Loading...
nl

Security tool..

admin
admin okt 15 '09
Er is iets op m'n computer, dieeen sort schan , die heet Security Tool.
Het is er ineens een die zegt 45 infectioe te hebben gevonden.
23 firussen, 6 adware,5 spyware, 3 tracking cookies, en 8 malcious programs.
Het blokkeert alles, houd zelfs de mogelijkheid om Msn eraf te doen, tegen, want via configuratie scherm kan ik niets.
Ik krijg dus ook die Security tool er niet meer af.
Gisteren ging m'n WiFi niet meer, en hij gaf aan dat er een worm LsasBlaster.Keyloger is die mijn creditcard details wil nemen.
Maar ik heb geen creditkaart.
Het enige wat die security tool van me vraagt, is om te betalen,
zodat zij hun werk kunnen doen.
Avast geeft niets aan, dat blauwe bolletje draait rustig rond.
De straffe mannen onder de Merudianen die weten van deze dingen,
mogen me helpen, mij tips te geven,

ps, kan niet meer nalezen, wat ik schreef, want dat schermpje van security tool, staat ervoor.



Het kan zijn dat ik weer wegval..
Delen:
admin
admin okt 15 '09
lieve bellefleur ik heb er niet veel verstand van maar ik ga nu mijn broertje ff om advies vragen voor jou pc.
admin
admin okt 15 '09
heb net gebelt en het advies van hem was om dit programa te downlouden en ff te laten lopen is ook een scan en deze werk volgens hem erg goed tegen zoiets.

http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-y-l-m-b-l.htm
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '09
Bellefleur, je hebt een virus op je PC. Die security tool doet je denken dat het iets oplost, maar doet het niet. De beste oplossing is windows er opnieuw te laten opzetten een een goede virusscanner.

Ik gebruik altijd de gratis Anti-vir en die werkt heel goed: http://www.free-av.com

Succes!
Lena
Lena okt 15 '09
deze zet ik er maar even onder kreeg het via hyves

Zwaar computervirus op komst!! svp direct lezen en doorsturen. GEEN GEINTJE !!!!!

Het meest vernielend virus ooit
Jos Ghijsen
Allround Administratief Medewerker
KPN
Zakelijke markt
Shared Service Center Accounting NL

Postbus 2596

6401 DB Heerlen

Telefoon: (040) 289 22 28

Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent
Aandacht !!!!
Hallo Je mag het volgende zeer ernstig nemen.

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

Het virus werkt als volgt:

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw 'address book' onder de naam 'A Virtual Card for You'.

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.

Op het ogenblik dat de toetsen 'ctrl+alt+del' of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

Open dus geen e-mail met als onderwerp 'A ?virtual Card for You'. Zodra u zo 'n mail ontvangt, moet u deze ?onmiddellijk deleten.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

Indien u een e-mail ontvangt met ?als onderwerp 'An Internet Flower for You', moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te open.

Het virus vernielt alle 'dynamic link libraries' files (.DLL).

Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

Stuur dit bericht naar al uw kennissen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '09
Dit is dus ook een nep mailtje Lena,

Stuur dat soort dingen dus ook niet door, want ze gebruiken gewoon heel veel moeilijke en angstaanjagende termen waardoor mensen dit blijven doorsturen. Het mailtje is dus een virus op zich, omdat mensen hem maar blijven doorsturen.

Dus negeren en weggooien!
admin
admin okt 15 '09
hoi hoi ben effe bij de buren,
Windows eraf.. en er opnieuw laten installeren,
aha, ok, thnks NiMs.
En dan daarna volg ik je raad om voor het anti-virus dat je aangaf erop te zetten.
nieuwe ervaring voor me, had ik nog niet meegemaakt!


Kikkertje, ik kan nietske downloaden hoor, kan niets doen
Tot later. smile
admin
admin okt 15 '09
bellefleur suc6 en hopenlijk doet alles het straks weer, ik heb trouwens voor de zekerheid mijn laptop ook ff nagekeken ivm virus (wat jij via mijn msn kreeg) maar ik heb niks geks erop....echt vreemd maar ik hoorde via via dat het dus een automatisch iets is wat via msn verstuurd word en wat verhopen kon worden door msn te verwijderen dus dit heb ik maar gedaan op hoop van zegen.
Emuca
Emuca okt 15 '09
Je moet nooit op die rare linkjes van msn klikken... altijd nep. En ook niet in vreemde mailtjes trappen. Lang leven het hebben van een mac zeg... geen virussen voor mij!
Richie Richard
Richie Richard okt 16 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
hoi hoi ben effe bij de buren,
Windows eraf.. en er opnieuw laten installeren,
aha, ok, thnks NiMs.
En dan daarna volg ik je raad om voor het anti-virus dat je aangaf erop te zetten.
nieuwe ervaring voor me, had ik nog niet meegemaakt!


Kikkertje, ik kan nietske downloaden hoor, kan niets doen
Tot later. smile





Lijkt me niet zozeer nodig though..
Probeer dit eens:
Als je je pc opstart. Druk op F8 VOORDAT de windows laad balkje komt. Als het goed is zou er nu een zwart witte scherm ter voorschijn moeten komen. Hier kies je Veilige Modus met netwerkmogelijkheden.
Nu gaat het heel 'raar' doen. Dit is echter normaal. Het start nu alleen de bestanden op, die het nodig heeft om op te starten. Ofwel, de hoog nodige drivers en windows zelf. Enigste wat jij kan gebruiken op dat moment is: Windows zelf, toetsenbord, muis en internet.

Nu is het mooie, als het goed is zou de virus nu niet mee moeten opstarten.

Mooi de kans voor jou om een antivirus er op te zetten. Zelf raad ik Nod32 aan. Maar deze is niet gratis.
De volgende zijn ook uitstekend:
Avast!
AVG-Free
Anti-vir

Zelf raad ik van die drie Avast! aan. Gratis, makkelijk, snel en up to date. En is niet over gevoelig. Klinkt nadelig, maar dat is het totaal niet.
Download het, installeer het. Blijf nog steeds in veilige modus. Start het op en laat het een grondige scan doen, zo nodig laat je de virussen verwijderen.

Als het daarmee klaar is, wat wel een uurtje of 2 kan duren, hangt af van de snelheid van je pc. Dan zou je hem als het goed is weer normaal kunnen opstarten.

Nu lijkt het schoon, maar dat is het niet. Hier geef ik wel uitleg over zodra je dit hebben gedaan. Want virussen laten ALTIJD resten achter.
Richie Richard
Richie Richard okt 16 '09
Origineel bericht van: kikkertje
bellefleur suc6 en hopenlijk doet alles het straks weer, ik heb trouwens voor de zekerheid mijn laptop ook ff nagekeken ivm virus (wat jij via mijn msn kreeg) maar ik heb niks geks erop....echt vreemd maar ik hoorde via via dat het dus een automatisch iets is wat via msn verstuurd word en wat verhopen kon worden door msn te verwijderen dus dit heb ik maar gedaan op hoop van zegen.



Dat is onjuist. Desondanks dat de 'MSN virus' dan niet meer actief kan zijn, keert het weer terug zodra je msn weer installeerd. Ook jou raad ik de stappen aan die ik aan bellefleur uitlegde. Aangezien dat je in veilige modus de anti-virus meer rechten geeft en meer de kans geeft om alles echt zo grondig mogelijk door te kijken.
Nog steeds. De MSN virus is niet altijd echt schadelijk, meerendeels gewoon heel erg irritant. Toch is deze een pain in the ass om het weg te krijgen.
Emuca
Emuca okt 16 '09
Daarom is voorkomen van dat soort msn virussen beter dan genezen. Trap niet in berichten als: jou foto hier! LINK... dat soort dingen slaan nergens op... Je kan het herkennen aan je emailadres dat in die link staat.

Maarja, sommige mensen leren het nooit.. het zijn altijd dezelfde mensen die erop blijven klikken.
admin
admin okt 16 '09
ja weet je wat het is msn stuurd een berichtje (zogenaamde foto) door terwijl diegene die het stuurd niet eens ziet dat dat verzonden is. maar andere die in mijn msn lijst staan die versturen dit ook weer naar mij gaat dus ook onopgemerkt. wat dit voor iets geks is i dont no winkmaar ik neem mijn laptopie eens mee naar mijn broertje die heeft hier namelijk wel wat verstand van en ikke niet .

@denzil bedankt voor de reactie
Beschermengel
Beschermengel okt 16 '09


Ja zo heb ik ook een virus gehad door msn, echt ik kon alles helemaal opnieuw instaleren....alles weg!

Dit is 2 jaar geleden gebeurt, ik waarschuw er ook mijn kleinkinderen voor niets aan te klikken op msn.
Richie Richard
Richie Richard okt 16 '09
Was niet nodig geweest beschermengel. Ze zijn zeer irritant, inderdaad. Maar het is makkelijk te verhelpen.
Richie Richard
Richie Richard okt 16 '09
Over 2 maanden weet ik trouwens PRECIES hoe een virus in elkaar zit en hoe een hacker ter werk gaat. Hoe ik zelf virussen, keyloggers en spyware kan maken en hoe ik kan hacken. Dit leer ik in het 2e periode op school. (For education use only.) Bedoeling is dat ik dit later ga gebruiken om snel bugs te kunnen vinden in software. Of holes in de firewalls of beveiligingen van netwerken. Aangezien ik over 2 jaar Cisco Network Certificated ben, ben ik toegestaan om veel geld te vragen voor een hele dure netwerk. En dan moet je toch echt weten of je netwerk veilig is niet waar?

But enfin, zelf werk ik nu al zelf .. 5 jaar tegen virussen. Ook is de netwerk hier thuis helemaal door mij aangelegd, wel is waar niet met Cisco aangezien dat mij te duur is. Ik kan zeggen dat ik wel wat weet van virussen, beveiliging en netwerken. Hardware, software etc etc. Sterker nog, dat is o.a. onderdeel van mijn opleiding.


Maar mocht je nog problemen ondervinden met virussen(Trojans, worms), spyware(backdoor.agent), mallware(verschillend, zeer verschillend) of keyloggers(like: scvhost.exe <-- zeer gemeen. Aangezien je pc heel vaak svchost.exe opstart om zich draaiend te houden. Maar er zit een klein verschil in de naam.). Dan wil ik jullie graag (gratis) van dienst zijn.
admin
admin okt 16 '09
Oh man hier raken mijn hersentjes van in de knoop...
Welke school doe je Denzil?
Mijn zoon gaat naar de Hogeschool in Alkmaar, technische ICT, die kan ook zo lekker met al die termen gooien laugh

Jouw hoofd en keelpijn kan van foute klimaatbeheersing komen.
(het luchtsysteem op school) misschien heb je er iets aan.
Richie Richard
Richie Richard okt 16 '09
Gege sorry karin smile
Op dit moment doe ik een 3 jarige MBO4 opleiding aan de Grafische Lyceum Utrecht: Mediatechnologie.
Dit wilt zeggen dat ik de volgende vakken heb:
Nederlands, Engels, Allround DTP, SQL Databases, Cisco Networking, Vormgeving, AMV(Algemeen Maatschappelijke Vorming), Flash, DTP WEB, Programming, 3D Design, Gamedesign, Projectmatig werken, Beetje AV(Audio Video/Visueel), Presentatie, 2D Gaming en Typografie.
Dit wordt verdeelt over 3 jaar in cursussen en trainingen. Vandaar dat ik nadat ik mijn opleiding afgerond heb, 1 diploma en 5 certificaten heb.

En ik denk dat het wel eens mogelijk zijn dat foute klimaatbeheersing wel eens het probleem kan zijn. Aangezien we vaak in 't lokaal B2.16 zitten. Wat overigens onze lokaal is, waar de temperatuur zonder airco kan oplopen tot 60 graden. De airco staat meestal op 18 graden. Lokaal uit, is het 24 graden.
admin
admin okt 16 '09
Nou de temperatuur zal niet het grootste probleem zijn, wel de luchvochtigheid en eventuele andere vieze chemische rommel die dat ding uitblaast.
Als je thuis niet ziek bent en daar wel is het misschien een idee om op school eens bij je studiegenoten te checken of die hetzelfde probleem hebben.

Gaaf zo'n opleiding! Daar is altijd werk in te vinden, slim gekozen!

Ik was toch aan het pendelen smile

http://www.semoea.nl/edelstenen/seleniet.html

Deze kan je helpen met je klachten, zet hem gewoon op je tafeltje, of kijk of je hem als knuffelsteen kan vinden (die zijn er hoor!)

Nou Succes!
admin
admin okt 16 '09
@bellefleur is het gelukt met je pc????
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki