoer wegstroomt.


ja douchen dat klinkt me wel bekent in de oren want na het douche voel ik me meestal ook beter. dus dan maar weet ik hoevaak douchen op een dag laughhihihi....

ik moet gewoon alles een plekje geven en vanuit daar gaan kijken waar ik me goed bij voel en wat mijn "gaves" zijn, ik zit nu heel erg in de fase van ontdekken (qua wat kan ik, hoe doe ik het enz..)
Cialara
Cialara okt 15 '09
@ Heidel, volgens mij gebruikt iedereen de zelfde energie hoor, alleen noemen ze/we het anders. Maar uiteindelijk komt alles uit die ene bron winkHet is net als met religies, en of je de bron nou God of Allah noemt, het blijft de zelfde bron... Komt mijn verhaal van de berg weer grin
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
Dat denk ik dus ook eniroj... Dat het uit dezelfde bron komt.. Tuurlijk... je 'plukt' de energie overal vandaan..

Alleen vind ik het confronterender en je gaat harder door de pijn heen (écht pijn weghalen en wegblijven) met magnetiseren..
Met reiki raak je toch geen mensen aan? (Dat weet ik effe niet meer zo goed)

Reiki legt via door mensen verzonnen, allerlei verboden en regeltjes op enzo..
Dus dan worden er geschreven regeltjes verbonden aan iets wat gewoon 'stroomt' En euhm.. natuurlijk en eenvoudig is..
Dat bedoelde ik meer met mijn verhaaltje weer te geven..
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
Origineel bericht van: kikkertje
@heidelroos kan ik me hiervoor niet afsluiten op een bepaalde manier? ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet uitleggen....voel ik de pijnen echt of zou ik ze in gedacht voelen (weten waar het zit zeg maar) tis moeilijk te omschrijven en ik heb het ook niet altijd af en toe.


Hhihih..
Nou de pijn die ik voel is wel degelijk echt..
Ik sla het niet op in mijn lichaam.. stroomt gelijk weg.. hoef ik na al die jaren ervaring (althans ik denk dat dit daardoor komt) geen moeite meer voor te hoeven doen..

Douchen is wel een fijn ding inderdaad.. héérlijk aurazuiverend.. en vooral als je entiteiten weg hebt gehaald, of zéér oude karma's ..

Wat jij voelt kan een combinatie van beiden zijn.. écht voelen en 'weten' waar de pijn zit..
Met 'weten' heb je geen pijnlijke last.. met het wegnemen van de pijn wel.. (soms héél erg zelfs)

En waarom zou je zo'n mooie gift af willen sluiten laugh
Zou je er liever niet goed mee om willen gaan?

Het gééft me juist energie.. dat stromen.. het voelt goed.. ook al kan ik soms daarna moe zijn..
Het is een héérlijke fijne gave..
Alleeen euhm.. als je voelt dat je iets voelt en je KUNT er niets mee (het is een vreemde of niet gepast om te 'behandelen'
daan geef je jezelf toch lekker die stoot energie laugh
Cialara
Cialara okt 16 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Dat denk ik dus ook eniroj... Dat het uit dezelfde bron komt.. Tuurlijk... je 'plukt' de energie overal vandaan..

Alleen vind ik het confronterender en je gaat harder door de pijn heen (écht pijn weghalen en wegblijven) met magnetiseren..
Met reiki raak je toch geen mensen aan? (Dat weet ik effe niet meer zo goed)

Reiki legt via door mensen verzonnen, allerlei verboden en regeltjes op enzo..
Dus dan worden er geschreven regeltjes verbonden aan iets wat gewoon 'stroomt' En euhm.. natuurlijk en eenvoudig is..
Dat bedoelde ik meer met mijn verhaaltje weer te geven..


Ik weet niet bij wie of waar jij die Reiki les hebt gekregen... maar er zit meer rek in dan jij noemt hoor. Je kunt bij Reiki 1 al op afstand werken en je mag het altijd proberen. Alleen de kosmos bepaalt of hetgeen je doet wel of niet zijn werking mag hebben. Ik denk dat mijn Reiki-master vrij modern is daarin winkDaarnaast denk ik dat het voor veel mensen die met Reiki beginnen op zich niet slecht is om wat zogenaamde "handvaten" te hebben, en dat de regels daarvoor handig zijn. Een stukje ethiek zeg maar.

Het verschil tussen Reiki en Magnetiseren wat ik heb geleerd zou zijn dat je bij Reiki leert om energie van buiten jezelf te gebruiken, en dat je bij Magnetiseren je eigen energie zou gebruiken... ik doe beiden en merk nauwelijks verschil, behalve dat ik van magnetiseren eerder vermoeid raak, en dat ik Reiki veel langer kan geven.
admin
admin okt 16 '09
ja zo heb ik het ook altijd geleerd, reiki is energie van boven en magnetiseren doe je met je eigen energie.
Wat je ook kunt doen is visualiseren dat je kruinchakra open staat ( tijdens het magnetiseren) en dan visualiseren dat er goede energie door je kruinchakra stroomt en de lege plekjes weer opvult in je lijf.

Met reiki leg ik mijn handen wel op de persoon, eigenlijk net als magnetiseren.
Er zijn wel regeltjes, maar ik denk zelf dat zolang je intenties zuiver zijn je geen kwaad kan doen.
Ik heb reiki gedaan juist voor de handvaten en eigenlijk heb ik er wat handvaten betreft niets aan gehad, maar dat is mijn eigen ervaring, ik kan niet voor anderen spreken.
Mijn handen gaan automatisch toch naar de "zere plekken"en ik vind het moeilijk om me aan de "vaste"plekken van reiki te houden.
Wat Heidel zegt ervaar ik ook, de energie stroomt vaak vanzelf al, iemand hoeft maar iets te vertellen en de handjes gaan al gloeien.
admin
admin okt 16 '09
@karin dat wat jij geleerd hebt bij reiki dat is mij ook zo geleert
Cialara
Cialara okt 16 '09
Karin, je slaat de spijker op zijn kop. Je omschrijft precies zoals het bij mij ook werkt grin
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Heidelroos
Reiki legt via door mensen verzonnen, allerlei verboden en regeltjes op enzo..
Dus dan worden er geschreven regeltjes verbonden aan iets wat gewoon 'stroomt' En euhm.. natuurlijk en eenvoudig is..
Dat bedoelde ik meer met mijn verhaaltje weer te geven..


Ik weet niet bij wie of waar jij die Reiki les hebt gekregen... maar er zit meer rek in dan jij noemt hoor. Je kunt bij Reiki 1 al op afstand werken en je mag het altijd proberen. Alleen de kosmos bepaalt of hetgeen je doet wel of niet zijn werking mag hebben. Ik denk dat mijn Reiki-master vrij modern is daarin wink

Een iemand die zich reikimaster noemde eghehehehe, twee heb ik niet eens meer gedaan.. Het trekt me niet, dat Reiki.. tis overigens al wat langer gelee hoor..
En ja, jij zal wel uniek zijn daarin, want mijn kleega heeft nu (twee maand gelee) reiki 1 en zegt nog niet op afstand te mogen behandelen (tien jaar later dan ik reiki 1 heb gedaan) en ik vind dat zo vreemd?

De enige rek die ik noem komt niet van mij fa, maar heb ik van mijn destijdse reikimaster opgelegd gekregen.. en mijn collega nu ook..
Misschien ben ik daar wat koppig in, maar is 80% niet zoals ik het heb geleerd en jij uniek bent in je soort?


Kusssssssssssss XXX
admin
admin okt 16 '09
weet je wat ik zo gek vind tegen mij zei de reiki master dat ik niet eens op afstand reiki 1 kon geven...terwijl ik dus nu begrijp dat dit dus wel kan dat moet ik dus eens gaan testen winklaugh(weer een uitdaging)

hoe gaat dat in zijn werk reiki geven op afstand gewoon gedachte of foto?
admin
admin okt 16 '09
Ik geloof niet zo in de regeltjes.
Wel in zuivere intenties smile
In de kracht van gedachten.
Heidelroos
Heidelroos okt 17 '09
jup, mie toe..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki